Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Kyllä mä tykkään vaikka onkin ihan liian lyhyt"

Lähettäjä: Kiva 
Päivämäärä:   30.3.25 14:09:35

Just. Kysyin asiakkaalta etukäteen, että onko pituus ok ja näytin hänelle, mutta silti sain tuon kommentin lopulta.
Ihan muillekin vinkkinä, että jos kampaaja kysyy ja näyttää niin silloin PITÄÄ SANOA onko ok vai ei. Hiukset kasvaa kyllä takaisin, mutta ammattilaisena tympäisee.

Re: "Kyllä mä tykkään vaikka onkin ihan liian lyhyt"

Lähettäjä: höh 
Päivämäärä:   30.3.25 14:12:17

Avasin viestin, kun luulin sinun kirjoittavan kivasta miehestä.

Lähettäjä: Vääräsääri 
Päivämäärä:   30.3.25 14:15:41

Ehkä hänellä oli ristiriitainen fiilis? Kun mä leikkautin tukkani pitkästä lyhyeksi ja näin lopputuloksen peilistä, päässä vuorottelivat "voi kauhea miltä mä näytän" ja "voi että tää on kiva!" Ja lopulta tykkäsin oikein paljonkin. :)

Lähettäjä: Vääräsääri 
Päivämäärä:   30.3.25 14:16:43

Ja jotkut ihmiset ovat sellaisia, etteivät he kertakaikkiaan voi sanoa mitään positiivista lisäämättä loppuun jotain negatiivista. Kai heidät on kasvatettu sellaisiksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.25 14:32:52

Moni kampaaja ainakin omalla kohdalla mittaa näyttämäni pituuden märistä ja venytetyistä hiuksista. Sitä aina yrittää painottaa, että "haluan että on vähintään leukamittainen KUIVANA JA FÖÖNATTUNA" ja silti kampaajalta joutuu lähtemään suun tasolle ulottuvissa hiuksissa ja miettimään että mikä siinä on niin vaikeaa leikata oikean mittaiset hiukset.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   30.3.25 14:38:30

Luulin myös, että on miehistä. Tukka sentään edes kasvaa, aikuinen mies ei.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   30.3.25 14:43:04

Moni kampaaja ainakin omalla kohdalla mittaa näyttämäni pituuden märistä ja venytetyistä hiuksista. Sitä aina yrittää painottaa, että "haluan että on vähintään leukamittainen KUIVANA JA FÖÖNATTUNA" ja silti kampaajalta joutuu lähtemään suun tasolle ulottuvissa hiuksissa ja miettimään että mikä siinä on niin vaikeaa leikata oikean mittaiset hiukset.

^ Näin uskoisin että aloittajan asiakkaalle on tehty.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   30.3.25 14:56:55

No mulla taas kokemus kun olin vuosia antanut hiusten kasvaa, olivat alaselkään saakka, ja halusin täysin uuden lookin ja pyysin että leikkaa polkkatukan joka on noin harteille niin kampaaja leikkas varovasti 10 senttiä kerrallaan ja kyseli että haluatko todella että leikkaan enemmän :-D hän varmaan neljä kertaa tätä varmisteli ja aina lähti seuraavat 10 senttiä lisää kunnes tukka oli tosiaan sellainen polkka jonka just vielä sai ponnarille. Ja just sellainen mitä olin toivonut. Eli tällä kampaajalla taisi olla useita samanlaisia kokemuksia kun sulla aloittaja!

Päivämäärä:   30.3.25 14:59:03

Kampaajat eivät oikein hahmota mittajärjestelmiä, sen olen huomannut. Kun sanon, että leikkaa 3cm lyhyemmäksi, niin he leikkaavat kolme tuumaa lyhyemmäksi. Ja NÄEN kyllä kuinka pitkiä hiustuppoja saksivat.

No, tämä ei haittaa, kun sen tietää ennalta etteivät he senttimetrejä hahmota.

Lähettäjä: Huono taso 
Päivämäärä:   30.3.25 15:04:58

Todellakin sanon ja kohta menen sanomaan myös huonosta leikkausjäljestä.
Jo toinen kerta ( eri kampaaja) kun yksinkertaisessa polkkatukkamallissa löytyykin ylläri pylläri pitkiä hiushuituja sieltä täältä.
Mikä vaivaa ettei kunnolla tarkisteta jälkeä? Itsekö pitää kamman kanssa mennä hiukset läpi ennen kuin maksaa? Olen tottunut parempaan ja todellakaan en mene toista kertaa noihin paikkoihin.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   30.3.25 15:32:36

Mulla taas toisinaan värjäyksen yhteydessä kun pyydän nipsaisemaan muutaman sentin latvoista kuivat ja kaksihaaraiset pois, eivät uskalla kuin muutamasta kohdasta pari milliä saksia. Itselläni paksut ja pitkät hiukset, mutta tuntuu että pelkäävät ottaa siitä yhtään pituutta pois.

Lapsena taas kun äitini leikkasi hiuksiani, lähti aina puoli kuontaloa niin ettei edes ponnarille saanut! Ärsyttävää.

Lähettäjä: pöh 
Päivämäärä:   30.3.25 15:57:23

Lähettäjä: höh
Päivämäärä: 30.3.25 14:12:17

Avasin viestin, kun luulin sinun kirjoittavan kivasta miehestä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.3.25 16:12:13

Varmaan olet tyypillinen kampaaja, joka leikkaa enemmän mitä asiakas on toivonut. Minä olen aina pyytänyt olkapäiden alapuolelle ulottuvia hiuksia ja lisännyt, että haluan että hiukset on helppoa saada ponnarille. Lopputulos on yleensä ollut, että hiukset eivät edes kosketa olkapäitä ja ponnari onnistuu vain pinnien avustuksella... Mieluummin nykyään leikkaan vaikka itse, hinta kampaamossa on aivan järkyttävä kun ei edes saa sitä mitä on halunnut.

