Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevoset kotona

Lähettäjä: Mietinnässä 
Päivämäärä:   25.3.26 15:39:38

Paljonko teillä maksaa kaikki tallin ja hevosten kulut kuukaudessa kotitallilla?
Montako hevosta?

Re: Hevoset kotona

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.3.26 19:38:59

En ole ikinä laskenut sen tarkemmin, mutta maksimissaan 1500 €/kk menee viiteen hevoseen. Siihen sisältyy kaikki yllättävätkin kulut, eli siis eläinlääkärit, uudet varusteet, yms. Normaalit kulut vakuutuksineen + ylimääräiset.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   26.3.26 06:18:59

Noin tonnin luokkaa 4 hevosen kulut.

Lähettäjä: Tintti 
Päivämäärä:   29.3.26 13:17:53

Enpä oo laskenut...
Oisko pyöreesti 100e/hevonen.
Ihan kotitonttuja noi hepat, ei kilpailla.

Lähettäjä: Vadelma 
Päivämäärä:   30.3.26 09:47:33

100-200e per heppa. Oloneuvoksiin vähemmän kun taas treenihevosiin.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   8.4.26 17:32:35

Jos noin halvalla pääsee, niin hoitotallien pitäjille on ihan ok palkka.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   9.4.26 06:49:34

Hevonen ja poni yht. 500e/kk perusmenot, hevonen n 350e ja poni 150e. Siihen sitten yllättävät kulut/varusteet/valmennukset lisäksi. Sais varmasti alemmas tuota peruskulua, mutta nykysellä hoitotyylillä voidaan hyvin ja homma on ihmiselle miellyttävää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.26 07:07:06

Alle 50e heppa. Nyt heppoja 13 eli paljousalea alea toki tulee.

Päivämäärä:   28.4.26 19:18:30

Semmonen 1200e/kk.
Peruskulut.
Tallissa 5 hevosta.
Sitten kengitykset,ravireissuihin menevät rahat,ell-kulut, korjaukset päälle.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.26 12:41:30

80e/heinä
20e/kuivike
40e/rehu
Nää per hevonen. Itse vuolu/kengitys.
Ell kuluja en nyt laskenut mutta raspaukseen 80-160e/heppa vuodessa riippuu vähän raspaajasta.
Vesi tulee omasta kaivosta, sähköä ei ihan hirveästi mene kun pihattotalli. Eniten rahaa mennyt KUNNON tarhojen/pihaton/kentän tekoon.

Päivämäärä:   30.4.26 13:20:45

Ensi vuodeksi näyttäisi olevan heinä 5e kk ja kuivike 0e. Olen siis jo hankkinut valmiiksi. Ell kuluista en toki vielä tiedä mutta viime kaudella oli 0e jos ei siemennystä lasketa. Kaikkea on varastossa niin paljon että tuskin tarvitsee investoida mitään.

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   1.5.26 21:15:55

Kotona pidän mutta 2 heppaa ja poni varmasti ainakin 600e/kk ja tuskin riittääkään. Ei ne paikat ilmaiseksi kunnossa pysy.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   2.5.26 17:37:41

En ole laskenut. Jos on rahaa niin tuonne talliin tai ympäristöön ne menee kaikki . Aikanaan olen saanut hommattua fasiliteetit kuntoon ja on omat koneet niin lähinnä riippuu siitä mitä on käytettävissä. Sen sanon että olen allerginen näille puisikoissa oleville kotitalleille joissa ollaan luonnonvoimien armoilla. Jos ei kura, liuhallaan olevat aidat ja rakennukset haittaa niin pääsee halvalla. Ostaa ylijäänyttä heinää viljelijältä, hakee ne itse, lapioi itse purut höyläämöltä ja jaksaa vuolla aitakeppejä niin vähällä pärjää. Täytyy olla kiltit hevoset jotka ei piittaa aitojen kunnosta eivätkä telo itseään törröttäviin romuihin.
Enpä tiedä onko järkeä kotitalliin jos ja kun jää harrastukseksi elättää niitä. Ei riitä into eikä jaksaminen enää ratsastamiseen. Jokaisen tarvitsee itse kokeilla niin siitä se selviää.

Päivämäärä:   3.5.26 11:44:41

Itse en ainakaan kuivikkeitani mistään lapio. Silti olleet 0e. Haen toki itse mutta työmatkalla.

Päivämäärä:   4.5.26 07:35:42

Todella ihmettelen näitä puoli-ilmaiseksi hevosten pitäjiä.

Kunnollinen heinä maksaa samoin rehut, kivennäiset ym.
Samoin tekee kuivike. Turve ja puru
Sähköä kuluu :valaistus,paimen, lämmin vesi ym.
Aina on jotain korjattavaa (kunnolliset aidat sähköineen ja tallissa aina on jotain fiksailtavaa)
Piha-alueiden kunnossa pito (myös tarhat)
Hevosten liikuttelu ajaen ja ratsastaen tapahtuu lähialueilla..
Eli maastot hyvät ja ratakin ihan lähellä.
Kuljetuskalusto on myös oma (ei vuokrattavissa)
Toki mulla onkin talli kaikkine tarvittavine tiloineen eikä mikään pellon perimlä huojuva latovanhus.

Päivämäärä:   5.5.26 11:33:47

Paras heinä mitä olen ikinä saanut ostettua oli 5e pyöröpaali. On vielä ihan älyttömästi heinää kun on odelmaa joka paalautuu tiukkaan. Melkein on ollut niin että mitä halvempaa olen ostanut niin sitä parempaa olen saanut. Pitää pystyä helppoihin kauppoihin ja pitää olla iso oma kuljetuskalusto niin on haluttu asiakas ja saa halvalla. Nyt ostin omat koneet niin tulee jatkossa vielä edullisemmaksi, heinäähän sinällään saa ilmaiseksi vaikka kuinka paljon kun vaan tekee sen paaleihin.

Lähettäjä: Linnea 
Päivämäärä:   6.5.26 19:47:29

Meilläkin kunnollinen hyvä heinä 6e paali, isompi määrä kun on niin edullista. Vaihtelee toki vuositilanteen mukaan euron pari. Purut haetaan itse oman kylän sahalta, n. 50snt karsina per viikko, kesällä ovat laitumella/kevät ja syksy tarhassa yöt. Monta vuotta kun ollut oppinut mistä saa parasta ja millä hintaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.