Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen ulkonäkökommentointi jäi mieleen

Lähettäjä: Järkeä jatkaa? 
Päivämäärä:   30.3.25 19:31:03

Sanotaan heti alkuun, että en ole ylipainoinen enkä edes sohvaperuna, mutta en täytä miehen tiettyä vartaloihannetta, josta hän on minulle kysymättä oma-aloitteisesti tyytymättömyytensä maininnut ja ohjeistanut, miten asian voisi muuttaa. Minä taas olen tyytyväinen siihen millainen olen ja vartalotyyppiini ei edes sopisi em. asia, mikäli sitä olisi mahdollista edes saavuttaa. Sanottu on kuitenkin jäänyt vaivaamaan enkä halua enää miehen mielipidettä esim. jostakin vaatteesta, koska "toi sopii sulle tosi hyvin" kuulostaa lähinnä v-tuilulta jos kyseinen vaate korostaa "virhettäni". En oikein tiedä, haluanko jatkaa (vuosien) suhdetta mieheen, joka näkee ulkoisesti minussa vain sen, mitä minulla ei ole ja se selvästi häiritsee, koska siitä mainitsi.

Tietenkin parisuhteessa muu on tärkeämpää kuin ulkonäkö ja voisin miehellekin sanoa vastaavia asioita, mutta minusta juuri se kertoo eniten, että hän sanoo ja minä en voisi edes kuvitella sanovani.

Onko pinnallista ajatella näin miehen pinnallisesta kommentista ja antaa sen vaikuttaa suhtautumiseen tällä tavalla?

Re: Miehen ulkonäkökommentointi jäi mieleen

Lähettäjä: ////// 
Päivämäärä:   30.3.25 19:43:30

Sillä ei ole merkitystä, onko vartalonosa x liian iso, pieni, leveä, kapea tai mitä tahansa, vaan sillä että mies ilmeisesti oma-aloitteisesti sanoi sen olevan "huono".Se että mies sanoi sen puolisolleen pitkässä parisuhteessa kertoo enemmän miehestä kuin vartalonosasta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.3.25 19:46:34

Miten pimeä pitää ihmisen olla, että sanoo omalle kumppanilleen, että sun kropan osa X ei kelpaa minulle, muuta sitä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.25 19:48:36

Anna kun arvaan että nää vartaloihanteet on jostain sometrendien mallistoa? Kapea vyötäry, iso perse, ohuet käsivarret eikä saa olla selluliittia ja vatsan pitää kans olla litteä? Ja miksi mies olettaa että hän saa ohjeistaa muokkaamaan SINUN kehoasi HÄNEN maun mukaan ihan kuin oisit joku esine? Ei todellakaan ok! Ällöttää jo tuo miten ohjeistanut sinua.

Lähettäjä: Ei ole 
Päivämäärä:   30.3.25 20:02:54

Ei ole omasta mielestä. Koin eksän kanssa saman eli perseeni ei hänen mielestään ollut tarpeeksi pyöreä ja kiinteän. Kadotin arvostuksen miestä kohtaan enkä enää kokenut hänen aidosti rakastavan minua. Siitä lähti ala mäki ja puoli vuotta myöhemmin erosin. Ei kukaan toista arvostava kommentoi mitään tuollaista.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   30.3.25 20:17:49

Juu ei. Joutuisit loppuelämän vatvomaan asiaa. Terveessä suhteessa ei ole tuollaista. Päästä mies etsimään sitä mitä haluaa. Sitten nauti sinä omasta elämästä ja etsi uusi kumppani, jonka kanssa keskitytte myös muuhun kuin sinun ruumiin osasi korjaamiseen. Suhteessa on ihan tervettä kyllä ilmoittaa että haluaa toisen pitävän itsestään huolta, urheilevan ja syövän kutakuinkin terveellisesti. Itse en koskaan lähtisi kommentoimaan miehen ruumiin osaa, joka pitäisi muuttaa. Ei siis edes tulisi tällaisia ajatuksia jos rakastan toista. Viimeisin heilani omasi hieman mahaa ja oli ehkä seksikkäin mies ketä olin koskaan tavannut.

