Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Omatoimimatkailijat

Lähettäjä: vinkki-vitonen 
Päivämäärä:   24.3.25 14:06:15

Suunnittelen parin kuukauden irtiottoa Suomesta. Maavaihtoehtoja on 3.

En halua reissata maasta toiseen, vaan aion olla tuon jakson samassa paikassa ja siitä pistäytyä lähisaarille.

Varaatko lennot ennen majoitusta vai toisinpäin? Entä ootko vertaillut AIRBNB / edullisemmat hotellit? Näyttäisi saavan myös hotelleista pitkäaikaismajoituksia edullisesti, mutta en oikein halua olla hotellissa noin pitkää aikaa...

Mitään rinkka selkää ja hostelliin ei tästä tule

Re: Omatoimimatkailijat

Lähettäjä: Fii 
Päivämäärä:   24.3.25 14:15:49

Varaan lennot ja majoituksen yhtä aikaa. Siis katson sopivat lennot ja onko ko. ajankohdalle minkälaista ja minkä hintaista majoitusta tarjolla.

Asun hotellissa. Hostelli on liian rauhaton, arvostan omaa huonetta ja omaa kylppäriä. Airbnb ei kiinnosta, en halua lomalla siivota. Hotellissa roskat roskikseen ja omat tavarat ojennukseen, hotellin siivoja sitten hoitaa roskien viennit, imuroinnin ja pölyt.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.3.25 14:18:11

Ensin lennot, sitten majoitus. Eikä tarvitse varata kaikkea heti, voit vasta matkan päällä varailla seuraavia majoituksia, kun matkasuunnitelma tarkentuu.

Olen yöpynyt yleensä airbnb:ssä, välillä myös hotelleissa. Mitään yleispätevää näiden hinnoista on paha sanoa, riippuu niin ajankohdasta, kohteesta jne. Itse en jaksaisi kuukautta olla samassa paikassa, mutta kukin tyylilään.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.3.25 14:19:52

LähettäjäFii 

Päivämäärä24.3.25 14:15:49

Varaan lennot ja majoituksen yhtä aikaa. Siis katson sopivat lennot ja onko ko. ajankohdalle minkälaista ja minkä hintaista majoitusta tarjolla.

Asun hotellissa. Hostelli on liian rauhaton, arvostan omaa huonetta ja omaa kylppäriä. Airbnb ei kiinnosta, en halua lomalla siivota. Hotellissa roskat roskikseen ja omat tavarat ojennukseen, hotellin siivoja sitten hoitaa roskien viennit, imuroinnin ja pölyt.

Näin mekin teemme.

Ja kun pidempään olemme, niin vaihdamme paikkaa ja hotellia.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   24.3.25 18:05:13

Matkat (yleensä juna) ja majoitus yhtä aikaa. Airbnb aiheuttaa niin paljon ongelmia paikallisille monessa paikassa, että sitä en halua tukea.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.3.25 19:27:24

Lennot ensin. Majoitukset samaan aikaan tai fiiliksen mukaan myöhemmin. Mutta turha varailla mitäån majoituksia kun ei ole varmuutta saako myöhemmin enää lentoja kohtuuhintaan.

Lähettäjä: Optimus 
Päivämäärä:   24.3.25 19:40:46

Ensin matkat, majoitusta voi katsoa myöhemminkin. Nyt on esimerkiksi kesäloman menolento varattu maahan A, puolisolla on siitä kolmen viikon päästä paluulento naapurimaasta B. Minulla ei ole paluulentoa, tulen varmaan busseilla ja junilla takaisin Suomeen. Tuosta se lähtee sitten tekeytymään, auton vuokraus maassa A reippaaksi viikoksi, viimeisten päivien majoitus maahan B, siinä välissä sitten jotain.

Lähettäjä: Vinkki-vitonen 
Päivämäärä:   24.3.25 19:50:10

Olen aivan tarpeeksi reissannut maasta toiseen ja nyt kun ikääkin on, haluan vain yhden kiintopisteen, josta reissaan lähipaikkoihin.

Tällä hetkellä ykkösenä on lento Ateenaan ja sieltä lautta jonnekin saarelle. Airbnb on tarjolla myös pienemmissä saarissa. Tämä siis sesongin ulkopuolelta. Olen paljon nuorena liikkunut tuolla, joten on tiedossa paikalliset tavat.

Kakkosena olisi portugali ja siitä en tiedäkään mitään

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   24.3.25 23:07:51

Monessa hostellissa on yksityishuoneita omalla kylpyhuoneella. Minä yövyn aina sellaisessa, olen löytänyt tasokkaita, siistejä ja rauhallisia hostelleja ja maksanut vain puolet siitä mitä kohtuullinenkaan hotelli maksaisi. Bookingista löytyy.

Lähettäjä: Oma kokemus 
Päivämäärä:   24.3.25 23:33:24

Jos haluaa matkan juuri tietyille päiville, niin silloin varaan aina ensin lennot, koska vaihtoehdot niissä ovat rajallisemmat.

Vertailut kannattaa molemmissa ja käyttää aikaa siihen.

Etenkin majoituksissa ovat asiakasarviot yleensä hyvin paikkansapitäviä ja niitä on tarjolla monilla sivustoilla.
Alennuksia ja tarjouksia on tarjolla monella ketjulla ja varaussuvustolla..
Mm. Hotels.com issa on kantikselle joka 10 yö veloitukseton.

AirBnb on toiminut itselläni myös hyvin.

Lähettäjä: Oma kokemus 
Päivämäärä:   24.3.25 23:46:31

Pienempiin perhehotelleihin olen myös joskus lähettänyt sähköpostilla suoraan tarjouspyynnön ja saanut hyviäkin tarjouksia pidemmistä majoituksista.
Hotellin ei silloin tarvitse itse maksaa välityssivuston komissiota, eli se hyötyy itse suorasta varaamisesta.

Lähettäjä: ekla 
Päivämäärä:   25.3.25 07:54:28

Minä taas en jaksa pidempää ajanjaksoa niin, että jokaista ateriaa varten joutuu lähtemään ravintolaan. Siksi pidemmille reissuille varaan aina airbnb:n tai huoneistohotellin.

Yleensä varaan lennot ensin, majoituksen sen jälkeen. Toki jo ennen lentoja katson vähän majoituksen hintatasoa, jotta ei tule vahingossa varattua lentoja jonnekin missä majoitus maksaa älyttömästi.

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   25.3.25 08:01:55

Aina huoneistohotelli ja mieluiten vielä sellainen jossa makuuhuone ja olohuone erikseen. Mukavuus edellä majoitutaan kun ikää jo melkein 60.
Yleensä yhtä aikaa varataan lennot ja majoitus mutta välillä vaihtelee, riippuu kohteesta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.