Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pihattoon ilmastointilaite

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.8.25 09:47:00

Meillä on työmaakoppi josta on tehty pihatto poneille, siinä on ympäri vuoden poistoilmaputki riittävän ilmanvaihdon turvaamiseksi mutta näillä kovilla helteillä se llämpenee sisältä liikaa kuitenkin. Miten sen saa viileämmäksi? Ikkunat peittämällä ja voiko sinne ostaa ilmastointilaitteen tai ilmanviilentimen tms? Onko kenelläkään kokemusta?

Re: Pihattoon ilmastointilaite

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   5.8.25 11:05:23

Käytääkö ponit sitä pihattoa helteellä? Tyhjänä olevan pihaton viilennys kuluttaa turhaan sähköä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.8.25 11:54:43

Kesällä ne just käyttääkin kun menee ötököitä pakoon

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   5.8.25 16:26:20

piste: Eihän sitä voi tietää kunnolla, käyttääkö, jos käyttäisivätkin jos joku tuuletin siellä vaikka olisi.

Tosin koko pihatosta ei pidä tehdä mitään tuulitunnelia, mutta osan siitä voi varustaa esim. navettatuulettimella, kunhan tila on riittävän korkea ja tuuletinta on siellä turvallista käyttää. Koska pihatto on avoin, kosteutta on mahdotonta poistaa, mutta ilmavirtaa voi lisätä. En lisäisi kuitenkaan liikaa, koskan itse huomaan että esim. ilpin käytöstä kotona menen itse aivan jumiin selästä. Tuulettimilla sama efekti. Lisäksi silmiin voi tulla vuotamista (eläimillä), jos ilmavirta on kova. Olen lukenut joskus jopa silmätulehduksista, jos ilmastointi on liian kovalla.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   5.8.25 19:21:04

Tuolla kysytiin onko ponit päivisin pihatossa? Tai edes öisin? Saako se pihaton ikkunat auki, tai jopa pois seinältä? Jos ikkuna ei aukea, niin laittaisin ikkunan ulkopuolelle vanerin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.