Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi täällä oletetaan, että kaikki asuvat

Lähettäjä: vuokralla 
Päivämäärä:   23.3.25 23:27:42

vaikka talouksista 70% asuu omistusasunnossa? On aihe mikä tahansa asumiseen liittyvä, niin kommenteissa oletus on vuokra-asunto.

Re: Miksi täällä oletetaan, että kaikki asuvat

Lähettäjä: Varmaankin 
Päivämäärä:   23.3.25 23:30:14

Josko suuri(n) osa kirjoittajista on nuoria.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.25 23:39:21

"Josko suuri(n) osa kirjoittajista on nuoria."

Seniorit-palstalla suurin osa kirjoittajista nuoria? :D JO ON AIKOIHIN ELETTY!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.3.25 23:44:33

Missä näin oletetaan?

Päivämäärä:   23.3.25 23:48:13

Enpä ole huomannut tällaista oletusta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.3.25 23:53:58

Toinen oletus on, että kaikista vaivoista voi mennä työterveyteen.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   23.3.25 23:55:26

"Seniorit-palstalla suurin osa kirjoittajista nuoria?"

Parikymppisiähän täällä suuri osa on, itse mainitsevat. Parikymppisistä suurin osa varmaan asuukin vuokralla, mutta tosisennuista enää harva.

Lähettäjä: .x. 
Päivämäärä:   23.3.25 23:58:09

Oletan nyt kuitenkin että te ymmärrätte kysymyksen ja oletuksen eron? Jos aloituksessa ei ole muuta infoa, niin useimmat vastaavat oman kokemuksen pohjalta eikä sekään tarkoita että he olettaisivat kaikkien tilanteen olevan sama.

Yleistäminen täällä on kyllä vahvaa, se täytyy myöntää.

Päivämäärä:   24.3.25 00:06:50

.x. , toki kiinnostaa tietää tarkemmin, missä tällainen oletus on tehty, varsinkin, jos sellaista ei ole hoksannut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.3.25 00:11:40

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 23.3.25 23:39:21

"Josko suuri(n) osa kirjoittajista on nuoria."

Seniorit-palstalla suurin osa kirjoittajista nuoria? :D JO ON AIKOIHIN ELETTY!

Sinä kuulut jo mummolaan!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.3.25 00:15:13

Kyllä täällä kirjoittelee useasti sellaiset joilla yli 20 vuotta parisuhdetta vaikkapa takana .. ellei ne parikymppiset tarinoi

Päivämäärä:   24.3.25 00:17:13

Sanoisin myös mutuna, että foorumeita (myös tätä) käyttää enemmän yli kolmekymppiset.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   24.3.25 05:49:22

"Seniorit-palstalla suurin osa kirjoittajista nuoria? :D JO ON AIKOIHIN ELETTY!"

Tämän kirjoittanut piste ei taida tietää, että ratsastuksessa kaikki yli 18-vuotiaat ovat senioreita. Lukee esim. SRL:n Kilpailujärjestelmä-sivulla. Itse aikanaan pidin tätä niin itsestään selvyytenä, eräässä toisessa harrastuksessa ilmoittauduin alle kolmikymppisenä seniorien ryhmään, kunnes valkeni että se tarkoittikin siellä jotain muuta :D

Olen kyllä huomannut tuon vuokralla asumisen oletuksen. Ongelmatilanteissa ensimmäinen ohje tuntuu olevan, että pyydä vuokranantajalta tai kerro vuokranantajalle jne, ennen kuin aloittaja erikseen sanoo asuvansa omistusasunnossa. Ja joskus sen jälkeenkin...

Nuoruuden lisäksi on myös mahdollista, että rahat menee hevosiin eikä ole tullut omaan asuntoon säästettyä.

Päivämäärä:   24.3.25 06:24:15

Toinen oletus muuten on että kaikki asuvat kerrostalossa (tai rivarissa). Aina neuvotaan ottamaan yhteyttä isännöitsijään tai sanotaan että taloyhtiön kuuluu hoitaa :)

Päivämäärä:   24.3.25 06:24:35

"Seniorit-palstalla suurin osa kirjoittajista nuoria? :D JO ON AIKOIHIN ELETTY!"

18-vuotias on senioripalstalainen. Katoppa ko sennuja on monen ikäisiä, ei vain yli 50-vuotiaat.