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   30.3.25 20:22:28

Jos se on jäänyt mieleen niin se on loukannut ja koska kyseessä on ollut tahallinen ja tarkoituksellinen loukkaus eikä mikään ajattelematon möläytys, niin kyllähän se vaikuttaa suhteeseen ja suhtautumiseen. Esim. itse en varmaan enää käyttäisi mitään kivoja alusvaatteita tai kävisi yhteissuihkussa, koska en haluaisi toisen katsetta kun tietäisin mitä ajattelee.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   30.3.25 20:28:11

Samaa mieltä Ninnin kanssa, että kun on ihastunut tai rakastunut, toisen viat ovat aivan ok ja jopa söpöjä, ja osa ihanaa pakkausta.

Olen sen verran alhainen ihminen, että jos joku huomauttelisi vioistani, varsinkin sellaisista, joita on vaikea/mahdoton korjata, sanoisin aika äkkiä jotakin vastaavaa takaisin (oli totta tai ei). Voisin vieläpä naamioda kritiikkini puolitsemppaaviksi kommenteiksi: "sulle sopii tosi hyvin tuo t-paita, kun peittää sun pömppömahan, ja antaa hailakoille kasvoillekin vähän väriä". Itsehän se olisi kritiikkinsä tilannut käytöksellään.

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   30.3.25 20:28:56

Ex-mies joskus kommentoi raskausarpiani reisissä todella kuvottavasti. Tämän jälkeen en enää koskaan halunnut olla hänen edessä, koin siis itseni jotenkin kuvottavaksi verrattuna muihin naisiin. Siihenhän se suhde kariutui ja mies sai etsiä naisen jolle ei tule raskausarpia kun kasvaa naiseksi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.3.25 20:29:28

Sitten kun ei enää pidä toista ns. hyvänä ihmisenä, on turha enää toivoa että suhteella olisi toivoa. Tiedät sen itsekin. Ei se menetetty arvostus toista kohtaan palaa.

Lähettäjä: o/ 
Päivämäärä:   30.3.25 20:38:12

"Suhteessa on ihan tervettä kyllä ilmoittaa että haluaa toisen pitävän itsestään huolta, urheilevan"

Olen aina harrastanut eri liikuntalajeja juoksun ohella, mutta niin vain entinen miesystävä ilmoitti, että minun pitäisi harrastaa liikuntaa. Ihmettelin, että siis minähän harrastan juoksua, pilatesta jne, mutta ne oli väärää liikuntaa kun ne ei kasvata persettä. Sanoin, että MINÄ en halua isoa sellaista ja juuri siksi harrastan mitä harrastan, mutta hän voi kyllä etsiä mieleisensä perseen. Ihmettelin myös, miksi halusi edes tutustua saati seukata kun muotoni olivat olleet koko ajan samanlaiset.

"Anna kun arvaan että nää vartaloihanteet on jostain sometrendien mallistoa"

Tämä ainakin seurasi useita tissipersetilejä. Aikuinen mies.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   30.3.25 20:40:52

Arvostuksen puute on valitettavasti syvemmällä kuin ruumiinosan kritisoimisessa. Sitäpaitsi ei autokorjaamollakaan toimivaa osaa vaihdeta, miksi sinun pitäisi laittaa osa x uusiksi?

Lähettäjä: Niin? 
Päivämäärä:   30.3.25 20:50:13

Mies itsekö on kalsarimallli-bodari-hunksi vai onko sillä iso maha, tikkujalat, hörökorvat, harvat hiukset, vinksohampaat, eriparihuulet, tihrusilmät tmv, jonka voisi "korjata"? Kannattaa ehdottomasti kertoa ja ehdottaa korjauskohteita kun hän varmasti arvostaa ja haluaa tällaista keskinäistä kommunikaatiota, koska on itse sellaisen linjan ottanut ja aloittanut.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   30.3.25 20:59:54

Miehen vartalokuva esille niin katsotaan onko varaa arvostella ketään !

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   30.3.25 21:10:57

Mikset juttele tästä asiasta miehen kanssa?

