Lähettäjä: leukosyytti
Päivämäärä: 28.3.25 15:17:54
Lyhyt virsi kaunis, eli mies on käyttäytynyt jo pitkän aikaa kuin mikäkin sika, ja nyt kaiken huipuksi sain sattumalta selville että hänellä on salasuhde työkaverinsa kanssa. Asioita on yritetty selvittää jo pitkään mm. terapiassa, nyt sitten vihdoin katkesi kamelin selkä minultakin ja aion hakea avioeroa.
Mies ei tosiaan tiedä tulevasta erosta mitään, ellei sitten jo suunnittele itsekin vastaavaa, mutta ajattelin nyt ensin suunnitella mahdollisimman paljon valmiiksi ennen kuin kerron aikeistani. Ja ukko on tehnyt sen verran k#sisesti että saanpahan kostonhaluisesti ehkä näpäyttää samalla + suojata omaisuuteni. Käytännön asioista olen ihan hukassa niin siksi käännynkin teidän puoleen mistä aloittaa? Avioehtoa ei ole, omakotitalo on miehen nimissä ja ostettu ennen meidän avioliittoa. Minulla on arvokkaampaa omaisuutta ainoastaan kesämökki nimissäni, enkä siitä aio luopua, muuta mainittavaa ei oikeastaan ole kuin miehen auto mutta siitäkin jäljellä hirveästi velkaa. Ja siis talosta + mökistä edelleen reippaasti velkaa jäljellä, säästöjä ei ole paljoa mutta niitä arvelin nyt alkaa tulevaa ajatellen kartuttaa itselleni käteisellä. Lapsia ei luojan kiitos ole..
Tällä hetkellä lähinnä mietin, jos kumpikin vain säilyttäisi oman omaisuutensa ilman mitään jakamista, mutta onko tämä mahdollista vain sopia jos saan miehen suostuteltua? Molemmat ollaan sen verran pa ettei kiinnostaisi tuhlata rahaa asianajajiin. Muita hyviä vinkkejä ja ideoita? Vielä olen kaikelle avoin, niin sovinnollisiin ratkaisuihin kuin k#sipäisiin kostosuunnitelmiin (katkaravut verhotankoihin esim.). Avioerokin kai jotain maksaa, paperit voi kai käydä jättämässä yksin vai onnistuuko sekin sähköisesti nykyisin.. Tarvitseeko muuttaa eri osoitteeseen ennen avioeron hakemista? Olen tosiaan ihan pihalla ja raivosta sekaisin tällä hetkellä, luulin että meidän piti yhdessä korjata tämä sotku eikä siirtyä salaisiin heiloihin. :(
|