Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten jaksaa työpäivän jälkeen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.3.25 17:44:45

Teen työt kyllä reippaasti, mutta kun tulee kotiin. Käyn koirien kanssa lenkillä ja sen jälkeen en jaksais tehdä mitään muuta kuin maata sohvalla kattellen sarjoja. Viikonloppuna sit siivoukset yms

Re: Miten jaksaa työpäivän jälkeen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.25 17:55:19

Ei jaksakkaa

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   26.3.25 18:16:50

Ei jaksakaan. Kuvittele siihen vielä miesvauva, Pirjo ja Petteri. En tajua miten oon jaksanut 30 vuotta. Ehkä rehkinyt liikaa nuorena kun nyt ei jaksa. Olen onnellinen työtön, joka elää omillaan.

Lähettäjä: Kira 
Päivämäärä:   26.3.25 18:19:56

Eihän sinun tarvitsekaan jaksaa, se on ihan luonnollista. Mitä se joku aivotutkija selitti että tekee 4h päiviä koska ihminen ei edes jaksa keskittyä enempään. No sinähän teet jo 8h, kulutat työmatkoihin aikaa, käyt lenkillä, pahimmassa tapauksessa vielä kokkaat ja peseydyt. Siinä vaiheessa täytyykin jo rentoutua että uni tulee illalla. Hyvä jos jonain arki-iltana jaksaisi käydä perheen tai sukulaisten luona kylässä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.25 18:43:01

Mitä sun pitäisi jaksaa? Chillaaminen on tärkeää palautumista!

Lähettäjä: pelastinelämäni 
Päivämäärä:   26.3.25 18:44:05

Semmoista se on että pitäisi elää työlle. Niinhän ennen vanhaankin tehtiin. Paitsi että ei taidettu tehdä...Minä lopetin tuon työlle elämisen 24vuotiaana kun tajusin etten ole 8v ollut yhtäkään kesää kesälomalla ja pelkästään stressannut. Kaverit ihmetteli kun en moniin vuosiin jaksanut mitään tehdä vapaa-ajalla. Kaikki vapaa-aika ja lomat meni nukkumiseen. Ei ollut miten mahdollista edes treffailla ketän kun oli niin hitsin uupunut. Nyt 28vnä opiskelen etänä sopivan rentoon tahtiin ja teen rentoa osa-aikaista työtä pari krt vkossa. Vuorot 2-7h. Näin jaksan jotenkin nauttia elämästä. Täyspäivä töissä en nauttinut. Mieskin löytynyt rinnalle. Seuraavaksi lapsien tekoon ettei töihin tarvitse mennä. On migreenit vähentyneet merkittävästi ja jaksaa tehdä muutakin vapaa ajalla kuin nukkua.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   26.3.25 20:05:18

Tämän päivän työelämä on erilailla kuluttavaa kuin joskus aiemmin. Itse en ihan fyysisesti (enkä kyllä henkisestikään) jaksaisi enää 40 viikkotunnin työtahtia, joskus nuorempana tämä oli ihan ok. Nyt teen tuosta n. puolet tai vähän alle yrittäjänä, kotoa käsin. Sen verran, että saan laskut maksettua ja sapuskaa kaappiin ja on mahdollista vähän harrastaa ja relata.

Mulle on kunnia-asia tulla omillani toimeen, ja samaan aikaan haluan elää aika yksinkertaisesti ja vapaasti. Onni ja rauha on löytynyt pienistä asioista rauhoittumisen myötä, ja hyvässä balanssissa ja flowssa jaksaa joka päivä tehdä ja innostua vapaa-ajan asioista.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.3.25 20:16:11

Jaksat sentään vielä viikonloppuisin siivota, yms. Mulla alkoi väsymys noin, etten työpäivinä jaksanut mitään, sitten en enää viikonloppuisinkaan. Nyt en edes neljän viikon kesälomalla jaksa kuin nukkua.

