Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oonko liian vanha "jännävaiheeseen"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.25 13:39:14

Oon 30 ja seurustelin 19v asti ihan viime viikkoihin henkilön kanssa joka sai mut kadottamaan itteni. Tulin kuitenkin vihdoin järkiini ja päätin huonon suhteen. Kasvoin kuitenki tossa suhteessa aikuseksi ja mulla oli vuosia olo että tätä tämä nyt on eikä muuta tule ja että näin me vanhetaan yhdessä. Ilman että elämässä tapahtuu mitään mullistavaa ja että mennään elämisen "peruskaavalla" eli työt, talot yms.

No nyt eronneena mulla ei yhtään kiinnosta tämä elämisen peruskaava vaan haluaisin tehdä jänniä juttuja ja kokea uusia asioita ja ihmisiä. Musta tuntuu että se on tähän tilanteeseen mitä mä tarviin mutta oon kuitenki jo 30 niin tuunko katumaan tätä vaihetta myöhemmin? Pitäskö mun alkaa maanisesti ettiä sitä puolisoa joka haluaa vakiintua heti? Oonko sitten esim 32v ihan käytetty riepu jolla ei oo mitään arvoa vakavissa suhteissa.

Re: Oonko liian vanha "jännävaiheeseen"

Lähettäjä: go girl 
Päivämäärä:   30.3.25 13:41:34

Anna palaa vaan! Ei se järvi soutamalla kulu. Ja 32 vuoden jälkeen ne on kuule ihan eri kriteerit kuin "käytetty riepu" jonka mukaan kumppania valitaan, silloin saa todella hyvät aloituspisteet jo pelkästään täyspäisyydestä. :D

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.3.25 13:44:53

Aloittajan asenne on raikas tuulahdus 50-luvulta. Ja hyvin on sisäistetty sovinismikin.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   30.3.25 13:49:23

Tottakai voit elää just niin kuin haluat. Mitä tuo "jännävaihe" pitää sinulle sisällään?

Päivämäärä:   30.3.25 13:54:30

Elät just silleen miten haluat! Vaikka koko loppuelämä deittailua ja seikkailua tai mitä vaa . Ainoa asia mikä kannattaa miettiä on lisääntymishaaveet, ettet 5 vuoden päästä ensimmäistä kertaa uhraa sille ajatusta.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   30.3.25 14:06:40

Se riippuu siitä haluatko elää elämää itsellesi vai mahdollisen tulevaisuuden kumppaniehdokkaan mahdollisille mielipiteille.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   30.3.25 14:09:32

Nää nuorison jutut on niin hauskoja 🙂

Päivämäärä:   30.3.25 14:10:01

30v liian vanha kokemaan uutta? Hei nyt oikeesti :D Mun mummo kun oli vielä 70v niin löysi uuden suhteen jossa on vieläkin näin 85vuotiaana. Kävi paljon ulkomailla missä ei oo vielä käynnyt. Eli täysillä niin kauan kun vielä pystyi, nyt jaloissa hieman vikaa niin ei jaksa pitkiä lenkkejä mutta vielä mietti jos jaksaisi jossain ulkomailla käydä jos kaikki lähellä että olisi kuin luotu vanhuksille..

Päivämäärä:   30.3.25 14:10:41

Oot kyl tosi vanha, onhan testamentti tehtynä? Siinä on jäännää riittävästi.

Päivämäärä:   30.3.25 14:43:22

No kyllä mä tiedän että 30v ei ole vanha mutta kun ympärillä samanikäiset ihmiset vakiintuu, saa lapsia, menee naimisiin, ostaa taloja yms. ja itse aloin just käydä moottoripyöräkorttia, mietin uusia asioita ja kokemuksia jota voisin tehdä ja juttelen tyyppien kanssa kenellä ei ole mitään halua vakiintua elämässä. Musta tuntuu suunnattoman houkuttelevalta tapailla tämmösiä ihmisiä ja pitää hauskaa ilman pelkoa siitä että se tyyppi pitäs esitellä ens jouluna perheen
joulupöydässä. Jotenki kai se on sitten yhteiskunnan paine että pitäs mennä sen elämän peruskaavan mukaan ja kaikki muu ois paheksuttua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.3.25 14:50:13

Onko sinusta oikeasti uudet kokemukset ja uudet ihmiset joku järisyttävä poikkeus ihmisen elämässä?

Tietysti jos uusilla ihmisillä tarkoittaa vain tapailua ja/tai seksiä niin joo, harvempi sitä tekee vakiintuneessa suhteessa, mutta todellakaan asioiden tekemisen ja kokemisen ei tarvitse loppua missään elämänvaiheessa!

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   30.3.25 14:52:24

Tuohan on oikein stereotypista toisen kierroksen käytöstä.

Nämä nuorena vakiintuneet nostivat nokkaansa ja hymähtelivät itseriittoisina silloin kun muut varoittelivat ettei kannata jättää nuoruutta elämättä. Sitten yli kolmekymppisinä sekoillaan urakalla ja voimaannutaan puolialasti.

Sanna Marin on yksi esimerkki, hän toteutti tämän kaavan lähes täydellisesti.

Jännä että vielä löytyy ihmisiä, jotka ovat tästä epätietoisia?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   30.3.25 14:54:09

Jotenki kai se on sitten yhteiskunnan paine että pitäs mennä sen elämän peruskaavan mukaan ja kaikki muu ois paheksuttua.

