Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos herää arkena klo 5, niin miten vkl

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.3.25 18:23:23

Jos heräät arkisin töihin klo 5 aamulla, niin nukutko viikonloppuna pidempään?

Oon ymmärtänyt että oikeestihan olis suotavaa herätä aina samoihin aikoihin. Ainakin mulla menee aina rytmi sekasin kun valvon vkl ja herään 8. Sit sunnuntai maanantai yö menee pyörimiseen

Re: Jos herää arkena klo 5, niin miten vkl

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.25 18:40:34

Herään viideltä arkena, valitettavasti myös viikonloppuna. Haluaisin nukkua pidempään kun olen kuitenkin aina väsynyt.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   23.3.25 18:43:17

Arkena 4.45 pitää nousta, menen nukkumaan 20, viimeistään 21 että jaksan joten kuten. Vapaapäivänä nukun 7-8, joka on minulle paljon parempi.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   23.3.25 19:06:14

Mulla soi tavallisesti talviaikaan arkisin kello 4:15, mutta nyt menneellä viikolla olin työmatkalla, niin kello toi to klo 5:30 ja pe klo 6. Lauantaina heräsin 6:10 ja tänään 7:10, molemmat ilman kelloa. Jos olisi vähänkään pitempi vapaa, niin tuo kääntyisi muutamassa yössä siihen, että heräisin klo 10 ja saisin unen päästä kiinni vasta kahdelta yöllä. En ole missään määrin aamuvirkku.

Lähettäjä: Aasi 
Päivämäärä:   23.3.25 19:21:45

Arkena 4.45, nukkumaan n.23 ja viikonloppuisin nukun n6.30-7, se olisi hyvä, sitten jaksaisi tehdä jotain.

Lähettäjä: Tina 
Päivämäärä:   23.3.25 19:24:13

Klo soi työaamuina 4.50. Menen nukkumaan klo 20.
Vapailla herään ilman kelloa klo 9-10 ja menen nukkumaan klo 20-22 (miten väsyttää). En muista koska olisin jaksanut valvoa yli puolen yön. Raskas fyysinen työ, vapailla nukun niin pitkään kun nukuttaa. Olen 40v.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.3.25 19:37:27

Minäpä valvonkin YÖLLÄ ja nukun PÄIVÄLLÄ. Enkö olekin ihmeellinen?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   23.3.25 19:44:20

Miksi vkonloppuisin pitäisi valvoa pitempään? Joitain ei haittaa epäsäännöllinen vuorokausirytmi. Onnistuu nukkuminen kun siihen on aikaa. Se kai on edellytys jos työ vuorotyötä.
Näin huonounisena itselleni on tärkeää säännöllisyys. Haluan nousta ajoissa. Tuntuu että ehdin tekemään päivän aikana paljon enemmän kuin jos nousisin myöhemmin. Klo 5 on heräämiseen passeliaika. Valoisaa aikaa en raaski menettää yhtään. Teen ja touhuan niin kauan kuin virtaa riittää ja yleensä päivä on tapissa 19 mennessä. Siitä sitten iltatoimet ja levolle lasku. Harvoin valvon enää 21 jälkeen.
Ja näin menen oli työrupeama, vapaa tai lomalla.
Ainut miinus on kun ei tule käytyä mitään keikkoja katsomassa. Mokomat alkaa itselle aivan liian myöhään.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   23.3.25 19:45:20

Mä herään arkisin 4:45 ja viikonloppuisin ja vapailla noin 7-8 aikoja. Rytmi ei mene sekaisin.

Päivämäärä:   23.3.25 20:43:21

Mulla herätys on aamuviikoilla klo 4.20. Viikonloppuisin herään ilman kelloa yleensä 6-7 aikaan, välillä jos oikein on väsynyt, niin saatan nukkua kahdeksaan. En todellakaan kerkeä viikon aikana löytämään minkäänlaista rytmiä, viikonloppuna rytmi tosiaan kääntyy siihen mun "luonnolliseen" rytmiini ja iltaviikolla ärsyttää kun ei pääse nukkumaan ajoissa ja herätys valuu sinne kello kahdeksaan. Jokatoinen viikko menee aina aivan zombiena.

Työttömänä mulla oli säännöllinen unirytmi, klo 22 nukahdin pystyyn ja klo 6 rävähti silmät auki. Oli ehkä elämäni parasta aikaa.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   24.3.25 05:22:50

Vloppunakin sama aikataulu.

Lähettäjä: Virkku 
Päivämäärä:   24.3.25 06:35:42

Herään aina aamuisin neljältä tai viideltä.

