Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä taimia voisi kenties myydä?

Lähettäjä: kasvi 
Päivämäärä:   22.3.25 20:41:22

Mitä taimia kannattaa kokeilla myydä? Tarkoituksena ei ole siis varta vasten kasvattaa taimenia myyntiin, vaan esim. kukkien/vihannesten taimia nyt kun niitä tulee ja yleensä istutan yli oman tarpeen (jos osa ei lähdekään kasvamaan tms). Ja ihan huonekasvien, tosin ne nyt on totaalisen tavallisia, ei mitään erikoisia siis edes ole.

Kannattaako kokeilla ja paljon hintaa voisi laittaa?
Ja siis en tiedä edes onko lopulta mitään mitä voisi myydä, mutta jos on. Kurja niitä olisi poiskaan heittää.

Re: Mitä taimia voisi kenties myydä?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   22.3.25 21:49:42

Oon ostanut taimia keväisin ns puutarhakirppareilta. Ostan mielelläni esim. erikoisempia tomaattilajikkeita, kesäkurpitsaa, chiliä, paprikaa ja muita pidempää esikasvatusta vaativia hyötykasveja. Itsellä ei ole mahdollista sisällä kasvatella taimia, mutta saan ulos kasvihuoneeseen sen kokoisiksi ehtineet kasvit.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.3.25 21:52:21

Mä olen etsinyt laventelin taimia (tai jo "isoja") jo monena keväänä, mut ei ole tullut vastaan.
Jotain mansikkaa tai chiliä voisin ostaa valmiina ja hyvin hoidettuina taimina.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   22.3.25 22:01:47

Kannattaa kokeilla myydä ihan kaikkea mitä ylimääräisenä on. Katsele vaikka paikallisen taimiston tai kukkakaupan hintoja, niistä saa hyvin suuntaa siihen mitä voi pyytää.

Päivämäärä:   22.3.25 22:11:44

Lisää ajatuksia saa laittaa, ja kiitos jo tulleista.

En tiedä mahtaako tänä vuonna tulla, kun en oo yhtäkään vielä istuttanut kun on ollut muuttoa ja muuta. Sitten kun ovat tarpeeksi isoja niin taimia saa varmaan jo kaupoistakin.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   22.3.25 23:42:34

Normaalit huonekasvit kelpaa hyvin, jos hinta ei ole liian korkea. Peikonlehti, kiinanruusu, rahapuu, nukkumatit ja -maijat, juorut...

Tavalliset kesäkukat ei kannat. Puutarhat tuottaa niitä laadukkaasti halvalla.

Päivämäärä:   23.3.25 00:09:51

Q, tavallisista kesäkukista mulla tuskin olisi edes mitään mitä myydä, kun en jostain syystä juuri onnistu niiden kanssa jos yritän ne siemenestä laittaa. Pelakuu taitaa olla ainut mikä mulla menestyy ja minkä kenties vois laskea kesäkukaksikin, tosin se on joku vanha kasvi minkä sain sain äidiltäni kun muutin ja se on ihan tavallisena huonekasvina mulla.

Täytyy joskus kokeilla jos kokeilisi juuruttaa muutaman pistokkaan eri kasveista.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   23.3.25 01:07:04

Mä mietin, että ostaiskohan joku kuukausimansikan taimia :D Niitä tuli PALJON. Muista en aatellut luopua kyllä välttämättä...

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   23.3.25 01:20:01

Jos rahaa haluat tehdä, niin pistä kannabista kasvamaan.
Laki ei kiellä ostamasta siemeniä tai edes myydä taimia.
Nyt olisi se aika tilata netistä siemenet.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   23.3.25 07:42:14

Onko taimet varmasti puhtaasta kasvitaudeista? On aika suuri riski levittää taudit muillekin. Ja on myös suuri riski ostaa yksityiseltä taimet.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.25 07:56:13

Ostaisin sellaisia perennoja, joita on vaikea saada myymälöistä: varjoliljaa, kiurunkannuksia ym.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   23.3.25 09:33:52

Kasvattaisitko taimia vai taimenia? Jälkimmäisten kasvattaminen on vaikeampaa, joten kannattaa pysyä taimissa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.3.25 10:11:34

Triplapiste, esim. Kodinkukilla näytti olevan laventelia.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   23.3.25 11:42:32

Mistä hankitte harvinaisempien kasvien siemeniä? Ainakin tavarataloissa siemenvalikoima on aika suppea, jos haluat jotain harvinaisempaa kasvia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.3.25 12:25:20

Impectalta ja Korpikangas siemeneltä olen siemeniä tilannut. Satunnaisesti Kodin Kukilta ja Hyötykasviyhdistykseltä.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   23.3.25 13:30:07

Kiitos tiedosta. Lähettäjä: *

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.