Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Menkkapikkarit

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   23.3.25 21:35:44

Keillä käytössä, niin mistä ootte tilannu?
Mulla on Myllymuksujen, joissa ei sinällään mitään varsinaista vikaa, mutta onhan ne epäseksikkäitä. Jotain vähän kevyemmällä kankaalla ja mallilla olevia haluaisin, mitkä on tuntunu hyviltä?

Re: Menkkapikkarit

Lähettäjä: Hippunen 
Päivämäärä:   23.3.25 21:39:25

Tokmanni ja Prisma. Inhoan nettishoppailua. :) En mä ajattele, että menkkojen aikaan mun pitäis näyttää seksikkäältä, mummomallit on loistavat. :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.3.25 22:19:00

Lindexiltä. Mulla on sellaiset hiphugger malliset ja bokserimalliset.

Käytin nyt perjantaina ja lauantaina ekaa kertaa pelkiltään ja oon ihan hämmästynyt. Mulla aika runsaat menkat (kuukuppi täyttyy 2 tunnissa), nyt olin kotona niin uskalsin koittaa ilman kuppia ja pelkästään menkkapikkarit päällä. Normaalisti siis olen käyttänyt näitä vain varmistuksena sitä varten jos kuppi ehtii täyttyä kun silloin tulvii vähän yli.

Mutta nyt tosiaan kokeilin pikkareita yksin. Todella kuiva olo koko ajan, ja siinä haaraosassa ei näkynyt eikä tuntunut mitään koko päivänä. Otin vessapaperiakin ja hinkkasin siitä haaraosasta eikä paperiin tarttunut punaista vaikka kuinka paineli. (Kun esim. siteistä tarttuu punaista kyllä paperiin jos painaa). Tuntui että vuoto oli vaan hävinnyt jonnekin pikkarien uumeniin. Samasta syystä oma alakerta oli myös paljon siistimpi kuin siteitä käyttäessä, kun ne pikkarit imaisi vuodon niin hyvin että ei tullut "istuttua vuodon päällä". Se päälikangas eristi niin hyvin ja kun se oli aivan kuiva päältä. Sitten vasta kun tuli huuhtelun aika niin hanan alla sieltä tuli sitä vuotoa reilusti ja jonkin aikaa sain huuhdella ennen kuin vesi ei ollut enää punaista. Eli oli kyllä runsaasti imenyt.

Olen ihan ällikällä lyöty ja vähän samanlainen wow-efekti kuin silloin kun ekat kerrat käytin kuppia! Tamponeista en tykkää ja siteiden kanssa oli aina just sellainen märkä, likainen, sottainen, hautuva olo.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.3.25 22:22:22

Kiinnostaa nämä. Eikö siis tule märkää tunnetta, kun verta valuu housuihin? Olisipa kiva, jos ei tarvitsisi käyttää enää ällöttävää sidettä silloin, kun vuoto on niukempaa. Ja yön voisi "huilata" ilman sidettä.

Lisäksi libressen sivuilla sanotaan pesusta näin: "Sitten voit pestä kuukautisalushousut käsin tai pesukoneessa. Ne voi pestä tavallisen pyykin seassa pesuaineen kanssa 40 °C:n pesuohjelmalla."
Eivätkö nämä yleisesti ottaen kestä 60 asteen pesua? Eihän tuo ole hygieenistä.

Kalliita ovat kyllä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.3.25 22:38:52

Meillä on teinitytöllä käytössä sekä Lindexin että Mullymuksujen menkkapikkareita. Lindexin mallit ehkä vähän tyylikkäämpiä, mutta runsaamman vuodon aikaan ja yökäytössä Myllymuksujen imevimmät mallit (bokserityylinen ja olisko high waist) on kyllä ihan ykköset.

