Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ns. Odotukset

Lähettäjä: Sirkku 
Päivämäärä:   26.3.25 22:55:16

Tuntuu siltä että koko ajan mediassa esillä keskustelua siitä kuinka odotukset elämää, saavutuksia, itseä kohtaan ovat nousseet ja nykyaikana odotuksia on paljon enemmän kuin ennen ja ovat kohtuuttomia.

Mitä mieltä te olette tästä? Millaisia odotuksia on ja mistä ne tulevat?

Itsellä on ihan normaali tuttavapiiri, porukkaa erinäisissä ammateissa mutta ihan tavallista elämää monet viettävät. Tavallisia ammatteja, ei koko ajan mitään huippusaavutuksia, tavallisia lapsia, lomailua, toki jotkut kuntoilevat enemmän ja jotkut vähemmän. Tavallisia koukeroita ja ongelmia ja kivoja juttuja. Olen 30+ mutta vanhoja sukulaisia lukuun ottamatta kukaan ei painosta perheen hankintaan ym johon luulisi olevan painostettu 20 vuotta sitten?

Itse kun en sellaista koe että ympäristö sanoisi että elämän tulisi olla kiiltokuvamaista tai täydellistä. Onko teillä erilaisia kokemuksia? Mitä nuo odotukset on, ovatko ne todellisia?

Re: Ns. Odotukset

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   26.3.25 23:11:59

No esimerkiksi lasten hoidon osalta. Vähän väliä joku valittaa kun vanhemmat on lapsen futisharkoissa puhelimellaeikä keskity lapseen tai vanhemmat ei ulkoile lapsen kanssa tarpeeksi tai tee asioita. Ja varmasti on perheitä joissa lapsi puhtaasti laiminlyödn mutta itse väittäisin että monesti nämä oletukset vanhemmuudesta nykypäivänä on kohtuuttomia. Minun lapsuudessani äiti teki ruokaa ja sillä aikaa me lapset leikittiin ulkona, ei äiti ollut siellä meitä vahtaamassa. Isommat lapset katsoi nuorempien perään ja kun lapsia oli useammasta perheestä niin se että aina välillä joku kävi vilkaisemassa ikkunasta että miltä touhu näyttää, niin valvontaa oli ilman että kenenkään tarvitsi olla koko ajan paikalla. Nykyään monessa paikassa lapset ei voi mennä yksin ulos, ei ole lapsijoukkoa joka leikkisi yhdessä. Ainoassa lapsessa on paljon enemmän vanhempi kiinni. Ylipäätään oletus o että lapsille pitää tuottaa elämyksiä kuten huvipuistoja ja ravintolassa käymisiä ja jos ei siihen ole rahaa, jää lapsi paitsi tärkeistä asioista.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.3.25 23:29:01

Näen nykyisen ihanteellisen kiiltokuva elämän jotenkin sieluttomana ja tylsänä. Filtteröitynä. Onneksi voin elää omaa elämää kuten haluan ja parhaaksi kokemallani tavalla. Ihan ilman filttereitä.

Lähettäjä: Guohh 
Päivämäärä:   27.3.25 07:55:39

Mä en oo kans ikinä ymmärtänyt noita median luomia mielikuvia elämästä ja ihmisistä.
Kuitenkin kaikki jotka itse tietää ja tuntee niin ihan tavallisia ihmisiä ilman niitä median luomia juttuja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.