Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies on viikonloppujuoppo

Lähettäjä: Inho 
Päivämäärä:   23.3.25 16:29:38

Jumankauta! Puoliso on normaalisti arjessa asiallinen ja kohtelias, käy töissä ja elää ihan normaalia elämää. Mies on siisti kaikinpuolin ja meillä menee parisuhteessa hyvin. Kunnes kuvioihin tulee viina. Kun aina illanistujaisissa pitää vetää ihan järkyttävät pellit. Siis ihan joka kerta. Juon kyllä itsekkin, mutta osaan lopettaa ajoissa. Mies ei onneksi juo arkisin eikä alkoholi vaikuta meidän parisuhteeseen muuten. Varmasti tissuttelisi viikollakin, jos olisi sinkku. Asutaan siis yhdessä, ollaan asuttu noin viisi vuotta.

Nyt vaan veti ihan pohjat. Mies lähti poikien kanssa viettämään iltaa, kävivät ensin pelailemassa padelia ja siitä jatkoivat keskustaan kuppilaan. Eli arviolta 21 aikaan ovat aloittaneet juomisen. Tulee kotiin hieman 01 jälkeen ihan järkyttävässä kunnossa. Oksentaa vessassa ja tulee nukkumaan. Vtuttaa kun yrjö ja viina haisee. Mies pyytää anteeksi kuntoaan kyllä, ja sanon ettei se haittaa mutta nyt olisi paras nukkua pää selväksi. Aamulla herään hänen herätyskelloon kuudelta. Mies ei herää. Potkin hereille ja sammuttaa kellon. Hetken päästä kello soi taas - jumalauta nyt haisee paska! Nousen salamana ylös, kerään itselleni peiton ja tyynyn ja siirryn sohvalle nukkumaan. Kohta kello soi taas!! Menen makuuhuoneen ovelle huutamaan miehen ylös, hän kysyy "mikä täällä haisee". No jumal*ura, ÄIJÄ ON PASKONUT HOUSUUN!
Äijä nousee ylös, repii lakanat sängystä ja petarin, vie ne pesukoneen VIEREEN ja menee suihkuun. Sen jälkeen hän lähtee töihin, ja jättää mut sohvalle nukkumaan paskan käryyn. Laittaa myöhemmin vielä viestiä, olenko jostain vihainen.

Mies on aikaisemmin mm. Kavereiden kanssa joutunut putkaan ja jäänyt jumiin toiselle puolelle suomea, kun menivät autolla peliin ja olivat kaikki kännissä eivätkä voineet ajaa takaisin. Humalassa/hiprakassa ei koskaan ole, vaan aina tuhannen kännissä. Baarissakin täytyy vielä hakea viimeist juomat, kun valo tulee. Hävettää esitellä tollasta miestä ystäville, kun puhe sammaltaa ja naama näyttää siltä että olis halvaantunut.

Miten voikaan ihminen muuttua rapajuopoksi lauantai-iltaisin, vaikka muuten on aivan ihana? Mua oksettaa ja inhottaa. Tekis mieli laittaa pihalle. Ehkä ylireagoin ja pitäisi vain ajatella, että vahinkoja sattuu.

Re: Mies on viikonloppujuoppo

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   23.3.25 16:34:12

Mies pesee itse paskansa kun tulee töistä, se on niin yksinkertaista.

Miksi asut tuollaisen kanssa? Vahinkoja satuu, joo, mutta itse en katselisi tuollaista touhua tai jokaviikkoista kännäämistä muutenkaan. Alkoholistihan tuo on jos ei pysty olemaan ilman, eikä se tuosta tule paremmaksi muuttumaan.

Mieti tarkkaan kannattaako tuhlata vuosia juoppoon.

Päivämäärä:   23.3.25 16:40:32

Ei juo joka viikonloppu, mutta pari kertaa kuukaudessa meno on tätä. Mutta kyllä, silti, alkoholismiahan tuo on? Mietin myös paheneeko tuo vaan?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   23.3.25 16:42:44

Käy ihan sääliksi, kun tuossa on alkoholisti, jolle viina ei selvästikään sovi. Neljässä tunnissa oksukuntoon!

