Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaverin esiliina.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.3.25 17:23:43

Kaverini ei osaa tehdä mitään yksin tai tulla minnekään yksin. Aina on oltava mukana joku esiliina. Aivan sama, onko kyseessä juhlat, joista tuntee kaikki osallistujat tai joku pienempi illanvietto - aina on se seuralainen oltava.

Olen joutunut nykyään rajaamaan erikseen kutsuissa, että "avecit ei ole ok kysymättä", kun tämä yhdenkin kerran toi kaksi minulle täysin vierasta henkilöä mukanaan. Ei nyt sinällään haittaa, jos tuo jonkun entuudestaan tutun (usein tuo samoja, jo tuttuja ihmisiä), mutta aina näin ei ole ollut.

Mikä ihme siinä on, ettei aikuinen ihminen osaa tulla yksin minnekään? On tehnyt tätä samaa niin kauan kuin muistan, tunnettu on 25 vuotta. Ja kyllä, asiasta on keskusteltu, että ei ole ok tällainen, vaan on kohteliasta kysyä asiasta ennakkoon, että sopiiko.

Tunnetko jonkun, joka tekee samaa tai oletko sinä se, joka ei osaa tulla yksin paikalle? Kerrotko, miksi toimit näin?

Re: Kaverin esiliina.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.3.25 17:32:55

No mitä se kaverisi sanoo, kun kysyt häneltä, miksi hän toimii näin?

Päivämäärä:   24.3.25 17:33:14

- , miten minun kaveruuteni liittyy asiaan? Jos 49 ihmistä osaa tulla paikalle itsekseen ja tämä yksi ei, niin onko vika siis minussa ja niissä 49:ssä, kun yhden on pakko ottaa joku ylimääräinen mukaan kysymättä?

Päivämäärä:   24.3.25 17:39:14

- , kyllä tästä on hänen kanssaan keskusteltu ja ei, en puhu hänestäpaskaa,vaan yritän keksiä, miksi toimii näin.

... , ei ole oikeastaan vastannut mitään. Nykyään koen helpommaksi sanoa, että "Voit ottaa y:n mukaan jos haluat", kuin alkaa vääntää tästä. Y ei ole minun kaverini, mutta ainakin tunnen hänet ja tiedän, ettei hänestä ole harmia. Parempi niin kuin se, että tämä soittaa 10 min aiemmin, että "Me ollaan nyt Emman ja Maaritin kanssa tulossa sinne, ollaan siellä 10:n minuutin päästä!". Siinä sitten kysyt, että keitä on Emma ja Maarit ja miksi ihmeessä olet pyytänyt heidät minun kotiini.

Päivämäärä:   24.3.25 17:41:44

-, kerropa nyt, missä tässä aloituksessa on haukkumista?

Päivämäärä:   24.3.25 17:43:37

- käytöksen kritisointi ja yritys ymmärtää sitä ei ole kenenkään haukkumista. Mene ylisviiva roskiin.

Päivämäärä:   24.3.25 17:49:03

Ja tilanne on tosiaan aiheesta juttelemalla siinä määrin parantunut, ettei enää tuo mukanaan ihan ketä sattuu, kuten joskus teki. Yleensä ottaa jonkun kaverinsa, jonka olen aiemminkin tavannut ja välillä jopa saattaa tulla paikalle jonkun muun kutsutun seurassa, mikä on tietysti hyvä juttu, niin vältytään ylimääräisiltä. Silti ihmetyttää, miten ei koskaan voi saapua minnekään yksin, kun tuntee kuitenkin kaikki jo. Tekee töitä, jossa näkee päivittäin jatkuvasti uusia ihmisiä jne, eli mitään sosiaalisten tilanteiden kammoa tms hänellä ei ole ja usein hylkää sen randomeuralaisen jonnekin saavuttuaan ja jättää muiden huomaan, eli ei siis mitään henkistä tukeakaan tarvitse.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.3.25 17:53:33

No jos kaverisi todella ei suoraan kysymykseen mitään vastaa, on vain hiljaa, niin ei täällä kukaan voi siihen tietää syytä, miksi hän toimii näin. Jos asia noin kovasti vaivaa, niin älä sitten kutsu häntä.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   24.3.25 17:55:35

No jaa, mun mielestäni aloittaja on todella reilu, kun sietää tuollaista. Minun kotiini tai juhliini ei olisi päässyt kertaakaan kukaan ylimääräinen, vaan sitten olisi ovelta käännytetty se kaverikin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.3.25 17:56:02

Ootko sä joskus tän tyypin mukana jossain muualla? Miten te olette tutustuneet jos tällä on aina joku roikkumassa mukana.

