Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Evrk:n joukkokato jatkuu

Lähettäjä: Lopettanut 
Päivämäärä:   12.10.25 03:39:21

Utelias olen mutta mitä Etelä-Vantaan ratsastuskoululla taas tapahtuu kun jälleen on opettajien ja työntekijöiden joukkopako? Sieltä tuntuu parin vuoden välein lähtevän ja vaihtuvan porukka tosi tiuhaan. Ratsastin koululla Junkkarisen aikaan ja lopetin kun tämä ainoa hyvän koulutuksen saanut opettaja lähti. Lisäksi hevosten kipeys häiritsi, oli ontuvia, jumittavia ja vihaisia hevosia. Paikkana se oli muuten ihana ja oppilaiden kesken hyvä henki.

Re: Evrk:n joukkokato jatkuu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.10.25 15:52:30

Jep jotain siellä taustoissa selvästi tapahtuu, mikä saa ihmiset vaihtamaan

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   17.10.25 12:48:17

Voi näitä uteliaita-vilejä. Jos ette käy, mitä mikään teille edes kuuluisi??

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   18.10.25 21:57:16

Ovatko äitiysloma ja alanvaihto merkkejä joukkopaosta?

Lähettäjä: katti 
Päivämäärä:   27.10.25 13:18:00

"Ovatko äitiysloma ja alanvaihto merkkejä joukkopaosta?"

Kyllä ovat. Alan vaihtoon perinteisesti kannustaa paskat työolot ja halu päästä pois. Itse olen puolestani aikaistanut perheen perustamissuunnitelmiani juurikin ikävän työpaikan vuoksi. Lapsi kyllä kuului tulevaisuuden suunnitelmiin, mutta olin ajatellut työskennellä ensin pari vuotta pidempää. Mutta koska työpaikalla asiat eivät olleet kunnossa ja kaipasin perspektiiviä asioihin, aikaistimme suunnitelmia. Äitiyslomalta en enää palannut takaisin vaan vaihdoin työpaikkaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.10.25 18:01:48

Höpöhöpö

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   29.10.25 22:03:56

Jaa no eiköhän nuo ole aika tapauskohtaisia juttuja. Emmehän me voi tietää ihmisten elämäntilanteesta.
Kyllähän ihminen voi tulla esim. vahingossa raskaaksi tai sitten esim. kroppa ei kestä enää fyysistä työtä. Itse lopetin esim. tallityöt aikanaan siksi, että olkanivel ei enää kestänyt. Työpaikka ja työ olivat ihania.

Joten ehkä meidän asia ei ole tehdä mitään johtopäätöksiä omien arvailujen perusteella... 😊

Lähettäjä: Kkk 
Päivämäärä:   7.11.25 02:17:44

"Ratsastustunneista vastaavat:

Ilona Vikman
Ratsastuksenohjaaja

Amanda Tamminen
1-tason valmentaja, SRLn koulutuomari

Soni Tikka
Centered riding-ohjaaja

Fanni Tukiainen
Ratsastuksenohjaaja, Coaching with Connection -istunta ohjaaja

Saija Laaksonen
Hevospalveluohjaaja,

Coaching with Connection -istunta ohjaaja"

Ei yhtään ratsastuksenopettajaa..?

"KEVÄTKAUSI 2026

Hei rakkaat asiakkaat!

Syksy on hurahtanut hyvin käyntiin ja tunnit ovatkin täynnä. Tästä syystä rästimistunteja on ollut ehkä haastava löytää. Tähän loppusyksylle on tulossa rästitunteja ja tarvittaessa voimme pidentää tallikorttien aikoja. Varsinkin kauden loppupuolella perutuille tunneille annetaan lisää aikaa vuoden vaihteen jälkeen, mutta muistakaa ottaa näistä yhteyttä toimiston sähköpostiin, sillä ajat pitää vaihtaa manuaalisesti.
On myös hyvä muistaa perua tunnit hyvissä ajoin, jos tiedät jo että sinulla on menoja etkä pääse tunnillesi. Näin muut asiakkaat pääsevät varaamaan rästitunteja hyvissä ajoin. Edellisenä päivänä perutulle tunnille on haastavampi saada rästijöitä, ja tunnit saattavat pyöriä tästä syystä myös välillä vajaana."

Eli ei ole mitään pakoa ainakaan asiakasmäärän suhteen.

Lähettäjä: Stitch 
Päivämäärä:   7.11.25 17:50:45

Soni ei ole opettanut enää pitkään aikaan, vanhaa tietoa.

