Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 2.12.24 13:45:06
Klarna tosiaan itsessään on varmaan luotettavin, joustavin ja helpoin maksunvälittäjä. Mutta palautusten kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Klarnalla tilatessa palautus menee niin, että noudatat lähettäjän palautusohjeita, ilmoitat palautuksesta Klarnaan - jolloin laskusi "jäätyy" joksikin aikaa - ja kun lähettäjä on vastaanottanut palautuksesi ja päivittänyt laskun, niin uusi loppusumma tulee näkyviin sinulle tai lasku mitätöityy kokonaan.
Palautuksesta sopiminen on aina asiakkaan ja verkkokaupan välinen asia ja asiakkaan tulee tehdä se itse. Klarnalla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.
Klarnan sovelluksessa on kyllä vaihtoehto, jonka kautta voi ilmoittaa Klarnalle ongelmasta tilauksen kanssa, jolloin asiasta menee jonkinlainen viesti myös verkkokauppaan. Olen itse joutunut käyttämään tätä kerran, kun erääseen kotimaiseen (luotettavaan) verkkokauppaan tekemäni tilaus jäi postin pakettiseurannassa pyörimään "sähköinen ennakkoilmoitus vastaanotettu"-tilaan eikä posti koskaan saanut pakettia toimitettavaksi. Ilmoitin ongelmasta Klarnalle, laitoin viestiin mukaan saamani lähetystunnuksen, laskuni jäätyi, ja jonkin ajan kuluttua sain verkkokaupalta viestin että pakettini oli kadonnut matkalla postiin.
Muissa tapauksissa olen joutunut asioimaan myyjän kanssa itse - esim. Finntackille palautusta tehdessä palautuksen käsittelyssä kesti heidän päässä tosi kauan, ja jouduin kyselemään palautukseni perään kun laskun jäädytysaika Klarnassa loppui. Asia kuitenkin oikeni heti, kun Finntack kuittasi palautukseni vastaanotetuksi.
Voit toki nyt yrittää käyttää Klarnan ilmoita ongelmasta-toimintoa, mutta asian selvittäminen on silti sinun omalla vastuullasi. Eli laita sieltä myyjän sivujen palautelomakkeen kautta viestiä tai heidän palautusohjeissa mainittuun sähköpostiin.
Mutta jos myyjä ei vastaa etkä saa palautusohjeita, niin lirissä olet. Voit yrittää kuluttaja-asiamiehen kautta, mutta noh, rahat on mennyttä kun ne syytää selvityksiä tekemättä jollekin temu-huijarille. Jatkossa tarkemmin.
|