Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä mun pee erseessä on?

Lähettäjä: Pihlura 
Päivämäärä:   30.3.25 10:37:40

Hötölääkärit, mikä on?
En löytänyt kuvia peräpukamista, joten en ole varma. Vähän ikäänkuin turvonnutta röpelöä aukon toisella reunalla. Aattelin jos olis ollu vaikka finni met ei. Toiselta reinalta ditten kutittaa vähän joskus ja siinä tuntuu ihon sisällä muutaman millin kova patti. Tietysti puristelin kaikkia, ei muutosta.

Re: Mikä mun pee erseessä on?

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   30.3.25 10:42:37

Pukamilta kuulostaa. Hae voidetta apteekista niin auttaa kutinaa. Lämpimällä vedellä alueen suihkutus myös helpottaa pukamia. Vatsa myös hyvä saada kuntoon eli kova uloste ja ripuli aiheuttavat herkästi pukamia kuten myös kovalla alustalla istuminen.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   30.3.25 11:13:09

Pulma. Apteekista Scheriproct.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.3.25 11:37:06

Ei pysty, mutta jos kuvan laitat niin katotaan.

Lähettäjä: xXx 
Päivämäärä:   30.3.25 21:35:38

Pliis, älä laita kuvaa vaan mene lääkäriin.

Lähettäjä: Asta 
Päivämäärä:   30.3.25 21:42:36

Apteekista rasvaa ja puikkoja, ne auttavat. Huuhtelu aina ulostamisen jälkeen ja suositellaan myös lämpimiä kylpyjä (suihkuttelua).
Kannattaa miettiä mikä aiheuttaa ja oppia välttämään , uusii helposti, mutta sitten vaan niitä puikkoja taas..

Kerran on hirtetty lääkärissä, oli vähän erikoinen kokemus, mutta auttoi. Arkipäivää hoitohenkilökunnalle (näin sanoivat).

Itsellä joitain ruoka-aineallergioita esim maitoproteiini , joskus kun unohdan rajoitteet ja syön vaikka jäätelöä vähän enemmän (tai vaikka kahtena peräkkäisenä päivänä) niin nopeasti alkaa kutittaa jne

Tutulle sukulaismiehelle kuulemma tulee oluesta..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.25 21:53:01

Mahtaako olla sama kuvaus kuin nuorien tyttöjen huulista?

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   30.3.25 22:42:30

Peräpukama se on. Hoida sellaisena. Jos täällä mainitut^ keinot ei auta, mene lääkäriin. Mutta huomenna apteekkiin.

Lähettäjä: Pihlura 
Päivämäärä:   30.3.25 23:21:39

Kiitti. Ehdin kyllä jo unohtaa koko vaivan. Stressistäkö nuokin tulee hitto. En keksi muutakaan.

Lähettäjä: zzu 
Päivämäärä:   31.3.25 01:03:01

Peräpukamat voivat olla sisäänpäin kasvaneita ja saattavat vuotaa hieman verta haavauduttuaan jos uloste on kovaa. Kannattaa tutkituttaa. Se käy ihan siististi. Työterveyslääkäri tai missä sitten käytkin katsoo ihan siististi peräsuolen aukkoa tähystimellä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.3.25 03:43:01

Kannattaa käyttää käsisuihkua tai pyyhkiä kostealla tavallista varovaisemmin. Lisäks voi yrittää painaa sormella sisään, niin sulkijalihaksen voima/paine voi jeesata. En lähtis lääkäriin suotta näyttämään jos ei enempää oireile. Ei ne noin pientä hirtä. Ja voi sen kurkata meljein kuka tahansa, yhtä helppo tunnistaa kuin finni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.