Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hötönaisten miehet (OM)

Lähettäjä: miksi 
Päivämäärä:   26.3.25 15:25:53

Miksi niin moni hötöleidi seurustelee erilaisten narsistien ja mieslasten kanssa? Voitteko tulla kertomaan hyvistä ja asiallisista miehistänne. Tässähän menee kokonaan usko pariutua itse, kun saa kuvan että valtaosa miehistä on ihan urpoja.

Re: Hötönaisten miehet (OM)

Lähettäjä: miksi 
Päivämäärä:   26.3.25 15:27:28

Niin ja en edes aloita siitä millaisia kommentteja moniin kertomuksiin aivan hirveistä miehistä saa - monen kommentoijan mielestä nainen/aloittaja on AINA syyllinen aivan kaikkeen. Jos mies lyö niin mitäs ärsytit, ainoa jota täällä ei käsketä hyysäämään on alkkismiehet :D Mutta kaikenlainen muu väkivalta on ok, samoin jos mies vaan istuu sohvalla niin naisen pitäisi jaksaa passata ja hoitaa kaikki kotihommat.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.25 15:27:55

Kunnon miehen kanssa naimisissa olevana ihmettelen samaa.

Lähettäjä: Tuuria? 
Päivämäärä:   26.3.25 15:29:01

Ei ole ! Riippuu itsestä ja siitä minkä kumppanin valitset. Omani on hurahtanut tähän hevstouhuun sen verran että opiskeli kengitysepäksi, hän on nykyään ihan omistautunut hevosmies, rakentaa tallia ja kotia meille. Seksi on hyvää ja huomiota saan, nyt lähdetään vklp lomalle kylpylään ihan kahdestaan <333

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   26.3.25 15:31:28

Minulla on täydellinen mies <3 Fiksu, vahva, ahkera, huomioiva, huumorintajuinen, vastuuntuntoinen, keskusteleva ja juuri täydellinen minulle. Nyt ei arvostella edes asteikolla "ei juoppo eikä hakkaa" vaan korkeimmalla tasolla sitä miten naista kuuluisi kohdella, parisuhteessa tehdä oma osansa (ja usein paljon enemmänkin), puhua ja pussata eli rakastaa. Naimisissakin on oltu 20+v niin en odota mitään ikävää yllätystä ajan kanssa tai nurkan takana, vaikka aina kaikki kai on mahdollista..

Päivämäärä:   26.3.25 15:33:45

Eihän kukaan avaudu ja pyydä apua toimivassa ja rakastavassa parisuhteessa. Ne huonot tulevat esiin koska ihmiset tarvitsevat apua.

Lähettäjä: Ano 
Päivämäärä:   26.3.25 16:34:58

Minä olen kyllä huomannut, että valtaosa käskee "jättämään sen sian", jos täällä parisuhteesta valitetaan. Ja varmuuden vuoksi lapikasta, oli syytä tai ei.

Mutta tottahan se on, ettei kukaan tule keskustelupalstalle hehkuttamaan onnellista suhdettaan. Vähän sama kuin lööpeissäkään ei pyöri onnelliset tarinat...

Oma parisuhteeni on hyvä ja onnellinen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.3.25 16:36:31

Voit olla varma että tähän topikkiin ei yksikään aloituksen kaltaisen miehen puoliso tule kertomaan yhtään mitään. Tämä täyttyy vain hehkutuksella siitä, miten ihana ja paras oma puoliso on.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   26.3.25 17:02:45

Nykyinen mies on ihan paras! Ollut jo 13 vuotta :)

Itse katselin teininä turhan paljon huonoja poikkiksia (haukkumista, hakkaamista jne.) koska:
- huono itsetunto. Olin aina ollut herkkä ja kiusattu jo 5-vuotiaasta lähtien
- isovanhemmat aina toitotti että ”nykyisin erotaan niin helposti, mitään ei kestetä! Ei se parisuhde ole aina ruuduilla tanssimista!”
- Omalla äidillä huono itsetunto. Hänen äiti oli kuollut kun mun äiti oli 2v. Isänsä yritti selvitä 4 lapsen (yksi vaikeasti kehitysvammainen) kanssa ja ainut tapa opettaa lapsia oli piestä ne. Lisäksi myöhemmin äitipuoli oli oikein kannustanut miestään pieksämään edellisen liiton lapsia. Äitini siis tietämättään opetti myös minut nöyristelemään.