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   30.3.25 21:25:02

"Mikset juttele tästä asiasta miehen kanssa?"

Mitä sinä oikein selität? Jutella mistä? Mitä juttelemista siinä on jos kumppani sanoo pitävänsä rumana? Siinähän se on kerrottu ja vielä yksilöity, mikä ruumiinosa on miehen mielestä ruma ja mitä sille pitäisi tehdä, että se olisi miehen mieleinen. Miehen. Vai pitäisikö aloittajan vielä nöyryyttää itsekin itseään ja kertoa, että miehen sanominen loukkasi? Ei sitä enää saa sanomattomaksi eikä loukkausta tekemättömäksi vaikka kuinka juteltaisiin. Se on nyt sanottu ja siinä välissä, kuten aloittaja kirjoitti.

Jos minun pitkäaikainen mies ilmoittaisi, että jokin ruumiinosani on hänestä epäviehättävä ja kertoisi kuinka siitä saisi paremman, en todellakaan haluaisi "jutella" muusta asiasta kuin erosta ja siihen liittyvistä asioista. Ja ei, ei tarvitse kehua tai sanoa maailman kauneimmaksi - normaalit käytöstavat omaa parisuhdekumppania kohtaan pitäisi olla minimioletus ja -vaatimus ja normaalia ei ole kertoa, että toisella on huono takapuoli, läskimaha, riipparit tmv vaikka niin olisikin.

Päivämäärä:   30.3.25 21:50:18

No sanoisin että oli ihan hirveä kommentti ja mietin sen takia eroa. Mitä haittaa juttelemisesta olisi? Ja jos ei voi jutella niin sittenhän se on ihan selvä että pitää erota, ei kai sitä nyt sellaiseen suhteeseen kannata jäädä missä ei voi keskustella asioista.

Päivämäärä:   30.3.25 22:05:06

Se on kyllä kummallista kuinka monien miesten on todella vaikea kehaista naistaan, sanoa ihan vaikka vaan että sulla on nätit silmät, näytät kivalta tuossa mekossa tai toi uusi hiusmalli sopii sulle. Paljon helpompaa on sanoa, että sun kannattaisi käyttää pitempiä paitoja jotka peittää sen ettei sulla ole takapuolta tai noin iso kaula-aukko vaatii isommat tissit. Kun asiasta kysyy niin kuulemma saa sanoa jos se on totta. Sekö on yhtä totta, että mitään kehuttavaa ei ole??????

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   30.3.25 22:40:38

Mä en nyt halua sanoa, että ollaan tekemässä kärpäsestä härkästä, mutta on olemassa myös tyhmiä ihmisiä ja ihmisiä jotka eivät ajattele asioita loppuun asti. Jos toinen ihminen loukkaa käytöksellään tai teoillaan parisuhteessa, niin kyllä asiasta pitää keskustella ja kertoa kuinka paljon se loukkaa. Kyllä aikuisten ihmisten pitää voida parisuhteessa keskustella tällaisista ongelmista.

On mullakin ollut puolisona Iines Ankka joka on haukkunut täysin asiattomasti sellaisista asioista joille en mitään voi, mutta loukkaantunut verisesti kun olen maksanut pottuja pottuina takaisin, vaikkakin paljon kiltimmin.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   30.3.25 23:54:38

Edelleen en ymmärrä, mitä se keskusteleminen hyödyttää. Jos minulle mies sanoisi jonkun kohdan vartalostani olevan hänen mielestään huono, mitä merkitystä sille minulle olisi vaikka sanoisin sen loukanneen? Varsinkin kun hänen tarkoituksensa olikin loukata vai miksi kukaan muuten ilmoittaisi, että sulla on huono mikänytonkaan?

Mitä keskusteleminen tai edes mahdollinen anteeksipyyntö hyödyttäisi? Hän olisi sanonut ja minä olisin kuullut ja muistaisin. Muistaisin sen kun hän koskisi tai katsoisi.

"Kyllä aikuisten ihmisten pitää voida parisuhteessa keskustella tällaisista ongelmista."

Ongelmista? Ilkeä mies on vain ongelma?

