Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Torin myyjillä 2vk aika postittaa

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   25.3.25 08:55:02

Ottaa niin aivoon tuo toridiilin hitaus ja paskuus kaiken kaikkiaan. Miten siihen paketin lähettämiseen pitää antaa 2vk aika postittamiselle??

Itse jos myyjänä niin omia ilmoituksia ei näe helposti eikä taatusti löydy mistään nopeasti paljonko on saamassa rahaa ja koska. Ja siinä rahojen maksussakin kestää niin @!#$ kauan ja joku minuuttiaikataulu siellä ilmoitettuna koska rahat lähtee. Silti menee vielä kaksi päivää ennen kuin tilillä siitä minuuttiaikataulusta. Pakettikoot on aivan hepreaa verrattuna postin pakettikokoihin.

Re: Torin myyjillä 2vk aika postittaa

Lähettäjä: Niin no 
Päivämäärä:   25.3.25 09:08:33

Itse kun asuu kaukana postituspaikoista arvostan 2vk aikaa (ei tarvi erikseen ajella 30km), mutta yleensä saisin kyllä nopsemmin postiin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.25 09:21:30

No miksi pitää käyttää toridiiliä?

Henk.koht ärsyttää koko diili ja ostajat, jotka jankuttavat haluavansa käyttää sitä, vaikka jo ilmoitukseen olen erikseen maininnut, etten käytä toridiiliä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.3.25 09:24:31

Tälläiselle syrjäkylällä asuvalle, jolla on epäsäännölliset työajat (pakettien lähetyksen hoidan yleensä työmatkalla) vähentää kyllä stressiä kun ei aikaraja ei ole liian tiukka. Myyn lähinnä sellaista tavaraa jota en itse enää tarvitse ja hinta on jo kuolettunut moneen kertaan, niin ei ole merkitystä sillä tuleeko ne rahat heti vai kolmen viikon päästä.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   25.3.25 09:24:38

Viikko riittäisi. Itse postitan 1-3 vrk:n sisään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.3.25 09:29:55

Paketin vastaanottaja voi myös käydä tuotteen saatuaan kuittaamassa sen hyväksytyksi, niin raha lähtee heti liikkeelle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.25 09:52:20

Jos myyjä vetkuttaa lähetystä, vetkutan hyväksymistä, enkä edes kiirehdi postiin.
Kyllä kolme päivää riittää että sen paketoi ja vie.

Viimeksi yksi myyjä hyväksyi tarjouksen viimeisellä minuutilla, vei viimeisenä päivänä paketin.
Vastaavasti hain paketin viimeisenä päivänä, hyväksyin viime hetkellä.

Myyjä voi kirjoittaa ilmoitukseen että ei pidä kiirettä paketin toimittamisella.

Lähettäjä: Ow 
Päivämäärä:   25.3.25 13:05:04

Itellään ei ole mitään ongelmaa ollut. Keneltä ostanut vienyt postiin 1-2 päivässä. Itse vien viimeistään seuraavana päivänä myös postiin. Helpompaa ku käydä viesteillä säätämään tarjouksia, yv, av tms.

Lähettäjä: ö' 
Päivämäärä:   25.3.25 13:15:29

Miten pääsee katsomaan myyjän kaikki myytävät tuotteet? Ennen näkyi nimi ja siitä klikkaamalla pääsi sivulle missä kaikki tuotteet. Mutta nyt kaikki on vain nimellä "käyttäjänimi piilotettu" eikä siitä pääse eteenpäin. Myytävän tuotteen alla on kohta myyjän muut ilmoitukset, mutta siinä on max viisi tuotetta. Vai onko mulla joku bugi..

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.3.25 13:33:06

Viikko riittäisi hyvin.

Lähettäjä: moi 
Päivämäärä:   25.3.25 15:14:25

Eikö huijareilla ole käyttäjänimi piilotettu...

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   25.3.25 15:39:41

2 viikkoa silleen hyvä että jos sattuukin sairastumaan . Tuttuja ollut influenssan kourissa ja päiviä kipeänä. Itse postitan mahd nopeasti että homman saa hoidettua. Diiliä en käytä.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   25.3.25 19:06:47

En tiedä onko siellä joku bugi tuon käyttäjänimen kanssa, kun mulla pitäisi olla nimi näkyvillä niin lukee silti että käyttäjänimi piilotettu.

Toridiiliä en käytä minäkään.

Päivämäärä:   25.3.25 19:20:43

Välillä tulee minullekin tuo bugi, ettei näytä käyttäjänimiä. Poistuu aina jossain välissä. Ärsyttävää kyllä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.3.25 19:29:58

No on älyttömän pitkä aika. Vintedin 5 vrk on hyvä ja pidin sitäkin alkuun pitkänä.

