Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hyvä deodorantti herkille kainaloille?

Lähettäjä: +hyväntuoksuinen 
Päivämäärä:   22.3.25 20:00:46

Jostain syystä todella monet deodorantit ärsyttävät kainaloitani ja saavat ne jopa hilseilemään. Mikä olisi hyvä deodorantti herkkäihoiselle? Ja hyvälle tuoksuva.
Hikoilen kuitenkin välillä melko voimakkaasti, joten tuntuu vaikealle löytää näillä kriteereillä dödöä, joka ei pettäisi heti.

Re: Hyvä deodorantti herkille kainaloille?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   22.3.25 20:24:39

Minulla kutittaa monet deodorantit, mutta Clarinsin deodorantti on ollut luottotuotteeni jo parikymmentä vuotta.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   22.3.25 20:26:47

Doven deoihin itse palaan aina uudestaan monen kokeilun jälkeen.

Päivämäärä:   23.3.25 12:59:38

Kiitos vinkeistä! Lisää?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   23.3.25 13:29:14

Dermosilin tuotteita käytin nuorempana, kun kainalot tuntui ärtyvän herkästi. Nykyään käytän vain rexonan tropicalia. Muista tuoksuista tulee kamala pään särky. Tuo ei ole ärsyttänyt ihoa ja pitää hien hajun poissa ja ainoa jonka tuoksua kestän. Kokeilin hajustamattomia, mutta koin etteivät ne pitäneet tarpeeksi hien hajua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.25 13:35:12

Oletko alumiinille allerginen?

Päivämäärä:   23.3.25 13:47:52

"Oletko alumiinille allerginen?"

En kyllä tiedä. Sitä olen miettinytkin, että mikä se aine on, mitä kainaloni eivät kestä.

Päivämäärä:   23.3.25 14:37:50

Noita alumiinittomia deodorentteja löytyy nykyään ihan perus kaupoista. Netistä löytyy testivertailuja, jos aihe kiinnostaa. Kannattaa kuitenkin niissäkin vähän perehtyä mitä sisältävät esim. Herbinassa alkoholia joka voi myös ärsyttää ihoa. Itse varmaan lähtisin testaamaan kaupan tuotteista erisania jota monissa testeissä kehuttu eikä sisällä alkoholia, alumiinia ja hajusteita.

Päivämäärä:   23.3.25 14:40:44

Kiitos D :) Toivottavasti ei ole mahdottomuus löytää alkoholitonta, sekä alumiinitonta dödöä. Google laulamaan siis.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   23.3.25 15:16:17

Apteekit myy allergia dödöä ja vaihto ehto hajuja eikä kutia.

Lähettäjä: Kimmoke 
Päivämäärä:   23.3.25 16:56:30

Dermosilin deodorantit todennut hyviksi. Jostain deodoranteista kauhea kutina ja polttelu, näistä ei.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.3.25 17:02:01

Mä olen vuosien varrella kokeillut paljon erilaisia alumiinittomia. Osa on ollut hyviä, osa huonoja, osa kalliita ja hyviä ja osalle olen käytön myötä allergisoinut. Nyt useamman vuoden olen käyttänyt Lidlin 95 senttiä maksavaa. Valkoinen roll on, turkoosi korkki. Se ei ole allergisoinut itseäni, on tosi halpa ja tehokas. Laatusuhde on tosi hyvä.

Lähettäjä: Ullis 
Päivämäärä:   23.3.25 17:16:12

Apteekista Bat sopii allergiselle ja on tehojas

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.3.25 17:21:23

"Noita alumiinittomia deodorentteja löytyy nykyään ihan perus kaupoista."

Yhdessäkään deodorantissa ei ole alumiinia. Deodorantti on hien hajua peittävä tuote ja antiperspirantti hikoilua estävä. Antiperspiranttien vaikutus perustuu alumiiniin, joten alumiinia ei deodoranteissa ole.

Päivämäärä:   23.3.25 17:33:51

"Onko sinulla herkkä iho? Eikö ihosi kestä alumiini deodoranttia tai muita voimakkaita deodorantteja puhumattakaan antiperspiranteista? Haluaisitko silti käyttää hellävaraista deodoranttia ikävää hienhajua estämään? Sinun kannattaa kokeilla alumiinitonta deodoranttia, joka pitää kainalot raikkaina.

Onko deodorantti ilman alumiinia kuitenkin tehokas hikoiluun? Alumiinittomien deodoranttien antimikrobiset aineet sekä mieto tuoksu estävät hienhajua. Alumiinittomia deodorantteja on saatavana myös hajusteettomina.

Hajusteettomien ja alumiinittomien deodoranttien teho perustuu hienhajua neutraloivaan antimikrobiseen vaikutukseen."

Lainattu Yliopiston apteekin sivuilta ja tuosta voi päätellä ettei kaikki deodorantit ole alumiinittomia. Se on varmasti totta että moni sekoittaa deodorantit ja antiperspirantti keskenään ja käyttää kaikista yleisnimenä vaan dödö, vaikka eri tuotteista kyse.