Lisäksi täällä varmaan tänäkin päivänä käy myös alaikäisiä. Itsekin silloin parikymmentä vuotta sitten 15-kesäsenä kävin täällä kirjoittelemassa.

Päivämäärä:   24.3.25 06:32:58

Mun mielestä täällä oletetaan että kaikki naiset asuu miesten maatiloilla ja miehet elättää heidät , hevoset, lampaat, ankat, pinipiossut, kissat, koirat..

Lähettäjä: Ai jaa 
Päivämäärä:   24.3.25 06:39:10

En ole kyllä minäkään moiseen oletukseen törmännyt täällä

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   24.3.25 06:46:25

"Olen kyllä huomannut tuon vuokralla asumisen oletuksen. Ongelmatilanteissa ensimmäinen ohje tuntuu olevan, että pyydä vuokranantajalta tai kerro vuokranantajalle jne, ennen kuin aloittaja erikseen sanoo asuvansa omistusasunnossa. Ja joskus sen jälkeenkin..."

Nimenomaan tämä, olen huomannut saman.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   24.3.25 07:05:08

Koska sennuista kyse niin luulisi ymmärtävän että ainut paras asumismuoto on vuokralla asuminen. Omistusasuntoa ei nuoren eikä vanahan kannata pitää. Omistusasuntojen omavastuutkin voivat olla jo vuokrien hinnoissa.

Päivämäärä:   24.3.25 07:18:30

” Omistusasuntojen omavastuutkin voivat olla jo vuokrien hinnoissa.”

Oletan, että ”omavastuulla” tarkoitetaan tässä asumiskuluja; vastike, mahd. asuntolaina, sähkö, kotivakuutus.

Jos tilanne on tuo, että vuokralla saat asuttua halvemmalla samanlaisessa asunnossa, ei ehkä omistusasuminen kannata. Mä asun rivarikolmiossa, asumiskulut on 950e/kk. Meiltä päin ei saa rivarin rivaria vuokralle alle tonnilla (ja vuokran päällehän tulee vielä ne sähköt, vesi(ennakko) ja vakuutukset.) Tällainen mun asunnon vastaava vuokra olisi vähintään 1200e. Vastike tässä on 250e (sis. vesi, autopaikka), joten kunhan tästä on laina maksettu pois, niin hyvin halpaa asumista. Ja edelleen vuokralaisilta voisi pyytää sen 1200e/kk.

En näe siis mitään syytä, miksi minun kannattaisi maksaa tuollaisia summia vuokranantajalle. :D

Lähettäjä: Sama 
Päivämäärä:   24.3.25 07:23:04

"Mun mielestä täällä oletetaan että kaikki naiset asuu miesten maatiloilla ja miehet elättää heidät , hevoset, lampaat, ankat, pinipiossut, kissat, koirat."

Tähän oletukseen itsekin enemmän törmännyt kuin vuokralla asumisen oletukseen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.3.25 07:35:07

Mä olen huomannut saman, oletus on, että kaikki asuvat vuokralla.
Ja toinen oletus, sekä täällä, että fb:n naistenhuoneilla, on, että kaikki saavat jotain tukia.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.3.25 07:36:27

Sanoisin että täällä (ja yleisesti keskustelupalstoilla) korostuu se ettei viitsitä lukea aloitusta ennen kommentointia, joten sen takia syntyy vääriäkin oletuksia. Osa kommentoi selkeästi pelkän otsikonkin perusteella. Ja osa tietenkin trollaa ihan kiusallaan.

Esim. viikonloppuna oli topa missä appivanhemmat eivät muuttaneet pois miehen ostamasta lapsudenkodista, aloittaja kertoi että he maksavat vuokraa, ja silti osa kommentoijista puhui hallinnan siirtymisestä kaupanteon myötä, eli käytännössä aloitusta ei ollut jaksettu lukea loppuun.

Eikä tämä ole pelkästään keskustelupalstojen ongelma, koskee yhtälailla vaikka viestintää töissä. Esim. sähköpostitse jos kysyt kolmea eri asiaa, niin vastaanottaja vastaa vain ensimmäiseen, koska useamman lauseen lukeminen ja niihin reagointi on aivan ylivoimaista...

