Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uusi työ etsinnässä, en saanut palkankorotusta

Lähettäjä: Tm 
Päivämäärä:   24.3.25 18:52:40

Pyysin mielestäni ansaittua palkankorotusta, mutta sille ei näytetty vihreää valoa ja muutenkin alkoi vaikuttaa siltä, että mitään hyvän naisen -korotuksia on turha odottaa. Vain tes-korotukset.

Hain sitten kahta uutta työpaikkaa, toisessa olisi 300€/kk isompi palkka ja toisessa 800€/kk isompi palkka. Pitäkää peukkuja! Kokemus ja koulutus pitäisi ainakin olla kohdillaan. Eka olisi kunnalla ja toinen valtiolla.

Re: Uusi työ etsinnässä, en saanut palkankorotusta

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.3.25 19:06:58

Tsemppiä, toivottavasti onnistaa :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.3.25 19:07:44

Yleensä kunnan ja valtion paikat ei ole oikeasti auki vaan niihin on jo joku valittu. Ne vaan on pakko laittaa hakuun, että näyttäisi siltä, että muillakin oli mahdollisuus paikkaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.3.25 19:54:54

. Niin totta, näihin lähes aina on jo joku “valmiina”

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   24.3.25 19:58:25

Mutta on se jokukin niihin jotenkin päässyt sisään, esimerkiksi kesäharjoittelulla tai vastaavalla. Sitten on helmpompi hakea varsinaisia paikkoja. Eli ei ne ihan tyhjästä ole "valmiina" .

Lähettäjä: Imuri 
Päivämäärä:   24.3.25 20:03:42

No täällä on juuri yksi kunnalliseen vaihtanut. Ei ollut ketään valmiina. Hakematta ei ainakaan pääse

Päivämäärä:   24.3.25 20:07:05

Olen nytkin kunnallisessa, mutta eri paikassa. Valtiolla taitaa useammin määräaikaisia tms, jotka hakevat niitä virkoja

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   25.3.25 09:02:09

Julkisella puolella meillä rekrytty puolen vuoden aikana useita positioita ja tasan ei yhteenkään ole ollut "valmiina" ketään. Paljon hyviä hakemuksia ja kyllä isolla vaivalla pyritty aina saamaan paras eli sopivin ja osaavin juuri ko paikkaan.

Päivämäärä:   25.3.25 10:12:00

"Yleensä kunnan ja valtion paikat ei ole oikeasti auki vaan niihin on jo joku valittu. Ne vaan on pakko laittaa hakuun, että näyttäisi siltä, että muillakin oli mahdollisuus paikkaan."

Ei pidä paikkaansa. Olin viime vuonna Valtiolla töissä 6 kk ja silloin oli toki normaali haku. Tänä vuonna ei ollut ollenkaan ja minulle esimies soitti ja kyseli tulenko tänäkin vuonna. Sanoin, että olenkin katsellut olisiko teillä taas hakuja, mutta hän sanoi, että ei olla laitettu hakuun vaan rekryävät suorarekrynä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.3.25 10:16:01

Olen koko työurani tehnyt julkishallinnossa ja kaikki paikkani saanut ihan julkisen haun kautta. Yhteenkään ei ole siis ollut ketään valmiiksi katsottuna. Tiedän myös lukuisia kunnan puolen rekryjä, joissa valituksi on tullut ihan joku muu kuin ko. tehtävää sillä hetkellä sijaisena hoitanut.

Eli kannattaa hakea.

Lähettäjä: Nasty 
Päivämäärä:   25.3.25 10:16:02

Kyllä meille valtion puolella rekrytoidaan ihan satoja ihmisiä vuodessa.. iso työnantaja tuo ison vaihtuvuuden jo ihan eläköitymistenkin kautta.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   25.3.25 10:47:46

Mikähän on aikaväli, missä ajassa pitäisi saada palkankorotus? Olen ollut valtiolla siitä saakka lähes kun valmistuin eli 2000-luvun keskivaiheilta, en ole koskaa saanut muita korotuksia kuin yleiskorotuksia. En vaikka olen niitä esittänyt.
Onko sellaisia paikkoja valtiolla, missä näitä korotuksia ei vaan jaella ikinä?
Muitakin? Syy, miksi en ole vaihtanut on että pidän työstä, mutta silti risoo sellainen, että en vain koskaa saa mitään korotusta. Jotenkin olin naivi nuorena ja uskoin että totta kai palkka korotetaan kun on työvuosia kertynyt. Ei koroteta .

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   25.3.25 10:52:23

A : nykyään paras tapa saada palkankorotus on vaihtaa parempipalkkaiseen työhön. Nykymaailmassa jos haluaa edetä uralla tai palkan osalta, työpaikkaa täytyy vaihtaa aina parin vuoden välein. Toki poikkeuksia on mutta yleisesti ottaen nykyään on näin

Lähettäjä: Bansku 
Päivämäärä:   25.3.25 11:31:01

Julkisen puolen palkoissa on sitten turha odotella henkilökohtaisia palkankorotuksia jatkossa.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   25.3.25 11:58:23

Julkisella on vaikea ponnistaa johonkin keskitason virkaan tai työhön jos alla ei ole jo samasta työstä alemman tason kokemusta, sen olen havainnut. Minulla kaatuu ne siihen, kun kysytään oletko tehnyt hallintopäätöksiä, no en ole, koska siellä alemmalla tasolla ei tehdä ja haen siksi ylemmän tason tehtäviä. Eli en ole voinut tehdä niitä ja koska niistä ei ole kokemusta en pääse mihinkään, missä ne kuuluvat tehtäväkenttään. Pitäisi jo aloittaa jostain johtavan asiantuntijan virasta jos johonkin etenisi. Kaikki tyssää siihen, että alempi kenttä ei sisällä niitä tehtäviä, mitä vaikka johtava asiantuntija tekisi ja koska ei ole kokemusta, en tule valituksi.
En siis tiedä, kuinka voi vaihtaa työtä kun ei oteta kun ei ole juuri sitä kokemusta. Palkka ei siis nouse vaihtamallakaan, kun ei tule valituksi.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   25.3.25 12:02:32

A: noissa kannattaa yrittää ensin oman työpaikan sisällä yrittää päästä vaan avustamaan silloin tällöin jotakuta tai sitten jotain muuta kautta hakea samantyyppistä kokemusta (järjestöt, vapaaehtoistyö) ja sitten vähän liiotella haastattelussa. Yleensä ei tarvitse olla tehnyt ihan samoja vaan kun itse keksii linkin samantapaisiin työtehtäviin niin sitä käyttää ponnahduslautana.

Päivämäärä:   25.3.25 17:43:42

Oon huomannut muutenkin että aika monen kokemustoiveen voi kuitata jollain vähän sama kaltaisella aiemmalla kokemuksella.

Päivämäärä:   25.3.25 19:27:59

Kuntien ja valtion viroista eläköityy jatkuvasti suuri määrä ihmisiä. Kaikille ei voi mitenkään olla jo valmiina ketään.

T: valtiolla virka

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   25.3.25 19:38:35

Eläköityy, lähtee muualle yms. mutta se ei tarkoita, että tilalle otetaan ketään. Ainakin omassa virastossa ollaan vähentämässä henkilöstöä ja se tehdään ns. luonnollisen poistuman kautta.

Lähettäjä: erty 
Päivämäärä:   27.3.25 16:59:24

Ei kuitenkaan aina. Kannattaa hakea myös määräaikaisia, sillä niistä on paremmat mahdollisuudet päästä vakituiseksi kuin muuten.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.