Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parisuhde kun toista ei kiinnosta mikään

Lähettäjä: Kotimutsi 
Päivämäärä:   23.3.25 20:35:03

Ollaan puhutti, puhuttu ja puhuttu mutta asiat vaan jatkuu ennallaan. Yritän kertoa tosi lyhyesti.

Miestä ei kiinnosta juurikaan mikään. Ei innostu mistään, ei puhu mitään. Ei jaksa tehdä mitään. Mutta ei ole kuulemma masentunut vaan kaikki ok. Tiedän että häntä vaivaa seksittömyys. Mutta suoraan olen sanonut että seksin harrastaminen tuntuu jotenkin oudolta kun ei ole mitään puheyhteyttä.

Mutta mitä tälläisessä tilanteessa voi tehdä? Tympii ihan hirveesti se kun miestä ei mikään huvita, ei ole mitään mielenkiinnon kohteita jos ruudun tuijotusta ei lasketa.

Silti itseäni ei kiinnosta MIKÄÄN uusi suhde, tutustuminen yms. En tunne mitään vetoa ketään muuta kohtaan muuta kun kaverimielessä. Meillä on lisäksi lapsiakin, en todellakaan haluaisi jäädä yksin. En olisi onnellinen niin.

Sinänsä siis yhteiselo sujuu, mutta kommunikointi, läheisyys ja kaikki vuorovaikutus käytännössä puuttuu. Ei oikeestaan ees tapella mistään.

Re: Parisuhde kun toista ei kiinnosta mikään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.25 20:38:33

Parisuhteen keskustelukortit kokeiluun jos huumorintajua löytyy.

Päivämäärä:   23.3.25 20:49:07

Onko mies aina ollut tuollainen? Mitä teitte ennen lapsia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.3.25 20:49:18

Mieskö siis on tyytyväinen ja tämä on juuri sellainen suhde, jonka hän haluaisikin? Paitsi että seksiä saisi olla enemmän?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   23.3.25 20:49:38

Olette puhuneet, puhuneet ja puhuneet muttei ole puheyhteyttä. Niin että miten oli?

Jos tarkoitit että sinä olet puhunut ja puhunut eikä miestä kiinnosta niin lakkaa miettimästä mitä mies haluaa, ja mieti sen sijaan mitä itse haluat. Minä lähdin tuollaisesta suhteesta ja se kannatti. Ellet sinä halua tehdä samoin, voit esim. ilmoittaa miehelle että koska tältä ei löydy kiinnostusta etsiä ratkaisuja, teet omasi itse ja olet jatkossa vapaa etsimään keskusteluja, läheisyyttä ja seksiä suhteen ulkopuolelta. Ja ryhdy sanoista tekoihin.

Toki voit myös tyytyä huonoon suhteeseen ja keksiä muuta tekemistä. Siinä niitä vaihtoehtoja.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   23.3.25 21:32:04

Terapiaan

Lähettäjä: Kotimutsi 
Päivämäärä:   23.3.25 21:45:23

"Mieskö siis on tyytyväinen ja tämä on juuri sellainen suhde, jonka hän haluaisikin? Paitsi että seksiä saisi olla enemmän?"

Just näin. Miehestä kaikki on aina erinomaisesti kun vaan on seksiä säännöllisesti. Joo ja ollaan puhuttu mutta mitään syvällistä keskustelua on turha odottaa, lähinnä monologeja omalta osalta koska mies ei nää missään ongelmaa paitsi siinä ettei seksille ole aina aikaa/jaksamista kun on 1v ja 3v lapset. Ymmärtää toki tilanteen ja ei syytä siitä minua etten aina jaksa.

Tai no syvällisiä keskusteluja löytyy jos aiheena on seksi. Se onkin ainut yhteinen kunnon jutunaihe nykyään.

Mutta siis en oikeestaan haluaisi erota. On hyvä isä lapsille, on läsnä, ulkoilee niiden kanssa, lukee yms. Haluisin vaan että mies olisi kiinnostunut jostain muustakin kun tv:n toljottamisesta ja haluisi puhua edes vähän jostain. Tai olisi kiinnostunut edes minusta mutta ei. Kaiken tämän olen miehelle sanonut mutta ei vaan jaksa tehdä asioille mitään. Jos seksiä saa saattaa skarpata päivän. Sitten jos joudun torjumaan hänet niin hiljaisuus on taattu.

