Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   25.11.23 09:53:30

Uhka vai mahdollisuus ottaa kaverin heppa omaan pihaan?

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Heinätin 
Päivämäärä:   25.11.23 10:20:06

Itselläni on huono kokemus. Alkuun kaikki meni hyvin, oli innostusta auttaa ja talkoilla, sai seuraa jne. Sitten homma muuttui eli ei ollut joustoa ja tehtiin vain ns. pakolliset, otettiin tavaroita käyttöön ilman lupaa, levitettiin omat kamat pitkin tallia (vaikka oli sovittu paikat rehuille ja oma kaappi + satulateline), hommia tehtiin puolihuolimattomasti, ilmoitettiin (ei kysytty) et tuunkin vasta illalla klo 21 ratsastamaan, vaikka silloin oli normaalisti jo tallin sulkemisaika (eli ei edes sitä rauhaa omaan pihapiiriin), rikkoutuneita tavaroita ei korvattu ja esim. aidat sain korjata aina yksin, vaikka kaverin hevonen niitä suurimmaksi osaksi terrorisoi.. Jos olisin jäänyt odottamaan hänen osallistumistaan, ei hevosia olisi saanut tarhattua pariin päivään. Sovituista tallivuoroista tehtiin ”parhaat päältä”, kun muut oli aina ”niin hankalia järjestää”. Alkuun kuitenkin sovittiin, että tehdään tasapuolisesti aamuja, iltoja, viikonloppuja jne. ja tämä oli kaverille ns. itsestäänselvyys. Annoin työlle ja avulle ison arvon (paljon isomman kuin omalleni) eikä tallivuokrasta jäänyt mitään käteen. Onneksi sitten sain todettua, ettei tämä diili enää palvele, vaikka kyllähän siitä nokkiin otettiin. Nyt olen noin vuoden päivät harrastanut yksin enkä voisi olla tyytyväisempi. Kun tarvitsen vapaata, palkkaan luotettavan lomittajan. Näitä on pari kertaa vuodessa. Heinäautomaateilla olen järjestänyt ruokinnat niin, etteivät aikataulut sido liikaa.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   25.11.23 12:56:07

Uhka, älä ota

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.11.23 13:04:15

Uhka.
Menee kaverisuhde samalla..

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   25.11.23 21:18:02

Ei ikinä enää. Arvaatte kai kuinka kävi. Piti niin kimpassa hoitaa kaikki asiat mutta kun olisi oikeasti pitänyt tehdä jotain niin aina olikin yllättäen jotain tärkeää sovittuna. On entinen kaveri.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Sama 
Päivämäärä:   27.11.23 17:47:24

Samat kokemukset ikäväkyllä. Alkuun jeesattiin ja sitten kaikki apu loppui, vuokra katsottu kuitenkin kattamaan vain hevosen kulut "kaveridiilillä". Aina on menoa ja estettä, välillä jotain luvataan- mutta tietää jo siinävaiheessa ettei tule toteutumaan. Mutta toisinpäin kyllä oletetaan- perushoidon lisäksi apua esim ell. Käynteihin,lääkityksiin tms tarvittavaan ja liikutusapuun- mihinikinä.
Ei ikinä enään tämän jälkeen. Kuten yllä todettu- menee se kaverisuhdekkin tuossa kun alkaa pahasti vtuttamaan se valehtelu,itsekeskeisyys ym

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Taina 
Päivämäärä:   27.11.23 18:10:28

Uhka. Älä uhraa kaverisuhdetta.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Yes 
Päivämäärä:   27.11.23 19:14:51

Uhka. Itse tein sen virheen ja kaveri on entinen kaveri.Tuskin moikkaa kun törmätään jossain.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Ilona 
Päivämäärä:   28.11.23 01:57:17

Meillä on kyllä toiminut, mutta takana 20v kaverisuhde ennen kun otin samaan pihaan. Molemmilla myös hyvin samanlainen käsitys hoidosta, päivärytmistä ja hepat tulee hyvin toimeen keskenään, aina saanut sovituksi jos jotain ongelmaa ollut ja joustettu puolin ja toisin työvuoroissa. Toinen tekee tavallaan ja on vähän "laiskempi" mutta pääasia että hoitaa ne pakolliset hommat hevoselleen. Eli miettisin kyllä tarkasti kannattaako.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: en 
Päivämäärä:   28.11.23 05:57:12

