Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosklinikat kokemuksia

Lähettäjä: Kiinnostaa 
Päivämäärä:   4.6.24 22:06:41

Millasia kokemuksia? Hintataso?
Juttua kuulee, ettei toisissa paikoissa osata hoitaa tiettyjä vaivoja tai ei löydetä vikaa, tulee vääriä tuomioita. Seteleitä lentelee. Mites näiltä voisi välttyä ja viedä tutkimuksiin "oikeaan" paikkaan?

Re: Hevosklinikat kokemuksia

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   8.6.24 19:59:28

Kyselemällä paikallisilta kokemuksia lähialueen klinikoista. Tällaisella avauksella ei saa kuin haukkumistopikin aikaiseksi.

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   8.6.24 22:43:44

Kaikkihan perustuu jokaisen omiin kokemuksiin.

Lähettäjä: poni 
Päivämäärä:   10.6.24 08:36:30

Hyvinkäällä molemman hevosen kanssa asioinut vuosia ja ei yhtäkään negatiivista kokemusta. Todella ystävällinen ja ammattitaitoinen koko klinikan väki. Hintataso myös ok.

Lähettäjä: Mokkula 
Päivämäärä:   10.6.24 09:04:17

Hessu löytää aina revähdyksen selästä/kankusta ja neuvoo shokkivavea :D tämän diagnoosin saanut nyt 3 eri tuttua hevoselleen ja mekin saatiin. Tosin oli väärä.

Hyvinkäällä eivät suostuneet kuvaamaan lonkkia ja si aluetta kun hevinen näyttää niin terveeltä, käytiin kahdesti ontumatutkimus, ei onnu mutta epämääräinen ja ihan googlettamalla oireet täsmää si vaivaan.
Eri klinikalla kun tutkittiin löytyi si molemmin puolin nivelrikko ja lonkan nivelrikko, vanhan onnettomuuden jälkeen syntyneet.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.6.24 19:47:09

Kuopiolle iso peukku. Aina on asia selvinnyt ja asiakasta kuunneltu hyvin ennakkotiedoissa.

Kiuruvedellä tuntuu nykyään olevan melko rahastusmeno ja hommat tehty vähän sinne päin.

Viikissä myös havaittu tätä rahastusta, eli ei yritetä todennäköisyysjärjestyksessä sulkea vaivoja pois vaan tutkitaan vähän kaikkea sieltä täältä ennen mitään lopullisia löytöjä.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   20.6.24 10:18:15

Viikki on siitä ehkä vähän harmillinen paikka, kun siellä on opiskelijat mukana. Tällöin joutuvat varmaan opetussyistä tutkimaan enemmän - mutta ei ehkä ihan reilua maksajalle.

Lähettäjä: groomi 
Päivämäärä:   20.6.24 23:24:39

Perusteellinen tutkimus ottaa aikansa ja koska jokainen hevonen on yksilö, ei tutkimusta tehdä eri vikojen todennäköisyyksillä pelaten vaan reaktioita tutkien. Etusia ontuva hevosen voi toki olla kipeytynyt alanivelistä mutta syy voi löytyä selästä tai takajaloista, näin esimerkkinä.

Lähettäjä: muusa 
Päivämäärä:   22.6.24 23:58:58

Viikissä olen mun hevosten kanssa käynyt 15 vuotta ja pelkkää hyvää sanottavaa. Juu, on siellä niitä opiskelijoita mutta jossainhan eläinlääkäriopekelijoiden on hevosia päästävä tutkimaan. Ja mun hevoset on niin hyvin käyttäytyviä ettei haittaa vaikka niitä siitä pyörii. Viikissä parhaat tutkimuslaitteet ja yliopistollisena sairaalana alan uusin tutkimustieto.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.6.24 14:45:37

Viikki hyvä akuutissa ähkyn hoidossa. On siinä mielestäni suht edellinenkin. Kokemusta myös viikistä ja ypäjästä. Molemmissa myös hinta/laatu kohdillaan. Vermo on mun valinta hampaissa. Ypäjä ihan perus röntgenissä, kipulääkkeissä, matolääkkeissä yms.

Lähettäjä: AÅ 
Päivämäärä:   1.7.24 15:10:00

Kiuruvedellä kyllä järkyttävän kalliit hinnat.

Lähettäjä: pipsa 
Päivämäärä:   5.7.24 16:36:04

Viikki on mulle ykkönen, ja hampaissa Leena Karma Porvoossa. Muita en käytä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.7.24 14:12:41

Viikistä myös hyviä kokemuksia, mutta Karmalle en vie enää hevosta. Hammasasioissa mun hevoset menee Viikkiin tai Vermoon.

Lähettäjä: Ammi 
Päivämäärä:   6.7.24 18:56:16

Viikissä on laajalti osaamista ja yliopistollisena sairaalana käyttävät tutkittua tietoa perustana. Aina on tutkittu perusteellisesti ja kerrottu vaihtoehdoista. Ja näkyyhän se myös, ettei kyseessä ole ensisijaisesti kaupallinen toimija vaan yliopisto. Painetta hoitaa potilaat nopeasti ei ole.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.