Tavallaan hyvä, että reagoi noin voimakkaasti, eipähän ajaudu kestojuopoksi. Joillekuille harvoille tulee alkosta antabusreaktio - ehkä tällä on lievästi sitä.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   23.3.25 16:43:07

Harjoituksen puutetta kun niin harvoin ottaa tai on muitakin aineita kuin alkoholia,Kannabista tai muita.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.3.25 16:44:03

Mun mies on/ollut tuollainen. Ollaan oltu 15 vuotta yhdessä. Joskus osaa ottaa maltillisesti, mutta tosi helposti menee ihan överiksi. Jotenkin se alkoholi tekee sen, että tekee vaan mieli juoda lisää. Ärsyttävää.

Nyt on ollut pidempään juomatta ja voi pojat, kun on itselle ainakin paljon kivempaa. Toiset vaan ei osaa alkoholia käyttää, vaan menee tosi helposti överiksi. Ei ehkä alkoholismia, mutta alkoholin ongelmakäyttöä kyllä.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   23.3.25 16:44:13

Siis mies menee humalassa töihin? Jos miehellä on seuraavana päivänä töitä niin miksi hän lähtee viihteelle?

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   23.3.25 16:44:23

Just joo, etkä tiennyt tästä asiasta ennen kuin muutitte yhteen?

Lähettäjä: Räbis 
Päivämäärä:   23.3.25 16:44:48

Itse en nyt tuosta heivaisi pihalle. Olen miehen kanssa joka tissuttaa joskus viikon putkeen, enemmänkin jos ei ole töitä. Makaa ameebana sössöttämässä. Ei ole siis tuhannen päissään mutta ei sitä silti jaksa katsella. Jos paskoisi sänkyyn niin itse saa korjata ja kulkisin perässä vaatimassa parempaa siivoamista niin kauan kun yksikin ripulitippa on poistunut.

Voit toki vapauttaa, ja naureskella kun seuraava emännäke havahtuu pskan hajuun. Ei ne seuraavatkaan kauaa pskantamisia haistele.

Lähettäjä: pöh 
Päivämäärä:   23.3.25 16:45:02

Siis menikö se kännissä töihin?

Päivämäärä:   23.3.25 16:46:29

Mies on yrittäjä ja meni siis tekemään hommia ihan omalla vastuullaan. Ja ei, en tiennyt tästä ennen kun muutettiin yhteen.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.3.25 16:49:33

No mikset käynyt sanomassa miehelle että tulee pesemään ne paskapyykkinsä, kun tekee töitä siinä pihassa? Vai lähtikö se siis kännissä ajamaan sinne töihin ihan sillä omalla vastuulla?

Päivämäärä:   23.3.25 16:52:24

Lähti autolla.. joo, eipä käynyt tämäkään mielessä, että ajoi humalassa. Auttakaa nyt mua joku, mitä mun pitää tehdä? Oon aivan hukassa.

Päivämäärä:   23.3.25 16:53:27

Asiasta ei voi miehelle sano? Kuten jo ehdotettu että peseppäs pyykit ennen kuin lähdet yhtään mihinkään ja muutenkin, jos mies lähtee viihteelle niin ihmetellä että eikä hänellä nyt huomenna muka ole töitä ja aikooko ihan oikeasti kännissä mennä töitä tekemään, kun tietää missä kunnossa hän tulee kotiin. Sen oman suun voi avata eikä vaan ihmetellä ja myhäillä hiljaa vieressä.

Päivämäärä:   23.3.25 16:55:06

Siis sinulla ei käynyt pienessä mielessäkään, että mies joka yöllä kännissä paskoo housuun on aamulla klo 6.00 vielä humalassa eikä todellakaan ajokuntoinen. Tuossa nyt ihan oikeasti se housuun paskominen on pienempi ongelma kuin se, että mies järjestelmällisesti ajaa humalassa.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   23.3.25 16:55:51

Lähti humalassa autolla töihin ja on humalassa töissä.

Päivämäärä:   23.3.25 16:57:16

Juu ja tuossa tilanteessa olisin käskenyt miehen pesemään omat paskansa pois ja jos olisi meinannut lähteä töihin niin sen verran kipakasti olisin miehelle asiasta huomauttanut että varmasti olisi tullut selväksi ettei toiminnassa ole mitään järkeä ja humalassa ei lähdetä auton rattiin.

Todellakin vakava keskustelun paikka.

Päivämäärä:   23.3.25 17:02:39

Eli hänen heräämisessä meni tunti, ehkä kaksi. Siirryin siis itse nukkumaan olohuoneeseen, en katsonut kelloa kun yritin itse vielä saada unta. En tiennyt että menee töihin, tietysti huomasin kun ovi kävi että sinne meni. Ei käynyt siinä unen ja valveen rajamailla mielessäkään puuttua asiaan.