Ratsastuksenopettajia ei ole ollut opettajana luoja ties milloin?

Kevätkaudella opettaa ainakin kaksi Coaching with connection istunta ohjaajaa, 3 tuuraajaa tulossa siis äitiysloman ohjaajan sijaiseksi.

Minäkin voisin käydä Coaching with connection istuntaohjaaja vkonlopun, voisinko sen jälkeen opettaa, kun olen myös pitkään kisannut ja valmentautunut?

Monia ryhmiä on pienennetty pienryhmäksi, eli ratsastajien määrä on kyllä paljon pienempi kuin aiemmin, koska myös iltojen klo 21-22 tunnit lopetettu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.11.25 23:38:57

Tuo hevospalveluohjaajakin sai tallilta lähtöpassit. Paljon on taas vaihtuvuutta opettajissa ja työntekijöissä. Toinen työntekijäkin nimittäin lopetti.

Lähettäjä: Jepjep 
Päivämäärä:   10.11.25 00:37:08

"Paljon taas vaihtuvuutta opettajissa ja työntekijöissä"
Tuo toinen lähtenyt työntekijä taisi tehdä max pari vuoroa kuukaudessa, ei siis edes joka viikko.
Hänen tilalle on kuitenkin tullut alalle kouluttautunut henkilö joka tekee enemmän vuoroja. Itse en pidä tätä vielä kovin suurena vaihtuvuutena.

Lähettäjä: Stitch 
Päivämäärä:   10.11.25 11:38:49

Piste: Miksi sai lähtöpassit?

Lähettäjä: -,-' 
Päivämäärä:   10.11.25 20:03:54

Stitch: voiko olla taitotasolla osuutta asiaan? Helppo C 54% yms.

Lähettäjä: niilo 
Päivämäärä:   10.11.25 23:58:00

Ei siis ainuttakaan oikeaa opea joka osaisi opettaa ratsastusta. No, jokainen saa päättää mihin rahansa hukkaa.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   11.11.25 11:58:50

Kuka on muka saanut kenkää

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   11.11.25 15:33:16

Uudet äitiysloman sijaiset näyttävät olevan nuoria, toinen on hevosenhoitaja joka ratsasti Ervrk tunneilla aiemmin itse ja toinen aloittaa ratsastuksenohjaaja opinnot samalla kuin aloittaa opettamaan. Opettaa helpommat tunnit HC-B tasolle saakka.

Lähettäjä: ville 
Päivämäärä:   11.11.25 23:23:50

Ja joku ihan oikeasti maksaa rahaa siitä että tommoset "opettaa" ratsastusta!! Ihmiset on kyllä hulluja.

Lähettäjä: Marsvin 
Päivämäärä:   12.11.25 11:00:48

Amanda Tamminen on pitkään valmentanut yksäreitä. En ole itse käynyt hänen tunnilla. Toisaalta olen käynyt guru Jykke Malmstömin <3 tunneilla, hän ei ole edes ohjaaja ;).

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   12.11.25 13:03:51

Ei tämä Jykke Evrk:lla opeta

Lähettäjä: Motivaatio 
Päivämäärä:   12.11.25 15:53:01

En tiedä, mitä ihmiset ajattelevat esim. ratsastuksenopettajakoulutuksen sisältävän. Mutta...

Jos ihmisellä ei ole hyviä vuorovaikutustaitoja, motivaatiota saada oppilaat oppimaan, kykyä eriyttää opetusta tarpeen mukaan ja opettaa erilaisia oppijoita, ei hän näitä osa-alueita hallitse koulutuksen jälkeenkään.

Toisaalta taitava ratsastaja, jolla on luonnostaan nämä osa-alueet kunnossa, voi olla erinomainen opettaja ilman yllä mainittua koulutusta. Ratsastuksenohjaaja- ja hevospalveluohjaajaloulutus eivät senkään vertaa kehitä näitä tärkeitä taitoja.

