Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

Lähettäjä: näkökulmasta 
Päivämäärä:   18.1.24 19:17:16

Ollaan näennäisesti innokkaita talkooapulaisia ja sopimukseen kuuluu tallivuorojakin mutta vain silloin kun ei väsytä tai ole kumminkaiman synttärit tiedossa. Ja pitäisi talkoilun olla mukavaa ja ei-rasittavaa hommaa toki.

Ai hevoseni rikkoi karsinan väliseinän no eikö riitä jos toimitan sulle korjauslankun siihen kun joskus jaksan tilata

Ai se pilkkoi aitaakin hyvän pätkää, no onhan sulla varastossa varaeristimiä ja voin tulla korjaamaan avuksi mut ehkä kahen viikon päästä olisi aikaa

Miksi jätetty traktori ratsastuskentän viereen kun mun hevonen ei voi silloin kentälle mennä ja tiputtaa selästä. Haukunpa vähän välinpitämätöntä tallinpitäjää nyt hevostelukavereille, olisiko ollut iso vaiva käydä -20 pakkaseen lähteä ensin lämmittämään traktori ja siirtää sitä 15m jotta arvon täti selviää hevosineen ratsastamaan.

Eihän myöskään nyt ole iso vaiva kun en itse kerkeä kengitykseen että sen vahdit ja haet hevosen.

Ja eihän toki haittaa jos olen kiireinen ja jätän sotkut muiden siivottaviksi.

Niin ja teillähän on se talli niin voinen tuoda sinne koko ulko ja ratsastusvaatekertank useita kenkäpareja myöten niin ettei varmasti kukaan muu saa naulakosta otettua mitään ilman että ko vaatevuori tulee niskaan.

En halua edes laskea rahallista korvausta mitä tästä jää käteen. Yhtään ei ymmärretä paljonko mikäkin maksaa ja se että pahimmillaan omasta autosta tuodaan mäkkiroskat tallin roskikseen! Oletetaan että paikkojen ylläpito ei maksa mitään ja tallivuokrilla elätetään tallinpitäjää herroiksi. Ei tarjouduta käytännön tasolla ikinä korvaamaan tai korjaamaan mitään hevosen hajottamaa. Ja rutinaa tulee jos ei ole kenttää hinkattu tasaiseksi juuri ennenkuin arvot tädit saapuu ratsastamaan kun he kuitenkin maksavat maltaita tallipaikastaan.

Kunhan avauduin anonyymina, onneksi asiakkaat yleensä ihan mukiinmeneviä.

Tätä tallinpitäjän rahanmenoa ja (näkymätöntä)työmäärää ei kyllä sellainen tajua kuka ei ole tehnyt. Olisi mielenkiintoista nähdä heidät pyörittämässä omaa tallia, puhutaanko viikoista vai kuukausista kun tajuaisivat ettei se ookkaan kivaa halpaa puuhailemista.

Ja kyllä, itsepä olen työni valinnut ja nautin kyllä pääosin. Lähinnä vertaistukikeskustelu meille tallinpitäjille kun asiakas yleensä näkee vain sen puolen että maksaa itsensä kipeäksi ja siihen rahaan pitäisi saada kaikki mahdolliset mukavuudet ja palvelut. Mitään vastuuta ei haluta ottaa oman eläimen hyvinvoinnista mutta suu vaahdossa haukutaan kyllä jos kerran erehtynyt tallinpitäjä laittamaan väärät tarhabootsit.

  Re: Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   26.1.24 06:36:45

Montako samaa aloitusta pitää aiheesta tehdä

  Re: Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

LähettäjäAsiakas 
Päivämäärä:   28.1.24 20:40:21

Kysynnän ja tarjonnan laki. Asiakas odottaa saavansa tiettyyn sovittuun hintaan tiettyä palvelua. Asiakasta ei kiinnosta jos talinpitäjällä särkee pää, ei jaksa, masentaa, olis muuta menoa jne. Tärkeintä että hevoset saa sännöllistä hoitoa ja että ruokintaväli pysyy sopivana. Tallit jossa ilta ja aamuheinien väli menee yli 10h niin meille on ei kiitos.

  Re: Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

Lähettäjä: ex 
Päivämäärä:   29.1.24 15:01:17

Elämä ilman asiakkaita on ihanaa. Aivan uskomattoman hienoa.

Tosiaan tuo että yhtään mitään rajaa ei ollut siinä mikä jonkun mielestä kuuluu tallin palveluun, luullaan että voi auton huuhtaista kun kerran tallilla on painepesuri, voi jättää tavarat säilöön kun hevonen asuu muutaman kk muualla, voi kutsua tuttavia retkelle tallin takametsään, sienestämään ja pihaan hengaamaan, mitään rikottua ei tarvitse korjata/korvata, voi viikoittain yrittää muuttaa järjestelyjä jotenkin, ehdottaa jos jonkinmoista aktiviteettia ja jättää mitään mainitsematta saapumatta kengitysaikaan paikalle vaikka hevonen ei osaa seistä kengitettävänä.

"Voisitsä siinä samalla.." on yksi järjettömimpiä lauseita, mikä siinä muka samalla käy, asioihin menee aikansa ja vaivansa ja jäljetkin vielä pitää siivota. Tallinpitäjä on lapsenvahti, siivooja, kerhonohjaaja ja luottolaitos. Ehkä vielä joku jonglööri. Samalla kun kerran siinä on.

Ei tallinpitäjääkään kiinnosta mitä asiakas nyt tänään on pohtinut haluavansa, tai miten hänen työvuorot ja muut aikataulut nyt ei mahdollista omaa osuutta sopimuksesta, miten olisi kiva sitä tai tätä. Silti tallinpitäjä vaan hyvänä asiakaspalveluihmisenä ja kotikasvatettuna yksilönä kuuntelee ystävällisellä naamalla sitä jatkuvaa louskutusta mihin ei tule loppua kuin lappu luukulle laittamalla.