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   31.3.25 03:22:05

Jos olet ihan varma että kaikki vika on aivan varmasti ilkeässä miehessä, hän sanoi sen täysin spontaanisti ihan vain sinua kiusatakseen, harrastaa henkistä väkivaltaa etkä voi ikinä koskaan antaa tuota anteeksi, niin miksi ihmeessä et ole jo eronnut?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   31.3.25 08:12:27

Ymmärrän hyvin aloittajaa.
Lähestyn viittäkymppiä joten en ole enää mikään nuori, mutta en nyt myöskään ennen aikaisesti / normaalia enempää vanhentunut.
Tässä olen saanut kuulla " sinäkin tommonen vanha akka" , laita botoxia otsaan jne
Toki, nämä on kuulemma huumorilla/ läpällä sanottu.
Olen myös nähnyt ne katseet kasvoilleni kun katsotaan vähän... Ikäänkuin Ihmetellen
On nypitty liika ihoa kämmeniltä, tungettu jalkaa silitellessä sormia polven ympärille olevaan rasvaan jne .
Eli on huomioitu ns niitä ""virheitä"" ulkonäössäni

Nyt olen eroamassa miehestä, onneksi ei olla avoliitossa tms. Ikävä kyllä kaikki tuo on vaikuttanut siihen, miten koen miehen näkevän minut ja miltä oma oloni tuntuu hänen lähellään. Ikäänkuin häpeän/ pyytelen sisimmässäni anteeksi että on ehkä vähän ryppyä tai ruttua siellä tai täällä.
Ei kiitos. Ei oma rakas halua aiheuttaa toiselle tuollaista oloa.
Aiheesta on sanottu kyllä.

Päivämäärä:   31.3.25 08:24:05

Karu tosiasia on että miehet ei enää erota mikä on tehty filtterillä tai kuvakulmalla, mikä on BBL ja mikä on oikea treenattu perse. Oletteko nähneet mitä täytteitä naisten housuihin tungetaan leggings kuvauksiin jos mallin peffa ei ole tarpeeksi iso? Miehet ei myöskään erota mikä on 10t leukalinja ja mikä on luonnollinen leuka kun lähes kaikillase iho alkaa roikkua enemmin tai myöhemmin iän myötä. Mies ei ole itse vaan yltänyt haluamansa naisen tasolle ja on tyytynyt sinuun. Ainoa vaihtoehto on kertoa sinulle että sinun pitää muuttua, koska mieshän on tottakai täydellinen saalis :) suosittelen lapikasta sen perusteella ettei kuulosta siltä että voit päästä tuon asian yli.

Päivämäärä:   31.3.25 08:26:40

Aloittajan miehellä joku ongelma tai pakko- oire jos jää jumittamaan johonkin kumppanin vartalon kohtaan josta ei pidä.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   31.3.25 08:52:01

Taas tämä sama. Mikset jo eroa

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   31.3.25 10:29:54

Sano sille että sun kivekset on ihan oudon väriset.

Päivämäärä:   31.3.25 10:31:12

Keskustelemisesta yleisesti ottaen: eiköhän jokaisessa pitkässä suhteessa jossain vaiheessa loukata toista jollain tavalla, molemmin puolin. Pitäähän ne tilanteet jotenkin selvittää, jos mietitään että halutaanko jatkaa yhdessä vai ei. Parempi kai se on sen miehen kanssa keskustella asiasta ja sen perusteella päättää, jos vielä pohtii haluaako olla yhdessä vai ei. Tai sitten vain päättää suoriltaan että ei halua jatkaa, jos keskusteleminenkin tuntuu täysin turhalta, koska tietää jo, että loukkaus on niin paha että siitä ei ole paluuta. Turha jäädä välitilaan missä ei keskustella eikä myöskään päätetä suhdetta.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   31.3.25 10:32:10

Parisuhteessa ei ole tärkeää ulkonäkö, mutta silti mies kommentoi nimenomaan ulkonäköä negatiivisesti. Onko tosiaan ainoa asia?

