Lähettäjä: Frozen
Päivämäärä: 25.7.25 23:07:57
Kiinnostaa tämä kuivike - keskustelu, koska itselle ajankohtainen asia.
Minulla ollut aiemmin käytössä kotitallilla irto-kutteri lähes 30v. Välillä saatavuus ongelman takia kokeillut turvetta paalista ja irtona - ehdoton ei.
Myös pellettiä kokeillut, enkä tykännyt enkä osannut käyttää - menekki oli ihan yhtä suurta kuin purun ja turpeen kanssa, joten suursäkki ei kauaa kestänyt.
Silputtu olki olisi purun jälkeen oma suosikkini, mutta sitä ei tahdo saada mistään, + laadun kanssa herkästi ongelmia.
Nyt olen muuttamassa hevoseni kanssa pois kotipihasta, ja siirryn tallinpitäjästä asiakkaan rooliin. Tallilla mihin hevonen muuttaa, hankkii omistaja itse kuivikkeet.
Kutterin puru olisi edelleen ykkös vaihtoehto, mutta paalissa ostettuna aika hintava: jos viikossa menee n.3 paalia (hyvin perustettuun karsinaan lisään 1/2paalia joka päivä) , on se n.12paalia kuukaudessa(n. 150€)
Pelletti taitaa olla vielä kalliimpaa?
Onko kukaan testannut uutta paperipelletti kuiviketta? Revicol tai jotain sinne päin? Kuinka toimii vai onko sama kuin mikä tahansa muu pelletti? Tietääkö kukaan hintaa tälle?
Olen sen verran "vanhanaikainen", että siivoan karsinan perinteisesti kääntämällä, eli kasaan keskelle karsinaa puhtaat kuivikkeet kasaksi, jonka sitten levittelen. En halua tehdä mitään patjaa, vaan haluan kaikki kuset ja paskat varmasti pois.
|