Lähettäjä: pöh 
Päivämäärä:   23.3.25 17:04:20

Sehän riippuu varmaan, mitä haluaa katsella. Joku tuolla jo mainitsi että eihän tuo ole mitään eikä miestä kannata heivata vielä.

No mä olen elänyt lapsuuteni alkoholistiperheessä enkä todellakaan enää katsele ryyppäämistä tai varsinkaan kännissä autolla ajelemista. Hankkiutuisin ehdottomasti eroon tuollaisesta miehestä alta aikayksikön. Mulla onkin ihana mies joka juo aika harvoin eikä örvellä. Nuorempana joskus 10v sitten meni muutaman kerran aika överiksi, keskusteltiin ettei mun läsnäollessa enää tekisi niin eikä ole tehnytkään. Jos ryyppää jossain poikien mökkireissuilla niin ihan sama kunhan mun ei tarvitse kotonani sitä todistaa, mutta näitä 1-2 krt vuodessa. Eikä olla tosiaankaan mitään uskovaisia vaan ihan tavallisia ihmisiä :D

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   23.3.25 17:32:23

Minunkin mies on viikonlopoujuoppo. Ikinä ei voi sivistyneesti ottaa, vaan aina on saatava se yksi annos lisää. Noh, pian on exmies. En jaksa katella, varsinkaan kun minulla melkein kaikki viikonloput töitä. Alkoholismivanhemmat lapsuudessa minulla, mies ei tajua että jatkuva juominen ahdistaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.25 17:41:45

En katselis. Omassa lapsuudessa ollut epävakaata, mutta ei alkoholin takia. Nuorena sen sijaan kaverit olleet hyvin toksisissa suhteissa joiden epävakaus johtunut alkoholista. Siinä hyvin näki sivusta kuvion, joten jätän siihen ongelmaan taipuvaiset suosiolla välistä. Vakaus ihmissuhteissa on aika kivaa.

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   23.3.25 17:44:52

Hyi, en katselisi tuollaista. Pari kertaa kuussa on paljon!! Sitten on vielä niin tyhmä, ettei edes ymmärrä miksi olet vihainen.

Lähettäjä: hj 
Päivämäärä:   23.3.25 17:46:00

Ajattele vuotta 2045. Kuinka monta kertaa tuo on toistunut siihen mennessä. Mitä sinä ajattelet 23.3.2045?

Veikkaan, että kadut sitä, että et poistunut paikalta jälkiä jättämättä ennen tätä päivää tai siirrellyt miehen kamppeita pihalle riippuen siitä, kenen se asunto on.

Lähettäjä: Tellu 
Päivämäärä:   23.3.25 17:49:28

No mä en ainakaan haluaisi elää yhdessä ihmisen kanssa, jota saa hävetä ja johon ei voi luottaa.

Päivämäärä:   23.3.25 17:51:39

Ja mä en haluaisi elää yhdessä ihmisen kanssa joka on niin piittamaton muiden hengestä että ajelee kännissä.

Siinä housuun paskominen on vielä pientä.

Lähettäjä: Jahas 
Päivämäärä:   23.3.25 18:16:40

Yrittäjä joka tekee kännissä tai kovassa krapulassa töitä, kerjää itselleen juopon yrittäjän mainetta ja alkaa hommat hiipua ennen pitkää.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.3.25 18:19:04

Joillekin ei vaan alkoholi sovi.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   23.3.25 18:21:22

Lähde menee jätä paskat sinne. Mee vaikka hotelliin

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   23.3.25 18:33:33

"Ei juo joka viikonloppu, mutta pari kertaa kuukaudessa meno on tätä"