Päivämäärä:   23.3.25 22:00:07

Siinä tapauksessa kannattaa uskoa miestä. Hänen mielestään näin on hyvä, sinun ei. Hän ei halua muuttua sinun takiasi. Mitä sinä haluat?

Lähettäjä: Viia 
Päivämäärä:   23.3.25 22:09:43

Lapset on kyllä niin pieniä että voisi selittyä silläkin tuo tietynlainen velttous. Silloin kun väsyttää, haluaa parisuhteesta vaan kermat eli sitä seksiä.
Ollaan mieheni kanssa oltu naimisissa 15 vuotta eikä meidän keskustelu ole koskaan kovin syvällistä. Varmaan persoonakysymys, itse en ole innokas puhumaan puhumisen takia.
Meillä hankalat kaudet ilmenee intiimiyden vähenemisenä ja se taas vetää erilleen entisestään. Mä tiedän miltä tuntuu tulla torjutuksi, enkä juurikaan kieltäydy seksistä ellei ole jokin hyvä syy.
Toki on mukavaa tehdä yhdessä muutakin, mutta olisiko nyt niin että mies ei ihan oikeasti jaksa? Tuon ikäiset lapset on vielä miehelle hankalampia, kun ovat vähän itsenäisempiä ja kommunikoivat, helpottaa isänkin homma.
Ehkä voisitte sopia Kahdet treffit kuukaudessa ja kumpikin saa päättää yhden illan tekemiset ja toinen osallistuu myös kiltisti?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.3.25 22:34:13

Täällä sama mutta ei muksuja onneksi. Toivoton tilanne

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.3.25 22:44:44

"Tuon ikäiset lapset on vielä miehelle hankalampia, kun ovat vähän itsenäisempiä ja kommunikoivat, helpottaa isänkin homma."
Miten ne on sille äidille yhtään sen helpompia? Että kun lapset ovat nyt työläämpiä niin isä raasun on ihan ok vetäytyä perhe- ja parisuhdevastuistaan odottamaan helpompia aikoja ja ilmestyä vain vonkaamaan seksiä?

Päivämäärä:   23.3.25 23:09:24

Mulla oli tuollainen nainen kerran. Keikalle? Ei kiinnosta. Ravintolaan? Ei huvita. Kavereiden bileisiin? Ei jaksa. Edes kävelylle? Ei nappaa, kun telkkarista tulee salkkarit.

Ei siihen auttanut muu kuin lapikas.

Lähettäjä: Pirkko-Liisa 
Päivämäärä:   23.3.25 23:27:42

Osui ja uppos.
15v yhdessä, yhteinen unelma rakennettu pikkuhiljaa ja kun kaikki saatu valmiiksi sortuu korttitalo. Kun mikään ei kiinnosta. Ei ole mitään yhteistä, muuta kuin osoite. Ei tehdä edes normi arki asioita yhdessä, esim syödä tai saunota. Ei kiinnosta mökki viikonloput, ulkomaan reissut, ei edes yhdessä ruokakauppaan. Ei ole mitään puhumista. Tai minä kyllä puhun, mutta toinen ei kuuntele. Ei hyvällä eikä pahalla. Olen itkenyt lohduttomasti ja sanonut ajavani sillalta alas, ei mitään vaikutusta. Olen huutanut ja raivannut, hakannut miestä, ei mitään vaikutusta.
Olen elänyt omaa elämääni, käynyt kaveripariskunnan kanssa reissussa useammasti, tullut ja mennyt viimeiset pari vuotta. Ei mitään vaikutusta.
Seksiä ei oltu harrastettu lähes vuoteen, koska ei kiinnosta, kumpaakaan.
Lopulta sanoin että lähde. Ja hän lähti.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   24.3.25 05:14:53

Onko sitä miestä _koskaan aikaisemminkaan_ kiinnostanut mikään? Oletteko tutustuneet toisiinne ennen lastentekoa edes? Tuskin tuollainen ihan täytenä yllätyksenä on tullut.