En suosittele, puolin ja toisin tulee ongelmia ja kaveruussuhde loppuu siihen. Aina ei välttämättä ole siinä vieraassa se vika, vaan voi se tallinomistaja olla vikapää. Eli ongelmat tulevat myös paikan omistajasta ja vaikea olla sellaisella tallilla.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   28.11.23 10:57:42

Sehän on niin,että omistajan/tallinpitäjän mukaan mennään ja kunnioitetaan toisten kotia. Jokainen kun hoitaa oman vastuunsa toisiaan kunnioittaen- selvitään jo monesta

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.11.23 19:04:50

Joo, kaveri tuskin haluaa kaveria käyttää hyväksi ja käyttää niin ihan normi hinta ja mahdolliset työvuorot kirjataan ylös eikä niistä luisteta. Muutenhan ei ole kaveri vaan hyväksikäyttäjä ja niitähän takkeihin on muutenkin tuppaamassa ovista ja ikkunoista.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Sama 
Päivämäärä:   28.11.23 19:38:09

^ justnäin. Ei ole reilua, eikä mikään kaveri kun luistaa kaikesta vastuusta jopa oman hevosensa suhteen ja olettaa kaiken avun olevan yksipuolista edes osaamatta kiittää! Juurikin hyväksikäyttöä ajatuksella, kun pitää tallia niin saa hoitaa kaiken.. ilmaiseksi tottakai, kun kavereita ollaan.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   30.11.23 10:42:21

En: eikö sun "kaveri" eli tallinpitäjä suostunut tekemään kaikkea ja ilmaiseksi.?

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: en 
Päivämäärä:   30.11.23 18:28:40

Minä: oletatko aina, että vieras on persaukinen ja rahaton? Sellaisiako ystäviä / kavereita sinulla on? Ja oletatko että vieras pyytää tekemään kaikki ja ilmaiseksi? Voin sanoa, että todennäköisesti minulla oli rahaa enemmän kuin "kaveri"tallinpitäjällä ja maksanut olen sekä ollut valmis maksamaan ylimääräistä kun on ollut tarve. Eli rahasta ei ole ollut kiinni enkä ole tarvinnut ylimääräisiä palveluksia. Hevoseni olen hoitanut aina itse - myös vieraan tallissa. Vieralala tietysti normi tallityöt kuulunut tallimestarille, mutta muutoin kengitykset / eläinlääkärit yms. hoidan aina itse.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.12.23 20:17:27

Haha, onpa ahkera ja armollinen että eläinlääkäriasiat hoitaa itse. Kenenköhän ne pitäisi hoitaa XD

Kaikilla ei pitäisi olla hevosia, eikä kavereita.

Kunnon loisen perikuva

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: en 
Päivämäärä:   2.12.23 05:47:17

... olet oikeassa kaikilla ei pitäisi olla hevosia kun osaaminen ei ole riittävällä tasolla ja tällöin ei myöskään niitä kaverin hevosia. Siinä kärsii sekä hevoset ja kaveri, joka erehtyi olettamaan, että osaa myös sen, minkä puhuu.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   2.12.23 13:25:07

Jees, ihan itse vieraallakin hoitanut eläinlääkärit ja kengitykset :D Onhan tää vitsi? Kuka ne muilla hoitaa? Palvelijako? :D

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: nykyään 
Päivämäärä:   2.12.23 14:32:47

Minä: sinähän vallan hauska olet :D. Ymmärrän toki, että pienen takapihan tallin omistajana käsitteet tallinpidosta voivat olla vieraita samoin käytännöt.

