Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Facebook tykkääjät vähentyneet

Lähettäjä: nobody 
Päivämäärä:   22.3.25 22:33:08

Mietin että ootteko samaa huomanneet. Tämmönen tavis jolla ei paljon kavereita ennen oli ihan perus että tykkääjiä oli joku 30. Nyt pari kolme. Olenko minä muuttunut, vai onko tässä joku yleisempi ilmiö? Julkaisuni eivät ole kiinnostavia nyt eivätkä olleet ennen, eli sen suhteen ei muutosta. :D

Re: Facebook tykkääjät vähentyneet

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.3.25 22:48:47

Mulla Facebook on tökkinyt jo pitkään. Tuntuu, etten edes näe monen päivityksiä tai siis että ne vaan eivät tule vastaan siinä seinällä.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   22.3.25 22:51:57

Facen käyttö ainakin minulla vähentynyt paljon, niin en tykkäilekään niinkuin ennen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.3.25 22:53:11

Laskukausia on välillä. Tykkäätkö itse kavereidesi julkaisuista?

Lähettäjä: R. 
Päivämäärä:   22.3.25 22:54:22

.... sama! Itse en oo postannut mitään varmaan vuoteen, mutta melkeinpä siellä vaan jotain random videoita ja mainoksia ja muuta tulvii. Oon huomannut jopa ihan kavereiden nimellä kaivelevani uusimpia julkaisuja, jotta tiedän mitä ovat postanneet =)

Päivämäärä:   22.3.25 23:02:45

Suurin osa näkyvistä on mainoksia, ryhmäjulkaisuja, jotain ihme videoita jne. Joidenkin kavereiden päivitykset eivät nouse enää lainkaan näkyville. Eli siitä johtuu. Ihmiset eivät näe julkaisujasi. Harva jaksaa selata sivua sadan mainoksen, videon jne verran, jotta näkee kymmenen oikeaa kaveripostausta.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   22.3.25 23:15:08

Just tänään samaa mietin

Päivämäärä:   23.3.25 07:28:32

Facebook on nykyään vain mainosfeedi. Kavereiden julkaisut ei nouse seinälle.

Lähettäjä: Yksi syy 
Päivämäärä:   23.3.25 07:36:02

Yhä harvempi enää käyttää edes koko facebookia

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.3.25 07:38:25

Mitä väliä jollain tykkäysten määrillä on? En ymmärrä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.3.25 08:05:21

Ällö, tykkäyksistä saattaa joillekin tulla hyväksytty olo.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   23.3.25 08:05:47

Tähän on kaksi syytä. Fb ei näytä julkaisuja kavereille, koska pyörittää mainoksia ja ryhmäjulkaisuja. Tästä seuraa sitten se, että ihmiset eivät enää käytä fb:tä, eli ei niitä tykkäyksiäkään sitten tule kun ei palvelua käytetä.

Päivämäärä:   23.3.25 08:09:44

... , sitten kannattaa etsiä sisältöä elämään jostain ihan muualta. Ei muiden mielipiteillä ole merkitystä, itse luot merkityksen tekemisellesi ja elämisellesi. Sairaaksi mennyt maailma, jos kaikkeen vaaditaan muiden näennäistä ja pinnallista hyväksyntää.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   23.3.25 08:10:14

Pelkkiä mainoksia ja ehdotettuja videoita koko riisi täynnä. Joskus sai syötteet tähän kautta näkymään pelkkien kavereiden postaukset mut nyt sekin on poistunut sieltä. Koko Facebook on ihan perseestä nykyään.

Päivämäärä:   23.3.25 08:29:51

Mä en seuraa paljonko ja kuka tykkää, mutta itse harvemmin nykyään näen muiden julkaisuja, ja yleensä ne jotka ilmestyy seinälle, on viikon tai kahden vanhoja.
Ja jos joku laittaa joka päivä samoja kuvia, tyyliin kisuli istuu sohvalla, Kisuli istuu tiskipöydällä, Jeppe nukkuu, istuu, seisoo, tai omasta naamasta kuvia jotka muokattu niin että ei edes tunnista, niin en jaksa niihin reagoida.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   23.3.25 09:54:29

Facebook on muuttunut. Mullekin tulee ihan ihme feediä ihmisistä ja asioista joita en tunne ja jotka ei kiinnosta, ja tuntuu että tosiaan pitää nimellä etsiä kaverin kuulumiset. Vähän typerä alkaa olla koko FB mutta vaihtoehtoakaan ei oikein ole, jos haluaa jonkinlaisen yhteyden pitää kaukana asuviin kavereihin ja olla virtuaalis-sosiaalinen.