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   24.3.25 07:48:07

"Koska sennuista kyse niin luulisi ymmärtävän että ainut paras asumismuoto on vuokralla asuminen. Omistusasuntoa ei nuoren eikä vanahan kannata pitää. Omistusasuntojen omavastuutkin voivat olla jo vuokrien hinnoissa."

Kannatan tätä ajattelua. Itsellä on yksi kokonaan maksettu kämppä, jossa nykyään on vuokralainen. Hän maksaa kämpän vastikkeet sekä tietenkin sähköt ja vedet, vakuutukset menee minulla OP bonuksista. Lisäksi jää muutama satanen, jotka riittävät kattamaan nykyisen asuntoni vastikkeet ja lainan korot. Jos myisin asunnon, saisin arviolta himpun vajaa sata tuhatta (ei olla pk-seudulla), vuokralaiselle jää tuulen huuhtoma pylly ja lisäksi joutuu muuttamaan pois, jos päättäisin myydä.

Itsellä nykyisestä kämpästä vähän vielä lainaa, sen jälkeen asumiskulut 250 euroa per kk. Jonka siis se toisen asunnon vuokralainen edelleen maksaa, paitsi jos myyn sen kämpän pois.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   24.3.25 07:50:56

Mä taas en ole huomannut oletuksia vuokralla aaumisesta tai tukien saamisesta O.O

Päivämäärä:   24.3.25 07:52:53

Ei suurin osa ole 20- vaan 30-vuotiaita. Kyllä myös me entiset nuortennurkkalaiset vanhennutaan
Ja uskokaa kun sanon, ettei nykynuoret hakeudu näille perinteisille keskustelupalstoille vaan ihan omiin sovelluksiinsa :D

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   24.3.25 08:19:53

Yhteen väliin täällä oletettiin, että kaikki asuu vähintään sata vuotta vanhassa hirsi- tai kivitalossa.
Huomasi siitä, kun joku arvuutteli laminaattien eroja, niin hirveä mekkala, että pitää olla lankkulattia ja rossipohjalla.

Päivämäärä:   24.3.25 08:34:05

"Olen kyllä huomannut tuon vuokralla asumisen oletuksen. Ongelmatilanteissa ensimmäinen ohje tuntuu olevan, että pyydä vuokranantajalta tai kerro vuokranantajalle jne, ennen kuin aloittaja erikseen sanoo asuvansa omistusasunnossa. Ja joskus sen jälkeenkin..."

Josko se oletus tulee siitä, että omistusasunnossa asuvan ehkä olettaisi tietävän miten toimia niissä mahdollisissa ongelmatilanteissa.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   24.3.25 09:33:31

En ole huomannut tämmöisiä oletuksia. Mutta olen huomannut, että vähän joka asiasta joku kuvittelee sen olevan oletus, että kaikki.

Lähettäjä: PKS 
Päivämäärä:   24.3.25 10:55:41

Asun Keski-Suomessa ja täällä vuokralla asuvat käytännössä vain opiskelijat, vastaeronneet (kun tarvittu nopeasti uusi asunto) tai sellaiset, jotka ovat myyneet vanhan asunnon ja etsivät tai rakentavat uutta.

Kouluaikaisista kavereistani (joiden kanssa edelleen pidän yhteyttä) 7 muutti opiskelemaan pääkaupunkiseudulle ja jäivät sinne asumaan. Heistä 6 asuu vuokralla ja yksi ASOssa.

Työnantajallani on toimipiste Espoossa. Kun juttelen siellä työskentelevien työkavereiden kanssa, Hki-Espoo-Vantaa akselilla asuvat ovat kaikki vuokralla, sitten jossain Kirkkonummella tai Vihdissä asuvilla on oma asunto.

Ollaan kaikki 40v+, työkavereista osa 50v+, joten ei mitään vastavalmistuneita.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   24.3.25 11:24:40

Tämä oletus voi tulla ihan siitä, että useimmiten omistusasunnossa asuvat ovat jo etukäteen ottaneet selvää miten mahdollisissa ongelmatilanteissa toimitaan ja keneltä saa apua tilanteeseen X tai Y.

He, jotka tulevat ongelmatilanteessa heppatallinettiin vaikuttavat usein kokemattomilta ja nuorilta, josta syntyy sitten oletus että vuokralla ollaan.