Tiesitkö, että on mahdollista ostaa sitä palvelua esim. maksat tallinpitäjälle siitä, että hän vie hevosesi kengittäjälle tai eläinlääkärikäynnit hoitaa tallinpitäjä maksusta. Tätä tietysti voit nimittää palvelijaksi, mutta se on ns. palvelua, mikä maksaa. Pikkutalleissa tosin tp:t voivat tämän tehdä tallivuokraa vastaan, mutta en kutsuisi heitä palvelijoiksi. Mutta osa hevosenomistajista haluaa vastata suurimmaksi osaksi hevosestaan itse ja vaikka sitä rahaa olisikin niin siitäkin huolimatta kantaa vastuunsa omasta hevosestaan / hevosistaan. Tämä voi sinulle olla vierasta kun ja jos olet tottunut kyntämään vanhalla kottikärryillä mutaista tallitietä täynnä sitä itseään ja viimeisin voimin hakannut jäisiä paskakikkareita aikansa nähneellä ruostuneella isosisältä perityllä lapionnimikkeellä.

Joo, arjesta sitä vieraantuu niillä kämäisillä talleilla, missä ei ole oikein mihinkään varaa ja osa maksatetaan sillä kaverilla jos sen nyt on talliinsa saanut sinne perähikiälle ja kenttänä toimii kynnöspelto. Kyynistyy siinä itse minäkin.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   2.12.23 23:31:30

Entinen kaveri

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   3.12.23 08:44:23

Nykyään: esimerkki kateellisesta,katkerasta besservisseristä! :D
Onneksi en tallia enään pidä, ei sitten yhtään ikävä kaltaisiasi sepittäviä ressukoita :D

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.12.23 10:08:33

Ei sillä että ei osta kaikkea lisäpalveluna kannata itseään ahkeraksi mainostaa, vähän kuin joku ylpelisi että hengittää itse vaikka hengityskone on keksitty.

Kaverisoppariin varmaan ei ajatella kuuluvan mitään ell ja kengitysapu palveluita, ja noin suuren maailman menoon tottuneen kuspon kannattaa olla vikisemättä kenenkään kaverialennuksia

Mulla on varaa ja aikaa asioihin mitä haluan osittain siksi että olen siipeilijät karistanut, mun kaveruus ei tarkoita että voi tuoda hevosensa mun hoitoon halvemmalla mun talliin ja olettaa jotain erityispalvelua. Kaikki maksaa, kaikille. Kunnon kermap3rse joka selittää olevansa niin rikas luksus että huippupuitteet ja palvelut kuuluu hänelle jonain kaveriapuna. Tuollainen ylimielinen loinen, tuskin kukaan haluaa kaveria tai aasiakasta elättää.

Ylimielinen laiskuri voi ihan maksaa palveluita, ei sellainen kuulu kaverisopparikeskusteluun. Tuskin kukaan, puhumattakaan kukaan tallinpitäjä, haluaa loiskavereita elämäänsä.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: en 
Päivämäärä:   3.12.23 11:24:19

... en ole syntynyt kultalusikka suussa, enkä ole tarvinnut loisia toisten nurkissa silloinkin kun olen ollut vieraalla. Vasara ja naulat pysyy kädessä, traktori ja muut apuvälineet eivät ole vieraita. Useimmiten ne loiset ovat niitä kotitallinpitäjiä, yrittävät hyöytä kaikesta ja kaikista, ja ihan omin silmin nähty. Heinäntekijät varmasti tietävät. Mutta ei toki yleistäen, ahkeria löytyy molemminpuolin ja tottuneita tekemään työtä. Työtä teen itse ja uskallan sanoa ilman edes kehumatta, että moni nykytallinpitäjä ei pysty samaan.

Jos osui ja upposi niin se en ole minä, joka on katkera ja kuspo. Kannattaa vaan hieman myös itsetutkiskeluun ryhtyä, millainen kuspo ... onkaan. Ymmärrän sen, että harmittaahan se, että jos itse on niitä, joille se kotitallinpito on raskasta ja välineet nyt on mitä on ja niillä on tultava toimeen. Katkeruus on se, mikä näkyy ja vaikuttaa asenteisiin, miten kokee toisen kirjoitukset. Minulla ei ole henkilökohtaista kaunaa, eikä katkeruutta. Kun tykkää siitä mitä tekee eikä tarvitse jäädä toisten varaan, luo se myös perushyvinvointia talliarjessa ja hevosten kanssa. Ja aina olen valmis auttamaan niitä, jotka apua tarvitsevat. Koska aina voi olla se tilanne, että itse tarvitsee apua. Ja ihan normallife olen pidetty ja avulias sekä myös ikävä kyllä tarkka siitä, että työnjälki on hyvää ja se näkyy myös hevosista.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   3.12.23 18:26:46