^ Jaa. No kuka sinua nyt painostaa ja mihin? Sinä vakiinnuit jo silloin 19-vuotiaana. Se että moni muu on tehnyt tällä välin jotain muuta ja on vakiintumassa vasta nyt, kun sinä jo erosit, ei ole mitään painostusta sinua kohtaan, vaan heidän elämäänsä jota he elävät omassa tahdissaan. Älä mieti toisten elämää vaan keskity omaasi, niin ne muutkin tekevät. Vaikka joku joskus erehtyisikin kysymäänkin parisuhteistasi tjsp, koska sillä tavalla ollan sosiaalisia, niin vakuutan ettei kukaan ole tekemisistäsi kovin kiinnostunut eikä menetä yöuniaan pohtiessaan miksiköhän se aloittajapiste nyt tekee niin tai noin. Joten lakkaa miettimästä muita ja keskity tekemään sitä mitä itse haluat.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   30.3.25 15:06:27

Nauti nyt ainakin vuosi tai pari vapaudesta, koska tämä saattaa olla elämäsi ainoa pätkä, kun pääset kokemaan sinkkuelämän iloja.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.3.25 15:11:20

Nyt sun on parempi viettää se jännävaihees. Muuten teet muksut nyt, eroat viiskymppisenä ja kysyt taas että ootko liian vanha jännävaiheeseen.

Lähettäjä: Nitu 
Päivämäärä:   30.3.25 15:11:57

Teet ihan miltä susta itsestäsi tuntuu.

Päivämäärä:   30.3.25 16:15:05

Elämä alkaa kolmekymppisenä. Sitä ennen harjoitellaan.

Teet ihan mitä sydän sanoo, silloin et todellakaan kadu. Se kumppani löytyy matkalta tai on löytymättä ja todennäköisemmin se sopiva tulee vastaan kun teet asioita joista itse nautit.

Ei se tarkoita että pitäisi ruveta yhden yön juttuihin saati sekoilla. Vaan tehdä ja nähdä ja kokea asioita jotka oikeasti hyvältä tuntuu, ja VAIN jos hyvältä tuntuu.

Tuon alkuvaiheen elämästä voi elää monella tapaa, itse valitsin järkeilyn. :D

Meidän aivomme kaipaavat uusia kokemuksia ja vaihtelua, mutta arjessa siihen riittää ihan vain että kuljet vaikka kotimatkan eri teittiä kuin yleensä kerran- pari viikossa, käyt kirppareilla, taidenäyttelyissä ja ihan kotikaupunkisi kulttuurikohteissa. Ostat kuukauden päähän junaliput naapurikaupunkiin halvalla ja käyt päiväretkellä/yövyt miten nyt aika/budjetti sallii. Ei sen tarvitse olla mitään suurta ja mullistavaa että elämästä saa mielekästä ja "jännää". Minulle suurin osa siitä jännästä on uudet polut luonnossa, ihan kotikaupungissa ja useimmiten parhaat ja mielenkiintoisimmat retket lähtevät ihan kotiovelta lähimetsään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.3.25 16:27:08

Se, että on elänyt pitkässä parisuhteessa nuorena on myös etunsa. Koen tuntevani itseni paremmin ja tiedän mitä parisuhteelta haluan, siinä kasvaa eri tavalla kun asuu jonkun kanssa vrt. yksin asuessa.

Nuo pienet muutokset arjessa auttavat virkistämään, mutta... Jos on oikeasti mahdollisuus antaa ajatuksen lentää ja kokeilla rajojaan niin se kannattaa ehdottomasti käyttää!

Lähettäjä: Hoz 
Päivämäärä:   30.3.25 18:07:41

Aloittajan on jopa nuori vielä! Moni aloittaa elämänsä ensimmäisen vakavan suhteen sinun iässä ja voi päätyä vaikka minne! Voi saada perhettä, seurustella, saada ja menettää tai vaihtaa töitä, tehdä useita opintoja, matkoja, muuttoja ja vaikka mitä. Ei toki näitä kaikkea yhtä aikaa.

Lähettäjä: /s 
Päivämäärä:   30.3.25 18:15:15

Juu olet kyllä käytännössä toinen jalka haudassa jo. Kannattaa ruveta miettimään testamenttia ja katselemaan sopivia palvelutaloja/vanhainkoteja lähiseudulta. Käythän jo bingossa, entä onko kiikkustuoli ja kutimet hankittuna jo? Kai osaat sentään niitä käyttää?

Lähettäjä: Yubaba 
Päivämäärä:   30.3.25 18:44:41

Järvi ei soutamalla kulu!

Mutta! Ja nyt korvat hörölle. Pidät kiinni seksuaalisesta itsemääräämisoikeudestasi ja pidä huoli että kun soudetaan niin tyytyväiset osapuolet eivät ole vain mies ja muna. Vaadi nautintoa, muuten et sitä tule saamaan.
On OK vaikka kesken aktin todeta että ei kiinnosta ja lopettaa. Tämän kun joku olisi mulle sanonut parikymppisenä niin olisin ehkä saanut parempaa seksiä.

Tiedättekö, ei harmita yhtään se että elostelin vaan se etten vaatinut parempaa käsittelyä :D Joissain asioissa saa ja pitää olla itsekäs!

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   30.3.25 19:14:57

Jotain on hyvin pahasti pielessä miesvalinnassa jos suhteessa (vaikka kuinka lyhyessä) pitää erikseen vaatia hyvää kohtelua millään elämän osa-alueella.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.3.25 19:47:59

Nauti nuoruudestasi kun olet nuori eli nyt.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   1.4.25 14:54:08

Eikun olet liian nuori, kun pitää kysellä tuollaisia. Oikeasti vanhana ei kysellä, mitä voi tehdä, vaan tehdään ihan just mitä huvittaa.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   1.4.25 14:59:23

"oon kuitenki jo 30 " XD

Kakara.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.