Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En pääse opiskelemaan koska mulla aiempi

Lähettäjä: koulutus? 
Päivämäärä:   24.3.25 12:14:51

Valmistuin reilu 10 vuotta sitten amiksesta alalle, missä en oo koskaan työskennellyt ja mitä koulutusta ei edes enää ole. No sen jälkeen oon hakenut kerran toisen kouluun, mihin en päässyt koska liikaa hakijoita (kävin haastattelut läpi, en tullut valituksi). Nyt mietin elöintenkouluttajan opintoja, mutta siinäkin lukee että kohderyhmä on "Alalle aikovat sekä siellä jo toimivat eläinalan ammattilaiset. Pääsyvaatimuksena koulutukseen on vähintään 18 vuoden ikä. Ensisijalla hakijat, joilla ei ole aiempaa tutkintoa ylioppilaat ja työttömät työnhakijat."

No mulla tosiaan se vanha tutkinto (millä tuskin edes sais töitä vaan tartteis jonkun muun tai kouluttautua lisää) ja oon töissä.
Kannattaako edes hakea.

Re: En pääse opiskelemaan koska mulla aiempi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.3.25 12:15:39

Tottakai kannattaa. Hakemalla et menetä mitään ja kumminkin koulupaikka voi irrota.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   24.3.25 12:23:28

Jos et hae, niin et ainakaan pääse.

Päivämäärä:   24.3.25 12:26:06

Työllistyykö tuolla koulutuksella?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.3.25 12:26:38

Ei niitä etusijan hakijoita välttämättä ole koko kurssin täydeltä, että siitä vaan hakemaan. Hakematta et ainakaan pääse.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.3.25 12:27:32

., työllistyykö lähihoitajana? Nykyään ei välttämättä.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   24.3.25 12:28:44

Ei sillä palkkatyöhön pääse, mutta yrittäjäksi.

Päivämäärä:   24.3.25 12:41:07

Jos on jo amistutkinto, niin katso mihin voit hakea jatkuvassa haussa tai oppisopimuskoulutukseen. (Tai hae amk-tutkintoa suorittamaan.)

Päivämäärä:   24.3.25 12:43:23

., amk vaatii usein sen alan perustutkinnon alleen jos ei oo jo alalla työskennellyt.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   24.3.25 13:02:10

Eikä vaadi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.3.25 13:32:13

Aina kannattaa hakea, mutta voi olla ettet pääse kun on jo tutkinto. Näiden juttujen takia kannattaisi kaikkien äänestää, ja myös vähän miettiä keitä äänestää. Tämänkin upean uudistuksen on meille tuonut Kokoomus & PS :)

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.3.25 13:48:10

"amk vaatii usein sen alan perustutkinnon alleen jos ei oo jo alalla työskennellyt."

Älä puhu paskaa. Ei todellakaan vaadi.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   24.3.25 13:54:33

No jos et osaa tuon vertaa lukea, niin et varmaan pääsekään. ENSISIJALLA on eri asia kuin, että ei pääsisi ollenkaan.
Tosin en tiedä miksi kukaan opiskelisi eläintenhoitajaksi... hae johonkin amkiin.

Päivämäärä:   24.3.25 14:21:32

Aloittaja voit hakea mutta saatko oikeasti töitä tuolla tutkinnolla? Hae mieluummin lomittajaksi, pääsee varmaan jopa oppisopimuksella nyt kun lomittajista on pulaa. Jos haluat siistin sisätyön niin sitten AMK puolelta kannattaa katsoa jotain jos pystyt läpäisemään pääsykokeen.

Päivämäärä:   24.3.25 14:28:59

Et saa tuolla tutkinnolla töitä.

Eläintenkouluttaja on ammatti jossa verkostoituminen, some ja meriitit ratkaisee paljon. Harva haluaa maksaa itsensä kipeäksi kuullakseen jonkun tumpelon neuvoja, joka ei ole koskaan edes eläintä omistanut.

Jos sulla on mahdollisuuksia työllistyä kouluttajana, voit sen tehdä ilman tutkintoakin. Ainakin aloittaa. Tutkinto voi olla sitten kiva lisä siihen päälle. Nuo amislinjat on niin lyhyitä että harvaan ammattiin ne oikeasti valmistaa. Eläintenkouluttajaksi ei ainakaan.

Päivämäärä:   24.3.25 14:36:24

Eli tuo koulutus on ihmisille, joilla on asiakkaat ja verkostot valmiina. Ellei sinulla ole niin älä vaivaudu vaan etsi joku työllistävä ammatti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.