Päivämäärä:   24.3.25 11:34:15

Hötölässä kaikki on vuokralla asuvia lapsivihaajia kasvissyöjiä joilla on monta lihaa syövää rescuerekkua/ kissaa ja heidän naapurissaan asuu aina joku sekopää ja heillä on omituinen veljen vaimo...

Lähettäjä: maalla 
Päivämäärä:   24.3.25 11:38:06

Mun mielikuvan täällä oletetaan kaikkien asuvan omassa ok-talossa ja tekevän vaativaa asiantuntijatyötä, hevonen on joko omassa pihassa tai vuokratallilla, valmentaudutaan tavoitteellisesti ja tilillä on säästöjen ja sijoitusten lisäksi 10 000 puskurirahaa hevosen ja koiran sairastumista varten. Mies hoitaa lapset ja ruuanlaiton kun rouva harrastelee. :D

Päivämäärä:   24.3.25 12:14:44

Mulla sama kuva kuin maalla-nimimerkillä. Lisäksi mies tekee kanssa vaativaa asiantuntijatyötä ja käy ulkomailla komennuksilla, mutta emäntä tienaa Suomessa paremmin kuin mies.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   24.3.25 12:19:30

Minunkin mielestäni tuo maalla-nimimerkin kuvaus on se pääasiallinen oletus tällä palstalla.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   24.3.25 13:07:09

Sehän riippuu siitä minkä laskee vaativaksi asiantuntijatyöksi.
Työkkärin täti tai setä on asiantuntija.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   24.3.25 15:14:05

Myös opettaja on asiantuntija, samoin kirjanpitäjä ja vakuutusmyyjä.

Lähettäjä: Hjälp 
Päivämäärä:   24.3.25 15:19:51

Ääk! Maalla nimimerkki kirjoittaa minusta!!! Paitsi että olen yrittäjä!😅

Päivämäärä:   24.3.25 15:23:46

Minä teen terveydenhuollon vaativia asiantuntijatehtäviä. Olen siis sairaanhoitaja koulutukseltani ja teen ihan tavan potilastyötä. Mutta palkkaluokkani on ”vaativat asiantuntijatehtävät.” Alankin jatkossa kertomaan, että teen työkseni VAATIVIA ASIANTUNTIJATEHTÄVIÄ. :DDD

Päivämäärä:   24.3.25 15:42:54

Itse olen huomannut juuri päinvastoin, eli oletetaan että asutaan omissa asunnoissa. Tai omakotitalossa/rivarissa.

Päivämäärä:   24.3.25 15:53:00

"Mun mielikuvan täällä oletetaan kaikkien asuvan omassa ok-talossa ja tekevän vaativaa asiantuntijatyötä, hevonen on joko omassa pihassa tai vuokratallilla, valmentaudutaan tavoitteellisesti ja tilillä on säästöjen ja sijoitusten lisäksi 10 000 puskuriraha"

Tämä ei ole oletus, vaan se mielikuva jonka ihmiset itse haluavat antaa :)

Päivämäärä:   24.3.25 16:00:07

"Omistusasuntojen omavastuutkin voivat olla jo vuokrien hinnoissa.", jos tarkoitat yhtiövastikettta tällä "omavastuulla", niin ei kyllä todellakaan ole.

Lähettäjä: Ja 
Päivämäärä:   24.3.25 16:02:24

Joskus kysyin lattiamateriaaleista remonttiin liittyen. Suuressa osassa vastauksista ei kerrottu niistä mitään, vaan sanottiin että ei saa itse remontoida asuntoa kysymättä ensin vuokranantajalta (vaan kuin ei kaikilla sellaista ole). Samoin jossakin keskustelussa aloittaja pohti, miten jakaa asumiskulut yhteenmuuttaessa niin vastauksissa toistui kaiken aikaa, että vuokra tietenkin puoliksi.

Samoin työ, jos joku pohtii tehdäkö työtä, jossa tunteja on vähän tai työaika vaihtelee, vastauksissa toistuu "ei kannata koska menee tuet". Oletus on siis, että kaikki saavat jotakin mitälie "tukia" jostakin. Ja koska nämä "tuet", ei kannata esim. tehdä palkkatyötä ja kerryttää eläkettä.

