Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kumman työn ottaisit?

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   28.3.25 21:06:38

Minulla on tarjolla kaksi pestiä. Toinen asiantuntijatyö järjestelmän pääkäyttäjänä. Etätöitä voi tehdä 4 krt viikossa. Palkka 6300.
Jos suostun esimies rooliin, niin palkka 7000e, mutta lähitöissä pitäisi olla 4 krt viikossa. Työmatka on 1h ja esimieshommassa pitäisi ostaa talouteen toinen auto.

Re: Kumman työn ottaisit?

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   28.3.25 21:14:45

No mä olisin ihan p*ska pomo ja muutenkin olen lähes ihmisvihaaja ja sitä paitsi en ympäristösyistä aja autoa, niin valinta olisi helppo, mutta tuskin tästä nyt sulle on hirveästi apua.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   28.3.25 21:17:29

En suostu enää mihinkään esihenkilötyöhön ennen kuin lapseni on vähintään teini-ikäinen.

Eli valintani olisi ykkönen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.25 21:17:56

32h lisää ajamista viikossa ja bruttopalkkaa 700e, lisämiinuksena esimiestyö. En edes harkitsisi.

Lähettäjä: Crea 
Päivämäärä:   28.3.25 21:19:42

Joo, se eka työ...

Päivämäärä:   28.3.25 21:19:47

Minä taas tykkään autoista ja ajaa niillä, niin olisin vain onnellinen jos olisi syy ostaa uusi auto. Eli valitsisin esimiehen roolin, niin ei tarvitse erikseen enää lähteä ajelemaan autolla kotona kykkimisen jälkeen :D

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   28.3.25 21:20:55

Ehdottomasti ykkönen.

Lähettäjä: Rahat 
Päivämäärä:   28.3.25 21:30:36

Työ 1. Se, että paikassa häviää 700€/kk on plusmiinusnolla, että sulla olis auto josta maksaisit bensat, vakuutukset (ja mahdollisesti lainaa). Lisäksi verotus tasaa palkkoja, joten ei kahta sanaa, etteikö ykkönen olisi kannattavampi rahallisesti ja varsinkin mielenterveydellisesti :D

Päivämäärä:   28.3.25 21:40:17

Ykkönen, ihan ehdottomasti.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.3.25 21:44:48

Ykkönen

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   28.3.25 21:57:19

Ykkönen. Onko siinä edes tosiasiallista tarvetta viikottaiselle lähityölle, vai onko kyse vain jostain pomon nillityksestä?

Kakkosvaihtoehdossa palkan erotus häviää täysin auton kuluihin ja työmatka-aikaan, eli joutuisit esimiesrooliin ilman mitään vastinetta.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   28.3.25 22:06:22

"ei kahta sanaa, etteikö ykkönen olisi kannattavampi rahallisesti ja varsinkin mielenterveydellisesti"

Näin.

Lähettäjä: Satsa 
Päivämäärä:   28.3.25 22:37:26

No ensimmäinen tietysti :O. Osaan asettua toisten asemaan, mutta silti en ymmärrä, miksi joku valitsisi kakkosen.

Päivämäärä:   28.3.25 22:41:40

Ykkönen on taloudellisesti ja henkisesti ykkösvaihtoehto.

Kakkosvaihtoehto vain siinä tapauksessa, että tavoite on päästä kiipimään esimiehenä ylemmäs ja ylemmäs. Silloin tuon todellisuudessa pienemmän palkan ja raskaamman työn voisi hyväksyä, portaana päästä eteenpäin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   28.3.25 23:00:26

Niin esimiestyöhän on ihan kivaa mutta kyllä siitä kuuluisi saada kunnon korvaus, se on kuitenkin usein töitä 24/7. Oon liian vanha ja laiska ja mukavuudenhaluinen jotta viitsisin semmoista tehdä ainakaan noin huonolla palkalla.
Eli ykkönen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.25 00:04:42

Ykkönen aivan ehdottomasti. Jo se auton pito ja bensat syö leijonanosan tuosta palkkojen erotuksesta. Lisäksi etätyö on aivan parasta, pitäisi olla yksi nolla lisää tuossa palkassa että valitsisin lähityön.

Lähettäjä: Papaya 
Päivämäärä:   29.3.25 00:12:27

Ensimmöinen vaihtoehto olisi oma valintani, ihan siitä syystä että en suostuisi esimiehen rooliin mistään hinnasta. Säännöllisesti sitä omallakin työpaikallani minulle tuputetaan, mutta ei ole minun pala kakkua se homma.
Lisäksi jo etätyöhön tottuneena haluaisin pitää siitä kiinni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.