Eli lyhyesti: huono itsetunto. Luulin, etten voi saada parempaa miestä. Ja missä vaiheessa on ok erota, ilman että se on pikkuasioista eroamista? Isoäitini tosiaan haukkui minut lyttyyn myös sen jälkeen kun hakkaavasta eksästä erosin. Sehän oli mun syy, kun käytin aikani tallilla, enkä ollut kotona kokkaamassa ja siivoamassa.

Eli kannustakaa niitä nuoria! Tukekaa heidän itsetuntoaan. Kertokaa, mikä on ok ja mitä ei tartte sietää. Elkää missään nimessä haukkuko ketään kynnysmatoiksi (pahentaa tilannetta!!!). Opettakaa lapset ja nuoret siihen, ettei kiusaaminen ole ok!

Ja jos ette ymmärrä vieläkään, miksi joku jää toksiseen suhteeseen: onnitelkaa itseänne, että olette kasvaneet hyvässä ympäristössä. Kaikilla ei käy niin hyvin. … Tai sitten olette vain tunteettomia ja kykenemättömiä astumaan toisten saappaisiin.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   26.3.25 21:33:34

täti, ihan samaa oli mullakin nuorena! Ihan hirveitä miehiä kattelin liian pitkään ja sain paljon huonoja kokemuksia sen takia, että oma itsetunto oli huono, kuulin niin paljon tuota "nykyään niin helposti erotaan" ja omien vanhempien avioliitto oli ihan hirveä.

Nyt, kun olen itseni kanssa tehnyt töitä ja kypsynyt, on ihana avoliitto. Mies on huomioiva, ahkera, rakastava, avoin kommunikoimaan ja opettelemaan yhteiseloa, pitää huolta lapsestani, on hauska. Harrastetaan yhdessä. Käydään vaikeitakin keskusteluita hyvässä hengessä, että miten molempien tarpeet toteutuu suhteessa.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   26.3.25 21:57:13

Mulla on hyvä kumppani, suhde on yli 10v. Tarvitseeko tarkemmin määritellä...

Päivämäärä:   26.3.25 22:07:02

Täälläkin hyvä puoliso. 20 vuotta yhdessä. Ei ole ollut tarvetta haukkua somessa häntä. Yleensäkin hyvistä ei ole tarvetta somessa valittaa, niin some antaa kuvan, että hyviä miehiä ei ole.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.3.25 22:34:06

Mulla mieslapsi! Tuskin saan parempaa ja on tää parempi kuin pari exää.

Lähettäjä: Vvh 
Päivämäärä:   27.3.25 03:43:52

Hötöleidinä jo vuodesta -06 ja kyllä, ihania miehiä on olemassa.

Mun mies on
- ymmärtäväinen
- rakastava
- lempeä
- antaa hyvää seksiää
- turvallinen
- suojeleva
- hyvin toimeentuleva
- hemmottelija
- hyvännäköinen
- fyysisesti hyvässä kunnossa
- kohtelias
- maailman paras

Ja itse olen vain keskivertoinen, perus pullukka huonoilla hermoilla :D

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   27.3.25 07:35:40

Minulla on hyvä mies.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.3.25 07:47:39

Hyvä , asiallinen normaali mies meilläkin.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   27.3.25 08:11:15

Olen tehnyt paljon itsereflektiota ja kasvanut ihmisenä valtavasti nykyisen parisuhteen myötä.

Sen seurauksena olen ymmärtänyt, että "hyvä lapsuus" oli kaikkea muuta kuin hyvä. Isäni oli alkoholisti, välillä väkivaltainen ja teki katoamistemppuja ryyppyreissuilleen. Äitini marttyroi itsensä ja ikäänkuin aivopesi meidät lapset siihen, miten hyvä ja uhrautuva äiti hän on. Pääasiallinen ajatus tuntui olevan se, että hän on hyvä äiti, koska ei juo. Näin jälkikäteen kun on uskaltanut käydä lapsuuden tapahtumia läpi, ymmärrän, että hän oli kaikkea muuta. Otti mm. meitä lapsia mukaansa ihmiskilviksi kun haki isäämme ryyppyreissuilta kotiin -varmaan, että tilanteet eivät olisi eskaloituneet.

Voi myös olla, että äitini on piilonarsisti. En vieläkään tiedä. Mutta minkäänlaista aitoa välittämistä tai kiinnostusta ei ole osoittanut minua kohtaan koskaan. Hänelle kulissit ovat kaikki kaikessa ja niinpä isän juominenkin salattiin ulkopuolisilta. Minun piti aina olla se kunnollinen ylisuorittaja, kiltti, laittaa kaikki muut itseni edelle jne Vieläkin äitini tekee ja odottaa tätä, toisaalta, onhanhän päässyt kouluttamaan minua pitkään mielensä mukaiseksi.