Päivämäärä:   23.3.25 17:38:40

D: Etippä mulle sitten deodorantti, jossa on alumiinia.

Alumiiniton deodorantti on markkinointitermi, joka perustuu parinvuoden takaiseen pelotteluun alumiinin imeytymisestä elimistöön.

Päivämäärä:   23.3.25 17:43:16

"Antiperspiranteissa alumiiniyhdisteet ovat yleensä toiseksi yleisin ainesosa - heti veden jälkeen. Pikkupräntistä ne löytyvät useimmiten nimillä aluminium chlorohydrate tai aluminium zirconium.

Myös yhdistelmätuotteet, joissa lukee “antiperspirant deodorant”, sisältävät alumiiniyhdisteitä. Samoin jotkut deodorantit. Suurimmassa osassa deodorantteja ei kuitenkaan ole alumiinisuoloja."

https://yle.fi/aihe/a/20-125016

Samassa uutisessa kerrotaan, että kuvassa mainostettava deo stic ei ole oikeasti deodorantti vaan antiperspirantti josta päästään siihen, mistä kuluttaja edes tietää koska kyse deodorantista ja koska antiperspiranteista ja miksikä yhdistelmä tuotetta kuuluu virallisesti kutsua.

Päivämäärä:   23.3.25 17:45:36

Ja samaisessa uutisessa kerrotaan että deodorantti hyllyllä ei välttämättä edes ole ollenkaan myynnissä deodoranttia vaan pelkästään antiperspirantteja josta päästään siihen, että nykyään osasta kaupoista tosiaan löytyy niitä alumiinittomia deodorantteja. Ei ole mikään itsestään selvyys.

Päivämäärä:   23.3.25 17:50:11

Alumiinia sisältävä tuote on aina antiperspirantti, piste. Tuotteissa ei ole alumiinia, ellei niiden tarkoitus ole estää hikoilua. Aloittaja kysyi deodoranttia, joten turha sotkea tähän alumiinia. Tai kannattaisi edes ensin varmistaa, minkälaista tuotetta aloittaja on hakemassa.

Eri keskustelu on sitten se, millä nimellä mitäkin tuotetta pitäisi kutsua.

Päivämäärä:   23.3.25 17:57:18

.. //Missään ei sanota ettei deodorantti voi sisältää alumiinia. Sen sijaan antiperspirantit sisältävät aina. Se, että moni deodorantti ei sisällä alumiinia tarkoita sitä ettei voi sisältää ja se muuttuu antiperspirantiksi, jos sisältää.

Päivämäärä:   23.3.25 17:59:59

"Hyvä deodorantti tehoaa pitkään
Pirteä punaisen appelsiinin tuoksu lämmittää mieltä ja raikastaa oloa! Punainen appelsiini Deo Roll-On sisältää alumiinisuoloja, jotka muodostavat ihon pinnalle ohuen kalvon estämään hikoilusta aiheutuvaa ihon kostumista päivän aikana. Tehokas deodorantti aktivoituu vartalon lämmöstä, mikä tekee tuotteesta pitkävaikutteisen"

Päivämäärä:   23.3.25 18:01:00

Kyseessä ennen käyttämäni dermosilin tuote ja se tosiaan sisältää alumiinisuoloja ja on ihan deodorantti eikä antiperspirantti.

Päivämäärä:   23.3.25 18:16:30

D: Unohdit kopioida tuotteesi esittelytekstistä loppupätkän:

"Triple Technology -antiperspiranttiemme teho perustuu kolmen aktiiviaineen yhteisvaikutukseen. Aktiiviaineiden ansiosta Roll-On toimii tehokkaasti antiperspiranttina, estää hienhajua ja kuivuu nopeasti jättäen raikkaan tunteen iholle. Se on pehmeä ja miellyttävä iholle ja lisäksi siinä on kosteuttavia ainesosia. Kolmivaikutteinen Triple Technology tekee tuotteesta sekä hoitavan että tehokkaan."

Tuotteen nimi ei ole deodorantti eikä antiperspirantti, vaan deo. Se, miksi Dermosil puhuu tuotteestaan deodoranttina esittelytekstissä, on toinen keskustelu. Eettistä tai oikein se ei ainakaan ole. Jokainen voi omalla ostokäyttäytymisellään valita, millaista yritystä haluaa tukea.