Lähettäjä: Enne 
Päivämäärä:   26.3.25 20:26:29

Mä vaihdoin tuossa tilanteessa työpaikkaa. Oli stressaava vastuullinen työ, nyt kasvihuoneessa töissä ja kaikki työ todella jää työpaikalle. Nyt jaksan työpäivän jälkeen ulkoilla, nähdä ystäviä yms yms.

Rahaahan tuosta ei saa kuin sen verran että laskut maksaa just ja just, mutta ihanaa voida henkisesti hyvin ja energisesti!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.3.25 21:01:49

Apua, mulla on niin eri mielipide kasvihuone työstä. On kai sit vähän erilaisia paikkoja. Mulla nimenomaan kasvihuonetyö vei kaiken energian, pitkiä päiviä ja fyysisesti raskasta. Eikä se paikassa kyllä näkynyt

Lähettäjä: Vaihtaja 
Päivämäärä:   26.3.25 21:05:51

.. //Eiköhän tuo ole ihan henkilökohtaista mistä kukin rasittuu yms. Itse vaihdoin työt lasten pariin ja tämä ollut minulle mielekästä työtä joka ei yhtään kuormita. Osa taas kokee lasten kanssa työskentelyn, heidän vanhemmat yms. Todella kuormittaviksi. Itse taas en näe ongelmaa, mutta nykyinen työ onkin selkeästi tehty minua varten.

Lähettäjä: Rajat 
Päivämäärä:   26.3.25 21:12:08

No ei sitä välttämättä hirveästi jaksa 8h työpäivän perään. Perusasiat auttaa, eli kunnon ateriat ruoka-aikoihin, tauoista kiinni pitäminen. Kannattaa tsekata ferritiini jos tuntuu että liikaa väsyttää, se on niin monella alhainen.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.3.25 21:26:34

Juu ei sitä jaksakaan ja toisaalta mitä piyäisi jaksaa?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.3.25 09:18:01

"toisaalta mitä piyäisi jaksaa?"

-Varmaan tehdä jotain mielekästä, joka tekee elämästä elämisen arvoista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.3.25 10:13:19

Jos tosissaan väsyttää niin kannattaa käydä lääkärissä. Voi olla jotkin arvot pielessä. Ruokavalio kunnossa?

Itse elän melko epäterveellisesti eli ei ihmekään että väsyttää. En jaksa tehdä asialle mitään... Jos väsyttää, röhnötän kotona. Tallilla käyn ja kyllä se helpottaa kun vaan pakottaa itsensä liikkeelle.

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   27.3.25 10:22:39

Mulla on tälleen keväisin aina hetki kun olen aivan poikki, lienee joku kevätväsymys yhdistettynä alkavaan siitepölykauteen. Pääsääntöisesti kun vaan lähtee töiden jälkeen reippailemaan niin siinä kohtaa piristyn. Ihan kaikkia kotijuttuja ei jaksa tehdä arki-iltaisin mutta sen verran jaksaa aina, että kun laittaa ruokaa niin siivoaa jäljet ja jos lattialla hurja määrä koirankarvaa niin imuroi nopsaan. Eli mulla on se, että heti vaan tekee asiat eikä jää sohvalle, jos istun sohvalle niin siihen jään koko illaksi.

Eilen tulin töistä 16.30 ja lähdin siitä heti vaatteiden vaihdon jälkeen koirien kanssa lenkille, sen jälkeen lämmitin ruokaa, söin ja siivosin keittiön tasot ja siinä noin puoli seiskan pintaan majoittauduin sohvalle telkkarin ääreen. Kasilta koirille iltaruoka ja puoli kympiltä ulos niiden kanssa, olin vähän kympin jälkeen jo sängyssä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   27.3.25 10:32:15

Mulla ratkaisu oli 4-päiväinen työviikko ja se ylimääräinen vapaa keskelle viikkoa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   27.3.25 10:32:39

Tarkasti saa rahat laskea, mutta on sen arvoista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.