Ei tule ikävä.

  Re: Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

Lähettäjä: Why 
Päivämäärä:   25.2.24 19:05:10

Sehän on selvä asia ja nyt kun talouksien rahat tiukoilla niin ymmärrys entistä heikompi.

  Re: Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.2.24 02:19:28

Elämä on

  Re: Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   27.2.24 09:25:00

"Ai hevoseni rikkoi karsinan väliseinän no eikö riitä jos toimitan sulle korjauslankun siihen kun joskus jaksan tilata
Ai se pilkkoi aitaakin hyvän pätkää, no onhan sulla varastossa varaeristimiä ja voin tulla korjaamaan avuksi mut ehkä kahen viikon päästä olisi aikaa"

Olettaako tallinpitäjä siis että asiakas itse korjaa aidat ja seinät? Tottakai voi rahastaa tästä mutta kyllä se tallinpitäjälle mielestäni kuuluu eikä asiakkaalle.

Omasta näkökulmasta asiakkaat yrittävät noudattaa sääntöjä ja auttaa tallinpitäjää huomaavaisesti kaikissa toimissaan. Joukkoon varmasti mahtuu joku itsekkäämpi/ajattelemattomampi mutta ikävää yleistystä asiakkaita kohtaan.

  Re: Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

Lähettäjä: Teoe 
Päivämäärä:   1.3.24 06:34:21

Sitä päivää odotellessa, kun kukaan ei enää nurkissa pyöri😀.
Mut hei, niille pitää sanoa asioista. Tai sitten ne vaihtaa paikkaa sinne, missä on täys palvelu. Se toki maksaa rahaa. Köyhät saa korjata hevosensa tuhoamat aidat itse eikä passuuttaa muita.

  Re: Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

Lähettäjä: Ì 
Päivämäärä:   1.3.24 07:23:38

Hanna, sun mielipide ei ole oleellinen vaan sopimus - ja se ettei todellakaan kuulu normaaliin hoitomaksuun jonkun turhautuneen norsun tuhovimman jälkien alituinen korjaaminen

Meillä on jo sopimuksessa se että rikotut maksaa hevosen omistaja. Useimmat ei riko ikinä mitään mutta jotkut pistää päreiksi ihan kaiken. Tällöin on omistajan tehtävä maksaa ja häntä kyllä autetaan, mutta esimerkiksi joku erilainen kestävämpi vesiastia suojauksineen tmv ei kuulu tallin hankittavaksi

  Re: Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

Lähettäjä: cvbn 
Päivämäärä:   29.3.24 09:46:00

Kyllä asiakkaat ymmärtävät. Mutta eivät ymmärrä tätä jatkuvaa valitusta, teillä on päätäntävalta pidättekö tallia vai ette. Lopettaakaa jos haluatte niin loppuu valituskin. Jäljelle jää ne ketkä haluavat pitää tallia. Tai myykää tallinne sellaiselle jolla on vielä halua pitää tallia.

Aloittajalle: lopeta tallinpito.

  Re: Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

Lähettäjä: Tosiamma 
Päivämäärä:   30.3.24 04:59:47

Asiakas maksaa siitä, ettei sen tarvitse ajatella asioita tallin pitäjän kannalta. Vuosikaudet osallistuin noihin talkoohommiin tallivuokran lisäksi...ei olis kannattanut. Asiakas ostaa sovitut palvelut ja tallin pitäjä myy niitä. Molemmat noudattaa sopimusta niin silloin pitäisi olla homma ok. Tallin pitäjä tosiaan on velvollinen korjaamaan rikkoutuneet tai muutenvaan rempallaan olevat paikat turvallisiksi hevoselle. Kyllä tallinpitäjän velvollisuus on miettiä mitä mikäkin maksaa, ja laatia budjettinsa sen mukaiseksi. Jos mäkläriroskat tosiaan on kynnyskysymys, kannattaa se mainita sopimuksessa. Se asiakas tosiaan maksaa palveluista, ei siitä että surisi tallinpitäjän ongelmia. Sitten myös asiallinen kommunikointi, esim. voisitko viedä osan vaatteistasi kotiin kun naulakkoon ei mahdu jne. helpottaa monia ongelmia. Jos puhuminen tuottaa ongelmia kannattaa miettiä sopiiko ollenkaan asiakaspalvelutyöhön, jota täyshoitotallin pito tosiaan on.

  Re: Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   30.3.24 08:24:02

Kyllä sen verran pitää ymmärtää, ettei käyttäydy kuin kouluttamaton simpanssi toisten tiloissa vaikka HEVOSENSA hoidosta ja asumisesta maksaakin

  Re: Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.3.24 19:13:34

Tsemppiä ap:lle. Mä en kestäisi varmaan päivääkään. Ihmiset ovat nykypäivänä vaan erittäin aivottomia. Laita laskuun lisä kaikesta, alkaen paikkojen korjauksesta ja siihen kuluvasta materiaalista.

  Re: Asiakkaat ei ymmärrä asioita tallinpitäjän

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   1.4.24 09:09:33

"Kyllä sen verran pitää ymmärtää, ettei käyttäydy kuin kouluttamaton simpanssi toisten tiloissa vaikka HEVOSENSA hoidosta ja asumisesta maksaakin"
tämä!

Normaali ja kotikasvatuksen saanut ihminen osaa käyttäytyä, eikä ole ihan niin maailmanomistajaa ja sikaile kuin joku venäläinen joka paikassa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.