Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käteismaksulla.

Lähettäjä: Vuokrat 
Päivämäärä:   1.1.25 16:19:14

Jos maksat tallivuokran käteisellä tallinpitäjän pyynnöstä, pidätkö kirjaa siitä itse tarkemmin?Luotatko, että asiasta ei koskaan tule ongelmaa (maksoit ja sanotaan ettet maksanut jne). Jos pidät kirjaa, miten kirjaat? Tallipaikan vaihto mielessä, ja tämä on erikoisin asia jota joutunut pohtimaan, sillä luottoa uusiin ihmisiin ajoittain heikosti.

Re: Käteismaksulla.

Lähettäjä: ei omalla 
Päivämäärä:   1.1.25 18:21:20

En oo koskaan törmännyt 20 vuoden hevosten narkkaamisen aikana, että tp ottaisi käteismaksun. Jos saisin nähdä y-tunnkusen, kirjanpitoa ja kuitin aina tallivuokran maksustani, voisin ehkä harkita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.1.25 23:21:25

Maksoin 5 vuotta osan käteisellä ja osan tilille. En pitänyt kirjaa

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   2.1.25 09:24:16

Käteismaksu on selvää veronkiertoo

Lähettäjä: Sissi 
Päivämäärä:   4.1.25 00:35:58

Selkeä veronkierto tässä! Toivottavasti on ainakin tehty tallisopimus, että on mustaa valkoisella hevosen hoidosta. Itse vaihdoin tällaiselta tallilta pois kun mihinkään ei voinut luottaa.

Päivämäärä:   4.1.25 18:52:59

"Käteismaksu on selvää veronkiertoo"
Kyllä ja siksi maksan mieluiten käteisellä. Myös heinät.

Lähettäjä: Tosimies 
Päivämäärä:   5.1.25 13:34:05

Käteinen on laillinen maksuväline Suomessa. Vasta jos tallinpitäjä ei merkitse maksua kirjanpitoonsa, tapahtuu veronkiertoa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   6.1.25 14:57:03

Pyydä kuitti kuitenkin.

Lähettäjä: Postejio 
Päivämäärä:   6.1.25 19:37:56

Minäkin ostan kaiken käteisellä, enkä pyydä kuittia (koska saa halvemmalla)

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   7.1.25 16:53:23

Aina olen maksanut tallivuokrat käteisellä. Edullisempaa sekä itselle, että tallinpitäjälle. Molemmat osapuolet tyytyväisiä ratkaisuun ja homma toimii

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   7.1.25 19:42:15

Aivan käsittämätöntä porukkaa! No Suomi on täynnä takahikiän juntteja.

Aloittaja, itse en KOSKAAN veisi hevostani tämmöiseen talliin. Koska kun tossa tekee vilunkia, tekee varmasti monessa muussakin asiassa.
Ja satavarmasti tulee väittämään sulle "Et sä kyllä ole mulle mitään maksanut!!"

Kaikenlaisia se leipä elättääkin, luulis että ollaan Venäjällä...

Lähettäjä: No niin 
Päivämäärä:   7.1.25 22:39:59

Jos saat tukia, varmaan sossu tykkää kun lukee et tallimaksu tiliotteessa. Tästä johtuen myös voi maksaa käteisellä ja osissa. Ei mitenkään harvinaista tänäpäivänä. Pitää luottaa puolin ja toisin et homma hoituu

Lähettäjä: Tp 
Päivämäärä:   9.1.25 14:14:07

Itse olen joutunut siirtymään käyeismaksuun muutaman huonosti tallimaksujaan aiemmin hoitaneen kanssa. He selittelevät aina ties mitä pankkiongelmia kun ei tallimaksu tullut tilille. Nyt he tuovat joka ikinen kuukausi 1.päivä käteisellä koko summan minulle, joten eivät voi vedota verkkopankkiongelmiinsa. Kirjaan nämä normaalisti kirjanpitoon ja teen kuitit.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   22.1.25 17:52:48

Maksanut joissakin paikoissa. Vain yhden kanssa tuli ongelmia jälkikäteen kun vaihdettiin tallia ja huhut lähti lentoon että jäin pystyyn. Yks myöhempi tp sanoi kun myin hevosen ja poistuin tallilta et täällä sentään maksoit kaikki vuokrat. Juu, en ala sen hullun valehtelijan kanssa asiasta meuhkaamaan, oli sen verran erikoinen tapaus, etten halua missään muodossa enää eteeni.

Päivämäärä:   22.1.25 22:57:20

Käteismaksu ei kerro mitään siitä maksaako maksun saaja verot niistä vai ei. Vaikka todennäköisesti ei.

Lähettäjä: Mrs Smith 
Päivämäärä:   23.1.25 12:25:05

Käteismaksusta saa kuitin. Joten kuitin kanssa ihan tavanomaista.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   23.1.25 22:04:05

Jos tallipaikasta on kirjallinen sopimus, niin aika outoa jos pitää käteisellä maksaa eikä saa edes kuittia..

Lähettäjä: Kotitalli 
Päivämäärä:   24.1.25 00:58:11

Hevoseni on pienellä kotitallilla, jossa 2 tallipaikkalaista. Tallivuokra maksetaan pääsääntöisesti käteisellä, koska heinäntoimittaja haluaa käteistä.

Tallivuokran jätän tallissa yhteen tiettyyn laatikkoon minigrip pussissa. Pussissa lukee hevosen nimi ja kuukausi ”Polle tammikuu”. Otan pussista kuva niin, että kuvassa näkyy seteleiden kulmat (pystyy laskemaan pussissa olevan rahasumman) ja hevosen nimi + kuukausi. Laitan kuvan wa-viestinä tallinpitäjälle ja hän vastaa viestiin. Ei ole koskaan ollut ongelmaa ja hevonen on asunut tuolla tallilla 6 vuotta.

Lähettäjä: Hopo 
Päivämäärä:   29.1.25 18:12:45

Ei kai käteismaksu tule kyseeseen kuin juuri näillä pikkutalleilla jossa oman lisäksi yksi tai kaksi vierasta? Vaikea kuvitella että ns. täyshoitotallilla tämä voisi toimia.

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   31.1.25 11:15:08

Tiedän treenareitakin jotka mieluusti ottavat käteisellä...

Lähettäjä: Ilona 
Päivämäärä:   31.1.25 12:30:38

Meillä isommalla kisatallilla maksettiin käteisellä ja osan tein tallitöillä. Sai kuitin halutessaan, mutta en sitä koskaan ottanut kun luotto oli tp. Meillä taas kukaan ei nyt huoli käteistä enää, kaikki vaan laskulle. Hyvä kun kaupoissakaan kelpaa (useampi kauppa pk seudulla, jotka ei ota enää käteistä vastaan, yllättävää).

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.