Päivämäärä:   24.3.25 08:42:51

Arkena viideltä, viikonloppuna viim seiskalta. Tykkään herätä aikaisin ja nauttia pitkistä ja rauhallisista aamuista. Viideltä tosin on liian aikaisin, kuuden-seiskan aikaan on mulle aika luonnollinen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.3.25 08:45:59

06 joka päivä, 365pv vuodessa. Hevoset pihassa niin vaihtoehtoja 0.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   24.3.25 09:17:47

Viikonloppuisin nukun niin pitkään kuin nukuttaa, mutta nukkumaan menen samoihin aikoihin kuin viikollakin. Ei ole mitään syytä valvoa pidempään, etenkin kun nukkuminen on kivaa :D

Lähettäjä: Las 
Päivämäärä:   24.3.25 09:48:12

Lauantaisin herään samaan aikaan kuin arkena, sunnuntaina yleensä herään n. tunnin myöhempää. Samoihin aikoihin pyrin menemään aina nukkumaan, jos telkusta tulee leffa niin saatan sen katsoa loppuun, jos vain pysyn hereillä.

Lähettäjä: Jtw 
Päivämäärä:   24.3.25 10:26:42

Silloin, kun jouduin heräämään töihin aamuviideltä niin nukuin viikonloppuisin univelkojani klo 10-12 asti. Arkiviikot vietin jossain väsymyskoomassa.

Nyt, kun etätöiden ansiosta herään töihin vasta klo 8, niin viikonloppuisin herään yleensä jo yhdeksältä. Lisäksi krooninen väsymys on poistunut ja nukahdan nopeasti, kun arki- ja vklrytmi on lähellä toisiaan.

Lähettäjä: Voinariini 
Päivämäärä:   24.3.25 13:21:12

"Silloin, kun jouduin heräämään töihin aamuviideltä niin nukuin viikonloppuisin univelkojani klo 10-12 asti. Arkiviikot vietin jossain väsymyskoomassa."

Mä nukun viikonloppuisin 10-12 asti, nuo aamuviiden herätykset on ihan tuskallisia. En ole tämän parin vuoden aikana pystynyt itsestäni saamaan aamuvirkkua.

Harkitsen yötöihin menoa.

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   24.3.25 13:23:53

Mä herään arkena kuudelta mutta viikonloppuisin nukun helposti sinne 7.30-8 eikä rytmi mene pieleen mutta jos joskus tulee nukuttua sinne melkein puolille päiville niin sitten on su-ma yönä pää sekaisin kuin seinäkello ja ma aamuherätys tuottaa tuskaa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   24.3.25 13:25:11

Silmät aukeaa joka aamu hieman ennen viittä ilman herätyskelloa.
Tietenkin, jos on humpannut aamu neljään niin eri juttu.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   24.3.25 15:49:09

Herään arkena 5.30-6.00 ja vkloppuisin 9-10 aikaan.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   27.3.25 17:39:10

Työaamuina kello soi usein 4-4.45 välissä. Vapaina koira herättää seitsemän aikaan ulos. Vanhemmiten koira on antanut tunnin verran extraa koska nuorempana herätti kuudelta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.3.25 17:55:41

Ensi viikonloppuna heräät kello 4 Suomen normaaliaikaa.

Päivämäärä:   27.3.25 18:00:19

Herään arkena klo 6, viikonloppuisin pakottaudun ylös 8 aikaan, ettei mene rytmi liian sekaisin. Hyvin olen pärjäillyt näin.

Päivämäärä:   27.3.25 18:04:39

Mulla on tosi epäsäännöllisesti töitä, harvoin koko viikkoa putkeen. Välillä toista kuukautta vapaata, välillä sitten vähemmän.
Töihin herään 5:30, koitan päästä nukkumaan viimeistään 23. Vapailla rytmi kääntyy heti siihen että valvoin 02-03 saakka ja herään sitten joskus kun herään, 10-12.
Oon työputken aikana jatkuvasti väsynyt ja on ihan hiton vaikeeta heräämiset välillä. Varsinkin näin nelikymppisenä alkaa väkisin aikaisessa rytmissä olo hiertää ihan tosissaan.

Päivämäärä:   27.3.25 19:12:44

En. Herään aamuvuoroihin klo 5:20, iltavuoroihin 8-9 ja vapaapäivinä saatan nukkua tursottaa parhaimmillaan klo 11 asti. Olen iltavirkku ja nukun luonnostaan pitkään.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   27.3.25 19:34:04

Herään noin viideltä arkisin, ja riippuu viikonlopusta. Monesti herään 5.30-6, välillä nukun seiskaan asti. Aika lähellä arki- ja vapaa-ajan rytmit on

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   27.3.25 19:37:32

Menen nukkumaan klo 21 ja herään klo 5-7 työvuorosta riippuen. Viikonloppuisin saatan valvoa puoleenyöhön ja herään aamulla klo 8-9 ilman herätyskelloa. Minulla on onneksi hyvät unenlahjat eli unirytmin muuttuilu ei haittaa.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   27.3.25 19:55:54

5.45 soi kello 365 päivää vuodessa..
Hevoset omassa pihassa joten sen mukaan mennään.
Vapaapäivinä saatan käydä viemässä hevoset ulos ja tulen jatkamaan unia sitten.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.