Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saumuri: leikataanko lankaketju juuresta vai pit

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.3.25 06:57:37

Aloittelija täällä! Kun ompelun saumurilla, voiko sen alun ja lopun lankaketjun katkaista ihan juuresta vai pitääkö/kannattaako se pujotella jotenkin tai tehdä sille jotain muuta?

Re: Saumuri: leikataanko lankaketju juuresta vai pit

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.25 09:48:50

Ihan kummin vain ja riippuen vähän. Teollisuudessa, jos kyse on vain huolittelusta, katkaistaan juuresta. Jos taas saumurointi on ainoa ommel esim. trikoolla, kannattaa päätellä. Päättely on hitaampaa, mutta pitää varmemmin ettei purkaudu. Ei ne erityisesti lähde purkautumaan, vaikka juuresta leikkaisikin. Monesti lisäksi saumat risteävät, joten päätellä kannattaa vain ne viimeiset saumat, joiden yli ei ommella.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.3.25 17:29:22

- Okei, kiitos! Eli päättely ihan vain neulalla pujottelemalla sinne tikkien sekaan?

Lähettäjä: menti 
Päivämäärä:   26.3.25 11:23:02

itse olen tehnyt solmun ihan juureen ja sitte katkassut loput pois tai sitten taittanut lankahännän taaksepäin ompeleen päälle ja tikannut tavallisella ompelukoneella sen siihen kiinni parin sentin matkalta ja katkaissut loput pois.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   26.3.25 12:06:26

Mä olen ihan vaan jättänyt hännän. Kun ajaa toisen sauman yli niin toki silloin häntä leikkaantuu pois. Harvoin tulee tilannetta missä saumuriompeleen pää jää näkyviin, yleensä se käännetään kantin/päärmeen alle.
Nimin pukuompelija.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.