Mitää tää "en" tekee tässä keskustelussa?? Koittaa keulia,kuinka rahakas ja hyvä tyyppi on ja kotitallinpitäjät persaukisia heinähattuja? Mitä vttua.. :D
Harvinaisen kipee tapaus

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: en 
Päivämäärä:   3.12.23 19:38:35

Minä: Otin kantaa otsikon aiheeseen ja kommentoin myös sinun antamiisi yleistyksiin kuten loisiminen yms. Sinun vastauksista kun saa yleisen käsityksen siitä, että ne hevosen omistajat, jotka tulevat kaverina talliin ovat yleisesti loisia tai yrittävät hyötyä ja saada ilmaista palvelua. Emme suinkaan kaikki ole, kuten eivät kaikki kotitallinpitäjät, mutta molemminpuolin löytyy niitä, joilla ei oikeastaan olisi varaa hevosen pitoon. Osa mahdollistaa sen juuri ottamalla vieraita talliinsa tai kaverinsa. Ja aina ei se yhteinen kaveruuskaan riitä vaan lusikat menevät jakoon.

Toisekseen en lainkaan ihmettele miksi niistä tulee entisiä kavereita ihan vain viitatakseni miten vastailet. Jos se yhtään korreloi siihen, miten käyttäydyt tilanteissa, missä pitäisi olla provosoitumatta kuten nyt selvästi teet.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.23 13:02:09

En -nimimerkin takana kirjoitteleva näyttäisi olevan ainoa järkevä tässä keskustelussa.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Jeah 
Päivämäärä:   5.12.23 17:29:22

Ihanko ihteäs kehaset

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Hanne 
Päivämäärä:   7.12.23 03:44:00

En, ei ole sun vika että nämä päänpaukuttajat eivät ymmärrä lukemaansa. Ehkä tarvittaisiin tavuviivoja.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: en 
Päivämäärä:   7.12.23 06:44:46

Hanne: taustalta voi löytyy molemminpuolisia pettymyksiä juuri kaveri-kaveri systeemillä. Ja tämä vaikuttaa siihen, miten kokee taas sen vastapuolen kirjoitukset jos se aiheuttaa syyllisyyttä tai halua solvata.

Minusta tämä keskustelu avaa puolin ja toisin silmiä. Ja on syytä miettiä jos on se pieni kotitalli ja miettii kaverin hevosta, se on kuin parisuhde kuoppineen ja yhteentörmäyksineen. Vaikka olisi kuinka samanmielinen, yllätyksiä tulee. Ja myös siinä, että miten kokee toisen vastapuolen sanomiset, tähän vaikuttaa niin monia asia. Koska se oma talli on henkilökohtainen paikka. Se mikä vieraalla tuntui normaalilta huomauttaa tai mielessään näkee, että miten vähän sitä kuiviketta onkaan, saako ne riittävästi heinää vai liikaa, muistiko loimittaa tai loimittaako liikaa. Kun se paikka muuttuu omaksi ja kaveri näkeekin, että ai, miksi sinulla on vähän turvetta pohjalla ja suurimmaksi osaksi olkea. Nämä esimerkkinä. Kirjoitettuna tuntuu harmittomalta ja miettii, miten tästä voi ottaa nokkiinsa, mutta kyllä elävässä elämässä näin käy.

Joskus omat reaktiotkin ovat ylimitoitettuja tilanteeseen nähden ja tämä taas provosoi vastapuolta. Sanottuja sanoja ei saa takaisin ja kun et voi tietää, miten vastapuoli niihin reakoi, miten ymmärtää ja jos tulee väärinkäsityksiä, nämä lisäävät entisestään sitä, että miten vaikea se toinen voi olla. Olipa sitten kyse siitä kaverista tai kaveritallinpitäjästä. Joten siinä mielessä hyvä, että tulee näitä keskusteluita ja esille se, miten kukin vastaa.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.12.23 08:08:57

Uhka.

