Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kirjanpitäjä hinta

Lähettäjä: Tiitu 
Päivämäärä:   26.3.25 05:02:13

Mitä kirjanpitäjä suunnilleen maksaa? Suosituksia hyvistä.
Olen aikeissa olla laittamassa y-tunnusta, nyt vain mietin onko järkevin ottaa kirjanpitäjä, hoitaa itse vai menenkö esim op-kevyt yrittäjänä tai ukko.fi kautta. Kokemuksia Kaipaisin.

Re: Kirjanpitäjä hinta

Lähettäjä: Lilja 
Päivämäärä:   26.3.25 07:48:17

Riippuu sun toiminnasta ja tositteiden määrästä. Mulla nappikauppatoiminimi, noin 1-5 tositetta/kk ja maksan 250€/vuosi (sis. ALV). Tämän pystyisi tekemään helposti itsekin, mutta maksan mielenrauhasta ja neuvonnasta mielelläni.

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   26.3.25 10:11:51

Aloitin OP:n palvelussa y-tunnuksella, mutta kk-palkkioiden noustessa 1000 euron tienoille alkoi silloinen 5 % palvelumaksu (~50 €/kk) tuntua paljolta. Ukossa taisi siihen aikaan olla 3 % maksu. Kilpailutin kirjanpitäjiä ja nykyiselle maksan yhä kiinteää 35 €/kk, vaikka tulotaso on jo melkein kolminkertaistunut edellä mainitusta. Tilinpäätös erillisellä maksulla kerran vuodessa.

Lähetettävä tositemäärä tosiaan vaikuttaa näihin ainakin. Ja jos tarvii kuitteja käsitellä ym.

Mutta OP:n palvelu oli tosi helppo ja kätevä tapa aloittaa silloin pienimuotoinen toiminta ja samalla y-tunnuksella sai jatkaa, vaikka irtauduin palvelusta. Ja tosiaan, siellä hintaan muistaakseni sisältyi myös esim. laskujen lähetys ym., jonka nykyisin teen eri palvelun kautta (maksaa jonkun 6 €/kk, jälleen lähetysmäärästä riippuen).

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   26.3.25 10:47:05

Teidän kirjanpitäjät tekee kyllä super edullisesti, meillä pienikin toiminimiyrittäjä on 70e/kk + alv.

Lähettäjä: Vaihtelee 
Päivämäärä:   26.3.25 11:14:57

Vaihtelee todella paljon. Osa tekee kiinteällä kk hinnalla, osa tuntihinnalla, osa tositteiden lukumäärän mukaan.

Vaikuttaa myös se, kuinka usein kirjanpito tehdään. Jos alvit pitää ilmoittaa joka kuukausi, myös kirjanpito tehdään joka kuukausi. Jos alvit pitää ilmoittaa neljännesvuosittain tai kerran vuodessa, riittääkö sinulle, että kirjanpito tehdään neljännesvuosittain tai kerran vuodessa?

Onko sinulla paperisia tositteita vai onko kaikki sähköisenä? Millä ohjelmalla kirjanpito tehdään? Kaikki nämä vaikuttavat.

Laatu maksaa eivätkä kaikki edes ota pieniä asiakkaita.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.3.25 12:17:31

N. 80e tunti alv nolla maksaa hyvä kirjanpitäjä.

Tunnissa tekee noin 30 tositetta.

Yksi tosite on siis yksi ostolasku, myyntilasku, verotiliote tms.

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   26.3.25 12:29:43

Niin tuo sykli vaikuttaa tosiaan myös. Minulla niin, että toimitan materiaalit 4 kertaa vuodessa, mutta esim. ALV:n maksan kerran vuodessa vain, eli en tiedä minkä verran vaikutusta noilla 3 kk välein tehtävillä välilaskelmilla on mihinkään. Pitäisikin ehkä kysyä kirjanpitäjältä olisiko sama tehdä kerran vuodessa koko homma. :D

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   26.3.25 12:32:12

Se Hep, ei varmaan vaikuta hintaan tekeekö neljännesvuosittain vai kerran vuodessa - sama aika menee kuitenkin. Eli varmaan ihan kummin sinulle helpompi.

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   26.3.25 14:15:32

Meillä perushinta on 50e/kk + alv. Lisäksi tilinpäätös erikseen.

Tosiaan riippuu aika paljon kaikesta. Tuo 50e on tavallaan tuntihinta, tavallisen pienen yksinyrittäjän kirjanpitoon menee yleensä se max. tunti kuussa, jos on yksi pankkitili, ja jotain alle 20 tositetta.

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   26.3.25 14:23:15

"Pitäisikin ehkä kysyä kirjanpitäjältä olisiko sama tehdä kerran vuodessa koko homma. :D"

Itse kirjanpitäjänä mieluummin jaksotan omaa työtä niin, että on tasaisesti tekemistä pitkin vuotta. Aika paljon yrityksillä tilikausi on se kalenterivuosi, niin tulee alkuvuoteen turhan paljon ympäripyöreitä päiviä jos kaikki asiakkaat läväyttää kaikki edellisen vuoden matskut tammikuussa. Lisäksi jos vuoden aikana jossain tositteissa on jotain selvitettävää, tai jotain puuttuu, on helpompi kun on enemmän aikaa reagoida.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   26.3.25 14:33:28

Itse arvostaisin hyvää sähköistä kirjanpito-ohjelmaa ja siihen hyvää kirjanpitäjää kylkeen. Ohjelmassa on ihan kaikki: arkisto, reskit, pankkitilit, verkkolaskut tulevat ja tallentuvat ohjelmaan ja siellä ne voi myös maksaa. En ikimaailmassa alkaisi mappirumbaan, paitsi ihan pienen sivutoimisen aineiston kanssa. Mutta kun se kirjanpito ei saisi oikein mitään maksaa...mieluummin haudotaan laskuja mapeissa, tulostellaan, etsitään ja kuljetellaan eessun taas, ihan kuin se ei maksaisi mitään...Sitten kirjanpidon tekee joku täti tai setä halvalla, mitään raportteja et nää etkä ole edes niistä kuullutkaan. Miten tiedät miten yrityksellä on mennyt, saati miten suunnittelet tulevaa...

Lähettäjä: Että semmosta 
Päivämäärä:   26.3.25 15:38:42

Sähköinen kirjanpito plus kirjanpitäjä. Jotakuinkin 900e/vuosi. Mulla pieni yhden ihmisen yritys.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.25 16:05:27

Noin 6000eur/vuosi, sis. tilinpäätöksen ja - tarkastuksen. Oy ja liikevaihto reilu 500000e.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.