Voi että nää menkkapikkarit on aivan mahtava keksintö. Kuinka helppoa teininkin on vaan laittaa housut aamulla jalkaan ja huoletta voi käyttää koko päivän, eikä tarvitse esim. koulun vessassa nolostella siteiden vaihtoa. Itsellä vielä kun traumaa omien menkkojen kanssa nuoruudesta kun en kotoa siteitä saanut ja yritin epätoivoisesti pärjätä lähinnä vessapaperin, koulun käsipaperin tms turvin niin nää pikkarit on aivan taivaan lahja! Melko kalliita toki hinnaltaan mutta ehdottomasti hintansa väärti.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   23.3.25 22:43:53

Ei naisen ehkä just menkkojen aikaan tartte olla seksikkäimmillään. Tosimies tietty ajaa ihan joka kelillä, mutta menkkojen aikaan seksiä jos harrastetaan, niin suihkun kautta kuitenkin.

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   24.3.25 03:51:45

^Tuo. Hyvä ja mukava suoja tärkein.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   24.3.25 06:26:43

Mulla on yhdet libressen ohuemmat ja pienempi malli joissa pitsiä mutta kyllä modipodin pikkarit on parhaat.

Saa huoletta olla menkkojen kanssa kun ei vuoda ohi tai yli.
Etenkin ne niukat päivät kun kuppi menee liian syvälle (joutuu kaivelemaan pois) ja side hiostaa.
Tai pitkillä automatkoilla hyvät.

Menkkapikkarit oli paras sijoitus! Kalliit mutta käyttöikään ja mukavuuteen nähden hintansa väärti.

Lähettäjä: Guohh 
Päivämäärä:   24.3.25 09:28:47

Niin että naisen täytyy menkkojenkin aikana miettiä seksikkyyttä...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.3.25 10:46:42

Minkähänlaista suojaa vastaa kys. pikkareissa imukyky 15 ml?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   24.3.25 11:47:18

No, epäseksikäs oli ehkä huono sana, mutta on olo että on vaippa päällä varsinki loppuvaiheessa, kun on jotenkin niin "raskaat". Siksi joku kevyempi malli/kangas haussa. Perse hikoaa niissä kesällä :D joo, olen muutenkin isolla perseellä varustettu.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   24.3.25 11:53:34

Guohh: Ei täydy, mutta mitä jos haluaa? Kyllä minusta on kiva käyttää nättejä vaatteita, mukaan lukien alusvaatteet, myös menkkojen aikana. Ei ole kiva, jos 1 viikko neljästä pitää kulkea niin, että tuntuu kuin käyttäisi vaippoja.

--

Itsellä on Thinx -merkin pikkareita. Nämä on jo vanhoja, nämä oli kai ensimmäisiä pikkareita mitkä tuli saataville. Mutta minusta näissä on ihan kivoja malleja, sellaista pientä pitsireunaa koristeena ja näyttävät melkein kuin tavallisilta pikkareilta, mitä nyt on vähän peittävämmät. Yöshortsit on minusta myös söpöt, tuntuvat kyllä vaipoilta mutta eivät näytä siltä ulospäin, koska muistuttavat ihan tavallisia löysiä lyhyitä shortseja.

mutta en toki tiedä, miten nämä vertautuvat käyttömukavuudessa noihin uudempiin malleihin. Minusta nuo on ihan mukavat.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.3.25 12:37:53

Modibodin pikkareita olen ostanut teinille

Päivämäärä:   24.3.25 13:52:02

Guohh, niin että nainen ei saisi haluta olla seksikäs menkkojenkin aikaan?

Lähettäjä: uus 
Päivämäärä:   24.3.25 14:36:16

Mä haluaisin kokeilla menkkapikkareita, mutta mulla tulee tosi paljon niitä limakalvokönttejä. Ei kait ne sinne pikkareihin imeydy?

Lähettäjä: Miia 
Päivämäärä:   24.3.25 16:00:05

Ootteko oikeesti kaikki käyttäneet aikuisten vaippoja kun tiedätte miltä ne tuntuvat?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.3.25 16:06:46

uus, mulla on Myllymuksut ja eivät imeydy.