Pari kertaa KUUSSA !!! Siis tiedän tällaisia aloituksen tyyppejä nuoruudesta enemmänkin ja suurin osa näistä olisi ajautunut näihin tilanteisiin aikuisena pari kertaa VUODESSA. No ehkä kesäkaudella vähän useammin kun rupesi tulemaan hääjuhlia, varpajaisia yms. syitä enemmän siinä ikävaiheessa.. mutta ne pari onnetonta kenellä jatkui meno ympäri vuoden oli kyllä sitä rapasakkia, mitkä eivät aikuistuneet eikä se elämä sitten niin sujunutkaan. Ja kyllä, yrittäjiäkin oli joukossa ja se tavallaan sopi heille paremmin, koska mahdollisti myös moista käytöstä: firman rahoja pystyis vähän vekslaamaan, ei ollut sitä pomoa katsomassa missä kunnossa joku homma tehdään eikä jokainen kellonaika niin minuutilleen. Mutta näiden kokemusten pohjalta todella huono ennuste. Juu, kaksi tällaista oikein arjen sankaria ja sattumalta vielä yrittäjää ryhdistäytyi lopulta kun tuli "se oikea nainen", kaikkia tyttöystäviä ja avovaimoja pyöriteltiin siihen asti ja niin kauan kun mahdollistivat "poikien illat ja reissut". Ja ihan klassisia yrjö- ja paskalakanoita niissäkin talouksissa naiset lopulta pesi kun miehet oli painelleet ovesta ulos.........
Poliisit olisi pitänyt soittaa kännissä ajavan perään. Omat paskat olisi pitänyt pakottaa pesemään heti aamusta. Yöllä yrjötessä olisi jo pitänyt pistää suihkuun ennen sänkyyn tuloa. Mihinkään typeriin "oletko vihainen" tekstareihin ei vastailla tai niiden välityksellä keskustella vaan kunnon piinapenkki kun tulee kotiin.
Itse pakkaisin tavarani, mutta toisaalta olisin tehnyt sen jo aikaa sitten jos pari vkl kuukaudesta meidän yhteistä vapaa-aikaa uhrattaisiin järjettömään ryypiskelyyn ja typeryyteen poikain kesken. Ei ole sitten muuten vanhemmaksi tuollaisesta miehestä sinun kanssasi, että jos lapsihaaveita on niin...

Päivämäärä:   23.3.25 18:39:04

Laittaisin hänen äidilleen viestin "vahingossa": Joo, kyllä olen vihainen, paskansit kännissä sänkyyn ja jätit pyykin pesemättä. Lähdit aamulla kännissä autolla töihin. Älä ihmettele miksi olen vihainen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.3.25 18:42:15

Sano että sinä tai alkoholi. Mitä luulet että valitsee.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   23.3.25 18:44:43

Hyi että en käsitä miten ihmiset katselee ja elää näiden läträäjien kanssa. Humalainen ihminen on jo niin kuvottava lähtökohtaisesti, saati se oheissäätö mitä ne örveltäessä tekee.. En katselisi päivääkään.

Päivämäärä:   23.3.25 18:46:17

Miehen äidille viesti?? Mitä ihmettä??
Miksi äidin pitäisi tulla mukaan selvittelemään sänkyyn paskovan aikamiespoikansa juopposekoiluja, eiköhän aloittaja voi selvittää ne ihan miehen kanssa keskenään?

Minulla on rima seurustelukumppanin suhteen verrattain matalalla mutta juoppoa en jaksaisi katsella, ja jos taso on tuo että ajellaan kännissä ja ollaan niin tolkuttomassa kunnossa että päädytään putkaan ja paskotaan alleen niin siirtyisin kyllä kohti uusia pettymyksiä.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   23.3.25 19:01:59

Lähettäjä---

Päivämäärä23.3.25 18:46:17

Miehen äidille viesti?? Mitä ihmettä??
Miksi äidin pitäisi tulla mukaan selvittelemään sänkyyn paskovan aikamiespoikansa juopposekoiluja, eiköhän aloittaja voi selvittää ne ihan miehen kanssa keskenään?

Koska toiset miehet ovat sellaisia mamman poikia jotka pitävät kulissia pystyssä vanhemmilleen vaikka olisi syytä katsoa peiliin. Voisi olla paljon nöyryyttävämpää miehelle ja sekoilu loppuisi sillä.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   24.3.25 01:03:48

"Miehen äidille viesti?? Mitä ihmettä??
Miksi äidin pitäisi tulla mukaan selvittelemään sänkyyn paskovan aikamiespoikansa juopposekoiluja, eiköhän aloittaja voi selvittää ne ihan miehen kanssa keskenään?"

Joo, kyllä tuossa äidille olisi enemmän selviteltävää kasvatustyönsä tuloksista, kuin jollekin tyttöystävälle. Viesti äidille, missä jamassa poikansa on ja omat kamat kainaloon, ja omaan asuntoon. Paskapatjat ja lakanat hävittää tietysti äijä itse , ja tuo kaupan kautta uudet tilalle.