Kerrostaloissa asutaan vain pakosta ja koska ei ole varaa omakotitaloon. Sillä ei ole väliä, vaikka kyseinen"kaikkien haaveilema upea" omakotitalo olisi vanha halpa rytö keskellä korpea, jollaisia saisi kymmenen kaupunkikerrostaloasunnon hinnalla. Kerrostaloasunto on aina lähiössä, rupuinen ja halpa, vaikka olisi miljoonakämppä viime vuonna valmistuneessa talossa autohallihisseineen kerroksiin tai vanhassa arvotalossa Helsingin keskustassa. Kyllä sielläkin vaan haluttaisiin asua muutaman kymppitonnin vaatiijatkuvastiremonttia-tönössä keskellä ei mitään, vaan kun ei ole varaa.

Jos joku on hankkinut jonkun 10v tai vanhemman auton,johon tulee vikaa ja hän kysyy asiasta täältä, vastataan että onhan siinä takuu, jota sitten jankataan. Takuu vanhassa rottelossa? Googlea osataan kyllä käyttää tyhjänpäiväisyyksiin, mutta faktojen googlaus on liian hankalaa.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   24.3.25 16:08:07

"Omistusasuntojen omavastuutkin voivat olla jo vuokrien hinnoissa.", jos tarkoitat yhtiövastikettta tällä "omavastuulla", niin ei kyllä todellakaan ole."

Silloin voi, jos yhtiövastikkeella tarkoitetaan asunnon hoitovastiketta JA rahoitusvastiketta uudessa/uudehkossa taloyhtiössä. Pelkkä hoitovastike ei ole vuokrien hinnoissa, jos siis puhutaan saman alueen keskenään vastaavista asunnoista.

Toki jossakin muuttotappiokunnassa, jossa ei asunnot käy kaupaksi eikä vuokralaisiakaan saa, kun kaikki muuttavat pois työn vuoksi, vuokrataso voi olla todella alhainen, mutta eihän kaksio jossakin perähikiällä ole vertailukelpoinen samanlaiseen kaksioon pääkaupunkuseudulla. Ei sen enempää vuokran kuin myyntihinnankaan suhteen. Asunnoissa kun maksaa ennenkaikkea sijainti.

Päivämäärä:   24.3.25 16:15:27

O, jos ja jos. Velaton taloyhtiö tai edes putkiremppalaina ei nosta vastiketta niin korkeaksi, että kannattaisi muuttaa vuokralle omistusasumisen sijaan. Esimerkkinä oma asuntoni, josta tosiaan maksan vastikkeeseen ympättyä putkiremonttia. Kuussa tuo on 340 e, vastaavan asunnon vuokra olisi n
800 e. Kunhan remonttikulut on hoidettu, pieneee vastike lähemmäs sataaviittäkymppiä. Aika paljon enemmän maksaisi vuokra-asuminen...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.3.25 16:16:58

Oon huomannut että oletetaan nuorten asuvan vuokralla. Vaikka itse olen jo 34, edelleen jotku olettaa että asun vuokralla, asun vielä yksin

Mutta, omassa olen asunut jo 11 vuotta

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   24.3.25 16:18:57

Olen huomannut saman.

Mutta aloitukseen voisi myös kirjoittaa, miten asia on, jotta ei saisi turhia neuvoja.

Päivämäärä:   24.3.25 16:23:47

”Mun mielikuvan täällä oletetaan kaikkien asuvan omassa ok-talossa ja tekevän vaativaa asiantuntijatyötä, hevonen on joko omassa pihassa tai vuokratallilla, valmentaudutaan tavoitteellisesti ja tilillä on säästöjen ja sijoitusten lisäksi 10 000 puskurirahaa hevosen ja koiran sairastumista varten. Mies hoitaa lapset ja ruuanlaiton kun rouva harrastelee. :D”

Lisäksi käydään ” ihan vähän” salilla 3 kertaa viikossa ja koiran kanssa lenkkeillään 1,5h tuntia päivässä. Vielä ehtii myös katsoa netflixiä ja viettää parisuhdeaikaa miehen kanssa.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   24.3.25 16:43:36

"Kerrostaloissa asutaan vain pakosta ja koska ei ole varaa omakotitaloon. Sillä ei ole väliä, vaikka kyseinen"kaikkien haaveilema upea" omakotitalo olisi vanha halpa rytö keskellä korpea, jollaisia saisi kymmenen kaupunkikerrostaloasunnon hinnalla."

