Lähettäjä: Huihai
Päivämäärä: 30.3.25 12:35:31
Vuonna 2021 heräsin siihen, että minulla oli aivosumua useita kertoja viikossa. Tällöin en vielä juurikaan muuten sairastellut, mutta näinä päivinä läsnäolon elämässä järkkyi hurjasti ja työnteko oli usein hankalaa.
Syksyllä 2022 minulle tuli kummallisia jalkojen puutumisoireita ja pistelyä ilman mitään hyvää syytä. Aloin syömään tuolloin B-vitamiinilisää ja sinkkiä, ja oireet loppuivat jossain määrin puolessa vuodessa. Tässä välissä oli pitkän aikaa, että kuntoni parani huomattavasti, ainoastaan jatkuva kuiva suu vaivasi elämääni. Niinkin pitkälle, että suun terveys alkoi kärsiä ja joudun käymään jatkuvasti hammaskiven poistossa.
Viime syksynä 2024 alkoi sitten ehkä raskain ajanjakso. Jatkuva sairastelu, tähän päivään mennessä olen ollut seitsemän kertaa sairaana. Samaan aikaan kun alkaa flunssa oireet, myös aivosumu on mukana. Nämä oireet kestävät yleensä noin 5-6 päivää. Lisäksi suuni on hyvä kuiva, viime syksynä minua vaivasi myös pahoinvointi samoihin aikoihin mutta se on nyt väistynyt. Minulla on myös jatkuvasti turvonneet nivelet sormissa varsinkin kun oireet tulevat nivelet kuumottavat ja turpoavat entisestään.
Minulla on ollut myös kuukautiskierron häiriöitä ja veristä vuotoa kesken kierron useamman kerran. Kuukautiskiertoni on tällä hetkellä noin 38 päivää epämääräisesti. Tuntuu, että käyn joko yli- tai ylikierroksilla riippuen päivästä. Minulla on tihentynyt virtsaamisen tarve.
Nukun hyvin, syön kasvisruokaa ja elän hyvin säännöllistä elämää. Urheilen paljon, mutta aina kun tällainen jakso tulee menen aivan sänkypotilaaksi. En jaksa mitään ja koen valtavaa uupumusta.
Nyt minulta on otettu verenkuva, kilpirauhasarvot, maksa- ja munuaisarvot, hemoglobiini, suola- ja kaliumtasapaino. Virtsanäytteet ja sukupuolitauti testit. Kaikki testit priimaa poislukien suolan määrä elimistössä, mikä oli alhainen mutta ei vielä hälyttävästi.
Ensi viikolla taas aika terveyskeskukselle. Reumalabroja ainakin otetaan luulen niin.
|