Jos tuo arkena olisi "unelmapoikaystävä", niin saattaisin sellaisena eri asunnoissa asuen pitää. Yhdessä en enää suostuisi asumaan, enkä tapaamaan niinä känniviikonloppuina.

Päivämäärä:   24.3.25 09:23:46

No pesikö se paskapyykkinsä?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   24.3.25 09:44:22

Taitaa olla heikko viinapää.

Päivämäärä:   24.3.25 10:29:24

"Taitaa olla heikko viinapää."

Tai maha.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   24.3.25 10:35:53

Ei tuossa aikuiset ihmiset mitään äitejä sotke kuvioon. Pitää ihan itse osata keskustella suoraan miehen kanssa, lähteä pois tai sitten vaan sietää.

Lähettäjä: Asta 
Päivämäärä:   24.3.25 12:44:59

Voi olla heikko viinapää tai ettei elimistö kestä jotain esim olutta.
Mun ex pysyi suht tolkullisena kun joi vain mietoja. Väkevistä alkoi nähdä pikku- ukkoja.se oli karmivaa…

Siinä menee monta vuotta kun ihminen itse tajuaa rajansa tai jos viina ei sovi niin sitä ei sitten juoda. Mä opin sen ehkä 45 vuotiaana …vaikea sitä on kenellekään opettaa saati käskeä.

Mutta kyllähän tuossa nopeasti rakkaus loppuu..toisen örveltäessä

Lähettäjä: Festive 
Päivämäärä:   24.3.25 13:58:08

Toi äidille viesti oli tosi hyvä idea!!!

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   24.3.25 14:07:38

Surullista.

Lähde.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.3.25 15:41:44

En katselis, pari kertaa kk on paljon etenkin jos paskotaan housuun. Meillä ainakin on muutakin hommaa kuin ryypätä joka toinen viikonloppu

Päivämäärä:   24.3.25 15:55:25

Onko se juoppo tullut vieläkään sieltä töistä vai eikö aloittaja vaan kehtaa palata kuulumisia kertomaan kun meni pesemaan ne sontalakanat eikä itse asiassa koko kissaakaan arvannut pöydälle nostaa.. ?
Yleisö kaipaa jatko-osaa sontijasta !

Päivämäärä:   24.3.25 16:29:01

Olen seurannut näitä kommentteja lähes koko ajan. Ja miettinyt asiaa. Lähdin itsekin kotoa pois (siivoamatta) ja palasin vasta myöhään SIIVOTTUUN ASUNTOON. Ei olla asiasta puhuttu mitään vielä, mies oli nukkumassa kun palasin kotiin ja lähti aamulla töihin ennen kun minä nousin.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   24.3.25 17:05:22

Miehesi on pahasti sairas ja tarvitsee ammattiapua. On selvää että tuollaisella henkilöllä arkisinkin takaraivossa jyskyttää pelkästään ajatus viikonlopusta ja siitä että pääsee taas vetämään.
Jos juo itsensä alkoholimyrkytykseen JOKA viikonloppu, on selvää että elimistö ei sitä kestä. Vierotusoireiden täytyy kestää ja tuntua vielä maanantainakin..

Katso oman kunnan tai kaupungin nettisivut ja katso sieltä taho johon voisit pikaisesti ottaa yhteyttä. Itsesi vuoksi. Tuollainen käytös on karmean epäkunnioittavaa, eikä kuulu parisuhteeseen. Näitä tilanteita varten on ammattilaisia ja ota kaikki apu rohkeasti vastaan. Puolueettomalla maaperällä asioista on helpompi keskustella.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.3.25 10:37:53

Kyllä mä mainitsisin miehelle että kerta vielä niin lusikat menee jakoon. Ja kattelisin uutta asuntoa niin että mies tulee tietoiseksi siitä. Laita myös itsellesi Tinder-profiili tmv niin että mies saa tietää myös siitä.
Ehkä se riittää herätteeksi. Tai sitten ei....

Päivämäärä:   25.3.25 10:57:14

Ehdottomasti ens kerralla auton avaimet piiloon, ja jos se siitä huolimatta onnistuu lähtemään autolla, soitto poliisille, että menevät puhalluttamaan. Mies laistaa vastuusta niin kauan kuin sen annetaan tehdä niin. Paskapyykit voit viedä sille vaikka töihin.

Lähettäjä: pyh 
Päivämäärä:   25.3.25 11:02:04

Et ylireagoi. Tuo on jo ihan sairasta.