Lähettäjä: Taruko 
Päivämäärä:   31.3.25 11:00:53

Tuo ulkonäön kommenotinti on kyllä mulle parisuhteen kuolinisku. Ja olikin. Olen kahdessa aiemmassa suhteessa ollut sen kohteena ja kokemukseni mukaan se vain pahenee.

Ensimmäinen miesystäväni rutisteli "vatsamakkaraani" istuessani ja kysyi, että "mikäs tämä tässä on", kun olin 160-senttinen ja 44-kiloinen parikymppinen. Sen lisäksi hän ei ikinä ottanut seksin aikana rintaliivejäni pois, koska olin hänen mielestään liian pienirintainen. Eli liikaa mahaa ja liian vähän tissejä hänen mukaansa.

Seuraava miestäväni ei tykännyt kun lihoin sairastumisen ja iän myötä kymmenisen kiloa kymmenen vuoden aikana. Eli olin sitten 160-senttinen ja 55-kiloinen. Jälleen kerran vatsastani huomauteltiin, mutta tilanne meni vielä paljon pahemmaksi ja sekä syömisiäni että liikkumisiani alettiin kontrolloida.

Sitten erosin, ja eikun sinkkumarkkinoille. Eron myötä laihduin taas sinne 50 kilon tietämille ja tapasin uuden miehen. Hän on puhunut vartalostani vain ylistävästi jo viimeiset kaksi vuotta. Ei ainuttakaan negatiivista sanaa, ei kahteen vuoteen, päinvastoin! Vaikka hän sai minusta sen vanhimman ja kuihtuneimman version :D.

Lähettäjä: Mirjl 
Päivämäärä:   31.3.25 11:18:34

"Keskustelemisesta yleisesti ottaen: eiköhän jokaisessa pitkässä suhteessa jossain vaiheessa loukata toista jollain tavalla, molemmin puolin."
Totta kai. Mutta millä ja miten.
Esim.ulkonäkö on mun mielestä sellainen asia mihin ei mennä.

Lähettäjä: naps 
Päivämäärä:   31.3.25 11:28:33

Mä muistan lapsena kun isä kommentoi äidin ulkonäköä, maha roikkuu ja muuta inhottavaa. Mulle tuli siitä vuosien traumat kohdistuen omaan ulkonäkööni ja sairastin teinivuosina bulimian, jonka kanssa edelleen aikuisena kamppailen. Vähänkin jos tulee kritiikkiä ulkonäöstä niin joudun oikeasti kamppailemaan sitä vastaan, etten mene vessaan ja työnnä sormia kurkkuun.

Jos yksikin mies arvostelee puolisonsa ulkonäköä (tai nainen) niin heittäkää pihalle ne tyypit.

Päivämäärä:   31.3.25 11:44:25

Juu:n kommentti on tosiaan aika vähättelevä. Jokainen loukkaa toista, joo, mutta on loukkauksia ja sitten on henkistä väkivaltaa - ja ulkonäön kommentointi lipsahtaa usein ja helposti henkisen sinne väkivallan puolelle. Siksi se menee niin luihin ja ytimiin ja on vaarallista.

Jos mies pitäisi oikeasti puolisoaan visuaalisesti epämiellyttävänä, niin kyllähän nyt jumankekka nykyisessä maailmassa, jossa suurin osa suhteista päättyy eroon, se mies lähtisi. Mutta kyse ei ole siitä, vaan kyse on puolison kontrolloimisesta. Halutaan lytätä toisen itsetunto, niin ettei se vaan lähde. Tai koetaan sellaista objektinomaista omistajuutta, jolloin puolisoa on muka on oikeus muokata kuin jotain nukkea. Ihan kuin hänen kehonsa ei kuuluisi hänelle itselleen vaan miehelle.

Ja joo, näen jo silmissäni vastalauseet tähän kommenttiini: "Kyllä pitää pystyä sanomaan jos toinen vaikka lihoo ja antaa itsensä repsahtaa!"

