Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Influenssan jälkeinen huono olo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.3.25 00:19:12

Pakko nyt tänne avautua kun ei muuallekaan voi eikä tämä oikein lääkäriasiakaan ole.

Eli kolme viikkoa sitten sairastuin influenssaan (testattu), ja tauti on jo pahimmilta osin selätetty, vielä välillä vuotaa nenä ja on vähän limaista yskää. Mutta pari ongelmaa vaivaa. Toisesta korvasta on edelleen kuulo poissa, en siis kuule sillä korvalla lähes mitään. Toinen korva on ihan ok eikä nenäkään ole tukossa, niin kauankohan tässä pitäisi vielä odotella että se aukeaa? Olen miettinyt jo että mitä jos olen menettänyt siitä korvasta kuulon lopullisesti ja joudun hankkimaan kuulolaitteen. Inhottava tunne kun puoli päätä on kuin jotain pumpulia. Yhtenä päivänä huimasikin aika paljon, uskoisin että juuri tuon korvan takia.

Toiseksi. Ennen sairastumista olin innostunut keväästä ja kesästä, ja kaikesta tulevasta, olin hyväntuulinen ja iloinen. Influenssa veti mielen jotenkin matalaksi, ja tuntuu että olen vain varjo entisestäni. Toki tuo kuuloasia vähän painaa, mutta muuten olen fyysisesti ihan kunnossa. Tekisi mieli vain maata pimeässä peiton alla ja itkeä kurjan olon takia. Kevät on alkanut ja kaikkea mukavaa suunnitteilla, mutta en vain pysty innostumaan mistään:( Onkohan tämä joku kehon tapa kertoa että et ole vielä kunnossa, pysy vain levossa äläkä lähde minnekään riehumaan.

Onko muilla ollut influenssaa ja miten meni sairastaminen ja toipuminen?

Re: Influenssan jälkeinen huono olo

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   23.3.25 00:29:04

A-virus itsellä, ja kaatoi punkkaan kolmeksi päiväksi.
Sen jälkeen ei ole vielä kunnossa.
Juuri tuo korvatulehdus on aika paha.
Pistän silmät kiinni, niin seisaaltaan kaatuu.
Molemmat korvat aivan tukossa, hengitys rahisee, mutta räkä on vaihtunut viikossa vihreästä kirkkaaksi.
On käyty lekurissa, keuhkokuvassa ja löytyi reilusti limaa keuhkosta.
Antibiootit, astmalääkkeet ja limaa irrottava yskänlääke .
Kuumetta oli pahimmillaan 39.8 ja se on aika korkea 46 vuotiaille miehelle.
Viikko tässä menee hyväkuntoisella.
Tyttöystävä on saman taudin kanssa paininut jo kaksi viikkoa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.3.25 08:31:24

Influenssa on aika rankka, ja mikä tahansa kovempi virustauti saattaa vaatia kuukaudenkin tai vähän enemmänkin että peruskunto palaa. Itsellä kahdesti kovan influenssan jälkeen kestänyt 1-1,5kk että jaksaminen palautuu normaalille tasolle. Eli energian ja voimien palautuminen ja itsellä myös ruokahalun palautumisessa kesti kyllä pitkän aikaa.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   23.3.25 08:51:10

Tietenkin tuo on lääkäriasia! Sinulla voi olla vaikka mikä tulehdus jälkitautina, mikä vaatii antibiootit tai jotain muuta hoitoa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.25 08:59:51

Koska sun mielestä on aika lähteä lääkäriin? Kun lähtee näkökin?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.