Päivämäärä:   30.3.25 16:21:10

Minä olen saanut kerran elämässäni kampaajalta sitä mitä olen toivonut, se oli teininä naapurin mummo joka teki kotonaan. Maksoi 8e. Lopetti hommat pian sen jälkeen kun ei oikein enää kroppa kestänyt.

Aina välillä tulee kokeiltua, annettua mahdollisuus. Yksi leikkaa aivan vinoon, toinen tasaa vain ja ainoastaan latvat eikä kerrostettua osuutta jonka nimenomaan halusin lyhennettävän kun oli huonossa kunnossa. Maksoin aivan järkyttävän paljon siitä, että hiuksiani EI leikattu vaan olivat yhtä huonossa kunnossa kuin mennessä, mitä nyt niitä pisimpiä vähän lyhennettiin. Aikaa kuitenkin meni niin kauan että oletin että olisi hoitanut hommansa.

Keittiöfiskarsit on paras ratkaisu, nyt kun on taas asunto jossa on peilikaappi, ilman sitä oli niin hankalaa sokkona leikata että yritin käydä kampaajalla, mutta kun ne suositellut ammattilaisetkaan eivät osaa hiuksia leikata niin olkoon, itse saan parempaa jälkeä aikaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.3.25 16:23:55

Etkö aloittaja ymmärrä, että joskus asiat tosiaan voi olla ajatuksena oikeasti kivoja, mutta sitten kun näkee oikeasti niin voi paljastua että joku ei ihan miellyttänytkään?
Aloituksessasi oletat että asiakkaan mielestä oli liian lyhyt jo silloin kun näytit, vaikka on ihan yleinen juttu että just vaikka leikatessa ajatellaan että halutaan lyhyet mutta sitten kun nähdään se lopputulos niin huomaakin ettei ole oma juttu. Tai että näyttää vain omaan silmään ensin oudolta.

Sama hiusvärien kanssa, on itsellekin käynyt että haluan just tietynväriset hiukset ja oon ihan innoissani, mutta kun vihdoin näin ne valmiit hiukset niin ei olleetkaan kivat omassa päässä.

Ja ulospäin aiheesta niin vaikkapa uusi seinämaali voi näyttää ikävältä seinillä vaikka se ajatuksena oli ihana, tai vaate ei imartelekaan kun sovituskopissa sitä kokeilet vaikka ajattelit että olisi kiva.

Tää on oikeesti ihan täysin maalaisjärkeä.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   30.3.25 16:24:17

En enää käy itsekään kampaajalla, mutta silloin kun kävin, niin jaoin työn osiin, niin kampaaja pystyi keskittymään siihen yhteen asiaan kerrallaan. Kun minulla oli otsis, ja kävin leikkauttamassa hiukset, niin varasin toisesta paikasta sellaisen pikafiksausajan siihen perään. Siellä leikattiin vain otsis. Tai jos värjäytin, niin varasin leikkausajan erikseen jne.

Lähettäjä: täh 
Päivämäärä:   30.3.25 18:16:50

Avasin viestin, kun luulin sinun kirjoittavan muuten kivasta katkarapumiehestä.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   31.3.25 03:28:12

"Tukka sentään edes kasvaa, aikuinen mies ei."

Riippuu siitä mihin suuntaan. Ja onneksi sentään useimmilla aikuisilla miehillä sentään yks osa joskus kasvaa, vaikka sitten vain kutistuakseen myöhemmin :)

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   31.3.25 08:13:43

Löisin aika paljon vetoa että asiakas on pyytänyt tietyn pituuden, ja aloittaja on sitten juurikin mitannut sen märistä hiuksista suoraan alas vetämällä. Sitten sakset laulamaan ja nyt nokka solmussa kun asiakas suoraan sanoi, että vedettiin paljon lyhyemmäksi kuin mistä oli puhe. Olisit iloinen ettei kiroillut päin naamaa vaan yritti löytää leikkauksesta jotain positiivista, vaikka pettyikin.

Miksi siellä kampaajakoulussa ei opeteta, että kuiva föönattu hius ei (toivottavasti) makaa venytettynä päätä pitkin? Vaan lopputulos on asiakkaan pyytämää merkittävästi lyhyempi, jos tätä ei ajatella vaan pätkäistään tukka tuijottaen sen pituuteen märkänä. Miksi kampaajat eivät huomaa tätä ilmiötä edes käytännön elämässä? Johtuuko se juuri siitä että yleensä asiakas ei kehtaa sanoa suoraan, että vedit sitten liian lyhyeksi, vaan nielee pettymyksen ja yrittää keksiä hyviä puolia? Ja epäsuoremmasta palautteestakin suututaan ja syytetään asiakasta, kuten aloittajakin tekee.
Vai opetetaanko siellä koulussa että asiakkaan pyynnöstä ei pidä välittää ja leikkaa kuten huvittaa koska kyllähän se tukka kasvaa takaisin?

Itse olen jo oppinut että mikään muu ei kampaajalla auta kuin haukkana vahtia joka saksen heilautusta, jos ei halua 5-10 cm lyhyempää lopputulosta kuin mitä pyysi. En voi käsittää miksi mutta näin se vaan menee.

Lähettäjä: Ow 
Päivämäärä:   31.3.25 08:23:11

Märistä leikattu? Oma vakkari kampaaja leikkaa aina omista kuivina värin jälkeen ettei just mene liikaa. Tietää et haluan hiuksien olevan pitkät, ei edes veloita ikinä leikkaus maksua kun nappasee vaan nopeasti max 1cm ja hänellä se oikesti sen verran

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.