Joten vastaan jo etukäteen: ehkä. Mutta esimerkiksi aloittaja on jo valmiiksi sporttinen, terve ja itsestään huolehtiva. Sellainen, jolle olisi ottajia jonossa. Silloin kyseessä on kontrollointi tai tahto painaa toisen itsetunto alas, eikä sitä voi sokerikuorruttaa millään muulla. Joten aloittajan mies saisi minun puolestani suoraan sanottuna jäädä yksin r*nkkailemaan niille muokatuille instakuville enkä oman kokemukseni pohjalta tuhlaisi aikaa mihinkään "jutteluun".

Päivämäärä:   31.3.25 11:54:32

Siis pointtini on se, että jos joku asia on loukannut, mutta silti aikoo jäädä suhteeseen, niin sitten pitää pystyä keskustelemaan asiasta. Turha jäädä loukkaantuneena suhteeseen ja olla puhumatta. En vähättele aloittajan loukkaantumista, kaikki määrittelee itse omat rajansa ja miten haluaa että itseä kohdellaan.

Loukkaantuisin itsekin tuollaisesta, ja pystyn kantamaan kaunaa ikuisesti no problem. Mutta en harkitsisi sellaiseen suhteeseen jäämistä, missä ei voida keskustella asioista eli ei ole mahdollista korjata tilannetta mitenkään. En jäisi loukkaantuneena suhteeseen. Jos taas voisi keskustella niin yhdessä voisi miettiä mitä tilanteessa tehdään, mitä toinen on tarkoittanut ja miten aikoo korjata tilanteen. Sen keskustelun jälkeen miettisin uudestaan, onko se omasta puolestani riittävä korjaus vai lähdenkö silti suhteesta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.3.25 12:04:23

Minä ainakin olen sen verran pinnallinen että kyllä sillä ulkonäöllä nyt vain on merkitystä. Jos sillä ei olisi merkitystä, eivät siihen kohdistuvat kommentitkaan olisi merkityksellisiä.

Päivämäärä:   31.3.25 12:14:16

"Suhteessa on ihan tervettä kyllä ilmoittaa että haluaa toisen pitävän itsestään huolta, urheilevan"

Kaikenlainen toisen henkilökohtaisiin asioihin puuttuva "ilmoittelu" on moukkamaista ja rajoja rikkovaa. Toki voi ilmaista huolensa tai omat rajansa, jos sellaisesta on kyse, mutta fiksu ja toista kunnioittava ihminen ei kerro toiselle, miten tulee elää.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   31.3.25 12:22:08

Ei näillä kumppanin ulkonäöstä huomauttelijoilla ole aina ihan logiikkaa jutuissaan. Ex oli just tuollainen, jolla olisi pitänyt olla se iso perse ja samaan aikaan hoikka vyötärö ja jalat. Olen hoikka, joten jälkimmäiset on, mutta ei isoa persettä. Kuitenkin mies kiukutteli, että miksi käytät urheilutrikoita tai pillifarkkuja kun muut miehet katsoo, sitäkö haluat. Sanoinkin aina, että mitä ne nyt katsoisi paitsi ehkä, että oho onpa ruma perse. Alkoi riidellä sitten siitäkin. Että päättäisivät nyt edes, onko se kumppani ruma vai ei, kun välillä se on ja muiden miesten kyseessäollessa se onkin niin upea, että kaikki miehet vahtaa ja pitäisi pukeutua pilkkihaalariin.

Päivämäärä:   31.3.25 15:03:47

Millainen keskustelu korjaa tilanteen, jossa toinen ilmoittaa, ettei toisen ulkonäkö miellytä - jos kyseessä ei ole äkillinen muutos, joka huolestuttaa? Ei siihen oikein minusta auta muunlainen keskustelu kuin sanoa toiselle, että hyvästi. Lähtökohta on vaan niin epäterve.

Ja olen tosiaan itsekin aikoinaan käynyt kyllä noita keskusteluja, kahdessakin suhteessa, mutta näin jälkikäteen ajateltuna ovathan ne olleet jo lähtökohtaisesti aivan absurdeja.

"Hei, minua muuten loukkasi kun sanoit, että minulla on liian iso vatsa! Olen just parantunut sairaudesta johon melkein kuolin, joten voisitko antaa minulle vähän aikaa palautua ennalleni? Prioriteetit kun ovat muutenkin elämässä nyt vähän muuttuneet ja olen edelleen kuitenkin normaalipainoinen".