Itse käytän tamponi + menkkapikkarit pahimpina vuotopäivinä ja sitten pelkkiä menkkapikkareita tiputtelupäivinä kun tamponi tulee suurinpiirtein kuivana ulos.

Päivämäärä:   24.3.25 17:59:09

Voiko näitä käyttää inkontinenssisuojina?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.3.25 18:07:17

"Voiko näitä käyttää inkontinenssisuojina?"

Kuulemma voi.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   25.3.25 14:45:26

Miia: harva on myöskään syönyt villasukka tai kengänpohjaa ja silti tasan tietää, miltä ruoka maistuu jos kuvaillaan makua jommalla kummalla.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.3.25 15:59:18

Modibodilla ja Lindexillä näkyi olevan jopa ihan kivan näköisiä. Mutta molemmissa sanotaan: "pesu 40 asteessa"... Epäilyttää tuo.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   25.3.25 19:53:57

Muuten tekisi mieli kokeilla, mutta pesulämpötila 40 on kynnyskysymys minkä yli ei vaan pääse, se on yksinkertaisesti epähygieenistä. Pesen tavallisetkin alusvaatteet kuudessakympissä. Toki monissa vaatteissa pesuohjeet ylivarovaisia ja ne kestävät kovempiakin lämpötiloja. Mutta elastaani kuolee yli 40 lämpötilassa ainakin toistuvasti pestynä. Muuten kiva idea mutta en halua bakteeripommia alapäätä hautomaan.

Päivämäärä:   25.3.25 20:32:34

Lindexin sivuilla perusteltiin, että 40 asteen pesu riittää, koska "Tuote on käsitelty antibakteerisella hopeakuparizeoliitilla ja hopeazeoliitilla bakteerien kasvun ja hajujen vähentämiseksi."

Enpä tiedä..

Päivämäärä:   25.3.25 20:34:17

Lindexin sivuilta vielä: "Alushousujen haarakiilan kerrokset on käsitelty hajunesto- ja antimikrobikäsittelyllä, mikä estää bakteerien kasvua. Tästä syystä voit pestä kuukautisalushousut viileämmässä lämpötilassa ja pitää ne silti puhtaina ja hygieenisinä."

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   25.3.25 22:25:54

Mä pesen kaiken pyykin AINA 60 asteessa ja mulla on ihan ehjiä pikkareita varmaan 10 vuoden takaa.. Eli mitä te pelkäätte häviävänne jos pesetette teidän pikkarit 60 asteessa? Omien menkkapikkareiden pesuohjetta en ole vilkaissutkaan, enkä juuri muidenkaan vaatteiden ja kunnossa ovat.

Päivämäärä:   25.3.25 22:33:28

Mitä pelkään häviäväni - no paljon rahaa, jos nuo hajoavat pesussa. Ovat todella kalliita nuo menkkapikkarit.

Päivämäärä:   25.3.25 22:39:56

Tiedän että jotkut pesee kuumemmassa ja laittaa myös kuivuriin vaikka pesuohjeissa molemmat kielletty, ja kuulemma hyvin toimii edelleen. Mutta omalla vastuulla.

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   25.3.25 22:59:40

Jos 4-20€ on paljon rahaa, ettet uskalla kokeilla niin älä osta..

Päivämäärä:   25.3.25 23:14:26

Mistä saa neljällä eurolla menkkapikkareita?
Ja kyllä, minulle 20 e on paljon rahaa yksistä pikkareista, vaikka sinulle ei olisi.

Päivämäärä:   26.3.25 00:03:18

"Jos 4-20€ on paljon rahaa, ettet uskalla kokeilla niin älä osta.."

En tiedä mistä temusta tilaat omasi, mutta kyllä nuo kunnon kaupoista maksaa 40 euron molemmin puolin, itse en ihan noin vaan uskaltaisi 60 pesuun heittää... Ei todellakaan saa 4 eurolla tai edes kahdella kympillä.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   26.3.25 00:11:01

Millä nimellä näitä löytyy kaupoista? Kuukautisalushousut?

