Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  KETO-kuuri, ruokavalinnat kuurin aikana

Lähettäjä: adipositas 
Päivämäärä:   25.3.25 23:10:37

KETO-kuuri on alkanut, mutta minulla on vaikeuksia ruoka-aineiden määrässä. Millaisia määriä päivittäin tai päivän eri aikoina syötte?
Olen pyrkimässä 1000 kcal, 100g rasvaa 85 proteiinia ja 20-30 g hiilareita.
Miten suhteutatte oman syöntinne?

Re: KETO-kuuri, ruokavalinnat kuurin aikana

Päivämäärä:   25.3.25 23:14:57

En haluaisi väsätä hankalia ruokia, mutta lämmintä ruokaa päivittäin olisi hyvä valmistaa. Ajattelin tonnikalaa ja sarsiineja. Makeat ja sipsit eivät ole maistuneet - hyvä niin.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   25.3.25 23:27:37

Itsellä kolmas viikko alkamassa, en ole laskenut kaloreita vaan syönyt sen verran kuin on nälkä. Määrä pienenee päivä päivältä ihan itsekseen, ei vaan uppoa.

Päivämäärä:   25.3.25 23:34:49

Haluaisin aluksi saada syömisen tasapainoon, etten syö liikaa. Olen vasta aloittanut. Jos syön koko keitetyn parsakaalin yhden päivän aikana ja kurkkua paljon lisäksi paistetun pihvin tai ison jauhelihapihvin niin olen hirveän kylläinen, lenkkimakkarankin olen ottanut jal ohkaissut siitä yhtenä päivänä 10 cm.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.25 05:34:04

Aloituksessa laskennallinen virhe, noilla arvoilla tulee kaloreita vähintäänkin 1200.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.3.25 07:12:31

Paljonko painat? Proteiinia pitäisi olla 1,5 g painokiloa kohden. Esimerkiksi 60 kiloa painava aikuinen niin 90 g proteiinia. Tuo sinun määrä kuulostaa pieneltä

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.3.25 07:24:37

Ketossa EI lasketa kaloreita. Siihen on sellainen pikku syy kuin terveys; kalorirajoitettu keto on ihan killeri kilpirauhaselle ja voi laukaista vajaatoiminnan. Noilla arvoilla kalorit ei onneksi ole kyllä lähelläkään tuhatta, koska jo pelkästään rasvasta tulee yksinään lähes 1000.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   26.3.25 09:44:43

Väärin laskettu kalorit. Tosin en kannata koko ketoilua. Muutenkin laihtuu terveellisemmin ja mukavammin.

Lähettäjä: Lok 
Päivämäärä:   26.3.25 09:57:45

Työkaveri on ketoillut jo yli vuoden. On huomattavan ylipainoinen eikä ole laihtunut ollenkaan.
Eväänä hänellä on monesti jonkin sortin munakas jonka joukossa on paprikaa, parsakaalia ym.
Käyttää todella reilusti rasvaa ja kermaa, luulen että kaloreita on aivan valtavasti. Hänellä on myös sydänsairaus, luulen että tämä ruokavalio ei todellakaan ole hänen terveyden eduksi valtavan rasvamäärän takia.
Minua häiritsee se että hän ei ketoilun takia suostu syömään kaikkia terveellisisäkään hedelmiä, kasviksia tai marjoja. Esim porkkanakin on kielletty, marjatkin olisi vaan hyväksi.

Lähettäjä: mmmu 
Päivämäärä:   31.3.25 01:07:44

Minun kuurini ei oikein ala. 5 kiloa on viikossa ja nyt ei mihinkään. Vatsan toiminta on nyt ollut kaksi päivää seis. Ei minulla ole keto-makua suussa edes. Harmittaa. Aamulla lusikallisen pellavansiemeniä haudutin ja söin. Onko sittenkin suurin vaara rasvassa. Vai sekoittaako illalla syöty omena kaiken, siitä en pysty luopumaan.

Lähettäjä: mmmu 
Päivämäärä:   31.3.25 01:11:19

Eipä ollut viittä kiloa kun on 3 kiloa. Hiilihydraatteja luultavasti liikaa.

Lähettäjä: jooooo 
Päivämäärä:   31.3.25 06:30:30

Perehtykää nyt ihmeessä ensin kunnolla tuohon ketoiluun, jos sitä haluatte noudattaa! Säästytte turhilta ongelmilta.

