Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Höyrypesuri ihan kodin suursiivoukseen?

Lähettäjä: Tilde 
Päivämäärä:   24.3.25 20:34:00

Onko järkeä? Meillä vanhat pinttyneet sohvakalustot kankaasta ja muutenkin nukkavierua joka puolella. Tekisi mieli rempata ja uusia puunata ja pestä. Rahaa niukasti eikä kunnolla nyt aikaa
Onko höyrypesuri kannattava hankinta. Tekeekö halvemmilla mitään?

Re: Höyrypesuri ihan kodin suursiivoukseen?

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   24.3.25 21:23:58

Lattiat ja kylppärin kaakelit pesen höyrypesurilla.Sohviin en ehkä käyttaisi ainakaan tuota meidän laitetta.Eiköhän niihin ole jotain tekstiilipesureita.?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   24.3.25 21:57:10

Tekstiileihin parempi on tekstiilipesuri. Jos siis päällisiä ei saa irti ja pyykättyä kunnolla käsin/koneessa.

Ei höyrypesurilla sisätiloissa kovin paljoa käyttöä ole. Kylppäriin periaatteessa mutta pesuaineilla ja harjalla pääsee myös hyvään tulokseen.

Ennemmin säästäisin rahat ja ostaisin niillä rahoilla tarvittaessa uusia tavaroita viallisten tilalle jos tarpeen.

Lähettäjä: ope 
Päivämäärä:   24.3.25 21:58:10

Ei ole. Täysin turha vempele joka vie järjettömästi sähköä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.3.25 22:10:11

Sain kaverilta jonkun höyrypesurin jolla ei kyllä paljoa tee, eli on varmaan halvimmasta päästä. Tosiaan testiileille varmaankin omansa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.3.25 22:38:26

Tekstiilipesureita voi vuokrata, ainakin isommissa kaupungeissa on. Maksoikohan joku 25e 24h.

Lähettäjä: Huokea 
Päivämäärä:   25.3.25 04:52:29

Liiterissä oli juuri tarjouksessa imuriin liitettävä sumutin pullo suulake. Jos on märkäimuri, tuolla saa jo suurimmat jaskat pesastua pois.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   25.3.25 07:20:16

Märkätiloja ei saa pestä perinteisellä höyrypesurilla, vaan siihen on oma laite, joka puhaltaa viileää höyryä.
Vedeneriste ei kestä kuumaa höyryä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.3.25 07:24:26

Ihan turha, kodin siivoaa kyllä perinteisin menetelmin ihan imurilla ja sitten nihkeäpyyhintä. Käytä vaikka Tolua.

Sohvan voit pestä tekstiilipesurilla ja sellaisen voi vuokrata.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.25 13:46:16

Hankin just n 250 eur höyrypesurin. Aattelin tallin ja pihatot siivota kunhan lämpenee. Nyt olen ottanut ikkunoita ja peilejä. Tyyliin lasitettu terassi, 6v, ei ikinä pesty, kasvaa sammalta löhes. Tavallaan ei niin tehokas kuin luulin , mut toisaalta aika helppo käyttää,toki höyry leviää, mut ei paljon, lastalla kuivaan, vähemmän tässä lika roiskuu kuin vesipesussa. Mut en tiedä miten tää tekstiilejä pesisi. Ehkä kokeilen markettimattoihin jotka voi ripustaa kuivumaan ulos.

Lähettäjä: reps 
Päivämäärä:   25.3.25 14:15:21

Mä en ole ikinä ymmärtänyt höyrypesureiden käyttöä, paremmin saa siivottua kunnon pesuaineilla ja kunnon siivousvälineillä. Ja siivousaineidenkin pitää olla oikeita ja niitä pitää käyttää oikein, ts. ei lorauteta liikaa pesuainetta veden joukkoon jne.

Mä pesen mm. ikkunat ja peilit mikrokuituliinalla, lastalla ja suihkupulloon laimennetulla fairyvedellä. Ei roisku vesi pitkin ja poikin kun sumuttaa ensin pinnoille fairyvettä ja sitten mikrokuituliinalla hankaa puhtaaksi ja loput sitten lastaa. Tekniikkalaji.

Sama kylppärin kalkki- ja ruostetahroissa. Kalkkiin tehoaa hapan, saippuajäämiin ja ruosteeseen emäksinen. Ensin jynssätään happamalla, sitten neutraloidaan emäksisellä.

Kerta vuoteen vuokraan kunnon tekstiilipesurin, jolla pesen kangassohvan ja kaksi nojatuolia. Maksaa sen 30-40€ vuorokausi ja riittää varsin hyvin.

Meilläkin on joku halppis höyrypesuri, ihan turha vehje ja pitäisi antaakin se pois koska vie vain turhaa tilaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.25 15:20:31

Meillä on keittiössä ja muissa kuin olohuoneessa kaakelilattiat. Höyrypesurilla pesen ne kerran viikossa ja ei tarvi käyttää kemikaaleja, onpahan sekin sitten pienentämässä taaperon kemikaalikuormaa. Pesurin ostin Lidlistä.
Olen sillä myös suihkun seiniä pessyt mutta voisi olla käytännöllisempi muotoilu siihen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.3.25 20:56:34

Myös mikrokuitumoppia voi käyttää ihan ilman pesuaineita, mutta se on paljon tylsempi vaihtoehto tietenkin.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   26.3.25 11:32:30

Meillä on höyrypesuri, lattiat pestään kerran viikossa sillä, samoin kylmmätissä suihkuseinä, kylpyamme ja käsienpesuallas. Ikkunoita olen sillä pessyt hyvin tuloksin. Ei se nyt välttämätön ole mutta meillä toimii paremmin kuin moppi ja mikrokuituliinat. Ehkä omassa tekniikassa olisi parannettavaa mutta ei mua kiinnosta kunhan puhdasta tulee kohtalaisen helpolla.

Olen käyttänyt myös tekstiileillä. Kyllä se likaa poistaa mutta vaatii kyllä myös hankaamista. Mattoon toimi kaikkein parhaiten

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.