Lähettäjä: Nainen 
Päivämäärä:   24.3.25 06:54:48

Seksillä on todella todella iso merkitys suhteessa.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   24.3.25 07:26:08

Kuulostaa masennukselta. Hoitoon.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   24.3.25 07:35:12

"Seksillä on todella todella iso merkitys suhteessa"

Joillekin on, joillekin ei. Toisille vaikkapa hyvä keskusteluyhteys on paljon tärkeämpi.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   24.3.25 09:52:07

Siitä ei hyvä seuraisi, jos joku yrittäisi häiritä, kun tulee Lemmen viemää tai Syke. Mielestäni parisuhteessakin on ihan ihmisoikeus, että saa katsoa ruudusta, mikä kiinnostaa. Jos miehesi kuitenkin katsoo teeveetä koko ajan, kyseessä voi olla masennuksen ja uupumuksen yhdistelmä.

Anna sitä seksiä vasta, kun on ollut jotakin yhteistä kivaa. Niin miehesi ehdollistuu yhteiseen tekemiseen kuin Pavlovin koira.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.3.25 10:02:51

Ei mies käyttää seksiä (tai siis sen puutetta) aseena sinua vastaan. Se on muka oikeutus sille, että ei tarvitse koskaan puhua mistään eikä tehdä mitään yhdessä. Eikä mies tajua, että puhumalla ja tekemällä asioita hän saisi todennäköisesti enemmän sitä seksiäkin... :)

Seksi ei ole mikään ihmisoikeus, mitä voi vaatia toiselta tai millä voi kiristää parisuhteessa. Ja kertoo jotain ikävää täällä kirjoittajista, että seksistä puhutaan "antamisena" tai "saamisena". Mielestäni hyvä seksi perustuu siihen, että parisuhteessa menee muutenkin hyvin. Aika harvaa kiinnostaa seksi ihmisen kanssa, joka on mykkä ja veltto ja jota ei kiinnosta tehdä yhtään mitään suhteen eteen.

Sori, mutta lapikas on ainoa, mikä auttaa. Hirveän kuuloinen suhde.

Lähettäjä: naps 
Päivämäärä:   24.3.25 10:05:21

Suosittelen pariterapiaa tai lusikoiden jakoa, eihän tuossa ole mitään järkeä, että toinen on kotona mörrimöykky, jolle kuitenkin pitäisi antaa pimpuraa mutta itse et saa mitään. Juu, jokaisella pitää olla oikeus siihen omaan aikaan ja tahtoon mutta onhan tuo ihan hemmetin omituista, että mies makaa sohvalla paitsi silloin kun saa pesää eikä nainen tai se puoliso ylipäätään ole pelkkä seksintyydytysväline, niitä saa rahalla kaupasta.

Mulla oli aikoinaan yksi vastaavanlainen mies. Alkuun eli pari ensimmäistä vuotta oli kivaa, tehtiin yhdessä asioita ja juteltiin, seksi pelasi ja sitten jossain vaiheessa miehen kiinnostus yhteiseen tekemiseen alkoi lopahtamaan. Lopulta totesin, että eiköhän tää ollut tässä. Helpotti.

Nykyisen puolison kanssa onneksi pelaa hommat, eli tehdään yhdessä ja erikseen asioita ja vaikka molemmilla on harrastuksia ja omia kavereita niin silti me tehdään asioita yhdessä.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   24.3.25 10:22:58

Aktiivilomalle kahdestaan. Siis lomalle, jossa jokaiselle päivälle on järjestetty mielellään fyysisiä aktiviteetteja.

Päivämäärä:   24.3.25 10:28:44

Lapset ovat vielä todella pieniä ja ainakin itse koin pienet lapset todella rasittaviksi ja raskaiksi. Mieluummin vetäydyin omaan kuplaani, kun oli tilaisuus, en halunnut miestäkään lähelle, koska lasten melu ja kaikki tatvitsevuus oli minulle liikaa. Muutamia vuosia meni eteenpäin ja alkoi muutkin asiat kiinnostaa, kun lapset eivät roikkuneet 24/7 minussa kiinni ja tarvinneet apua ihan joka asiaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   24.3.25 10:32:42

No voihan seksiä harrastaa vaikkei muuten jos molempia se kiinnostaa.
Muuten tilanne kuulostaa aika kauhealta.

Lähettäjä: Mollo 
Päivämäärä:   24.3.25 12:04:57

Eihän se isyys pääty, vaikka eroaisittekin.

