Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työnhakijoita ei kunnioiteta

Lähettäjä: Lantti 
Päivämäärä:   28.3.25 15:09:49

Olen hakenut muutaman kuukauden töitä. Olen ollut mukana lukuisissa valintaprosesseissa, haastatteluissa jne. Kyse on korkeakoulututkinnon ja erityisosaamista vaativa työ. Hakijoita paikasta riippuen muutamia kymmeniä. Ja taas on yllättänyt miten liukuhihna hommaa haastattelut on. Hakemuksia ei selvästi ole edes luettu, haastateltavia otetaan hirveä määrä ja kysellään sellasia todella kaavamaisia kysymyksiä joihin vastaus on jo työhakemuksessa. Tai matkustan 150km päähän haastatteluun joka kestää 10min ja siellä kysytään lähinnä työkokemuksesta ja harrastuksista.

Sitten kerrotaan rekry prosessin olevan valmis kuun loppuun mennessä ja sitten siitä paikasta ei kuulukkaan enää ikinä mitään. Oikeesti jos on ollut vaikka 5 haastateltavaa, niin ei voi edes sähköpostia laittaa että rekrypäätös on tehty ja et tullut valituksi. Tai soitetaan ja kysytään voinko tulla organisaatiolle toiseen hommaan pienemmällä palkalla.

Onneksi työntarve ei ole akuutti, mutta ihan ihme hommaa.

Re: Työnhakijoita ei kunnioiteta

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   28.3.25 15:58:54

Nykyään työnhaku on ihan perseestä. Jos et täytä tämän rekrytoijan jokaista vaatimusta, seuraava otetaan. Itsestä pahinta on haastattelut, hukkaat omaa ja haastattelijan aikaa. Ja kyllä, olen kyllästynyt/kyrpiintynyt/mitä ikinä nykyiseen meininkiin....

Lähettäjä: Crea 
Päivämäärä:   28.3.25 16:28:47

Joo. Tällä viikolla piti kuulla päätös yhden työpaikan osalta. Ei ole kuulunut. Turhauttaa käyttää aikaa työhakemuksiin ja työhaastatteluihin (silloin harvoin, kun niihin pääsee), kun ei sitten edes tule päätöstä, että saiko sen työn vai ei. 2 korkeakoulututkintoa itsellä ja kattava käytännön työkokemus. Ei kelpaa ilmeisesti mihinkään...

Lähettäjä: (€) 
Päivämäärä:   28.3.25 19:17:12

Kuin myös. Löytyy korkeakoulututkinto ja pitkä työkokemus. Haastattelut jotain diipadaapaa ja fiilistelyä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.25 20:18:13

Miten oon lukenut tällä foorumilla useita kertoja että korkeakoulutetut työllistyy helposti?

LähettäjäYlämaan Robin 
Päivämäärä:   28.3.25 20:49:13

Nyt on työnantajan markkinat,valitettavasti

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   28.3.25 20:58:42

Kaikidta ärsyttävin haastattelu on "kerroppa vähän itsestäsi ". Mulle tulee aina fiilis, että mitä víttúa, etkö lukenut hakemusta? Etkö edes silmäillyt ennen kuin astuin sisään? Joo, onhan sekin aloitus, mutta mitä siinä pitää kertoa?

Muutaman kymmenen hakemusta tehnyt nyt ja yhdestä on tullut vastaus, joka oli kiitos mielenkiinnosta mutta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.3.25 21:17:00

Toi kysymyshän kertoo jo paljon henkilöstä, osaako puhua ja kertoa itsestään, vai aajatteleeko just noin, vittuuks kyselet, täytin hakemuksen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.25 21:26:49

Näin rekrytoivana oleellista on tavata hakija livenä, nähdä miten osaa tilanteessa kertoa itsestään ja osaamisestaan ja ennen kaikkea millainen fiilis ihmisestä tulee. Suurin osa haastattelusta esiin nousevista asioista on tullut ilmi hakemuksesta, mutta kertoo paljon, miten haastateltava osaa kertoa itsestään ja osaamisestaan livenä. Yllättävän harva nimittäin osaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.