Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  sairasloma

Lähettäjä: tallinpitäjät 
Päivämäärä:   23.4.26 11:57:45

Mitä tallinpitäjä voi tehdä jos on itse pitkällä sairaslomalla esim käden murtuman takia tai vatsataudissa tai lapsi kipeä ja hevoset täytyisi hoitaa?

Re: sairasloma

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.26 15:05:54

Palkkaa sijaisen.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   25.4.26 18:58:15

Yrittää löytää sijaisen. Pakolliset ruokkimiset ja tarhaan talutukset saa kyllä tehtyä yhdelläkin kädellä jos esim käsi murtunut ja ei löydä apua/sijainen peruu tulonsa.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   26.4.26 12:42:52

Tekee ne pakolliset hommat, tyyli vapaa. Tenavalle joku vahti tai sitten karsinaan odottamaan kera videon. Välillä mami näyttäytyy että kaikki kunnossa ja lähellä ollaan. Jos itse poissa pelistä niin sitten vain aivan pakolliset ja kysyy josko joku jeesaisi lopuissa. Ja onhan päivä vielä huomennakin...
Ei ole mitään varakassaa sijaista varten. Hyvä kun saa itselleen elannon ja katon päälle. Puolisolle riitti jo ajat sitten joten ihan on itse hoidettava soppansa. Yksityisyrittäjä ei niin sairas kotona ollessaan olekaan että slomaan olisi oikeutettu lääkäreiden mielestä.

Lähettäjä: Lola 
Päivämäärä:   2.5.26 09:44:49

Jos esim lapsi on kipeä, niin iästä riippuen rattaisiin istumaan esim pihalle kun talutat hevosia tarhaan. Jos taas vanhempi niin voiko laittaa hetkeksi TV:n eteen että käy tekemässä pakolliset tallihommat?

Ja jos itselläni esim mahatauti, hevosilla olisi todennäköisesti sisäpäivä ja karsinat saisivat olla siivoamatta. Mahataudissa se pahin ei kestä yleensä kuin päivän pari vaikka toki ei sitä heti ole iskussa! Muovipusseja mukaan että voi oksentaa ja hevosille ruoat ja vedet. Siivota ehtii sitten kun ei enää oksenna itse. Ne hevoset eivät mene rikki jos ovat yhden päivän sisällä. Ja toki jos ovat pihatossa niin siellähän ovat, sinnekkin vain ruoat ja vedet toki. Mutta jos ovat tallissa niin jättäisin karsinaan, ei tarvitse huolehtia vaan tietää että hevoset ovat "turvassa" sisällä.

Käden murtuminen toki hankalampaa kun on pidempiaikainen vaiva ja hevosia kun käsittelee niin toivoisi että olisi kaksi kättä käytössä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.