Lähettäjä: Ghh 
Päivämäärä:   24.3.25 15:10:55

Mitä mies tekee työkseen? Onko niin ettei miestä kiinnosta todellakaan mikään vai ei kiinnosta samat asiat kuin sinua? Mitä tarkoittaa olla kiinnostunut sinusta käytännössä? Mistä itse haluaisit keskustella? Onko tämä nyt pikkulapsi aikana tapahtunut muutos? Monesti voi olla vaan niin ettei illalla esimerkiksi juurikaan huvita tehdä muuta kun levätä ja olla hiljaa päivän jälkeen. Onko diagnooseja kuten adhd? Mitä mies käytännössä tekee jos alat keskustella jostain sinua kiinnostavasta aiheesta?

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   24.3.25 15:16:23

Seksiä ei kannata harrastaa jos ei ole tunteita ja mitään yhteyttä. Varsinkaan suhteessa ollessa, rokt vaan itsesi.. Eriasia joku yhden yön juttu jossa nyt ei muutenkaan ole tunteita.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   24.3.25 15:24:22

Keppiä ja porkkanaa. Siima löysäillään tilanteen mukaan.
Taitaa miehesi olla sitä perässä vedettävä mallia. Eli mietit mitä voisi yhdessä tehdä ja mihin siippaa tarvitset. Ilmeisesti ei lähde liikkeelle kuin saatettuna.
Vastapuolelle mieti minkä etuuden menettää jos jumittaa ja toisaalta mistä ilahtuu jos toimii oikeaan suuntaan. Yllättävä toimeliaisuus palkitaan tässä tapauksessa parhaiten himokkaalla lemmellä. Usko huviksesi; vähemmän puhetta, selkeämmin toiminnan kannalle.

Lähettäjä: pöpö 
Päivämäärä:   24.3.25 20:13:54

Meillä muuten sama tilanne, mutta mies ei halua edes seksiä, ja minulle se olisi kuitenkin melko tärkeää. Välttelee samaan aikaan sänkyyn menoa, karkaa aamuisin sängystä ennen kuin ehdin kissaa sanoa. Jos pyydän etukäteen, tulee kuulemma suorituspaineita, ja jos en sano etukäteen niin sitten ei ainakaan voi, kun "tuli niin yllättäen". Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa saan jotain armopaloja kun ei kehtaa ihan kokonaan pihdata.

Vtuttaa joutua anelemaan että saisi edes joskus, pettää en haluaisi mutta tuntuu pahalta tulla kokoajan torjutuksi. Ymmärrän NIIN hyvin niitä miehiä, jotka valittavat seksin puutteesta parisuhteessa.

Jos saisi edes paristi kuukaudessa, se riittäisi. Mutku ei, aina pitää syödä, tehdä jotain ensin, "katotaan illalla/huomenna/ ens viikolla" (eikä ikinä "katota" sitten kuitenkaan).

Päivämäärä:   24.3.25 20:24:34

Moniko syttyy anelusta? Pöpön suhteessa mitä ilmeisemmin syvempiä ongelmia. Ehkä kannattaisi ratkoa niitä ensin. Ehkä se seksikin astuisi takaisin kuvioihin, kun yhteys ensin palaisi.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   24.3.25 20:24:52

Kuule oma mieheni haluaisi tehdä yhdessä kaikkea. Haluaa alpeille, hiihtämään, joka paikkaan, ravintoloihin ja sitä tätä ja itse en yksinkertaisesti jaksa.. seksistä puhuu todella innostuneesti eikä syyllistä mutta itse olen väsynyt. Puhuttiin ja auttaakin paljon lapsen kanssa mutta en saa itsestäni irti. Olenko yhtä huono kun miehesi. Kun lapsi nukkuu illalla ajoissa niin haluan purkin jäätelöä ja netflixin. Mies ehkä haluaisi muuta mutta alkaa sitten nukkumaan ja lähtee aamulla lenkille ennen töitä.. mies myös maksaa meillä varmaan 75% kuluista koska pystyy ja olin lapsen kanssa pitkään kotona.

Masentaa koska haluaisin olla parempi ja hoitaa parisuhdetta mutta jotenkin en pysty ja en todellakaan haluaisi menettää miestäni eikä vika ole hänessä..

Lähettäjä: pöpö 
Päivämäärä:   24.3.25 21:01:40

Olisihan se kiva avata sitä tunneyhteyttä, mutta tuntuu että on kuin seinä vastassa mitä tahansa yrittääkin. Toinen on kuin märkä rätti jota pitäisi vetää perässä. Mikään ei innosta eikä kiinnosta, ns. "kaikki on pskaa paitsi kusi"-tyyppinen mentaliteetti.