Päivämäärä:   31.3.25 09:00:01

"Vai sekoittaako illalla syöty omena kaiken, siitä en pysty luopumaan."

Sekoittaa, hedelmät ei kuulu ketoon.

Päivämäärä:   31.3.25 10:14:50

Se 5 kiloa on nesteitä.

Lähettäjä: ketoilija 
Päivämäärä:   31.3.25 10:31:49

En tiedä miten toteutatte ketoruokavaliotanne, mutta minä olen sitä noudattamalla laihtunut kahdessa vuodessa 29 kiloa, pitämättä yhtään mitään lukua kaloreista. Marjoja syön vakituisesti ja kasviksia ja juureksiakin paljon, paitsi perunaa. Toisinaan hedelmiäkin, mutten niitä sokerisimpia kuitenkaan. Sokeria tai kenomakeutettuja tuotteita ei lainkaan ja rasvoina käytössä oliiviöljy ja voi. Riisit, makaronit jne. eivät kuulu ruokapöytääni lainkaan. Eikä tietenkään viljatuotteet. Verirvot tutkittu viimeksi muutamia viikkoja sitten, erinomaiset kolesterolia ja sokereita myöten ja olen kokenut itseni koko ajan virkeäksi ja terveeksi. Nykyiseen malliin oli vakituinen liikunta ja toimeliaisuus lihavanakin, että se ei ole muuttunut.

Päivämäärä:   31.3.25 10:47:16

Aloittaminen eu tunnu onnistuvan. Aluksi putosi miitama kilo. Nyt ei toimi vatsa kolmas päivä. Ei minua väsytä, mutta paino nousi kilolla ja on jo kaksi päivää siinä. Ei tunnetta ketoosiin siirtymisestä.
Voiko 1 omena illalla vaikuttaa koko kuurin sekoittumiseen.

Päivämäärä:   31.3.25 10:49:34

Tämä on Low-Carb kuureihin kuuluva, mutta ankarimpia niistä.
Ajattelin myös nopeimmin auttavia.
Niveliä ei särje niin kovasti kun olen jättänyt kaut ja sokerit ja sipsit pois.

Lähettäjä: Nea 
Päivämäärä:   31.3.25 11:27:19

Mistä ihmeestä olet bongannut ohjeet, jos niissä ei opasteta kunnolla? Ja kuurina noita on vähän huono toteuttaa, paino tulee kolisten takaisin todella monella, jollei jää vähintään vähähiilihydraattiselle ruokavaliolle ketokuurin jälkeen. Jos vatsa on kovalla, et todennäköisesti saa riittävästi rasvaa. Tyypillinen moka aloittelevalla ketoilijalla. Netti on pullollaan tietoa ketoruokavaliosta ja vhh:sta, täytyy ihan itse nähdä se vaiva että ottaa kunnolla selvää asioista ennen kuin lähtee summamutikassa kokeilemaan.

Päivämäärä:   31.3.25 12:00:31

"Voiko 1 omena illalla vaikuttaa koko kuurin sekoittumiseen."

Voi

Lähettäjä: *dilledong* 
Päivämäärä:   2.4.25 10:25:26

Ei ketolla lasketa kaloreita ja jos syöt 100g rasvaa, saat siitä jo 900 kaloria joten en ymmärrä tätä laskelmaa?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   2.4.25 12:18:01

Mitä jos aloittaja alkaisit noudattaa jotain valmista ohjelmaa? Fitfarmilla on ainakin joku VHH- tai keto-ohjelma ja varmaan löytyy muiltakin vastaavilta. Saisit ainakin jonkinlaisen järkevän ohjeen ja suunnitelman ja neuvoja ammattilaisilta.

Nyt kuulostaa että tuossa on niin moni asia pielessä, että mennään metsään vauhdilla: kalorinlaskenta ei ylipäätänsä kuulu varsinaisesti ketoiluun, 1000kcal/päivä on aivan liian vähän kelle tahansa aikuiselle, noilla rasva/protsku/hiilari määrillä tulee jo joka tapauksessa enemmän ja kuuriajattelu on lähtökohtaiesti aivan väärin.

Lähettäjä: Hhh 
Päivämäärä:   2.4.25 13:42:45

En ole laskenut määriä. Syön sen verran kuin haluan silloin kun huvittaa.

Ketolla ei ole koko ajan mielihaluja tai nälkä, joten ei tule syötyä liikaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.