Kun miettii tuota taustaa, ei ole ihme, että olen ajautunut oikeastaan koko elämäni ihmissuhteisiin, joissa minua hyväksikäytetään. Toisaalta ymmärrän myös oman osuuteni: minusta tuntuu, että olen arvokas vain, jos autan ja olen muille hyödyllinen. Jos joskus tarvitsen vastavuoroista apua, saan aina pettyä. Eikä se tietenkään olekaan mikään ihme, kun miettii että vedän puoleeni vääränlaisia ihmisiä ja myös he vetävät minua puoleensa.

Jo pitkään olen oppinut tunnistamaan tällaisia haitallisia ihmissuhteita ja vetämään omia rajoja. Se on luonnollisesti johtanut siihen, että tällaiset ihmiset ovat hävinneet elämästiäni, mikä on vain hyvä asia. Aikuisena on kuitenkin vaikea löytää uusia terveitä ihmissuhteita ja ne voivat aluksi tuntua jopa tylsiltä -vihaan draamaa, mutta en ole tottunut tavallisiin tasaisiin, turvallisiin ihmissuhteisiin.

Tämän valossa ei ole mikään ihme, että olen ollut myös parisuhteessa liian salliva ja mahdollistanut puolison kehittymisen yhä huonompaan suuntaan. Varmaan tiedostamattani olen etsinyt äitini kaltaista puolisoa, joka "pitäisi huolta minusta", vaikka oikeasti kyse on kontrolloimisesta.

Eli siinä selitystä, yritin olla niin rehellinen kuin pystyn ja tunnistaman myös oman osuuteni. Todellisuudessa olen myös yksinäinen. Minulla ei ole muita paikkoja puhua tunteistani kuin nettipalstat ja tekoäly. Tänne kirjoittamisestakin on osittain huono omatunto jos näiden lukeminen jotakuta kuormittaa.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   27.3.25 08:12:27

Ai niin, lisään vielä sen, että en edes haaveile terveestä hyvästä parisuhteesta enää. Kun saan eron tehtyä nykyisestä, aion olla ihan vain yksin.

Päivämäärä:   27.3.25 08:13:42

"niin moni" vai ne yksittäiset jotka valittavat täällä parisuhdettaan?

Itselläni kun on normaali mies ja hyvä parisuhde, niin en ole hötölän tilastoissa tässä asiassa.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   27.3.25 08:19:31

Ei se ole vain hötönaisten miehet :D Kun omien kavereiden kanssa keskustelee heidän parisuhteistaan, niin kyllä ne miehet vain usein tuppaa olemaan vähän mieslapsia, enemmän narsistisia piirteitä kuin naisissa jne.

Joskus toisaalta törmää siihen, että joku jumaloi jotain ihan käsittämättömä kamalaa miestä, eikä näe tässä mitään vikaa. Vaikka kaikki muut ympärillä ihmettelisivät miten nainen ei näe miten hirveä mies on...

Ja sitten on hyviä, tasapainoisia suhteita. Onneksi.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.3.25 09:39:25

Se on tosi surullista, että yleensä ne, joilla on ollut huono lapsuus ajautuu huonoihin suhteisiin. Kun heille toivoisi sitä huolehtimista ja turvaa, jota eivät ole lapsina saaneet :( Sitä voi olla vaikea käsittää jos itsellä on ollut hyvä, tasapainoinen koti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.3.25 09:42:31

Menin naimisiin ihanan miehen kanssa v.-83, ei siitä sen enempää :)

Samana vuonna meni myös moni ystäväni naimisiin, kansio on täynnä heidän hääkuviaan. Yksikään pari ei ole eronnut, kaksi on kuolema erottanut.

En myöskään usko, että yhdelläkään on/on ollut kovin onneton liitto.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.3.25 09:50:36

Nimimerkki *. Tuo on aika hölmö kommentti että et usko, että muilla olisi onneton liitto. Muista nyt, että et voi koskaan tiedää millaista suljettujen ovien takana on. Etenkin ne narsistit ovat juuri niitä, jotka pitävät kulissit ulkopuolelle kunnossa ja vaikuttavat NIIIIN mukavilta. Uhreja ei varmasti auta että heidän kokemuksiaan pienennetään.

Mitä sinä tiedät muiden elämästä niin, että olisit kukaan sitä arvioimaan ulkopuolelta?