"Hei, minusta tuntui pahalta kun oltiin siellä ala carte -ravintolassa, jonka olin varannut meille, ja mainitsit, että minusta tulee tulee vielä lihava nainen kun syön niin väärin. Ja kun kysyit saunassa, että mikäs hylje siellä makaa, niin voitko jatkossa vaan pyytää minua tekemään sinulle tilaa?"

"Mites muuten, kun sanoit että jätät minut, jos laihdun vielä yhdenkään kilon, mutta toisaalta puristelit vatsamakkaraani inhoten - niin mitä oikeastaan haluat? Lihomista vai laihtumista? Koneeltasi löytyi ainakin niin paljon kuvia ja pornoa XL-kokoisista naisista, että vastaanko muutenkaan ihannettasi?"

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   31.3.25 15:12:56

Minäkään en näe että miten siinä kohtaa käydään enää keskusteluita jos toinen on jo haukkunut, arvostellut sekä antanut ymmärtää ettei kelpaa. Mä en itse ole pystynyt jatkamaan enää tuollaisten jälkeen, omat fiilikset katoaa ja näen toisen ihan eri tavalla.

Päivämäärä:   31.3.25 15:40:07

Yleensä tämä lause ei suinkaan tarkoita itsestä huolta pitämistä vaan kumppanin takia pinnistelyä hyvinvoinnin kustannuksella. Esimerkiksi kiireisessä ja stressaavassa elämäntilanteessa se sali ei kaikilla mitenkään lisää hyvinvointia (ja jos lisää hän varmasti hakeutuu sinne oma-aloitteisesti). Toisella se itsestään huolen pitäminen voi tarkoittaa vaikka sitä, että pystyttää maalaustelineen ja ottaa öljyvärit esiin. Mutta heei, eihän se nyt yhtäkkiä näille "pidä itsestäsi huolta" tyypeille kelpaakaan, koska eivät itse siitä hyödy. Se on ihan vääränlaista huolenpitoa ja latautumista ja rentoutumista. Ei, he haluavat timmin puolison. Ja näin huomataan, että kyse ei aidosti ole siitä, että haluaisivat kumppanin pitävän itsestään huolta (esim. maalaavan) vaan heidän omista itsekkäistä haluistaan puolison hyvinvoinnin kustannuksella.

Päivämäärä:   31.3.25 16:41:07

"Minä ainakin olen sen verran pinnallinen että kyllä sillä ulkonäöllä nyt vain on merkitystä. Jos sillä ei olisi merkitystä, eivät siihen kohdistuvat kommentitkaan olisi merkityksellisiä."

Lähes kaikille ulkonäöllä on merkitystä, mutta ei niin paljon että se ajaisi ohi puolison hyvinvoinnin tai sen varjolla halusisi loukata tai kontrolloida. Ja ne kommentit osoittavat merkityksen eroa. Kun kritisoi toisen ulkonäköä osoittaa, että ulkonäkö on tärkeämpää kuin kumppanin onnellisuus.

Lähettäjä: (-) 
Päivämäärä:   31.3.25 17:53:41

Tottakai ulkonäöllä on merkitystä, mutta jos alkaa vaatia käsiteltyjen ja filtteröityjen somekuvien ulkonäköä (joka ei ole edes todellista, koska kuvankäsittely ja fillterit) niin on miehen itsekin oltava sitten mallitasoinen komistus tai hänellä pitää olla statusta tai rahaa. Jotakin voi päätellä jo ihan siitä, miksi ei ole saanut sitä haaveiden instabeibeä vaikka sille joka päivä laittaakin kommenttia uusimpaan pyllistyskuvaan.