Päivämäärä:   25.3.25 20:15:01

Tosi kiva odotella se 2 viikkoa ja sitten myyjä ei edes lähetäkään tuotetta... Juu, rahat palautuu mutta aika pitkä aika odotella jotain mitä oikeasti tarvitsee käyttöön.

Päivämäärä:   25.3.25 20:44:21

"Eikö huijareilla ole käyttäjänimi piilotettu..."

Ak. Piilottaa käyttäjänimen, koska kyrsii muutama utelias tuttu, jotka kommentoi myytäviäni.

Päivämäärä:   27.3.25 08:56:40

Se on 7 päivää. Myyjä voi myös vaan jättää postittamatta ja kauppa peruuntuu. Rahat palautuu joskus.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.3.25 09:14:38

Kaikki ei päivystä postin naapurissa jonkun tarpeettomaksi käyneen tavaran takia. Myyjä voi olla esim. lomamatkalla, työmatkalla tai sairastua, jolloin 2vk ei olekkaan kovin pitkä aika toimittaa lähetys.

Päivämäärä:   27.3.25 09:26:39

Torimyynti jäihin siksi aikaa kun ei pysty postittamaan. Itsellä ei riitä ymmärrys kuinka joku jaksaa ylipäätään jotain kympin juttuja myydä ja postittaa. Voin niitä kyllä ostaa. Ei riitä myöskään ymmärrys että miksi ei sitten hoida hommaa kunnialla jos rahat niin tiukilla että kympin juttuja pitää myydä.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   27.3.25 09:34:35

Jos on vaikka 5 -20 kpl ylimääräisiä kympin tavaroita, poisko ne pitää heittää tai antaa ilmaiseksi? Todella monet ostavat ko tavaroita btw.

Päivämäärä:   27.3.25 10:08:27

Mä olen ainakin piilottanut käyttäjänimeni, koska en tahdo tuttujen näkevän mitä myyn. Mutta toki kiva tietää, että joidenkin mielestä olen huijari.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.3.25 10:08:45

no elä osta jos nuin vìtuttaa :D en minä ainakaan erikseen lähtis viemään pakettia, vaan sitten kun on muuta asiaa kylälle. kaikissa paikoissa ei oo automaatteja tai kaikilla ei ole omaa autoa jne.

meillä on onneksi s kaupassa matkahuolto ja posti automaatit klo 22 asti, että aika hyvin pääsee vaikka vuorotyössä olisikin. jos postiin vie niin sitten vaikeampi kun on auki 9-16:30... :D

Päivämäärä:   27.3.25 10:21:51

No on se aika epänormaalia jos ei viikkoon poistu kotoaan tai ei osu pakettiautomaatteja kohdalle. Ne toridiilin paketitkin voi jättää automaattiin jos vaan mahtuu. Vaikka siis käsketään viedä tiskille. Jos ei viikkoon poistu kotoaan niin voisi ilmoittaa ostajille.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   27.3.25 11:02:10

Toi on kyllä ärsyttävää että jos käyttäjänimi on piilotettu, niin ei näe myyjän muita tuotteita (tai ainakaan mä en oo onnistunut näkemään). Mä ainakin katson sitten ne muutkin tuotteet läpi jos on muuta kiinnostavaa että sais samoilla posteilla ja mahdollisesti hintaa alemmas kun ostaa useamman tuotteen kerralla. Mäkään en käytä toridiiliä. jos myyjällä toridiili ilmoitus, niin laitan normaali viestin jos on jotain kysyttävää tuotteesta ja sitten että voisin ostaa. Halvemmat postikuluthan noissa toridiileissä taitaa olla, mutta ei oikein innosta kun siinä pitäisi heti olla maksamassa tuotteesta ja vaihtoehdot mb jota mulla ei ole tähänmennessä ollut, nyt sen hiljan latasin, ja maksukortti jota mulla ei tietenkään ole siinä hetkessä käden ulottuvilla että näkis ne kortin tiedot.

Päivämäärä:   27.3.25 11:56:07

7 arkipäivää aikaa postittaa

Päivämäärä:   27.3.25 12:11:16

Toi toridiili kun pitää antaa lupa tilitietoihin 2 vuoden ajalta ja sit lisäks kaikki summat menee verottajalle joten parhaassa tapauksessa saat vielä mätkyjäkin. Juu ei kiitos.

Päivämäärä:   27.3.25 13:55:12

Aika kieroilua että vasta jälkeenpäin selvisi että myynneistä menee tieto verottajalle. Kun toridiiliä mainostettiin ja markkinoitiin, niin vahingossakaan ei tätä tietoa paljastettu.