Päivämäärä:   27.3.25 09:52:38

Asiat eivät aina ole yksinkertaisia ja se hyväkin mies voi esimerkiksi sairastua psyykkisesti tai maailman ihanin ja hellin mies kärsiä kroonisesta väsymyksestä ja ahdistuksesta.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   27.3.25 15:47:13

Pikkasen liikaa maistuu kalja, mutta työnsä ja kotityöt ja kaiken muun suhteessakin hoitaa. On raamikaskin, luotettava, eläinrakas, eikä vähääkään mieslapsi. En keksi millään hänestä mitään vikaa näin vuosikymmenien jälkeenkään.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   27.3.25 16:01:42

” Nimimerkki *. Tuo on aika hölmö kommentti että et usko, että muilla olisi onneton liitto. Muista nyt, että et voi koskaan tiedää millaista suljettujen ovien takana on. Etenkin ne narsistit ovat juuri niitä, jotka pitävät kulissit ulkopuolelle kunnossa ja vaikuttavat NIIIIN mukavilta. Uhreja ei varmasti auta että heidän kokemuksiaan pienennetään.”

Tämä! Mun hakkaavaa eksää ulkopuoliset kehui, miten on kiva ja lempeä ja oikea herrasmies! No niin se oli mullekin aluksi… Ihmettelivät kun erosin ja eivät uskoneet hänen kykenevän väkivaltaan. Siinä meni lähes kaikki kaverisuhteetkin, pois lukien ne pari, jotka harvat näkivät mun mustelmat heti väkivallan jälkeen.

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   27.3.25 17:49:06

Minulla on hyvä mies ja parisuhdekin oli hyvä, ekat 13v.

Sitten ihastui työkaveriin ja jäi kiinni pettämisestä.

Sellaista se.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   28.3.25 09:02:28

Mun mies on komea, ahkera, perhekeskeinen ja kaikinpuolin fiksu ja hyväkäytöksinen mies. Laittaa ruokaa, siivoaa yhtälailla kuin minäkin ja vie lapsia puistoon, teatteriin, museoon ja milloin minnekin ihan omikseen jolloin minä saan omaa aikaa.
On erittäin hyvä keskustelija ja ei erimielisyydenkään tullen korota ääntään vaan asiat jutellaan läpi normaali äänellä.
Yhdessä oltu 10 vuotta ja en ole hänessä mitään vikaa havainnut.

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   28.3.25 13:54:30

Ihmeellinen otsikko: Hötönaisten miehistä (on miehistä)!!!

Voisi kuvitella, että jos otsikossa puhutaan miehistä, niin miehistä on kysymys...
(Muutenkin idioottimaista laittaa otsikon perään täysin turha "selvennys" (OM, OI, OK, OL, ...)

:))

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   28.3.25 15:45:03

Minäkin luulin saaneeni maailman parhaan miehen. Maalaili ties mitä tulevaisuudenkuvia, fiksu, opiskellut, hyvännäköinen, hyvissä töissä, vauras, siisti, kunnollinen, ei juonut yms.

Pikku hiljaa alkoi muuttua tai pikemminkin totuus paljastua. Mutta niin pikku hiljaa, että sitä oli vaikea edes havaita. Huomasin, että puheet eivät oikeastaan koskaan konkretisoituneet. Oli se mukava ihminen vain kun oli muita seurassa, kahdenkesken täysin välinpitämätön. Muuttui siististä siaksi. Kaikki muutos huonompaan tapahtui vaivihkaa ja oli kylmä-kuuma -kohtelua. Piti minua tiukasti otteessaan, aina jos olin lähdössä niin antoi juuri sen verran, että aloin taas uskoa, että kannatti jäädä.

Sittemmin jäi kiinni pettämisestä, hyvän ystäväni kanssa. Yritettiin vielä. Huomasin, että teki minusta kotiorjaa, en saanut enää tehdä omia asioitani, käydä vain töissä ja "palvella" häntä. Kotona oli ihan karsea näkykin: tukka aina kampaamatta, hyvästä kropasta tuli muodoton taikinaklöntti, silti arvosteli minun ulkonäköäni, ei huomioinut mitenkään positiivisesti koskaan, ilmoitti yksipuolisesti ettei ole enää seksiä jne. Lopulta kerran hakkasi minut kun "häpäisin" häntä asettamalla omia rajoja.

Että niin mukavia ja ihania ne ulkopuolisille ihanat ihmiset voivat olla. Minulle vieläkin tullaan sanomaan, että minun pitäisi palata tämän ihanuuden kanssa yhteen. Että en heittäisi hukkaan niitä vuosia jotka olimme yhdessä -heitin jo, enkä halua heittää yhtään enempää!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.