Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hötölän sennujen lukutaito

Lähettäjä: Dldl 
Päivämäärä:   25.3.25 17:52:50

Täällä oli ketju taksikuskien koulutuksesta, että naisasiakkaita ei saa lääppiä. Kerroin siinä oman toimintatapani, jolla olen pelastanut itseni pari kertaa taksikuskilta, joka lähtee ajamaan hornan kuuseen. Otan ennen auton nousua kuvan rekkarista ja laitan viestin kaverille että hyppäsin taksiin. Istun aina takapenkillä mahdollisimman kaukana kuskista. Kun huomaan kuskin ajavan muualle kuin piti, soitan kaverille että tilanne tämä ja soitan nyt häkeen. Ja kun kuski sitten ajaakin sinne mihin pitää ja lopulta yrittää laskuttaa minulta tuon ylimääräisen lenkin verran, niin kieltäydyn maksamasta sitä ja sanon, että soitan uudelleen häkeen. Sama juttu jos kuski kieltäytyy antamasta kuittia, vaikka lain mukaan sitä pitää aina tarjota ja varsinkin pyydettäessä antaa. Sanon, että soitan häkeen niin poliisit tulee selvittämään tilanteen, ja minulla on rekkarista kuva.

En missään väittänyt, että on oikein, että naisaiakkaiden pitää toimia kuten minun. Silti nimimerkki * tuli kommentoimaan näin:

"
Dldl, hyvä tapa toimia, mutta onko sinusta ihan oikein, että noin ylipäätään pitää joutua toimimaan?"

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10002589&t=10002589

Tuossa linkki jo poistettuun ketjuun.

Miten on mahdollista, että hötölän sennuilla on näin hemmetin huono lukutaito? Voisitteko lukea ja ymmärtää ensin ja kommentoida ketjuun vasta sitten?

Re: Hötölän sennujen lukutaito

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.3.25 17:56:35

Öö? Minusta väärinymmärtäjä olet sinä. Tuollaisen toiminnan ei pitäisi olla normi ja siihen * viittaa.

Päivämäärä:   25.3.25 18:05:20

Näköjään Ällöllä on kiire päästä kommentoimaan ensimmäisenä, vaikkei ole edes ehtinyt lukea mitä aihe koskee.

Edelleenkään en ole sanonut, että "on hyvä tai oikein että naisten pitää aina varautua pahimpaan ja turvata selustansa". Joten on täysin turha vastata minulle, että "onko mielestäsi oikein, että joudut / naiset joutuvat toimimaan noin?". Kun minä en edelleenkään ole väittänyt, että on oikein, että kukaan joutuu toimimaan noin, joten en ymmärrä, miksi minun kommenttiini vastataan niin.

Järkevät kommentit olisi tyyliä "hemmetti, että tuollainen toiminta on noin yleistä ja sinäkin olet joutunut toimimaan noin".

En myöskään ole sanonut, että mainitsemani toiminta on tai pitäisi olla normi, joten turha siihenkään on kenenkään viitata, joten myös Ällö on väärinymmärtäjä ja lukutaidoton.

Päivämäärä:   25.3.25 18:15:40

Tuskinpa meidän kannattaa jatkaa keskustelua aiheesta, jos et käsitä, mitä * ajoi takaa. Ei hän tarkoittanut, että kuvittelisi sinusta asian olevan ok, vaan herätteli sitä ajatusta, ettei maailmassa ylipäätään tulisi olla sellaisia tilanteita, joissa sinun kuvaamastasi toiminnasta on vähitellen tullut joillekin normaali käytänne.

En tiedä, mitä muuta oikein haluat? Neutraali kommentti ei käy,vaan kaipaat vielä muuta?

Lähettäjä: Ällöin 
Päivämäärä:   25.3.25 18:18:48

Haluatko ap tilata postauksiisi valmiit vastausvaihtoehdot tahi -aihiot?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.3.25 18:36:22

Turha ällöä syyttää, jos ei osaa olla pahottamatta mieltään turhasta tai ymmärrä, mitä tarkoitetaan.

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   25.3.25 18:46:38

Eihän tuo kommentoija väittänyt, että se on sinusta ok, vaan kysyi, että onko.

Päivämäärä:   25.3.25 18:53:30

No voi jestas sentään.

Tämäkin ketju vetää puoleensa vain lukutaidottomia.

Kuten ehkä huomasitte, niin nimimerkki * kertoi myös oman, heille tapahtuneen samankaltaisen tilanteen. Hän olisi aivan hyvin voinut kommentoida, että "on ikävää, että tuollainen toiminta on miesten mielestä normi". Mutta sen sijaan hän valitsi vastata suoraan minulle minun nimierkkiini viitaten, että "onko sinusta tuollainen oikein". No ei ole, enkä ole missään niin koskaan väittänyt, joten miten h3lvetissä kukaan onnistuu lukemaan minun kommenttini niin, että olisin väittänyt miesten naisiin kohdistuvan seksuaalisen ahdistelun ja väkivallan olevan oikein?

Onko oikeasti noin vaikeaa ensin opetella lukemaan ja kommentoida vasta sitten? Tämä palsta on kuitenkin sennula, joten ikänsä puolesta kirjoittajien pitäisi olla jo aikuisia.

