Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Unihalvaustako?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   27.3.25 05:49:31

Useamman kerran tässä jonkun ajan sisällä yöllä herännyt jännittävästä/pelottavasta unesta ja siinä kohtaa molempia sääriä alkanut kihelmöidä, sellainen ihokarvat karvat pystyssä tunne. Miettinyt että olenko unessa vaan jotenkin ollut sellaisessa jännittyneessä tilassa joka sitten lauennut kun olen säpsähtänyt hereille, vai onko joku unihalvaus homma. Tai voiko johtua uniapneasta. Tuo säärien kihelmöinti kestää hetken aikaa.

Re: Unihalvaustako?

Lähettäjä: öhöm 
Päivämäärä:   27.3.25 06:08:45

Itsellä on uniappnea, joka oireili mm. yöllä hereille säpsähtämisenä. Sain CPAP-laitteen ja säpsähtelyt loppuivat.

Lähettäjä: Teija 
Päivämäärä:   27.3.25 07:06:38

Ei kuulosta unihalvaukselta. Itse sain sellaisia nuorempana ja olivat kyllä aivan kauheita. Kuvittelin olevani hereillä, tiesin että mies nukkui vieressä, mutta tunsin selvästi pääni takana jonkin joka aikoo tehdä minulle pahaa. En pystynyt liikuttamaan sormeakaan en saanut suustani ääntäkään ja tunne oli puhdasta kauhua. Onneksi menivät ohi nopeasti, olisivatko kestäneet jonkun minuutin verran.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   27.3.25 07:09:06

Unihalvaukseen kuuluu olennaisesti ihan oikea halvaantumisen tunne. Itselläni keho tuntuu painavat niin paljon, ettei minulla ole voimia liikauttaa sitä milliäkään. Unihalvauksiin kuuluu usein myös aistiharhat, usein kokemus siitä että joku pahantahtoinen on lähellä ja jopa koskettaa. Itselläni ei kuulunut onneksi sellaista, vaan saatoin kuulla kämppikseni tulevan kotiin ja keskustelevan poikakaverinsa kanssa. Oikeasti olin yksin. Minulla niitä tuli vain nuorena ja vain päiväunia ottaessani.

Minusta kuvaamasi ei kuulosta unihalvaukselta, ja uniapnea tuli minunkin mieleen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.