Lähettäjä: mikko 
Päivämäärä:   12.11.25 23:05:49

Ratsastuksenopettajan täytyy itse osata ratsastaa nyt vähintään Vaativan tasolla. Muuten ei todellakaan osaa opettaa ratsastusta, kun ei itsellä ole mitään käsitystä mitä ratsastus edes on! Ja sitten toki noi yllämainitut pedagogiset taidot.
Kamalaa kun ihmisiä huijataan semmoisten "opejen"tunneille joilla ei ole hajuakaan ratsastuksesta!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.11.25 08:59:12

Joo, kyllä mäkin osaan opettaa ratsastusta silleen, et esim kaverille joka vähemmän ratsastanut niin laitan tehtäviä, sanon miten korjata istuntaa/jalkaa/kättä, miten hevosen tulis liikkua (enemmän ravia/pohjetta/puolipidäte/taivuta/aseta jne). Mutta hänpä ei mulle siitä mitään maksakaan, vain hepan vuokra. Mutta en itse kävis sellaisilla tunneilla jossa opettaja ei itse ole vaativan tason ratsastaja, kilpaillut &koulutus. Toki aloittelijat erikseen, mutta jokainen toki päättää mistä maksaa, haluaako vaan jonkun joka ohjaa tekemään tehtäviä, vai oikeasti vaikuttamaan hevoseen ja kehittymään taitavaksi. Onhan monelle sekin riittävä kun vaan pääsee ratsastamaan,.eikä ole tarvetta kehittyä oleellisesti. Tiedän näitä yli 20v ratsastaneita, jotka edelleen HeB tasoisia, heille ei mitään väliä opettajasta tai hevosesta kunhan pääsee harrastamaan, eikä ole edes kiinnostusta saada hevosta kulkemaan oikeinpäin tai oppia mitään kokoamista yms, vaan ihan perusjolkottelua tunnilla.

Päivämäärä:   14.11.25 18:48:22

Itse olen myös ollut useamman ihan Master-taso opettajan tunneilla, enkä ole saanut niistä irti yhtään sen enempää kuin ohjaajien tai opettajien tunneista.. Väitän, , että suurin merkitys on opettajan persoonalla, omalla ratsastuskokemuksella, sekä aiemmin mainitsemillani taidoilla.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   15.11.25 09:28:40

Joo varmasti voi saada irti ohjaajan tunnista paljonkin, eikä koulutus aina merkitse, mutta jos ohjaaja ei itse osaa eikä uskalla ratsastaa niin lähtökohdat on aika heikot.

Päivämäärä:   15.11.25 09:35:51

Ilman muuta näin. Sellaista mitä ei itse osaa todella hyvin, ei oikein voi opettaa muillekaan.

Lähettäjä: vvvv 
Päivämäärä:   15.11.25 23:33:59

"varmasti voi saada irti ohjaajan tunnista paljonkin, eikä koulutus aina merkitse"

no kyllä se vaan merkitsee. Jos itse ei osaa yhtään ratsastaa ei sitä voi opettaa. Tämä nyt ihan alkeistason ajattelua...

Lähettäjä: Tr 
Päivämäärä:   15.11.25 23:41:09

Samaa mietin. Se hevospalveluohjaaja veti myös maastoestetunteja, vaikka ei itse kyennyt ratsastamaan edes rataesteitä. Todella turvallista! Not. Kuka uskaltaa päästää lapsensa moisen tunneille ja miten ratsastuskoulu voi moraalisesti kyetä tarjoamaan moisia tunteja? Vanhemmat eivät välttämättä ymmärrä ratsastuksesta mitään joten kuvittelevat, että totta kai ratsastuskoulun arpoma tuntien pitäjä on pätevä hommaansa. Ei se vaan niin mene!

Lähettäjäville

Päivämäärä11.11.25 23:23:50

Ja joku ihan oikeasti maksaa rahaa siitä että tommoset "opettaa" ratsastusta!! Ihmiset on kyllä hulluja.

Lähettäjä: -,-' 
Päivämäärä:   16.11.25 14:07:26

Komppaan edellistä, varmasti siis hyvä että hän lähtee. Tosin instan perusteella menossa jonnekkin toiseen ratsastuskouluun kevätkaudeksi, toivottavasti siellä tietävät todellisen tason ja osaamisen.

Lähettäjä: Gp 
Päivämäärä:   19.11.25 18:08:12

Mut eiks Evrk ole enemmän lasten talli ja lasten tunteja suurin osa?

Lähettäjä: Tr 
Päivämäärä:   22.11.25 17:25:08

Mitä ihmettä....

Lähettäjä-,-'

Päivämäärä16.11.25 14:07:26

Komppaan edellistä, varmasti siis hyvä että hän lähtee. Tosin instan perusteella menossa jonnekkin toiseen ratsastuskouluun kevätkaudeksi, toivottavasti siellä tietävät todellisen tason ja osaamisen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.