En haluaisi luopua toivosta ja lopettaa yrittämästä saada edes jotain läheisyyttä, ettei yhtäkkiä huomata että hupsis, ei olla koskettu toisiimme 9 kuukauteen ja ollaankin nyt lopullisesti etäännytty kaikesta kosketuksesta ja läheisyydestä.

Ymmärrän, ettei kukaan syty "anelusta" mutta pitäisi ymmärtää myös, ettei kumppani voi yksipuolisesti tehdä päätöstä molempien seksielämän lopettamisesta.

Päivämäärä:   24.3.25 21:09:57

"pitäisi ymmärtää myös, ettei kumppani voi yksipuolisesti tehdä päätöstä molempien seksielämän lopettamisesta."

Yhteisen seksielämän lopettamsieen kyllä riittää juuri se, että toinen osapuoli ei halua.

Lähettäjä: naku 
Päivämäärä:   24.3.25 21:13:23

Voiko olla että mies ei ole enää onnellinen parisuhteessa, mutta (anteeksi yleistys!!) miehenä ei osaa tehdä tuollaista eropäätöstä vaan odottelee rauhassa että sinä hoidat sen(kin)..

Päivämäärä:   24.3.25 23:31:44

"Ymmärrän, ettei kukaan syty "anelusta" mutta pitäisi ymmärtää myös, ettei kumppani voi yksipuolisesti tehdä päätöstä molempien seksielämän lopettamisesta."

Seksi on aina suostumuksellista ja jokainen voi aina päättää olla harjoittamatta seksiä. 2025, kukaan ei ole velvollinen jakamaan itseään edes avioliitossa. Tyytymätön osapuoli joutuu vain miettimään, mitä hän itse haluaa ja millaisessa parisuhteessa haluaa olla. Tekisikö seksi pöpön parisuhteesta jotenkin tyydyttävän? Jos, niin miksi tyydyt elämään jatkuvassa negatiivisessa ilmapiirissä vain siksi, että saat samalta ihmiseltä seksiä? Kannustaisin vakavaan keskusteluun, "huomaan välillämme olevan kireyttä ja asioiden muuttuneen vuosien aikana. En ole tyytyväinen nykytilanteeseemme tunneyhteyden ja läheisyyden puutteen takia, enkä voi enää jatkaa tällä tavoin. Huomaan, että meidän on vaikea keskenämme selvittää kitkaa välillämme. Toivoisin, että voisimme käydä keskustelemassa puolueettomalla maaperällä, pariterapiassa. Minä haluaisin vielä yrittää ja saada välejämme korjattua, mutta se vaatisi myös sinulta halua työstää välejämme." Ja jos toinen ei tähän ole halukas, erotkaa. Koska miksi tuhlata tuollaiseen enää voimia?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   25.3.25 01:47:23

Arki on tylsää. Libidot on erilaisia. Parisuhdetta voi hoitaa mutta ei väkisin. Se täytyy keskustella hartaudella. Joskus vaan yhteinen taival on käyty loppuun ja halu elää yhdessä on lähinnä kivutonta selviytymistä päivästä toiseen. Jottei jatka löysässä hirressä niin asiaan on tartuttava.
Jos ja kun viettää aikaa yhdessä ja toimii yhteisten asioiden eteen niin yhteenkuuluvuuden tunne vahvistuu. Toisen tuoma hyvä mieli saattaa herätellä muitakin tunteita. Mutta joskus ei. Jos ainoa ongelma on seksiin liittyvä epäsuhta niin sekin on sovittavissa. Vaikka pettäminen on suomalaisen moraalin vastaista niin onko se lopultakaan huono ratkaisu antaa toiselle tilaa kodin ulkopuolisiin seksisuhteisiin?
Joissain maissa, hyvinkin uskonnollisissa, prostituutio paikkasi tätä ongelmaa. Koti on tärkeä kaikille mutta ei sielläkään kaikkia tarpeita voi toteuttaa.

Lähettäjä: Bansku 
Päivämäärä:   25.3.25 11:40:49

Lähetä pari kertaa seksin ammattilaiselle, josko inspiroituisi siitä kun oma miehisyys taas löytyy. Voi tehdä ihmeitä!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.