Päivämäärä:   23.3.25 10:28:47

... , sitten kannattaa etsiä sisältöä elämään jostain ihan muualta. Ei muiden mielipiteillä ole merkitystä, itse luot merkityksen tekemisellesi ja elämisellesi. Sairaaksi mennyt maailma, jos kaikkeen vaaditaan muiden näennäistä ja pinnallista hyväksyntää.
-----------------
Se että joku kokee saavansa hyväksytyksi tulemisen tunteen sometykkäyksistä ei tarkoita sitä että hyväksyntää varta vasten haettaisiin tai että elämässä ei olisi muuta sisältöä. Nämä ovat paljon monimutkaisempia psykologisia juttuja kuin pystyn selittämään.

Lähettäjä: öllö 
Päivämäärä:   23.3.25 10:30:38

Joku saa hyväksytyksitulemisen tunteita pätemällä keskustelupalstoilla, vrt. Ällö.

Lähettäjä: sande 
Päivämäärä:   23.3.25 10:52:04

Itse en jaksa tykkäillä jos henkilöllä on jatkuvasti hyvin samanlaisia postauksia, tyyliin joka päivä koiralenkiltä joku kuva. Ja eihän ne kaikki postaukset näy kaikille ja elämässä on muutakin tekemistä kuin kytätä fb.

Päivämäärä:   23.3.25 13:02:43

Öllö, ja minulle on aivan sama, mitä joku satunnainen random minusta miettii. Viihdettä tämä minulle on.

Se on surullista, jos laskeskellaan tykkäyksiä ja koetaan huonommuutta, joa niitä ei tule "tarpeeksi".

Lähettäjä: öllö 
Päivämäärä:   23.3.25 14:35:52

Ällö, minä en ole satunnainen randomi. Olen erittäin tärkeä ja vaikutusvaltainen henkilö, kadehdittu ja ihailtu. Entä sinä?

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   23.3.25 14:57:41

Päteä voi monella tapaa...

Päivämäärä:   23.3.25 15:00:20

fb vanhanaikainen ja vältän kuin ruttoa. en ymmärrä mikä idea pyöriä siinä mainosroskassa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.3.25 20:54:35

Johtuu siitä, että nykyään sisältöä ja selattavaa on niin hurjan paljon, ettei ihmiset enää reagoi tai kommentoi ellei julkaisu/stoori ole jotain mullistavaa. Eikä aina silloinkaan.

Itse päivitän noin kerran viikossa harrastusten tiimoilta, yleensä 1-5 reagoi (samat ihmiset), todella harvoin kukaan kommentoi enää mihinkään.

Olen tästä syystä tietoisesti vähentänyt seurattavia tilejä. Pyrin reagoimaan mielenkiintoisiin julkaisuihin/stooreihin enkä vain nonstoppina selaa ja klikkaa seuraavaan.

Kaipaan kanssakäymistä ja ajatusten vaihtoa, se on hukkunut kuvien ja videoiden maailmassa kokonaan.

Lähettäjä: > 
Päivämäärä:   23.3.25 21:34:07

Up

Lähettäjä: Kää 
Päivämäärä:   23.3.25 22:37:02

Käykää laittamassa kaverit jollekin listalle, joko valmiiksi ehdotettu (esim. läheiset kaverit) tai sitten omatekemänne. Sitten voitte suoraan selata tuohon ryhmään lisäämienne henkilöiden postauksia ja julkaisuja. Ei tarvitse yrittää etsiä kavereiden julkaisuja mainosten seasta.