Mutta ainakin tämä ketju todistaa, että sennut todellakin ovat lukutaidottomia. En laita tuon lauseen loppuun hymiötä, koska mielestäni tällainen lukutaidottomuus ei ole hauskaa eikä hyvä juttu. Toivon, ettei kukaan tule vinkumaan, että miksi aikuisten ihmisten lukutaidottomuus on mielestäni hyvä juttu... Mutta voisin vaikka vannoa, että tämän kommenttini jälkeen ketju täyttyy niistä kommenteista, mutta se on kyllä huono yritys provota. Nolaisitte vain itsenne, kun osoittaisitte entistä suuremmin aloittajan olevan oikeassa :')

Päivämäärä:   25.3.25 19:00:48

Eikä:
Siinä poistetussa ketjussa olevassa kommentissani kerroin, ettei se ole oikein tai hyvä asia ja siksi aloinkin joskus varautua ottamalla valokuvia ja kaksi kertaa niille on tosiaan ollut käyttöä ja olen ne poliisille toimittanut. Mutta seurauksia ei tullut, kun minun kohdallani rikosta ei tapahtunut, kun molemmilla kerroilla taksikuski palasikin oikealle reitille tajuttuaan, että soitan häkeen. Joten turha kysyä minulta, onko se oikein, kun olin jo sanonut, ettei ole ja juuri siksi kerroinkin omat kokemukseni.

Todella harmi, että täältä poistetaan näin paljon ketjuja. En minä ainakaan tajua ottaa talteen jokaista ketjua alusta loppuun jota luen tai johon kommentoin. Ehkä tästä lähtien pitää alkaa screenshotata jokainen kommentti johon vastaa tai jonka itse kirjoittaa.

Jos minulla olisi kommentistani screen shot, niin toivottavasti osaisit lukea sen verran, ettet olisi kommentoinut "hänhän vain kysyi", kun olisit osannut edellisestä ketjusta lukea, että turha kysyä kun vastaus oli jo annettu.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   25.3.25 19:05:24

Aloittajalla jää nyt huomaamatta, että kommentissa jota hän moittii oli kysymysmerkki perässä. Se ei siis ollut oletus kannastasi kuten tulkitset, vaan kysymys.

Päivämäärä:   25.3.25 19:08:18

Hmm, me ollaan kaikki vastaajat vaan väärässä, kuteb on jo päätetty. :D Jokseenkin hupaisa topa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.25 19:35:44

Ainut lukutaidoton täällä on näköjään aloittaja itse.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.3.25 19:50:11

Hyvään lukutaitoon kuuluu myös luetun ymmärtäminen, klassinen esimerkki on tietysti pilkun paikan merkitys lauseen sisältöön, mutta myös kysymyslauseen ymmärtämättömyys kielii puutteesta sen suhteen...

Lähettäjä: 69 
Päivämäärä:   25.3.25 20:52:04

Retorinen kysymys ei ilmeisesti ole terminä tuttu?

Päivämäärä:   25.3.25 20:54:43

Ai mussumässyrasvatursuaasuupielistä on vaihtunut tähän lukutaidon peräänkuulutukseen.

Jatkakaa, tämä oli vain sivuhuomio ;)

Lähettäjä: P-Diddy 
Päivämäärä:   25.3.25 21:00:31

Ei kannata provosoitua vaikka ei provosoitaisikaan

Päivämäärä:   25.3.25 21:05:42

Aloituksessa mainittu kysymys _ei_ ole retorinen. Selittelyä.

Päivämäärä:   25.3.25 21:06:40

Opetelkaa sitä kirjoittamistakin ja purkakaaa pahimmat pöhinät juoksulenkkiin ja kirjoittakaa sitten vasta.

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   25.3.25 21:58:55

Asia selvä

Päivämäärä:   26.3.25 08:26:10

Vuosi 2025 ja joku luulee että internetissä ihmiset ymmärtävät lukemaansa :D

Lähettäjä: ;))) 
Päivämäärä:   26.3.25 12:46:04

Aloittaja kompastui omiin jalkoihinsa ;)

Lähettäjä: Ee 
Päivämäärä:   26.3.25 12:59:35

Minä kyllä ymmärsin aloittajan pointin, ja erikoista että näytän olevan ainoa :D

Päivämäärä:   26.3.25 13:04:32

Kyllä me muutkin aloittajan pointin ymmärsimme, vaikka hän itse se lukutaidoton olikin ;););)

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   26.3.25 18:47:03

" Minä kyllä ymmärsin aloittajan pointin, "

No, itse asiassa aloituksessa ei ollut pointtia lainkaan. Pointtina oli tarkoitus olla muiden huono lukutaito ja huono luetun ymmärtäminen, mutta koska aloittaja itse oli ymmärtänyt esimerkkinä käyttämänsä kommentin väärin katosi myös pointti sen sileän tien.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.3.25 19:07:20

Luin tämän jo aiemmin, mutta mikä tämän avauksen tarkoitus oli? En kai osaa lukea koska en ymmärrä.

Päivämäärä:   27.3.25 20:58:50

Aloittajakin on kadottanut lukutaitonsa, näennäisen...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.