Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: hi 
Päivämäärä:   1.9.16 21:39:31

^

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.16 15:42:17

Aamen, niin samaa mieltä.

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: Barone 
Päivämäärä:   2.9.16 21:24:03

Hippoksen hevostietokanta ei ole mikään "raamattu".

Olen ratsastuskoululla töissä ja tällä hetkellä heppatietokannasta löytyy kolme hevosta jotka on tallilta myyty jo kolmisen vuotta sitten. Ihmiset eivät tee omistajanvaihdosilmoitusta Hippokseen, koska se ei millään tavalla ole laissa määrätty.

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   3.9.16 10:02:27

Vaikka Hippoksesta voi saada selville hevosen omistajan nimen, niin ei se välttämättä kerro mitään siitä, missä se hevonen on, koska omistaja voi olla ihan eri paikkakunnalla kuin hevonen. Puhumattakaan näistä, joista ei ole omistajanvaihdosilmoitusta edes tehty.

Ja mitäpä haittaa siitä on, vaikka joku tai monetkin kyselisivät tuttujen hevostensa olinpaikkaa täältä, sitä vartenhan tämä etsintäkuulutuspalsta on.

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: "" 
Päivämäärä:   3.9.16 14:07:25

Joissain tapauksissa on totta, ettei sitä omistajaa ihan oikeasti löydy. Mutta luulisin että 90% näihinkin kyselyihin löytyy vastaus hippoksesta, hevosen kilpailutiedoista yms :) Kun ihmisen nimi on tiedossa, facesta ja fonectasta hakemaan ja viestiä laittamaan "potentiaalisille". Toki on mahdollista ettei omistajaa löydy mistään, siinä vaiheessa kun omat tutkinnat eivät enää tuota tulosta on jo kannattavaa pyytää helppiä :) Itsekin olen monen hevosen nykyisen omistajan löytänyt ihan googlailemalla, heiltä saanut sitten hevosten kuulumisia yms :)

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.9.16 14:28:17

Olen löytänyt vain yhden etsimäni hevosen omistajan hippoksesta, muilla sitä uutta omistajaa ei ole laitettu sinne.
Tosin googlettamalla on aika hyvin löytynyt ne hevoset ties mistä blogista tms.

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: naasu 
Päivämäärä:   11.9.16 05:10:24

tämä nyt sattuu olemaan etsintäkuulutuspalsta. täällä tulee olemaan etsintäkuulutuksia jatkossakin.

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.9.16 10:34:34

Itse en edes ole löytänyt kaikkia hevosia Hippoksesta, esim.tuntiratsuja joiden virallinen nimi ei ole tiedossa. Joissakin tapauksissa on ollut tiedossa, mutta siltikään ei ole löytynyt.

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.9.16 11:01:10

Hippoksessa ei välttämättä ole omistajan tiedot oikein, eikä kaikkia jo kuolleita hevosia ole ilmoitettu kuolleeksi. Eli tiedot eivät välttämättä pidä paikkaansa.

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: th 
Päivämäärä:   24.9.16 09:24:41

Mitä se hyödyttää? Jos hevon omistaa nyt kimppa tai on salaiset tiedot (ei os. ei puh.) niin hippos ei kerro mitään. Eikä kuolemasta jos sinne ei oo ilmottu.

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.16 12:37:42

Eipä se hyödytä!

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   28.9.16 11:29:57

No ei se hipposkaan kaikkea tiedä. Monet eivät viitsi laittaa hevosen lopetusta sinne ja jotkut eivät viitsi edes omistajan vaihtoa ilmoittaa :(

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: "" 
Päivämäärä:   28.9.16 19:27:20

Huoh. En sanonut että kaikissa tapauksissa Hippos auttaa, sanoin että suurimmassa osassa. Itse käytän Hipposta vain välillä hevosten etsimiseen, suuremmassa osassa sukuposti, google ja kipa. Ja uskokaa tai älkää - yllättävän helposti ne ratsastuskoulunkin hevoset (joiden oikea nimi ei tiedossa), löytyy kun osaa käyttää oikeita hakusanoja. Esim. Hevosen nimi on Kaapo - sukupostista etsimään *Ka*, *Capo*, *Ca* jne ja lisäksi siihen kaikki tiedot joita hevosista löytyy (skp, väri, ikä suunnilleen, rotu). Itse tykkään hevosten etsimisestä ja voin kaikin mokomin auttaa etsimisessä - en kuitenkaan lupaa että jokainen hevonen löytyisi :)

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: "" 
Päivämäärä:   28.9.16 19:30:31

Ja haluan vielä huomauttaa, että KYLLÄ, tiedän että lempinimi ei välttämättä liity mitenkään oikeaan nimeen. Tällöin google on hyvä apu - vastikään löysin erään tallille muuttaneen ponin oikean nimen ihan googlettamalla " *lempinimi* poni". Monesti kun tuohon lisää perään vielä "blogi" ja alkaa etsiä kuvahausta, löytyy hyvällä tuurilla jopa blogi hevosesta.

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: Romppu 
Päivämäärä:   30.9.16 09:51:08

NO PALJON AUTTAA TIETÄÄ ETTÄ ENTISEN HOITOHEVOSENI OMISTAA MATTI NIEMINEN. MATTI NIEMISIÄ ON SUOMESSA AIKA PALJON.

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: "" 
Päivämäärä:   30.9.16 16:16:06

Romppu, osaatko lukea? Sanoin että kaikissa tapauksissa ei löydy jolloin apu on tarpeen, luulisin kyllä että suurimmassa osassa tälläkin palstalla olevista tapauksista löytyisi jos etsisi oikein hakusanoin - EN TARKOITA KAIKKIA, jota haluan nyt korostaa kun tuntuu olevan kovin hankala ymmärtää. Todennäköisesti kuitenkin tuossa tapauksessa jonka sanoit, tietäisit entisen hoitihevosesi lempinimen, sukupuolen, värin yms joten loppujen lopuksi hevonen löytyisi helpostikin, varsinkin kun tiedät hevosen omistajan/ex-omistajan nimen :)

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   1.10.16 09:12:59

Jos joku jaksaa ja haluaa koluta erilaisia tietokantoja, hyvä. Se ei ole minulta pois. Jos minä en jaksa ja halua, laitan ilmoituksen tänne eikä se ole keneltäkään pois. Yhtä hyvä. Kaikkien kotomaamme mattiniemisten läpikoluaminen saattaisi kieltämättä olla hieman hankalaa ja mahdollisesti kallistakin.

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   12.12.16 18:58:28

hippoksessa ei kaikki ole ajan tasalla.ja olis kiva kuulla exhoitsujen kuulumiset ihan niiden omistajilta /nykyisiltä hoitajilta.oon kattonu hippoksesta, mut mun exhoitsun kohdalla tiedot eivät ole ajan tasalla.

  Re: KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HIPPOSTA

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.1.17 12:30:29

Hippoksessa ei tosiaan ole kaikki aina oikein. :D Mun ponin kuolinvuosikin on ollut väärin merkittynä siellä kohta kahdeksan vuotta, oon yrittänyt pyytää korjausta siihen mutta eipä tapahdu mitään

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.