Päivämäärä:   26.3.25 15:39:23

"En tiedä mistä temusta tilaat omasi, mutta kyllä nuo kunnon kaupoista maksaa 40 euron molemmin puolin, itse en ihan noin vaan uskaltaisi 60 pesuun heittää... Ei todellakaan saa 4 eurolla tai edes kahdella kympillä."

Niinpä. Jossain saattaa olla hieman yli 20 eurolla halvimpia (tai tarjouksessa).

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   26.3.25 16:26:28

"En tiedä mistä temusta tilaat omasi, mutta kyllä nuo kunnon kaupoista maksaa 40 euron molemmin puolin, itse en ihan noin vaan uskaltaisi 60 pesuun heittää... Ei todellakaan saa 4 eurolla tai edes kahdella kympillä."

Prismasta ostin Dorina-merkkisiä 25e/pari ja Actuelle-merkkisiä 20e/kpl. Molemmissa on takaosassa suojaa vyötärökuminauhaan asti, mikä on näin selällään nukkujalle ihan huippua. Dorina on mun plus-muodoille paremmin istuva, Actuellessa on kummalliset lahkeensuut.

Kun näistä on aiemmin ollut puhetta, niin joku mainitsi että Dorina-pikkareissa olisi imuosan kiinnitys muuttunut. Mun viime vuoden puolella ostamissa housuissa imuosa on ommeltu kiinni, mut nyt oon todellakin nähnyt samassa rekissä housuja, joissa imuosa onkin liimattu. Joku ht.netissä sanoi liimatun pysyvän huonommin kiinni.

Mulla on erittäin runsaat menkat ja hyytymiä, joten en uskalla luottaa pelkästään menkkapikkareihin. Käytän niitä lähinnä ihan viimeisinä vuotopäivinä ja öisin, kun odottelen menkkojen alkamista. Jostain syystä ne alkaa tosi usein juuri öisin, eikä ne ole kivoja yllätyksiä ne.

Päivämäärä:   26.3.25 16:30:49

"Prismasta ostin Dorina-merkkisiä 25e/pari ja Actuelle-merkkisiä 20e/kpl. Molemmissa on takaosassa suojaa vyötärökuminauhaan asti, mikä on näin selällään nukkujalle ihan huippua. Dorina on mun plus-muodoille paremmin istuva, Actuellessa on kummalliset lahkeensuut."

Mistä ostit ne neljän euron pikkarit?

Päivämäärä:   26.3.25 17:00:42

"Mistä ostit ne neljän euron pikkarit?"

Väitinkö ostaneeni sellaisia? En tietääkseni. Kerroin että 20 eurolla saa menkkapikkareita, jopa 25 eurolla kahdet, ja ihan ovat kelvollisia.

Yhdet Lunette-housutkin mulla on (Cittarissa alennuksessa 25e), mutta niissä on imuosa vain haarakiilassa, joten näistä kolmesta merkistä Lunette on vähiten käytössä.

Päivämäärä:   26.3.25 18:04:14

Sori edelliselle, olikin eri nimimerkki tuo neljän euron pikkareista puhunut.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   27.3.25 10:19:14

Millaiset koot on modipodissa? Tällä hetkellä käytän lindexin m-kokoa, saumattomat mukavat mutta pitsihörhöt joskus liian tiukat

Lähettäjä: Pp 
Päivämäärä:   27.3.25 12:20:13

Oletteko pesseet nämä ennen käyttöönottoa?

Päivämäärä:   27.3.25 13:16:40

"Oletteko pesseet nämä ennen käyttöönottoa?"

_Aina_ kaikille vaatteille pesu ennen käyttöönottoa, etenkin alusasuille.

Päivämäärä:   27.3.25 14:33:35

En ikinä pese uusia vaatteita ja ihan henkiin olen jäänyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.