Päivämäärä:   23.3.25 18:25:19

.. //Koska en lukenut sitä puhelimella loppuun ja jos otsikossa puhutaan deodorantista ja seuraavassa tekstissä puhutaan deodorantista jossa alumiinia niin en kai minä nyt ala koko litaniaa lukemaan loppuun vaan luotan siihen että se on deodorantti joka sisältää alumiinia. Ja jos yhtään jaksaa lukea esim. Antiperspirantti deodoranttien esittelyitä niin niissä menee kaikki termit iloisesti sekaisin. Ne ovat deodorantteja, antiperspirantteja ja antiperspirantti deodorantteja joten ei ole väärin käyttää termiä deodorantti, kun sitä ihan yleisesti muutenkin käytetään. Esim. Rexonassa ihan sama homma. Iloisesti menee kaikki termit sekaisin ja käytetään kaikkia termejä joten ei kai se ole kuluttajalta väärin käyttää samoja termejä.

Päivämäärä:   23.3.25 18:31:41

Esim. Rexonan sivuilla on nimike naisten deodorantit ja sitten kun menet katsomaan pääotsikon alla olevia tuotteita niin siellä on antiperspirantteja yms. Iloisesti sekaisin. Joten jos deodorantti ei ole yleinen nimitys kaikille kainaloon tungettaville tuotteille niin miksi valmistajat sitä kuitenkin käyttävät? Puhuvatko kaikki valmistajat puuta heinää vai olisiko se deodorantti sitten kuitenkin yleisnimitys tuotteille joita laitetaan kainaloon.

Päivämäärä:   23.3.25 18:39:26

.. //Ja nivea kanssa puhuu iloisesti deodoranteista jotka antaa antiperspirantti suojan joten tuostako maallikon nyt pitäisi tajuta että kyse on antiperspirantti deodorantista joita ei saisi sinun määritelmä mukaan kutsua deodorantiksi vaan joksikin ihan muuksi. Kuten huomaat niin valmistajat ihan itse puhuvat deodorantista joten ei ole väärin käyttää kyseistä termiä.

Pahoittelen aloittaja että ketju meni ihan ohi aiheen joten jos voitaisiin palata ihan aiheeseen ja tupla piste lopettaa termeistä vänkäämisen, kun ne on ihan normaaleja ja yleisiä termejä joita käytetään.

Päivämäärä:   23.3.25 18:42:40

D: Kysy hyvä ihminen niiltä valmistajilta. Ja mikä vänkääjä mä muka olen, lähetän yksittäisiä viestejä kun sulta tulee vastauksena kolme :D.

Päivämäärä:   23.3.25 18:58:54

.. //Kyllähän sinä sitä vänkäämistä jatkat, kun et halua uskoa, että deodorantti ihan yleinen ilmaus kyseisistä tuotteista joita valmistajat ihan itsekin käyttävät, joten miksi me asiakkaat emme muka kyseistä ilmaisua saisi käyttää.

Päivämäärä:   23.3.25 19:20:16

D: Mistä sä tiedät, kumpi meistä on oikeassa? Voin minäkin sulle alkaa tuolta googlesta heittelemään omaa näkemystäni puolustelevia hakutuloksia.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.3.25 21:29:58

Kaikki muu kutittaa paitsi Doven ja Vaselinen voidemaiset. Ovat bonuksena myös tehokkaita. Doven nestemäisiä tai suihketta en pysty käyttämään mutta voide sopii.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.3.25 22:40:31

Apteekin dödöt

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.3.25 16:29:05

Lavera Cream on alkoholiton ja alumiiniton

Lähettäjä: Xio 
Päivämäärä:   25.3.25 15:16:43

Favora apteekista

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.25 15:21:01

Alumiinittomat ei pidä hien hajua, ei kannata kokeilla

Lähettäjä: reps 
Päivämäärä:   25.3.25 15:23:24

Deodorantti tai antiperspirantti mutta mä sain kainalot kuntoon apteekista ostettavalla deodoranttikivellä. Alkuun hiki haisi mutta kun oli hetken aikaa käyttänyt niin nykyään mun hiki ei haise ja vaikka hikoilee niin vaatteet eivät haise kainaloista hielle.

Mulla alkoi nämä Rexonat, Dovet ja muut kutittamaan aivan älyttömästi, kanaloiden iho punotti ja kutitti niin, että tietty kun sitten raavin ihoa niin reaktio oli aivan järjetön. Tuntui kuin olisi hiekkapaperilla raapinut kainaloiden ihoa.

Mulla on tätä:
https://www.yliopistonapteekki.fi/deocrystal-stick-deodoranttikivi-100-g-50369

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   25.3.25 16:26:20

Erisan, Louis Widmer ja Forever (alumiinisuolattomat & alkoholittomat deodorentit) on olleet mulla parhaita, eivätkä ärsytä ihoa.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   25.3.25 17:21:54

Ardenin Tea tree deodorant creme on sopinut mulle. Melkein kaikki muut ärsyttää ihoa

Lähettäjä: nanda 
Päivämäärä:   25.3.25 19:25:22

Mulla vain LV antiperspirantti toimii. Ei alkoholia, mutta alumiinia. Hajuton kyllä. On siis ainoa joka ei aiheuta kutinaa ja punoitusta. Ja pitää raikkaana.
Toinen toimiva on ollu se suoladödö.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.