Tämä. Ei siinä mitään, jos haluaa asua "vanhassa rydössä keskellä korpea" ka siellä viihtyy, mutta kun tällainen ihminen puhuu kaveristaan, joka on ostanut 3 kertaa kalliimman pienen kerrostaloasunnon kaupungista, ettei tällä ole "varaa" omakotitaloon, se ei kuulosta kuin nololta ja varsinkin kateelliselta. Jos olisi siihen rytöönsä tyytyväinen, ei luulisi olevan tarvetta todistella (itselleenkin?) tyytyväisyyttään länkyttämällä älyttömyyksiä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.3.25 17:19:24

Ällö, ei ehkä muuttaa, mutta kaikki eivät saa lainaa, joten on sitten vuokralla asuttava. Toisaalta jos ei ole varaa maksaa niitä mahdollisesti korkeaksikin nousevia rahoitusvastikkeita, niin on asunto laitettava myyntiin ja muutettava.

Päivämäärä:   24.3.25 17:26:10

? , ei vuokralla asumisessa mitään vikaa ole. Otin vaan kantaa tuohon väitteeseen, että vuokralla-asuminen olisi saman hintaista kuin omistusasuminen.

Lähettäjä: Sivusta 
Päivämäärä:   24.3.25 17:43:14

Kyllä omistusasuminen voi olla yhtä kallista kuin vuokralla asuminen, jos ostaa osakkeen uudesta taloyhtiöstä eikä maksa sitä taloyhtiölainan osalta velattomaksi. Myyntihinta 160 000e ja yhtiölaina 250 000e, joten pääomavastike 1 500e, lisäksi tontin vuokravastike 250e ja hoitovastike 400e, lisäksi vesimaksut, jolloin asumiskustannus kuukaudessa on reilusti yli 2 000e. Ei ole omistusasuminen halpaa tässä kohdassa.

Päivämäärä:   24.3.25 17:44:30

Sivusta, niin, qina voi keksiä ääriesimerkkejä. Silti koko ajan maksat sitä asuntoa eli pääomaa itsellesi, et jollekulle muulle.

Päivämäärä:   24.3.25 18:12:44

"Lisäksi käydään ” ihan vähän” salilla 3 kertaa viikossa ja koiran kanssa lenkkeillään 1,5h tuntia päivässä. Vielä ehtii myös katsoa netflixiä ja viettää parisuhdeaikaa miehen kanssa."
Ööööö helposti ehtii kun kävelee 10km tunnissa.

Lähettäjä: Rasite 
Päivämäärä:   24.3.25 20:11:44

Käärinliinoissa ei ole taskuja.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   24.3.25 21:24:20

""Mun mielikuvan täällä oletetaan kaikkien asuvan omassa ok-talossa ja tekevän vaativaa asiantuntijatyötä, hevonen on joko omassa pihassa tai vuokratallilla, valmentaudutaan tavoitteellisesti ja tilillä on säästöjen ja sijoitusten lisäksi 10 000 puskuriraha"

Tämä ei ole oletus, vaan se mielikuva jonka ihmiset itse haluavat antaa :)"

Onko joku uutinen jollekulle, että rahalla saa ja hevosella pääsee? Se annettu mielikuvakin voi olla "loivennettu" toiseen suuntaan, niin ei kaikkia kateellisia tartte potkia pois kynnykseltä. Tuo kuvailu kun on tietyissä kuplissa varsin tavis...

Lähettäjä: luu 
Päivämäärä:   24.3.25 23:29:04

Meillä on omistusasunto ja meinataan myydä se ja muuttaa vuokralle. Meillä on myös pari muuta sijoitusasuntoa, ne saa olla.
Saadaan tästä kämpästä ehkä 450-500.000, annetaan puolet lapsille ja puolet sijoitetaan. Varmaan matkustellaan, vaihdetaan autot jne. Päästään kaupungin parhaalle paikalle asumaan 2000e vuokralla, jos vastaavan ostaisi, niin 800.000-1.000 000 vähintään. Siihen ei olis varaa.
Näin voi tehdä kun on eläkkeellä.

Päivämäärä:   24.3.25 23:34:09

Tunnen joitakuita jotka ovat myyneet omakotitalonsa ja muuttaneet vuokralle rivariin koska ei enää huvittanut tehdä kaikkea itse. Ihan "oikeasti aikuisia" nelikymppisiä, pääosin kylläkin sinkkuja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.