Päivämäärä:   25.3.25 11:06:06

Osta ainakin puhallusmittari kotiin. Alkolukko autoon olisi myös hyvä, mutta se olisi kalliimpi.

Toivottavasti miehen yrittäjyys ei pahemmin kärsi kun kortti lähtee. Niinhän käy, jos jatkuvasti ajelee kännissä.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   25.3.25 11:57:09

Ei aloittajan tarvitse alkaa hyysäämään ja suorittamaan kunnollisuutta kumppanin puolesta. Unohda alkolukot, puhallusmittarit ja äidille viestittelyt ja muu mikromanagerointi. Tuosta ei pääse kuin lähtemällä itse. Tai tietysti voi jäädä ja kuormittaa itseään niin kauan, ettei enää kestä. Omaa mielenterveyttään säästää, kun tekee päätöksen ajoissa.

Yhtä tuollaista katselin 13v ja siinä ei auttanut yhtään mikään muu kuin ero. Häpesin silmät päästäni kun esimerkiksi häissä tyyppi kiersi loppuillasta pöytiä juomassa jämälaseja tyhjäksi. Ja joka kerta joi itsensä sammuksiin. Ei kuulemma ollut alkoholiongelmaa, kun kävi töissä ja joi vain pari kertaa kuussa kunnolla. Tyhmä olin, kun en uskonut varoitusmerkkejä alussa ja kuvittelin että kyllä se siitä aikuistuu. Edelleen 10v jälkeen sama meno jatkuu, luojan kiitos ei tarvitse välittää.

Päivämäärä:   25.3.25 12:26:06

Ninni, tuohan on järkevää ja ekologista, että juoppo kiertelee juomassa jämät. Sama kuin antaisi koiralle tähteitä - eihän sitäkään kukaan häpeä.

Päivämäärä:   25.3.25 12:27:53

Juuri noin kuin Ninni sanoo. Ei uskoisi että ollaan sennulassa, kun neuvot ovat tasoa soita äidille ja luo itsellesi tinder-profiili.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.25 13:25:13

Siis sennuthan nimenomaan tietää, että jos miniä karkaa pojan luota omaan asuntoon, niin anoppi alkaa soittelemaan miniän perään ja ylipuhumaan takaisin poikansa luo. SIKSI on paljon parempi, että se anoppi tietää heti yksityiskohtaisesti mitä poikansa on toilaillut, niin miniä saa olla rauhassa ja anoppi on linjat kuumana nalkuttamassa pojalleen. Silloin se saa pskan niskaansa, joka sen ansaitsee.

Lähettäjä: ._. 
Päivämäärä:   25.3.25 14:16:40

Kerron nyt oman version samanlaisesta ihanasta viikonloppujuoposta. Oli juonut viikonloppuisin aivan naamat teinistä saakka. Tosi fiksu ja kiva ihminen selvinpäin joka hoiti aina hommat kuten pitää, mutta ei osannut pitää hauskaa eikä rentoutua ilman että veti naamat. Tosiaan pariin ei ikinä pystynyt jättämään, aina piti saada lisää kunnes sammui.

Eikä tuo lopu siihen että sanoo asiasta, ei siihen että äiti sanoo asiasta, ei siihen että laskee alleen. Se loppuu sitten kun mies on niin pohjalla että joko jatkaa samaan malliin tai sitten lopettaa. Kokemusta on.
Tällä tosin tuli ton viikonloppujuopottelun lisäksi muut päihteet kuvioon ennenkuin muutettiin eri osoitteisiin.

Mun mies lopetti kun omassa paskaisessa asunnossaan sai käteensä avioeropaperit ja tajusi että vaimo ja lapsi lähtee nyt menemään lopullisesti. Otti sitten itseään niskasta kiinni todenteolla ja nyt 1,5 vuotta täysin raittiina :)

Päivämäärä:   25.3.25 14:55:27

"Mun mies lopetti kun omassa paskaisessa asunnossaan sai käteensä avioeropaperit ja tajusi että vaimo ja lapsi lähtee nyt menemään lopullisesti. Otti sitten itseään niskasta kiinni todenteolla ja nyt 1,5 vuotta täysin raittiina :)"

No ei kannata hymynaamoin rehvastella, häpeäisit kun ehdit lapsen moiselle kuitenkin tehdä.. Sitä tässä nyt ainakin yritetään aloittajan kanssa estää !

