Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   24.7.24 07:19:33

Onko joka tallilla usein huono ilmapiiri tavalla tai toisella? Olen suht isossa kimppahoitotallissa, ja tuntuu, että on ihme kyräilyä selän takana. Niin omistajista, kuin hevosista. Ihan kuin oikein odotettaisiin, että joku mokaa ja saadaan lisää juoruttavaa. Jos pyytää apua, sitä ei välttämättä saa. Jos ajaa tallille, saattaa silti pihalla olla autoja, mutta kukaan ei ole halunnut auttaa. Itse olen yrittänyt auttaa muita, aina kun pystyn.

Minulla on ihan perus harrastehevonen, ja tuntuu, että eniten saan pahaa niiltä, joilla on hienompi hevonen ja vaativammat tavoitteet.

Miksi tämä on tälläistä? Minua ahdistaa todella paljon mennä tallille ja ylipäätään kaikki käytännön asiat tallilla tuntuu hankalalta järjestää.

Pelkään siirtää tallipaikkaa, jos menenkin vain ojasta allikkoon. Ahdistaa, jos hevoselle tapahtuu jotain niin välttämättä kyseisessä paikassa en saa ketään auttamaan. Toki muutamia mukavia ja ihaniakin ihmisiä mahtuu joukkoon.

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   24.7.24 12:07:35

Ikävää, että olet päätynyt tuollaiseen paikkaan. Ei ehkä lohduta, mutta usein meteliä itsestään pitävät ne, joilla ei ole mitään metelöitävää… Suurin osa oikeasti taitavista ymmärtävät, ettei avun antaminen ole itseltä pois ja itsekin ovat jostain oppinsa ammentaneet.

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   24.7.24 14:18:05

Pahoillani, että joudut olemaan tuollaisessa paikassa, itse vaihtaisin tallia

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   25.7.24 06:20:01

Onpa ikävää :( itsekkin kävin hetken tallilla jossa oli huono ilmapiiri, paikalle kun meni tuli heti olo ettei minua sinne kaivattu, harrastuksen pitäsisi olla kivaa jossa pääsee pois ns. arjen kurjuudesta, koitin puhua tallin omistajan kanssa, mutta siitä sai vain enemmän vinoja katseita ja supinaa :/ . Vaihdoin tallia, nyt mukavaa porukka ja muutama löytyy jotka jaksaa tupista kaikesta ja olla naamatusten mukavia, mutta jauhaa paskaa seläntakana, mutta eivät ole niin pahoja että vaikuttaisi :) .
Minusta sinun kannattaisi katsella toista tallia, ei harrastuksen kuulu olla ahdistavaa , eikä pitäisi tarvita murehtia voiko hevonen hyvin pois ollessa.

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   25.7.24 10:16:45

Miksi et vain sano suoraan et sinua ei kiinnosta puhua tai kuunnella negatiivisia asioita sekä analysoida muiden tekemisiä? Jokaisella on ikävä kyllä oikeus omaan mielipiteeseen mitä taas ei voi ruveta muuttamaan mutta se jos omalla päätöksellään lähtee mukaan huonon ilmapiirin ylläpitämiseen niin saa syyttää ihan itseään ja tarkastella omaa peilikuvaa päivän päätteeksi.....

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.7.24 15:41:59

Itse olen tätä aikanaan kokenut yksittäisiltä henkilöiltä, mutta pahin oli sellainen täysin ohi katsova, suorastaan hyytävä ihminen. Jonkin verran selän takana puhumista on ollut monessakin paikassa, vähän riippuu minkälaisia porukoita tallille muodostuu. Mutta jos yleisesti ollaan ystävällisiä ja toiset jollain tavalla huomioon ottavia niin se riittää.

Aloittajalle, suosittelen tallin vaihtoa, harrastuksen pitäisi kuitenkin tuoda voimaa omaan elämään eikä kuormittaa sitä.

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.7.24 11:24:54

Mulle on aivan sama millaisia muut ihmiset tallilla on, kunhan eivät käsiksi käy. Minä käyn siellä hevosen takia, en ihmisten, apua etsin ystävieni piiristä.

Nämä haukkuvat ja takanapäin puhuvat antavat vain itsestään huonon kuvan, muuta merkistystä sillä ei ole.

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   27.7.24 13:07:20

^Jos tallinpitäjät ovat samanlaisia pissipäitä, niin silloin sinne ei kannata jäädä. Toinen vaihtoehto on avata oma suu ja puhua tallinpitäjälle ongelmista. Voi auttaa, tai sitten ei. Useimmiten ei, kun nämä pissipäät ei persoonallisuusongelmastaan irti pääse.

