Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eläinten hamstraajat

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   26.3.25 21:48:42

Olen törmännyt ihmistyyppiin, mikä ostelee hevosia, kissoja, koiria.. joka vuosi, sitten niitä kuolee, lopetetaan joka vuosi. Jo kymmeneen vuoteen olet omistanut, tapattanut hirveän määrän eläimiä.
Tai sitten ostat ja dumppaat ne pihamaalle. Hoito ja ylläpito ei oo se juttu. Eikö hötönetin kuritädit tavoita näitä? Eikö vastuun ottaminen tule edes kokemuksen kautta? Miksi niitä pitää vaan ostaa lisää?

Täällä tapellaan heinän määrästä, kun tälläisen ihmisen hevonen unohtuu ruokkia pariksi päiväksi. Kengitys 6 kk välein. Kissat kuolee luontoon.

Re: Eläinten hamstraajat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.25 22:11:22

Näitä riittää. Eikä kukaan edes huomaa mitään, kun eläimiä saa pitää miten haluaa ilman mitään tarkastuksia.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.3.25 04:26:56

Faceb eläinryhmissä törmää. Yhdellä sankarilla ehti vuoden sisällä olla useampaa koiraa, kissaa, hiirtä, gerbiiliä, hamsteria ja sen ties mitä vuoden aikana, mutta kuukaudessa tai kahdessa niitä annettiin eteenpäin ja hankittiin taas uusia vanhojen tilalle... Moni kritisoi toimintatapaa aika rankoin sanoin ja kyseli, että mikä vika edellisissä oli, kun hankit, annat pois ja taas sama...

Lähettäjä: Lenni 
Päivämäärä:   27.3.25 08:03:02

Joo näitä on. Kaikista eniten verenpainetta nostattaa sellaiset tyypit, joilla ei pysy mikään elukka hengissä muutamaa vuotta pidempään, mutta silti omasta mielestään ovat asiantuntijoita. Tästä esimerkkinä toisen hevoseni kasvattaja, joka katsoi asiakseen somekuvien perusteella puuttua mun hevosenpitoon, tyyliin vääränkokoinen riimu päässä, väärin loimitettu, väärin treenattu. Pistin välillä estoonkin kun en jaksanut sitä viestirallia.
Mun "paskasta" hevosenpidosta huolimatta mulla on edelleen 7 vuoden jälkeen terve ja toimiva hevonen, tällä tädillä taitaa olla menossa ehkä neljäs varsa, kaikki ovat menneet monttuun hyvin nuorina. Sama juttu aikuisina ostamiensa hevosten kanssa, parissa vuodessa hajoavat/sairastuvat ja sitten uusi tilalle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.