Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ylläpidon vastuut

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   4.8.25 12:51:47

Vähän vertailupohjaa omalle ajatukselle kaipailisin. Miten muilla toimii ja on sovittu hevosen ylläpitoasioita. Kuka päättää mistäkin, omistaja vai ylläpitäjä, ja miten omistaja ylipäänsä roikkuu arjessa mukana vai roikkuuko? Sopimuksen mukaan, mutta miten on sovittu?

Re: Ylläpidon vastuut

Lähettäjä: Linnea 
Päivämäärä:   4.8.25 19:44:30

Meillä aina ollut yp diileissä koko hevosen hoito, ruokinta, lääkintä ym vastuu ylläpitäjällä niin taloudellisesti kun muutenkin. Toki jos on jotakin isompaa ell kuten klinikkakäyntejä olen infonnut omistajaa. Käy toisinaan katsomassa hevosta, ei mitään erityisempää ole koskaan niistä sovittu, kun yleensä olleet sellaisia diilejä joissa omistaja asuu kauempana tai ei voi ratsastaa esim. raskauden ajan. Yksi ylläpitodiili minulla oli samalla tallilla kahta muuta hevosta pitävällä ja siihen en enää suostuisi. Ei suoranaisesti puuttunut mihinkään, mutta jatkuvaa kyttäämistä ym. Eli kannattaa kyllä suoraan sopia miten paljon omistaja on mukana touhussa ja miten toimitaan jos tulee vahinkoa hevoselle/hevosesta, varusteista tai noita isompia ell käyntejä eli mikä on ns. hoitotahto omistajalla. Minulla on ylläpitoaikana ollut aina omat varusteet hevosella just sen takia kun oma vakuutus ollut niille, satula sovitettu auton ja omistajan kanssa jos hevosella ei ole sopivaa ollut, muuten tietenkin käytetty sopivia varusteita. Mulle siis tulleet vuokralle yleensä tyyliin riimun ja narun kanssa :D Vuokraaja siis yleensä päättää missä hevonen asuu, mitä se syö, miten päiväohjelma ja liikutukset hoituu, kuka valmentaa ym. Kannattaa myös yhdessä sopia yksi ihminen sun puolelta jos sulle itselle tulee pidempi tauko syystä tai toisesta jolla on lupa ratsastaa ja hoitaa hevosta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.