Lähettäjä: Lilja
Päivämäärä: 28.3.25 11:34:58
Tilanne siis se, että olen ollut nykyisessä paikassa noin 8 vuotta, samaa tehtävää tehnyt nyt viimeiset 4 vuotta. Viihdyn mielestäni hyvin, toki ne omat juttunsa on joka työssä, mutta pääsääntöisesti hyvä työpaikka, kivat ihmiset, kivat työtehtävät.
Sitten taas niitä etenemismahdollisuuksia ei oikein ole. Toki aina tulee uusia projekteja, uusia vastuita jne. jotka on tosi mielenkiintoisia ja motivoivia, mutta se ei näy nimikkeessä eikä välttämättä palkassakaan. Palkankorotuksia olen saanut kahdesti, noin 150-250€ kerrallaan, erikseen pyytämällä ja perustelemalla. Automaationa tulevat vain yleiskorotukset. Palkka kuitenkin ihan ok, voisi tietysti olla enemmänkin.
Nyt herännyt kuitenkin vähän ajatus uudesta työpaikasta. Mitään vikaa tässä nykyisessä ei kuitenkaan ole, firma toimii vastuullisesti, on henkilöstöetuja ja joustoakin. Siksi ehkä pelkäänkin vaihtaa, koska vaihto on tietysti aina riski ja uusi paikka voikin olla sitten tosi paljon huonompi. Olen myös ihan pidetty ja arvostettu työyhteisössäni, joten tuntuisi vähän myös, että vaihtaessa pettäisin työnantajani etenkin kun töitä on oikeasti paljon ja tilalleni ei varmasti löydy ketään valmista ja perehdytykseen menee äkkiä muutama kuukausi eli irtisanomisaikanani en sitä ehtisi tekemään. Varmasti firma selviäisi kyllä ilman minuakin, palvelut ovat kuitenkin akuutissa tilanteessa aina vaikka ostettavissa yhteystyökumppaneiden kautta.
Kaipailen siis kommentteja ja kokemuksia, kannattaako ihan hyvää työpaikkaa vaihtaa vain vaihtamisen (ja ehkä kovemman palkan) ilosta? Tietysti ei välttämättä uutta paikkaa tuosta noin vain saakaan etenkään tässä työllisyystilanteessa, mutta jos nin kävis, että paikan saisikin, haluaisin siinä kohtaa olla varma enkä jäädä jahkailemaan.
|