Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hitaat hevoset

Lähettäjä: Eve 
Päivämäärä:   27.4.24 09:29:08

Käyn eräällä ratsastuskoululla oulun etelä puolella. Olen miettinyt kun hevoset ovat tosi hitaita (pohkeella joutuu muistuttamaan jatkuvasti liikkumisesta) sekä raippaa joutuu välillä käyttää. Olen nähnyt muita paikkoja joissa hevoset liikkuu paljon reippaammin. Mikä on normaalia?

  Re: Hitaat hevoset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 12:17:27

Hyvä ratsastaja osaa ratsastaa hitaatkin nopeiksi. Kysymyksesi on outo.

  Re: Hitaat hevoset

Lähettäjä: Eve 
Päivämäärä:   27.4.24 13:42:36

Muutamalla muulla tallilla ei tarvi raippoja, tai potkia kokoajan pohkeella. Tällä tallilla melkein kaikki hitaita, ja muillakin ratsastajilla, ei mun ongelma pelkästään. Ajettelin käydä oulun alueen tallit kierroksen vertailu mielessä, onko hevoset vikaisia vai minä.

  Re: Hitaat hevoset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 14:50:01

Opettele ratsastamaan niin ongelma poistuu.

  Re: Hitaat hevoset

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   27.4.24 14:58:32

Vaihda tallia niin ongelma poistuu. On paljon helpompi ratsastaa etenevää hevosta. Kaikki keskittyminen ja energia ei mene hevosen liikkumisesta huolehtimiseen.

  Re: Hitaat hevoset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 22:00:59

”Opettele ratsastamaan niin ongelma poistuu.”

Tässäpä se tulikin.

  Re: Hitaat hevoset

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   28.4.24 12:18:44

En minäkään liikkuisi kun potkitaan, siinä syy miksi hitaita. Ei ne voimalla liiku

  Re: Hitaat hevoset

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   28.4.24 12:53:21

Ei ne kipeät ja ontuvat liiku. Vaihda tallia, huomaat kyllä.

  Re: Hitaat hevoset

Lähettäjä: jjjjj 
Päivämäärä:   3.5.24 00:09:45

Ne on hitaita SIKSI että niitä potkitaan! Se on paras keino sammuttaa hevonen ja tehdä siitä hidas.
Hevonen on juuri niin hedas tai nopea kuin millaiseksi ratsastaja osaa sen ratsastaa. Hevonen on ratsastajan peili.

  Re: Hitaat hevoset

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   4.5.24 11:48:50

Vaihda tallia, huonossa opetuksessa hevoset muuttuvat hitaiksi tai sitten ovat jotenkin vaivaisia. Tuo ei ole normaalia.

  Re: Hitaat hevoset

Lähettäjä: tuntilainen 
Päivämäärä:   4.5.24 19:39:12

Kun hevosille annetaan ristiriitaisia apuja ja tahattomia apuja, niiden selviytymiskeinot ovat joko olla välittämättä tai reagoida kaikkeen. Aika moni ratsastuskoulun hevonen menee turraksi, osa toki on hitaita jo olemukseltaan jotta opetushevosiksi sopivat.

  Re: Hitaat hevoset

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   12.5.24 12:03:09

Onko kyseessä osrk? Ne on kaikki niin jumissa ja/tai kipeitä että ei ihme etteivät halua liikkua. Kannattaa käyä kokeileen muualla, huomaat eron :)

  Re: Hitaat hevoset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.5.24 21:05:47

Jii, itse veikkaan Ankkurilahtea.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.