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   4.8.24 15:04:50

Savustakaa @!#$ ulos, ei se vaikeaa ole

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   7.8.24 17:36:45

"Onko joka tallilla usein huono ilmapiiri tavalla tai toisella?"

Ei. Kolmella tallilla olen omien hevosteni kanssa ollut 12 vuoden aikana ja kaikissa oli pääosin aivan ihana porukka - toki varsinkin isoille talleille osuu aina joitakin änkyröitä, mutta onneksi omalle kohdalle on osunut vain "harmittomia" sellaisia eli eivät vaikuta omaan tekemiseen mitenkään.

Silloin kun minulla oli vuokrahevosia ennen kuin ostin oman, niin vähän aikaa kävin yhdellä sellaisella tallilla, jossa kukaan ei puhunut minulle mitään. Tallinpitäjäkään ei tykännyt vuokraajista, eikä yleensä edes tervehtinyt. Omaa hevostani en sinne ole halunnut viedä missään tapauksessa, vaikka toki varmasti talliporukka on nyt moneen kertaan jo vaihtunutkin, kun tästä on aikaa jo 15 vuotta.

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   17.8.24 22:43:21

Ei ole kaikkialla tuollaista. En pitäisi hevosta tuollaisessa tallissa. Miksi maksamaan kurjasta paikasta missä ei halua edes käydä?

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   18.8.24 14:30:59

Kyllä sen ilmapiirin pystyy pilaamaan yksikin henkilö.

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.24 15:42:35

Ainoa oikea keino on vaihtaa tallia. Muuten sinusta tulee samanlainen. Seura tekee kaltaisekseen

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: Niimpä 
Päivämäärä:   23.8.24 21:53:30

Itse vaihdoin tallia. Alkoi mittava vainoaminen jota jatkunut vuoden(!)
On somekirjoittelua haukkumista juoruja kiusantekoa esim väitetty että olen varannut valmennuspäivään paikan ja jättänyt tulematta, vaikka en ollut edes kuullut moisesta. Hintaa 150e olivat vailla
Ja vaikka kuinka paljon muutakin.

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.24 07:10:44

"Itse vaihdoin tallia. Alkoi mittava vainoaminen jota jatkunut vuoden(!)"

Vähän sama. Sillä erotuksella että hommasin oman tallin. Alkoi kaikenlaisten ilmoitusten teko kuten eläinsuojeluilmoitusten jne. Ihan sairasta porukkaa. Se mikä noita sekopäitä yhdistää niin matala koulutustaso ja köyhyys.

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   24.8.24 12:50:10

Mätämunia on joka tallilla, muutama.
Jokainen voi mennä itseensä.

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: Mirumaru 
Päivämäärä:   25.8.24 19:42:37

Käsittämättömän helposti nämä negatiiviset ihmiset onnistuvat kylvämään itselleen ihailija-/keijakaartin. Sitten koko talli pyörii heidän ympärillään ja he haukkuvat muita ratsastajia/heidän hevosiaan selän takana keskenään melko julkisestikin.

Miten ihmiset ovat menneet rinkiin mukaan ja miksi? Ajattelevatko pääsevänsä "eliittiin". Kannattaa näitä haukkujia vältellä koska niin helposti tyhmyys tiivistyy ja menee mukaan itsekin. Joskus ei auta kuin tallin vaihto.

  Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: Amma 
Päivämäärä:   25.8.24 21:45:35

Meidän tallilla on yksi melko tuore hevosenomistaja, joka on hiljalleen huonontanut ilmapiiriä. Osti hevosen vuosi, puolitoista sitten ja toi sen "meille". Alussa oli aivan ihana kaikille; avulias, iloinen, aktiivinen talkoilija ym. Teki itsestään hirveän tärkeän ja sai merkittävän roolin tallilla. Ajattelin itsekin, että saatiin porukkaan oikea helmi!

No mikä on tilanne nyt? Ko. henkilö on edelleen suuressa roolissa mutta nyt on pahansuopa ja puhuu melkein kaikista selän takana ristiin toisilleen. Ajattelee vain omaa etuaan ja esimerkiksi edellisiin talkoisiin ei osallistunut, koska "mä tein viimeksi niin paljon, että oon kyllä osani tän eteen tehnyt". Saattaa olla kahden kesken oikein kiva mutta isommassa porukassa huomioi sillä hetkellä "vaikutusvaltaisimman" henkilön, esimerkiksi parhaan ratsastajan tai vaikka tallinpitäjän alkamalla heittää jotain heidän kahden insideläppää sivuuttaen kaikki vähäpätöisemmät paikalla olijat. Valitettavasti olen huomannut että tämän yhden henkilön toiminta on pilannut ennen niin ihanan talliyhteisön ja sen vuoksi vien hevoseni muualle tämän kuun lopussa. :(

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.