Myös ryhmien julkaisuja voitte selata sellaisenaan, ei tarvitse niitäkään etusivulta kaiken mahdollisen seasta etusivulta etsiä.

Kumma, että ihmiset ei näitä tiedä vaikka ikuisuus niistäkin toitotettu...

Voitte myös tehdä oman postauksen, jossa opetatte kaverinne tekemään saman, jolloin teidän julkaisunne näkyvät heille helpommin.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   24.3.25 07:20:33

Ihmiset käyttää sitä vähemmän kuin aiemmin ja samalla feediä on muutettu siten, että tulee lähinnä mainoksia ja yleistä suosittua materiaalia, ei enää kavereiden sisältöä. Välillä saattaa tulla vastaan jonkun kaverin useita päiviä vanha postaus, joka aiemmin ei ole feedissä näkynyt lainkaan. Joten tykkäysten väheneminen johtunee ihan siitä, ettei kukaan onnistu päivityksiäsi näkemään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.3.25 07:46:55

Mullakin on feedi täynnä Pelkkää roskaa, mainoksia ja ihme videoita. Vaikea sieltä löytää postauksia seuraamistani asioista, joutuu erikseen hakea.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   24.3.25 07:54:47

Tosiaan, eipä juuri tule nykyään enää kaverien päivitykset näkyviin, joten ei tule tykkäiltyä.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   24.3.25 08:12:59

” Facebook on nykyään vain mainosfeedi. Kavereiden julkaisut ei nouse seinälle.”

Tämä. Ei tuu enää samaan tapaan selattua, kun tulee vaan mainoksia.

Päivämäärä:   25.3.25 14:44:13

Olen huomannut saman ja se muuttui aika äkisti! Ennen tykkäyksiä tuli aina 30-70 jos laittoi kuvaa tai videota, nyt hätinä 3-5. Ihan selkeästi jokin on muuttunut facen systeemissä.
Ja etusivu mennyt oudoksi, ihan omituisia "uutisia" ja juttuja, julkkisten profiilit kiertää etusivua vaikka en ole edes tykännyt heidän sivuistaan yms mutta silti ne tulee uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja samat postaukset.
Samoin jotain monta päivää tai jopa viikkoa vanhoja kavereiden postauksia saattaa tulla yhtäkkiä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   25.3.25 14:46:39

Pennut aikuistuu ja huomaavat, ettei kukaan elä tykkäyksillä.

Lähettäjä: Flfl 
Päivämäärä:   25.3.25 15:59:59

Ahkerasti postaavien postauksia näkee paljon, mutta en tiedä miten hyvin jonkun kerran vuodessa postaavan julkaisut nousevat kavereiden feediin.

Minulle kyllä näkyy mainosten ja ryhmäjulkaisujen lisäksi kavereidenkin postauksia, mutten juurikaan viitsi niistä tykätä tai kommentoida, koska niin moni postaa koko ajan samanlaisia kuvia joten ei jokaisesta samasta kuvakulmasta otetusta hymyselfiestä tai koirakuvasta jaksa tykätä. Ja kommentoida en viitsi, koska ihmiset ovat todella ilkeitä ja ylimielisiä ja tulevat veetuilemaan. Vaikka joku kommentoisi asiallisesti ja perustellen, suuttuu postaaja tai joku kommentoija ja alkaa haukkua ja veetuilla sen sijaan, että lukisi sen järjellä ja toteaisi, että hyvä pointti tai enpä tajunnut tai ajatellut sitä tolleen ollenkaan.

Joten miksi ihmeessä viitsisin tykkäillä kenenkään postauksista tai samoista kuvista?

Jo monta vuotta sitten huomasin yleistyneen myös sen, ettei jotkut halua muiden näkevän että ovat aktiivisia somessa. Eivät siis koskaan kommentoi toisten postauksiin, onnittele fb-seinällä tai tykkää mistään, vaan laittavat postaajalle tai synttärisankarille meseviestillä onnittelut tai vastauksen tai sitten kertovat asian naamatusten.

En tiedä mikä tuohon on syynä, että ei halua että muut näkevät että joku selaa facebookia...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.