Päivämäärä:   25.3.25 17:38:21

No jos sä nyt haluat muuten sen kanssa olla niin ehdoksi viina tai sinä. Itse en katselis yhtään ihmistä, joka riskeeraa muiden hengen ajamalla kännissä. Jos vaikka naapurin lapsi jäis sen alle, niin en ikinä antais itselleni anteeksi, että seurustelin yliajaneen pskan kanssa enkä estänyt sitä lähtemästä.

Päivämäärä:   25.3.25 17:47:29

"Itse en katselis yhtään ihmistä, joka riskeeraa muiden hengen ajamalla kännissä."

Missä on todettu, että tämä viikonloppujuoppo ajelisi kännissä?
Jokunen kommentoija näin väittää, mutta onko todella?
Missään ei ole sanottu, kuinka paljon juonut ja moneltako on rattiin hypännyt.
Teette vain oletuksia ja tuomitsette omien pettymystenne nojalla.

Päivämäärä:   25.3.25 17:52:05

"Missään ei ole sanottu, kuinka paljon juonut ja moneltako on rattiin hypännyt"

No jos alan harrastaja tulee kotiin 01 purjokunnossa, muutamaa tuntia myöhemmin paskoo alleen ja kahden tunnin päästä on ovesta ulkona niin ei siinä promillet ole ehtineet nollaan laskea. Ei vaikka molemmista päistä ulos pursottaa parhaansa mukaan.

En malta odottaa koska ap tulee takaisin ja kertoo miten meni ensimmäinen silmästä silmään kohtaaminen kakkapyllyn kanssa ! Uutisia ?

Päivämäärä:   25.3.25 17:53:40

"ja kahden tunnin päästä on ovesta ulkona niin ei siinä promillet ole ehtineet nollaan laskea."

Mistä keksit nuo aikamääreet ja kuinka paljon on juotu?
Lisäksi promillet ei tarvitse laskea lain mukaan nollaan.

Päivämäärä:   25.3.25 18:07:36

Riku, mies tuli kotiin yhdeltä ja kello soi kuudelta. Jos oli juonut vaikkapa 8 (kun oksukunnossa), on tuossa vielä promilleja.

Omaan autooni en päästäisi tuommoista edes istumaan (niin että avaimet otettu pois), kun saattaa yrjöt ja p*'skoa lisää autoon.

Päivämäärä:   25.3.25 18:08:49

Niin Rikuseni, naisia pitäisi kuunnella.. edes lukea kun kirjoittavat. Aloittaja itse kertonut kellonajat koska on kotiuduttu, koska paskottu ja suunnilleen koska menty ovesta ulos.
Juomien määrää ei kukaan tiedä, mutta noinkin harrastunut yksilö ei parista bissestä räjähdä molemmista päistä. Ei tarvitse olla promillet nollassa, mutta teknisesti myöskin krapulassa (väsyneenä etc miten tahansa ei täydessä vireystilassa) ajaminen on laitonta. Poliisien puhallutuksessa olisi ne promillet selvinnyt.

Päivämäärä:   25.3.25 18:12:03

"mies tuli kotiin yhdeltä ja kello soi kuudelta. Jos oli juonut vaikkapa 8 (kun oksukunnossa), on tuossa vielä promilleja."

Aloittanut juomisen yhdeksältä ja lähtenyt kotoa arviolta 7-8 aikaan.
Minulla olisi tuollaisesta aamulla tasan 0 promillea.
Mutta aloittaja kertoo, että on heti ympärikännissä. Eli ukolla on todella huono viinapää. Eli olisikohan juonut edes kuutta?

Niitä netin promillelaskureilla voi pyyhkiä persettä.

Päivämäärä:   25.3.25 18:17:36

Vaikka tämä onkin jonkin mielestä mikromanagerointia, kehotan yhä ostamaan aloittajan miehelle sen alkometrin. Näkee ainakin, onko 1 vai 2 promillea, jos pitää päästä rattiin. Tietää mies sitten itsekin miksi, jos tuntuu huteralta.

Tavallaan tuossa on vielä hyvä tilanne, että elimistö reagoi viinan yliannokseen. Paatunut juoppo ei muutaman tunnin kännäämisestä horjahtele. Päin vastoin, on vain suorituskykyisempi.

