Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ilmainen vinkki ratsastuskouluille

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   17.3.24 20:09:02

Kysykää asiakkailtanne palautetta. Kirjallista.

  Re: Ilmainen vinkki ratsastuskouluille

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   18.3.24 10:36:36

Totta! Nykyään helppo toteuttaa vaikka nettilomakkeella. QR-koodi kyselyyn ilmoitustaululle. Olisi hyvä!

  Re: Ilmainen vinkki ratsastuskouluille

Lähettäjä: jee 
Päivämäärä:   24.3.24 17:19:19

Mun käymällä tallilla tää tehtiin kerran. Mut eivät viittineet pohtia kysymyksiä kunnolla, joten aika sama...Taisi silti kyllä vastaukset olla aika järkytys omistajakuplaan. Ainaskii hepat sai lisää tarhoja, vaik "eihän ne ponit kuiteskaan ku seiso paikallaan ulkona"

  Re: Ilmainen vinkki ratsastuskouluille

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.3.24 22:06:36

Minkälaista palautetta pitäisi kysyä?

  Re: Ilmainen vinkki ratsastuskouluille

Lähettäjä: Tuntsari 
Päivämäärä:   28.3.24 22:51:45

Mä olen käynyt parilla ratsastuskoululla, missä palautetta on kysytty. Kummallakaan koululla mikään ei muuttunut, vaikka asiakkaat antoivat palautetta mm hevosten työmääristä. Toisen koulun palautekyselyn kysymykset olivat liian yleisluontoisia, että niihin saaduista vastauksista olisi ollut yritykselle hyötyä.

Asiakaspalautetta kannattaa kysyä, mutta tarkoin valituilla kysymyksillä ja nimettömästi, nettilomakkeella. Muuten kyselyt on ajan hukkaan molemmille osapuolille.

  Re: Ilmainen vinkki ratsastuskouluille

Lähettäjä: Vrt 
Päivämäärä:   31.3.24 10:40:35

Kävin ennen tallilla, joka pyysi kirjallista palautetta yhdestä opettajasta. Talli halusi opettajasta eroon, koska opettaja toi aika selkeästi tallin ongelmia esille tallinpitäjälle. Hän mm. sanoi, että yksikään tallin hevosista ei liiku puhtaasti ja puuttui myös varusteiden epäsopivuuteen. Kun hevoselle oli kerran hankittu satula, niin satula oli sillä seuraavat 10 vuotta eikä ikinä topattu eikä välitetty, jos hankasi selkää rikki tms. No epäkohtia oli useita, en jaksa nyt romaania kirjoittaa ohi topan aiheen.
Tallilla oli myös tapana asiakkaiden miellyttäminen, kaiken piti olla kivaa, hyvä hyvää, ja helppoa. Tämä opettaja sen sijaan halusi opettaa hyvää perusratsastusta eikä teettänyt vain temppuja. Osaavat oppilaat hänestä tykkäsi, kärsimättömät teinit ja vain mukavaa fiilistelyä hakevat tädit eivät.

Palautteen avulla tallinpitäjä sai näytettyä opettajalle ovea, hyvänkin palautteen tallinpitäjä varmasti tulkitsi kuin piru tulkitsisi raamattua, tai sitten hyvä palaute meni mappi ööhön, koska ei tukenut tallinpitäjän agendaa.

No nykyään tällä opettajalla on oma koulu ja vei osan oppilaista mukanaan. Sääli vaan, että koulu ei riittävän lähellä, jotta olisin itsekin sinne siirtynyt. Tuolta huonosta koulusta tietysti lopetin.

Eli pointtini oli, että palautetta voi kerätä joko yrityksen kasvua ja kehitystä varten, tai sitten sillä voi halutessaan myös sahata omaa oksaansa.

  Re: Ilmainen vinkki ratsastuskouluille

Lähettäjä: Tuntsari 
Päivämäärä:   1.4.24 13:02:01

Taidan arvata koulun, josta Vrt puhuu. Jos se, mikä luulen, niin sieltä lähtenyt aiemminkin pidettyjä, päteviä opettajia muualle omistajien savustamisen tuloksena :(

Vielä omaan, ylempään kommenttiin lisäisin, että parhaimmillaan asiakaskyselyssä on hyvät, vuosittain toistuvat kysymykset, jolloin yrittäjä voi arvioida oman toiminnan kehitystä. Esim keväällä 2023 asiakkaiden tyytyväisyys tuntihevosiin 3.7, vuotta myöhemmin 4.0, mikä on muuttunut parempaan?

  Re: Ilmainen vinkki ratsastuskouluille

Lähettäjä: moo 
Päivämäärä:   4.4.24 14:36:12

Minäkin kävin ennen koululla,jossa palautetta pyydettiin säännöllisesti. Mikään ei kuitenkaan muuttunut, joten piti sitten äänestää jaloilla.

Minä vastaan palautekyselyihin vain jos minulla on jotain oikeaa sanottavaa. Inhoan sellaista palautteen antoa, jossa arvotaan vain numeroita eri kohtiin. Siitä ei yleensä ole mitän hyötyä. Niillä ainoastaan pyritään pönkittämään omaa yrityskuvaa. Avovastaukset ovat niitä, joista todelliset asiat nousevat esiin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.