Päivämäärä:   27.3.25 16:40:07

"Torimyynti jäihin siksi aikaa kun ei pysty postittamaan."

-Mistä tiedät etukäteen laittaa myynnin jäihin siksi, että sellaisena päivänä, kun normaalisti kulkisit postitusmahdollisuuden ohi, satutkin sairastumaan? Ostaja ehtii tehdä ostoksensa ja sitten myyjä onkin kipeä seuraavana päivänä kun olisi tarkoitus postittaa. Sitten tuleekin vaikka työmatka, jonne joutuu lähtemään vähän puolikuntoisena, eikä siinä välissä olekaan tilaisuutta hoitaa postitusta.

Päivämäärä:   27.3.25 17:00:04

Sitten voi laittaa ostajalle viestiä että mikä tilanne.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   27.3.25 17:00:29

” Kyllä kolme päivää riittää että sen paketoi ja vie.”

Mä reissaan paljon (viikon reissuja usein) ja jos just ennen reissua myisin jotain, niin en välttämättä kerkeis postiin ennen reissua. Vaikee se on toisesta maasta alkaa postittamaan tavaroita.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.3.25 18:46:47

"Miten pääsee katsomaan myyjän kaikki myytävät tuotteet? Ennen näkyi nimi ja siitä klikkaamalla pääsi sivulle missä kaikki tuotteet. Mutta nyt kaikki on vain nimellä "käyttäjänimi piilotettu" eikä siitä pääse eteenpäin. Myytävän tuotteen alla on kohta myyjän muut ilmoitukset, mutta siinä on max viisi tuotetta. Vai onko mulla joku bugi.."

Mulla täysin sama tilanne, kaikkien myyjien "käyttäjänimi piilotettu", sitten kun katson näitä samoja ilmoituksia miehen tunnuksilla, näkyy myyjän käyttäjänimi ja muut tavarat. En ymmärrä mikä vika minun torissa on?

Päivämäärä:   27.3.25 18:53:15

"Mä reissaan paljon (viikon reissuja usein) ja jos just ennen reissua myisin jotain, niin en välttämättä kerkeis postiin ennen reissua."

Myyn vain Vintedissä mutta laitan sieltä tietenkin ilmot reissun ajaksi aina pois näkyviltä. En tiedä onko Torissa vastaavaa toimintoa, mutta jos ei pääse postittamaan niin ei silloin voi olla tavaraa myynnissä.

Päivämäärä:   27.3.25 20:36:18

? : kyllä ihmiset yleensä pääsee postittamaan, mutta on kohtuutonta vaatia, että paketin pitäisi lähtä välittömästi, kun sinä ostopäätöksen teet. Jos ostat tavalliselta ihmiseltä yksittäisen tuotteen, niin hän hoitaa asian sitten, kun ehtii. Miten järkyttävän kärsimättömiä ihmiset on, jos 2vk tuntuu kohtuuttomalta?

Päivämäärä:   27.3.25 21:05:56

Jos on aikaa sinne toriin näpyttää tuotteita niin pitää kyllä olla aikaa sitten huolehtia myydyt matkaan asap. Mikä @!#$ ongelma on viedä seuraavana päivänä postiin? Jos maksu heti niin sitten toimituskin heti. Ja se nyt vaan on pelin henki että asiat hoidetaan viipymättä.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   27.3.25 21:36:37

Oletko miettinyt että meillä on ihmisiä joilla on sinne lähimpään postiin/ automaattiin matkaa useampi kymmenen kilometriä eikä sinne vain jonkun paketin takia ajeta vaan paketti viedään kun on muuta asiaa kaupoille. Kaikilla ei ole postia, automaattia, matkahuoltoa tai ärrää vieressä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   27.3.25 21:48:06

Maks erran viikossa lähden täältä kylille kauppaan ja samalla hoidan muut asiat. En todellakaan ryttyytä tuolla 15l/100km vievällä vanhalla nelivedolla (joka täällä työkäytössä se paras) viemään erikseen jotain 10e pakettia. Se summahan menis jo bensoihin nykyhinnoilla.

Päivämäärä:   27.3.25 23:13:40

Myykö Darg jedi tai Juu jotain torissa?
Ja kukaan ei käy kerran viikossa pois kotoa.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   28.3.25 09:16:06

Myyn niin torissa kuin facebookin kirppareilla. Enkä todellakaan juokse maalla asuvana asioikseni jonkun paketin tai kirjeen takia kauppaan vaan vien lähetykset kun käyn kaupassa kerran viikossa. Koskaan kenelläkään ei ole ollut ongelmaa ettei tavara lähde postiin justheti kun on maksettu.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   28.3.25 09:22:22

Myynyt harvakseltaan jotain.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.