En mä jaksaisi tämmöistä tyyppiä kutsua mihinkään.

Päivämäärä:   24.3.25 18:00:01

D, kieltämättä silloin kerran kun soitti kymmenen minuuttia ennen saapumistaan ja kertoi tulevansa kahden minulle tuntemattoman seurassa teki mieli vaan sanoa, että voitte mennä muualle. En halua kodissani joutua varomaan ja esim miettimään, missä pidän kännykkää, lompakkoa tai muuta arvotavaraa. Ja jos vieraita ihmisiä tulee, niin en minä heidän vaikuttimiaan tiedä.

Päivämäärä:   24.3.25 18:17:20

. , kyseessä on lukiokaverini, olemme tunteneet kuudentoista ikäisistä asti. Käytännössä olemme kasvaneet yhdessä koko nuoruuden bileristeilyistä ja baarikäynneistä juhannuksen viettoihin (näille mökkireissuille ei muuten ole raijannut ketään ylimääräisiä, onkin varmaan ainoa poikkeus).

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   24.3.25 19:08:54

Jos aloittajaa tympii tämän yhden ystävän toistuva käytös, mutta kuitenkin 49 kutsuttua osaa käyttäytyä häntä miellyttävällä tavalla, niin miksi edes kutsua sitä yhtä. Onhan tuossa väkimäärässä jo muutenkin enemmän kuin puolet liikaa.

Jos tämä pois jätetty kysyy joskus perusteluja pois jättämisestä, niin kerro rehellisesti syy. En oikein usko että olette oikeasti läheisiä jos hän ei halua tulla yksin.

Lähettäjä: Kuhan 
Päivämäärä:   24.3.25 20:15:01

Kyllä tuo jo rasismia liippaa.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   24.3.25 20:21:33

Onko tämä kaveri introvertti? Voihan olla että ahdistuu jos joutuu yksin menemään johonkin missä paljon ihmisiä.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   24.3.25 20:24:50

Jos kutsuisin 49tyyppiä bileisiini niin olisi ihan yksi lysti tuleeko paikalle 49 tuttua vai 51 jossa kaksi tuntematonta, ihan tervetuloa vaan. Mutta jos kutsun viisi ystävääni iltaa istumaan ja yksi toisi porukkaan kaksi kaikille outoa ihmistä niin en tykkäisi. Riippuu siis kontekstista.

Päivämäärä:   24.3.25 20:25:24

@, ei ole, vaan pikemminkin juuri päinvastoin. On ollut aina se menevin bilehile. Silloin, kun muut ottaisi ihan rauhassa ja pelailisi vaikka lautapeliä, niin tämä haluaa lähteä juhlimaan.

Kuhan kannattaa kerrata sanakirjasta kohta rasismi ja palata asiaan uudelleen.

Päivämäärä:   24.3.25 20:27:27

Jep, kuten sanottua, ei ole väliä, minkä kokoinen illanvietto on kyseessä. Aina tuo niitä omia avecejaan (nykyään tosin muutaman keskustelun jälkeen lähinnä tuttuja tai joskus saapuu jopa samaan illanviettoon kutsutun kanssa). Esimerkiksi silloin, kun toi kaksi kaveriaan mukaan, oli paikalle kutsuttu 10 henkeä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   24.3.25 20:29:59

Jos kyseessä on noin isot juhlat, että liki 50 ihmistä on tulossa, niin kyllä minä saattaisin ajatella, että silloin ehkä seuralaisenkin tuoda.

"On ollut aina se menevin bilehile. Silloin, kun muut ottaisi ihan rauhassa ja pelailisi vaikka lautapeliä, niin tämä haluaa lähteä juhlimaan."
No ehkä tässä on se syy. Hän ei ole lautapelien pelailija, vaan kaipaa menevämpää seuraa. Ei ehkä viihdy kovin porukassanne.

Lähettäjä: que 
Päivämäärä:   24.3.25 20:35:56

Lähtisin kyllä minäkin baariin, jos vaihtoehtona olisi lautapelien peluu :D

Päivämäärä:   24.3.25 20:36:19

.... , lautapelit oli nyt yksi esimerkki. Jos olisi niin vastenmielistä, niin tuskin tulisi laisinkaan. :D Aina kyselee, että koska järjestetään jotain illanviettoa, että tuskinpa siinäkään syy on. Jos ei viihtyisi, niin miksi tällaisia kyselee? Eiköhän tuo euroviisujenvalvojaisiin taas tule, toivon mukaan ilman esiliinojaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.