Ennenkaikkea se on omituista, miksi aletaan suhteeseen ja jatketaan suhteessa sellaisen kanssa, jonka ulkonäkö ei miellytä vaan on jopa siinä määrin vastenmielinen, että kokee tarpeelliseksi siitä suoraan sanoa. Jos lattaperse naisella tai ohuet jalat miehellä haittaa ihmissuhdetta noin paljon niin silloin vaihdetaan kumppania. Jos halutaan instabeibe tai salihunksi, silloin ei oteta muuta kuin instabeibe tai salihunksi. Jos sitä ei saada, hyväksytään että tämän näköinen ja statuksinen ukko/akka ei saa instabeibeä/salihunksia, joten otetaan sellainen kuin saadaan tai ollaan ilman. Ei se niin mene, että toisesta aletaan tehdä v-tuilemalla instabeibeä tai salihunksia - jos toinen haluaisi näyttää instabeibeltä tai salihunksilta, se näyttäisi sellaiselta.

Päivämäärä:   31.3.25 18:04:02

"Minäkään en näe että miten siinä kohtaa käydään enää keskusteluita jos toinen on jo haukkunut, arvostellut sekä antanut ymmärtää ettei kelpaa."

Jos nainen sanoisi miehelle jotakin aloituksen tyylistä, mies ei todellakaan keskustelisi vaan haukkuisi naisen ja suhde olisi siinä. Naisten kuitenkin oletetaan menevän esim. salille joka ilta miellyttääkseen miestä. Naisen syytähän se miehen rumasti sanominen oli, miksei ollut treenannut itseään sellaiseksi että sietää katsoa. Nih.

Päivämäärä:   31.3.25 18:25:56

Juu juu mutta kun aloittaja vielä miettii että jäiskö vai lähtiskö, niin minä siihen että turha miettiä jäämistä jos ei keskustele asiasta, sitten sama vaan lähteä eikä enää pohtia :D
Jos joku ei koe tuollaista asiaa niin raskaana, että sen takia automaattisesti erotaan, mutta asia silti häiritsee ja loukkaa, niin silloin siitä varmaan kannattaa keskustella. Joku taas kuulee tuollaisen kommentin ja nostaa saman tien kytkintä. Meitä on moneen junaan ja osa menee bussillaki.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   1.4.25 15:20:25

Ex-mies arvosteli aikanaan ulkonäköäni, erityisesti jaksoi mainita jos oli aamuisin silmäpussit ja myös se, ettei salilla käymistä "huomannut" (?) oli suosittu aihe kera kaikenlaisten "kiinteytystarpeisten" paikkojen puristelun. Jossakin vaiheessa alkoi ärsyttää niin sanoin, että voisit sinäkin vähän muuttaa ruokavaliotasi kun olet selkeästi lihonut. Mies siihen loukatulla ilmeellä ja äänellä, että sekö tekee minusta huonomman ihmisen ja ulkonäkökö sulle on tärkeintä nönnönnöö. No ihan yhtä huonon tekee kuin minun silmäpussit ja ei-kiinteys minusta, että ole hyvä vaan vuorostasi. Että sellainen reilu peli, kuka saa arvostella ja ketä :DDDDDD

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   1.4.25 15:22:50

Aloittaja, huomaathan tässä keskustelussa sen, että kaikki, joiden kumppanit ovat arvostelleet puolisonsa ulkonäköä silloin kun syynä ei ole raju ja epäterveellinen muutos, ovat EXIÄ.

Lähettäjä: Samikset 
Päivämäärä:   1.4.25 17:13:30

Ja ap ei voi sanoa sille miehelle vastaavia asioita? Että sulla on muuten tosi lyhyet jalat tai oudon suippo pää, toki myös mainita että miehellä pitäisi olla isot lihakset (jos ei ole) tai miehen pitäisi olla hoikka (jos ei ole). Ihastella ja toivoa sellaista, mitä mies ei ole. Jos mies tästä alkaa kiukutella, niin sanoo että ei kai se sinua haittaa vaikka et olekaan hyvännäköinen, hyvinhän me yhteen sovitaan kun en minäkään kuulemma ole.

Lähettäjä: Mvhj 
Päivämäärä:   1.4.25 22:29:47

" ei kai se sinua haittaa vaikka et olekaan hyvännäköinen, hyvinhän me yhteen sovitaan kun en minäkään kuulemma ole."
:D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.