Jos tuohon lähtee, niin pitää vuokrata paikka kuin kelle tahansa, ei mitään kaveridiilejä. Eli kunnollinen hinta ja selvä sopimus, mitä hinta sisältää ja mitä ei. Muuten käy pian niin, että vuokralainen ei tee töitä, mitä hinnan alennuksen takia hänelle kuuluisi, tai tallinpitäjä suuttuu, kun vuokralainen ei tee kaikkea mahdollista joka ikinen päivä, vaikka tallinpitäjä niin kuvitteli paikkaa vuokratessaan.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   16.12.23 23:11:34

^ juu soppari varmastikkin hyvä- ja kunnon hinta myös kaverille. Mutta pitääkö olettaa,ettei kaveri/hevosenomistaja tajua ilman soppariin kirjoittamista esim ottaa vastuuta eläimestään.. kuinka tarkkaan nämä siis kirjattava :D
Itselläni kävi nimittäin niin,ettei kaverihinnalla oletettu kuin hevosenomistajan vastuuta ja tarhansiivous- ja nämäkin oli liikaa. Itselleni ei tallinpitäjien ole tarvinnut toitottaa esim hevosen sairaushoidoista,liikutuksista jne enkä silti ole olettanut näiden kuuluvan tallinpitäjälle

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   10.1.24 10:57:46

Teette sopimuksen, sovitte hinnan ja sitten siitä voi vähentää talkoilla vuokraa. Joka katsotaan jälkikäteen kuukausi kerrallaan seuraavan kuun vuokrasta.

Pistät jonkun taulukon tallille, johon merkkaa iltatallin, päivätallin, siivouksen ja muut työt, joista vähennyksen saa.

Itsestään selvyys, että korjaa oman hevosen aiheuttamat vahingot ja lasket lähtövuokran niin että vähennyksien jälkeen sinulle ei aiheudu kuluja hevosesta ja jää pieni korvaus, esim. 200e karsinapaikasta (rehujen kuivikkeiden ja muiden kulujen jälkeen)

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: piupiu 
Päivämäärä:   10.1.24 12:40:59

Uhka.
Tallinpitäjä on asiakaspalvelija, ei ystävä. Tosi moni (koti)tallinpitäjä tekee sen virheen, että haluaa olla asiakkaan kaveri.

Kavereita voi kyllä olla vapaa-ajalla, mutta tallilla ei olla kavereita. Siellä ollaan asiakas ja palveluntarjoaja.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   10.1.24 18:27:00

^^ Hmm… Tallinpitäjä ei automaattisesti ole asiakaspalvelija, vaan voi olla ”vain” vuokranantaja tai palveluntuottaja/-tarjoaja. Itsestään ei tarvitse tehdä mitään palvelijaa, kunhan vain sopimukset ovat selkeät ja kattavat. Kaverisoppareille se on ei kiitos.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   12.1.24 17:35:41

Tää on ihan sama kuin se, että kannattaako ostaa kimppa hevosta. Riippuu täysin ihmisistä onnistuuko vai ei. Itsellä ei ollut ongelmia.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Torsti 
Päivämäärä:   12.1.24 17:57:40

Ei koskaan enää kaveria omaan talliin, ei toimi. Nykyään ei olla enää missään tekemisissä.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   20.1.24 18:07:53

Sama.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.3.24 10:19:49

Jos haluaa menettää hermot ja kaveruuden niin hyvä idea

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Ninna 
Päivämäärä:   3.3.24 10:05:51

Meillä ei ongelmaa. Omassa tallissa on 3 vuokralaista joista yksin on hyvä ystäväni jo vuosien takaa. Ollaan tehty hyvä kirjallinen sopimus, se takaa molemmille oikeutta jos joskus jotakin tulisi.
Kaikki mitä ollaan sovittu on tämän 5 vuoden aikana toiminut, lisäksi ollaan autettu toisiamme tarpeen tullen.
Aivan varmasti nämäkin sopparit riippuu ihmisestä. Tiedän kyllä että en ottaisi muutamaa muuta kaveriani talliini, tunnen heidät tarpeeksi hyvin ja hevosmaailmassa meillä on vähän erinäkemyksiä ja ne tuottaisi varmasti eripuraa.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Ilona 
Päivämäärä:   4.3.24 01:14:06