Päivämäärä:   25.3.25 18:30:42

Mitä minä olen sivusta paatuneita juoppoja seurannut, niin ei se viinapää juomalla parane.
Minulla on taas ollut aina hyvä viinapää ja täytyy juoda ihan tosissaan, että oksennus lentää tai edes filmi katkeaa. Tämä siis tarkoittaa vähintään iso pullo viinaa ja kaljaa koppa päälle.
Kolme tuoppia nelosta palaa parissa tunnissa, eikä edes nosta promilleja yli 0.5:n.
Nämä on tietenkin yksilöllisiä juttuja, kun toisella kolme nelosta aiheuttaa jo myrkytyksen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.3.25 18:48:17

Aloittaja, pidä nyt kiinni omista rajoistasi. Sinulla on täysi oikeus haluta elämä, jossa ei tarvitse haistella alleen paskovaa tuurijuoppoa. Jos mies haluaa sinut pitää, hän voi kyllä toteuttaa tällaisen toiveen. Jos ei voi, niin älä jää katselemaan tilannetta.

Päivämäärä:   25.3.25 20:22:33

No jos haluat elää elämää, jossa miesystävä paskantaa alleen ja sänkyyn, ja jättää setin käryämään vessaan, niin mikäs siinä. Elämäähän sekin on.
Yksi kysymys vaan: kuinka monta kertaa olet itse parisuhteessa paskonut sänkyyn ja lähtenyt töihin?

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   25.3.25 20:22:42

Kannattaa kertoa ukolle syy ja lähteä. Tuollainen vaan pahenee. Parempia ukkoja on maa täynnä.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.3.25 20:23:52

Juotu alkoholimäärä ei tarkoita veren alkoholipitoisuutta, jos osa on oksennettu, ja aikaa on kulunut paljon.

Päivämäärä:   25.3.25 21:18:58

Tiedän tunteen. Mies ei tosin ole paskonut alleen mutta oli kiva kerran kun viinapäissään tuli sänkyyn ja totesi, että voi huonosti ja oksensi keskelle sänkyä, sen jälkeen sammui sen päälle niin ei voinut edes siivota. Aamulla totesin, että nyt haetaan uusi patja tai tämä oli tässä. Ei kuulemma eka kerta mutta eka meidän suhteen aikana. Eipä oo sen jälkeen oksennellut sentään enää sänkyyn. Alkoholismi periytyi äidistään. Äiti saattoi usein antaa lahjaksi viskipulloja yms jotka meni yhdessä illassa viikonloppuna. Välillä ostettu alkoholia jollekkin synttärilahjaksi edellisenä päivänä niin synttäripäivänä jouduttu taas mennä Alkoon ostamaan lahja uusiksi kun mies vetikin poskeensa lahjapullot. Muutoin onkin oikeasti kiva mies ja tämä vain kerran viikossa/kahdessa, joskus parikin kuukautta ilman vahvaa alkoholia. Olisi kyllä silti helpompaa jos ei joisi ollenkaan.

Lähettäjä: pyh 
Päivämäärä:   25.3.25 21:36:35

"Aamulla totesin, että nyt haetaan uusi patja tai tämä oli tässä."

Hyvä!

Lähettäjä: Öyylöyy 
Päivämäärä:   25.3.25 21:58:51

Minun juopponi parasta aikaa mölisee ja mekastaa alakerrassa. Siis saa pelkällä kaljalla( no valehtelee kyllä tarpeen tullen) itsensä sellaiseksi että kirjaimellisesti mylvähtelee, hohhoijattelee, päästää "Jjjjäääiiiii", "Ööäääääää" - kaltaisia ääniä. Välillä hymisee hiljempaa, sitten taas volyymillä.

Nukun peltorit päässä. Maha tuolla on melko huono, eiköhän se paskannus vielä tuonkin kohdalla tapahdu.

Päivämäärä:   26.3.25 10:32:14

Lähettäjä: Öyylöyy
Päivämäärä: 25.3.25 21:58:51

Minun juopponi parasta aikaa mölisee ja mekastaa alakerrassa. Siis saa pelkällä kaljalla( no valehtelee kyllä tarpeen tullen) itsensä sellaiseksi että kirjaimellisesti mylvähtelee, hohhoijattelee, päästää "Jjjjäääiiiii", "Ööäääääää" - kaltaisia ääniä. Välillä hymisee hiljempaa, sitten taas volyymillä.

Nukun peltorit päässä. Maha tuolla on melko huono, eiköhän se paskannus vielä tuonkin kohdalla tapahdu.

Tuli tosi paha mieli sun puolesta :(

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.