Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastustuntien hinta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.24 16:19:44

Paljonko teillä maksaa yksi tunti. Minulla 42€

Re: Ratsastustuntien hinta

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   26.11.24 21:59:51

65e

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   29.11.24 09:54:43

47 €

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.11.24 13:13:36

52e

Lähettäjä: Ratsastaja 
Päivämäärä:   30.11.24 08:55:06

Muistakaa että maksetuista tunneista pitää saada kuitti pyytämättä. Laki edellyttää nykyään kuitin tarjoamista ilman pyyntöä. Kuitista voi toki kieltäytyä. Jos ei kuittia tarjota ja maksu tapahtuu käteisellä niin veikkaan että menee perinteisesti vasempaan käteen. Itse en kehtaa pyytää kuittia ja minua ärsyttää kun meidän tallilla valmentajat ei sitä tarjoa. Lisäksi ainoa maksutapa joka on tarjolla sattuu olemaan käteinen. Kun lopetan harrastuksen niin aion ilmiantaa valmentajat verottajalle. Saapa nähdä montako merkintää kirjanpidosta löytyy verrattuna omaan kalenteriin.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   30.11.24 09:50:22

Käteisellä maksetuista esim torilla ja ratsastustuntien lomassa riittää että kysymällä saa kuitin. Open ei tarvi niitä siellä kentällä kirjoitella vaan saa turvallisuudenkin nimissö keskittyä oppilaisiin. Näin ohjeistettu. Täällä on tallin seinällä kylttikin asiasta, harva nykyään kyllä maksaa käteisellä, parempi olisi yksittöistunneissa kun kaikki eivät ole luotettavia.. kaikki tuntilaiset maksuineen kirjataan kyllä tuntikirjaan illan tuntien jälkeen, ratsastuskoulu ei tarvitse itse niitä irtokuitteja. Valmentajat sitten asia erikseen. Mutta ymmärrän sen hyvin että raha halutaan käteisellä silloin, niin paljon törmännyt maksuongelmiin..

Päivämäärä:   30.11.24 23:42:04

Meillä menee kaikki ihan laillisesti hopotin kautta. Eiköhän suuri osa ratsastuskouluissa käytä nykyään hopotia tai ratsukkoa.

Lähettäjä: nnnnn 
Päivämäärä:   4.12.24 00:46:41

No mä maksan kerran kuussa opelle valkut suoraan hänen tilille. Eli näkyy kyllä sieltä. Ja mitä hän ilmoittaa verottajalle ei kuulu mulle. Toki kyllähän verottaja pääsee hänen firmansa tilille.

Lähettäjä: ohdscfoihj 
Päivämäärä:   1.1.25 01:11:16

Suurin osa rats kouluista myy kausipaikkaa. Eli maksat syys- tai kevätkauden, yleensä yhdessä tai kahdessa osassa.

Lähettäjä: Kirkkonummi 
Päivämäärä:   4.1.25 08:19:35

Laittakaa myös paikkakunta. Juuri eilen juttelin kaverin kanssa, jonka tytär ridaa 3xvko Salon seudulla vain 300€ kalliimmalla kausimaksulla kuin mitä maksaa 1xvko Kirkkonummella. Hintaerot uusimaa vs muu Suomi on jäätävät.

Lähettäjä: —— 
Päivämäärä:   4.1.25 08:54:34

” Toki kyllähän verottaja pääsee hänen firmansa tilille.”

No ei verottaja pääse kenenkää tileille :D Varsinkaan yrityksen.

Päivämäärä:   8.1.25 15:26:53

Kirkkonummi tosiaan n. 90e krt. Kun Salossa pääsee 30e krt. Toki puitteissakin ero.

Päivämäärä:   1.2.25 00:25:01

Nouseeko teillä hinnat keväällä/syksyllä -25? Meillä nousee keväällä taas hinnat. Nousi jo syksyllä -24

Päivämäärä:   1.2.25 06:53:43

Joka paikassa nousee. Hevosten ruuat, heinät, purut, sähköt, varusteet, lääkkeet, klinikat yms. hinnat nousee. Nousevien kulujen myötä myös ratsastustuntien hinnat nousee. Ei hevosen pito ole halpaa ja yrittäjän pitää saada jostain rahaa kattaa kulut.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   2.2.25 18:25:48

” Kun lopetan harrastuksen niin aion ilmiantaa valmentajat verottajalle. Saapa nähdä montako merkintää kirjanpidosta löytyy verrattuna omaan kalenteriin.”

Eli itse en tietoisesti otat hyödyn (mahd. halvempi hinta) ja kiitoksena valmentajalle käräytät? :D Reilua…

Itse olen siis yrittäjä ja en arvosta harmaana tekeviä, joten ole reilu ja käräytä heti, jos epäilet tekeekö harmaana. Mutta tollainen ”kun mä hyödyn, en käräytä, käräytän sitten kun ei itseäni enää haittaa!” on mun mielestä todella ärsyttävää myös.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.