Riippuu ihan siitä kaverista, jos yhtään laiskuuteen taipuvainen tai katoamisiin niin en ottaisi.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Tjoo 
Päivämäärä:   5.3.24 17:59:42

Mullakin yksi kaveri iloisesti ehdottanut, että tuo meille varsansa kuluja vastaan, plus mitään puhetta ns. tallivuoroista ei ollut. Kaikki tietää, että yksipuoliseksi toiminnaksi jää, kaveri saa käytännössä ilmaisen tallipaikan SEKÄ ilmaisen hevosenhoitajan!! Olen jo nähnyt muualla, mikä on tämän tyypin toimintatapa. Hänen omat satunnaiset auttamiset koetaan 100 kertaa arvokkaammiksi kuin miten tallinpitäjän (ilmaiseen!) työhön suhtaudutaan. Tähän se menee aina. EI IKINÄ.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   7.3.24 12:34:15

Ehdoton uhka. Puheet jää alku innostuksen jälkeen puheiksi. Ei tule kun pahamieli, todennäköisesti sille hyväuskoiselle tallinpitäjälle. Tämä on niin nähty ja koettu.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 01:53:24

Mikä on kaverisoppari? Se, että kaveruuden nimissä maksaa vähän reilummin hyvästä hoidosta ja pitää kaverin omaisuudesta normiasiakasta paremmin huolta, eikä oleta mitään ylimääräistä?

Ai niin mutta on katkera ja köyhä mutapeltokenttäinen kotitallinpitäjä jos ei nuole pskaa ilmaiseksi ja uhraudu kaikkien ylvästelevien narsistien hyödyksi puoleen hintaan :D

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Varsuli 
Päivämäärä:   23.4.24 19:40:16

Todellakin uhka. Itse tein sen virheen, että otin kaverin hevosen "kaverihinnalla" ja oletin, että hän auttaa edes joinakin päivinä ja vähintään siivoaa hevosensa tarhan. Aluksi auttelikin, mutta nykyään on jos jonkin sortin selittelyä sille, ettei ehdi käymään ja kas kummaa, hevonen on jäänyt täysin meidän hoidettavaksi. Vaatimuksia ja valituksia kyllä tulee.
Never again!

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Yippi 
Päivämäärä:   24.4.24 21:14:49

Kyllähän se ottaa päähän ja tuntee itsensä kusetetuksi, ihan omasta syystä kyllä, kun lupaa vähän halvemmalla sitä vastaan, että aina käydessään siivoavat pihatosta läjät.
Kun ihan selvästä rahasta tämä sovittu ja kottarit näyttävät seisovan aina siinä kuosissa mihin itse olen ne jättänyt.
Uloshan se pitää hevosineen saada ja olkoot ne vieraat ja kaverit sitten siinä.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Oma moka 
Päivämäärä:   25.4.24 08:17:35

Itse laitin kaverin talliin hevosen, ei mikään pikkutalli. Itseltä unohtui se asia, etten olisi saanut laittaa viestejä hänen henkilökohtaiseen kännykkäänsä kuten ennen laitin kun nyt olinkin asiakas, siis hevosasioistani. Hän ihan aiheesta muistutti minua siitä. Hevonen ja minä kun olimme asiakkaita olisi pitänyt se tajuta heti itsekin.

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   1.5.24 19:10:23

Sama kokemus kuin nim. Varsulilla,pisteellä,Torstilla jne..
Alku hyvä,puheet suuret ja pian kaikki kaatuukin tallinpitäjälle. Oletetaan hoitavan liikutuksista,eläinlääkäreistä jne alkaen ihan kaikki sillä "kaverihinnalla"

  Re: Tallipaikka kaverisopparilla

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   2.5.24 08:19:31

Tuttava, ei kaveri joka on itsekin vuosia pitänyt tallia, ei kuitenkaan omalla vastuuvuorollaan kykene noudattamaan mitään ohjeita eikä aikatauluja. Niinpä en lomaile ikinä mikä oli koko homman idea.

Etäiset välit ja sitten tuttavallisemmin jos homma oikein todella toimii on parempi järjestely.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.