Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lääkäriin vai hammaslääkäriin?

Lähettäjä: Poskiontelot 
Päivämäärä:   29.3.25 09:38:16

Mulla alkoi reilu viikko sitten flunssa ja poskiontelot täyttyi räästä nopeasti. Alkuviikosta oli jo paineen tunne otsassa ja kasvoissa paha. Tiistaina en pystynyt enää syömään kun koko yläleukaa särki niin paljon ja hampaisiin sattui pureskelu. Menin lääkäriin ja sain jotain kortisoni nenäsuihketta. Tuntui auttavan suht nopeasti ja nyt oikea puoli kasvoista on jo ihan ok. Poskiontelot ei tunnu, hampaat on kunnossa, ei särje. Mutta vasen puoli tuntuu yhtäkkiä tosi aralta, varsinkin hampaissa. Tuntuu että useampaa hammasta tykyttää. Poskiontelo ei ole niin paha enää. Tuntuu kummalta, kun esim. eilen vasen puoli oli jo paljon parempi.

Olen käynyt joulukuussa hammaslääkärissä, jossa tehtiin tarkastus, poistettiin hammaskivi ja paikattiin pari reikää. Tykytys tuntuu mielestäni useammassa hampaassa. Vasemmalta puolelta paikattiin kyllä yksi ylähammas, jossa paikka jouduttiin tekemään tosi lähelle juuria ja oli hilkulla joutua juurihoitoon. Nyt mietin, että onko se poskiontelontulehdus voinut ärsyttää sen hampaan mikä nyt oireilee vai onko tulehdus vasemmalla puolella vaan sitkeämpi kuin oikealla puolella. Periaatteessa tänään pääsisi vielä lääkäriin työterveyden kautta, mutta kannattaako mennä, jos vika on hampaassa / hampaissa.

Re: Lääkäriin vai hammaslääkäriin?

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   29.3.25 10:31:53

Lääkäriin. Mulle tuli muuten verenmyrkytys tuollaisesta, ja oli hengenlähtö lähellä.

Re: Lääkäriin vai hammaslääkäriin?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   29.3.25 13:12:39

Lääkäriin, sanoisin minäkin. Kuulostaa poskiontelontulehduksen jälkioireilta tai sitten on vieläkin tulehdusta jossain. Hampaissa tuskin on mitään vikaa, tuntemukset hampaissa heijastuu sinne jostain muualta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.